داروی کیترودا )پمبرولیزوماب (که از داروهای درمان سرطان می باشد مکانیزم داروی کیترودا بگونه ای است که به سلول های سرطانی حمله کرده و آنها را از بین می برد. در ادامه این مطلب به شما کمک می کنیم درباره استعلام قیمت داروی کیترودا در ایران و همچنین با روش خرید داروی کیترودا) پمبرولیزوماب( آشنا شوید. در واقع کیترودا بر روی سیستم ایمنی بدن تاثیر مستقیم می گذارد و با استفاده از مکانیزم دفاعی بدن اتفاق می افتد.

۱

این دارو در درمان سرطان پوست ملانوما و انواع سرطان متاستاتیک و همینطور سرطان معده بسیار موثر است.

اشکال دارویی کیترودا

  • آمپول کیترودا 100 و همچنین دوزهای 50 و  کیترودا 200 میلی گرم
  • پودر تزریق بصورت داخل ورید (50 میلی گرم)
  • پودر تزریق بصورت داخل ورید (25 میلی گرم)
  • شما در ادامه این مطلب می توانید درباره داروی جاکاوی 20 و اشکال دارویی آن راهنمایی کسب کنید.

۲

کیترودا 100 کیترودا 50

داروی کیترودا که به پمبرولیزوماب  معروف است، به شکل آمپول کیترودا 100