چطوری از اینستاگرام دانلود کنیم؟ برای ذخیره کردن فیلم، عکس، ریلز، استوری و یا حتی عکس پروفایل یک شخص از اینستاگرام روش های مختلفی مثل استفاده از ربات ها، اپلیکیشن ها و... وجود دارد اما همه‌ی این ابزارها بر خلاف سایت های دانلود از اینستاگرام دارای محدودیت هایی هستند و نمی شود بدون لاگین کردن از آنها استفاده کرد.

به همین منظور در این آموزش قصد داریم وبسایتی را به شما معرفی کنیم که توسط آن می توانید فقط با یک کلیک، هر نوع فیلم و عکسی را از اینستاگرام در گالری گوشی اندروید و آیفون خود ذخیره کنید، با ما همراه باشید.

آموزش استفاده از سایت دانلود از اینستا

در این مقاله می خواهیم از سایت igcrab.com که یک دانلودر حرفه ای اینستاگرام می باشد، استفاده کنیم. البته قبل از هر کاری بهتر است که نسخه نصبی این سایت را روی گوشی خود نصب کنید تا برای استفاده های بعدی به راحتی از آن استفاده کنید. پیشنهاد می کنم حتما این کار را انجام دهید زیرا معمولا آدرس اینگونه سایت ها را فراموش می کنیم و برای استفاده های بعدی دچار مشکل می شویم.

نسخه نصبی این سایت سازگار با هر دو گوشی های اندروید و iOS می باشد و حتی روی گوشی های قدیمی نیز بدون هیچ مشکلی کار می کند و هیچ حجمی از گوشی شما اشغال نمی کند.

برای نصب این برنامه کافیست در مرورگر کروم خود وارد سایت www.igcrab.com شوید و سپس روی گزینه «سه نقطه روی هم» بالا صفحه کلیک کنید. بعد از منوی جدید باز شده روی گزینه Install app کلیک کنید.

12

با انجام این کار اپلیکیشن سایت igcrab روی گوشی شما نصب می شود و آیکون آن روی صفحه گوشی شما قرار داده می شود. توجه داشته باشید که این برنامه نیاز به هیچ لاگین شدنی ندارد و امنیت پیچ شما را به هیچ وجه به خطر نمی اندازد.

موضوعی که لازم است در زمینه سایت های دانلود از اینستاگرام به خاطر داشته باشید این است که دانلود از این سایت ها به هیچ عنوان محدودیتی ندارد و شما می توانید هر تعداد ویدیو و عکسی که تمایل دارید را به راحتی و به صورت رایگان از آن ها دانلود نمایید.

همچنین این ابزار کاملا رایگان است و شما می توانید بدون پرداخت هیچ هزینه فیلم و عکس توسط آن دانلود کنید. در ادامه به معرفی بخش های مختلف این سایت می پردازیم که توسط آن هر چیزی حتی کپشن های یک پست را هم می توانید دانلود کنید.

نحوه مشاهده عکس پروفایل اینستاگرام دیگران با کیفیت اصلی در سایز بزرگ

دانلود عکس پروفایل اینستاگرام در اندازه و کیفیت بالا یکی از چالش های کاربران اینستاگرام می باشد. اما شما با روشی که در ادامه گفته می شود می توانید عکس پروفایل پیچ های خصوصی و عمومی اینستاگرام را در سایز اصلی مشاهده و ذخیره نمایید. بدین منظور در گوشی اندروید یا آیفون خود مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید.

  • برنامه یا سایت igcrab.com را باز کنید.
  • سپس وارد قسمت دانلود عکس پروفایل یعنی Instagram profile picture viewer شوید.
  • حال در کادر ‌Username آیدی پروفایل شخص موردنظرتان را بنویسید و بعد روی دکمه Seacrh  کلیک کنید.

تمام، هم اکنون پیش نمایش عکس پروفایل شخص موردنظر به شما نمایش داده شده است که با کلیک بر روی دکمه Download می توانید آن را در گالری گوشی خود ذخیره کنید.

13

نکته : اگر آیدی پروفایل شخص موردنظرتان را نمی دانستید کافیست در برنامه اینستاگرام وارد پیچ آن شخص شوید و بعد روی علامت «سه نقطه روی هم» کلیک کنید. سپس از منوی کشویی باز شده گزینه Copy Profile URL  را بزنید. با این کار آدرس پروفایل شخص موردنظر را کپی کرده اید و فقط کافیست مجددا وارد برنامه شوید و روی علامت پرونده در کادر Username  کلیک کنید تا آیدی شخص موردنظرتان در این کادر کپی شود.

همانطور که می دانید برخلاف تلگرام و سایر برنامه های اجتماعی، اینستاگرام به ما اجازه نمی دهد عکس پروفایل دیگران را در اندازه های بزرگ و با کیفیت اصلی ببینیم. اما با راه حل ساده ای که کمی بالاتر برای شما توضیح دادیم حتی می توانید عکس پروفایل صفحه های Private  و شخصی را در موبایل خود ذخیره کنید.

چرا سایت خطای An error occurred   می دهد؟

اولین دلیل برای نمایش این خطا، اشتباه وارد کردن آیدی پروفایل می باشد. دقت داشته باشید که بزرگی و کوچکی حروف انگلیسی در این سایت مهم نیست ولی باید آدرس آیدی به صورت دقیق وارد کنید.

به عنوان مثال اگر می خواهید عکس پروفایل شخصی با آیدی JohnnyــDepp را دانلود کنید حتما باید توجه داشته باشید که تعداد آندرلاین های آن را درست تایپ کنید و یا حتی اینکه به جای آندرلاین خط فاصله نگذارید.

اگر می خواهید مطمئن شوید که آیدی را به صورت درست وارد کرده اید همانطور که کمی قبل گفته شد از گزینه Copy Profile URL استفاده کنید تا خیالتان راحت باشد. اما اگر آیدی را درست وارد کرده بودید و سایت مجددا خطای An error occurred   را به شما نمایش داد کافیست مجددا ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دیگر برای انجام این کار اقدام کنید.

نحوه دانلود عکس، فیلم و ریلز از اینستاگرام برای آیفون و اندروید

در این قسمت قصد داریم یکی دیگر از قابلیت های سایت گفته شده را معرفی کنیم که شما توسط این قابلیت می توانید هر نوع محتوایی اعم از ریلز و عکس و فیلم های آلبومی و... را در گالری موبایل خود ذخیره کنید. برای این کار کافیست به صورت زیر عمل کنید.

  • در برنامه اینستاگرام فیلم و یا عکس موردنظرتان را بیاورید.
  • سپس روی علامت سه نقطه روی هم بالای آن پست کلیک کنید.
  • حال از منوی کشویی باز شده روی دکمه Copy Link کلیک کنید.

14

  • در سایت یا برنامه igcrab وارد قسمت instagram post downloader شوید.
  • در کادر Shorcode روی آیکون پرونده کلیک کنید تا آدرس کپی شده در این کادر وارد شود.
  • در نهایت روی دکمه سرچ کلیک کنید.

15

پس از انجام کارهای بالا یک منوی جدید با ۳ سربرگIMAGES  و VIDEOS و CAPTION برای شما باز می شود.

16

در سربرگIMAGES  شما می توانید تصاویر آن پست را در گالری موبایل خود ذخیره کنید.

در سربرگ VIDEOS فایل های ویدیویی مثل فیلم، ریلز و... که در آن پست استفاده شده است را می توانید به صورت کامل دانلود کنید.

در سربرگ CAPTION می توانید متن نوشته شده در پایین پست را کپی کنید و از آن در جای دیگری استفاده نمایید.

در این منو هر چیزی که خواستید را انتخاب کنید و سپس روی دکمه Download  زیر آن کلیک کنید تا در گالری موبایلتان ذخیره شود.

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد برنامه های دانلود از اینستاگرام دارای محدودیت هایی هستند و نمی شود با آن ها به خوبی همه چیز را دانلود کرد اما دیدید که در این سایت حتی می توانید محتوای پست های اسلایدی و آلبومی را به صورت جدا جدا دانلود کنید و این فوق العادست!

چرا وقتی آدرس را کپی می کنم سایت خطای An error occurred   می دهد؟

دلیل اول، این قابلیت فقط برای پیچ های عمومی قابل استفاده است و شما نمی توانید توسط آن فیلم ها و عکس های یک پیچ شخصی و پرایوت را دانلود کنید.

دلیل دوم، امکان دارد شما آدرس پست موردنظر را اشتباه کپی کردید باشید پس مجددا وارد برنامه اینستاگرام شوید و آدرس پست را کپی کنید.

دلیل سوم، گاهی اوقات بعد از آپدیت شدن و بروزرسانی اینستاگرام فایل های ویدیویی آپلود شده در این اپلیکیشن دچار تغییر و تحولاتی می شوند و به طور موقت امکان دانلود آن ها وجود ندارد اما جای نگران نیست برای رفع این مشکل کافیست از قسمت igtv Download  استفاده نمایید که آموزش کار با آن را در همین مقاله برای شما نوشته ایم.

آموزش دانلود استوری از اینستاگرام بدون لاگین و ذخیره در گالری

بخش استوری اینستاگرام بدون شک محبوب ترین قسمت این اپلیکیشن می باشد و روزانه کاربران زیادی استوری های جالب و متفاوتی را منتشر می کنند. گاهی اوقات نیاز است که برخی از این استوری ها را در گوشی خود ذخیره کنیم اما همانطور که می دانید در خود برنامه اینستاگرام این قابلیت وجود ندارد و باید از ابزارهای فرعی استفاده کنیم.

بهترین راه برای دانلود استوری اینستاگرام دیگران بدون برنامه و هیچ دردسری استفاده از قابلیت instagram story download free می باشد که توسط آن می توانید به طور نامحدود و رایگان همه استوری های یک پیچ را دانلود کنید. بدین منظور مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید.

  • وارد بخش دانلود استوری سایت igcrab شوید.
  • در کادر Username آیدی پیجی که می خواهید استوری های آن را دانلود کنید را وارد کنید.
  • روی دکمه Search کلیک کنید.

17

پس از انجام کارهای بالا یک منوی جدید به نام Media برای شما باز می شود که دارای دو سربرگIMAGES  و VIDEOS می باشد.

18

در سربرگIMAGES  شما می توانید تصاویری که آن پیچ استوری کرده است را دانلود کرده و در گالری موبایل خود ذخیره کنید. در سربرگ VIDEOS شما می توانید فیلم های استوری شده توسط یک پیچ را دانلود کنید و با خیال راحت آن را در حافظه موبایل خود ذخیره کنید.

در این منو هر عکس یا فیلمی که می خواهید را انتخاب کنید و سپس روی دکمه Download  زیر آن کلیک کنید تا در گالری موبایلتان ذخیره شود.

دقت داشته باشید که شما فقط می توانید استوری پیچ های عمومی یا Public را دانلود کنید و اگر بخواهید استوری های یک پیچ شخصی را دانلود کنید باید از برنامه اینستاگرام دانلودر استفاده نمایید.

پیشنهاد می کنم به هیچ عنوان اپلیکیشن هایی که پست ها و استوری های پیچ های شخصی را دانلود می کنند را روی گوشی خود نصب نکنید، زیرا برای استفاده از این برنامه ها شما باید یوزرنیم و پسورد خود را وارد کنید و امکان دارد اکانت شما هک شود و یا شامل محدودیت های زیادی از طرف اینستاگرام شود.

زمانی که اکانت شما توسط اینستاگرام محدود می شود با پیغام action block مواجه می شوید و برای مدتی قادر به لایک، کامنت، فالو، آنفالو و یا ارسال پست نخواهید بود. همچنین در برخی موارد امکان دارد برای همیشه اکانت شما از دسترس خارج شود. 

اگر حین کار با این سایت با ارور An error occurred   مواجهه شدید به این دلیل است که شما می خواهید اطلاعات یک پیچ شخصی را دانلود کنید و این خلاف قوانین حریم شخصی است و یا اینکه امکان دارد آیدی پیچ موردنظر را اشتباه وارد کرده اید.

روش دانلود استوری هایلایت اینستاگرام دیگران

گاهی اوقات استوری ها آنقدر جذاب هستند که می خواهید برای همیشه آنها را در پروفایل خود داشته باشید. قابلیت هایلایت نیز دقیقا برای رفع این مشکل به اینستاگرام اضافه شده است و توسط آن می توانید استوری هایلایت شده را تا زمانی که دوست دارید روی پیچ خود نگه دارید یا اجازه دهید دیگران آن را ببینند.

اگر قصد دارید هایلایت استوری های ذخیره شده در یک پیچ را در حافظه گوشی موبایلتان نیز ذخیره کنید کافیست مراحلی که در ادامه گفته می شود را به ترتیب انجام دهید.

قبل از شروع آموزش، هایلایت استوری موردنظر را باز کنید و سپس روی گزینه «سه نقطه روی هم» بالا صفحه کلیک کنید و بعد از منوی کشویی باز شده گزینه دوم یعنی Copy Link  را انتخاب کنید. با این کار آدرس هایلایت موردنظر را کپی کرده اید تا توسط دانلودرهای اینستاگرام آن را روی گوشیتان ذخیره کنید. برای انجام این کار :

  • وارد قسمت highlight story saver instagram سایت igcrab شوید.
  • در کادر ID آدرس کپی شده را قرار دهید. برای این کار می توانید روی آیکون پرونده کلیک کنید.
  • حال دکمه Search  را بزنید و کمی منتظر بمانید.

19

اگر مراحل بالا را درست انجام داده باشید باید یک منوی جدید با عنوان Media برای شما باز شود که دارای دو گزینه IMAGES و Videos می باشد. در این منو هر عکس یا فیلمی که می خواهید را انتخاب کنید و سپس روی دکمه Download  زیر آن کلیک کنید تا در گالری موبایلتان ذخیره شود.

همچنین اگر مایل هستید استوری های آرشیو شده را در پروفایل خود به نمایش بگذارید مراحل زیر را دنبال کنید.

نحوه استفاده و فعالسازی هایلایت استوری اینستاگرام

برای استفاده از این قابلیت ابتدا یک عکس یا ویدیو را برای استوری کردن انتخاب کنید و سپس آن را استوری کنید. حال استوری در حال نمایش خود را باز کنید و در پایین صفحه روی گزینه Highlight کلیک کنید. سپس یک اسم برای هایلایت خود بنویسید و روی گزینه add کلیک کنید. در نهایت پیغامی نمایش داده می شود که در آن نوشته است استوری شما با موفقیت هایلایت شد.

آموزش ذخیره فیلم های   igtv در اینستاگرام

تا به اینجا با قابلیت های دانلود پروفایل، استوری، پست و هایلایت اینستاگرام سایت igcrab آشنا شده اید. هم اکنون در این قسمت می خواهیم آخرین قابلیت این سایت یعنی ابزار دانلود ویدیوهای آی جی تی وی را به شما معرفی کنیم.

Igtv یکی از سرویس های اپلیکیشن اینستاگرام است که شما توسط آن می توانید ویدیوهای طولانی تری را در پیچ خود آپلود کنید و دیگر لازم نیست ویدیوهای را به صورت اسلایدی پست کنید.

برای ذخیره کردن ویدیوهای آیجی تی وی یک پیچ مراحل زیر را انجام دهید.

  • وارد قسمت free igtv downloader شوید.
  • حال در کادر Username آیدی پیچ موردنظر را وارد کنید.
  • در نهایت روی دکمه Search کلیک کنید.

همانطور که مشاهده می کنید تمامی ویدیوهای طولانی این پیچ به شما نمایش داده شده است، هر کدام را که می خواهید انتخاب کنید و سپس روی دکمه Download زیر آ‌ن کلیک کنید.

20

نکته : برای دانلود ویدیوهایی زیر ۱ دقیقه و ریلزها از بخش Post سایت استفاده نمایید و برنامه دانلود کلیپ های طولانی تر از بخش IGTV این سایت استفاده نمایید.

البته امروزه فایل های ویدیویی اینستاگرام دچار تغییراتی شده است و کمتر ویدیویی به صورت IGTV منتشر می شود اما به هر حال این ابزار را به شما معرفی کردیم تا اگر روزی به آن نیاز داشتید حتما از آن استفاده کنید.

اگر این مقاله را به طور کامل خوانده باشید حتما در ذهن شما هم شک و تردیدی پیش آمده است که آیا کسی تا حالا عکس پروفایل یا پست های من را دانلود کرده است یا نه؟ آیا می توان کار کرد که دیگران نتوانند محتوای پیچ ما را دانلود کنند؟ برای مشاهده پاسخ این سوالات در ادامه با ما همراه باشید.

چکار کنیم تا دیگران عکس پروفایل اینستاگرام و پست های پیچ ما را دانلود نکنند؟

اگر پیچ شما در حالت خصوصی یا پرایوت قرار داده شود سایر کاربران نمی توانند فیلم ها، استوری ها و عکس های شما را در گوشی خود ذخیره کنند اما عکس پروفایل شما در هر صورتی قابل دانلود است.

همچنین امروزه با گسترش برنامه های موبایلی برخی از اپلیکیشن قادرند از پیچ های خصوصی نیز فیلم ها و عکس ها را دانلود کنند اما استفاده از این برنامه ریسک بالایی دارد زیرا امکان دارد اکانت شما دچار مشکل و محدودیت هایی از سوی اینستاگرام شود. پس لزوما نمی توان کاری کرد که دیگران هرگز نتوانند محتوای پیچ ما را دانلود کنند.

اگر این موضوع خیلی برای شما مهم است و دوست ندارید دیگران فیلم ها و عکس های شما را دانلود کنند برای احتیاط پیچ خود را در حالت پرایوت قرار دهید زیرا کمتر کسی با برنامه های دانلودر از پیچ های خصوصی آشنایی دارد و عموم مردم آن ها را نمی شناسند.

چگونه پیچ خود را شخصی یا  Private  کنیم؟

برای انجام این کار کافیست در برنامه اینستاگرام وارد پروفایل خود شوید. از قسمت بالای برنامه روی گزینه «سه خط روی هم» کلیک کنید و سپس در صفحه جدید باز شده وارد قسمت Privacy شوید.

در این قسمت اطلاعات و تنظیمات حریم شخصی اکانت شما نمایش داده شده است. برای شخصی کردن پروفایل تان کافیست گزینه اول یعنی Private account را در وضعیت فعال قرار دهید.

از این پس اگر کسی شما را فالوو کند یک پیغام برای شما ارسال می شود که توسط آن می توانید تایید کنید آن شخص به محتوای پیچ شما دسترسی داشته باشد یا نداشته باشد و به این صورت کمی امنیت پیچ شما بالاتر می رود.

اگر به هر دلیلی از اینستاگرام خسته شده‌اید با مراجعه به وب سایت آن اکانت خود را حذف کنید. با این کار دیگر پروفایل، تصاویر، ویدیوها، کامنت‌ها، لایک‌ها و فالوورها به طور دائم حذف خواهند شد و دیگران نمی توانند از آن ها سو استفاده کنند. البته به گفته اینستاگرام، کاربران می‌توانند در صورت تمایل، به طور موقت نیز اکانت خود را غیرفعال کنند.

هنگامی که شما اکانت خود را حذف می کنید به مدت ۳۰ روز فرصت دارید که مجددا آن را لاگین کنید و اگر این کار را انجام ندهید اکانت شما برای همیشه پاک می شود و دیگر نمی توانید به فیلم و عکس و استوری هایی که آپلود کرده بودید دسترسی داشته باشید.

در این مقاله شما یاد گرفتید که چگونه عکس پروفایل، ویدیو و عکس های یک اکانت را روی گوشی خود دانلود و ذخیره کنید. اگر سوالی داشتید حتما آن را در بخش نظرات بپرسید و یا اگر برنامه قابل اعتماد دیگری نیز در این زمینه می شناسید حتما آن را به کاربران معرفی کنید.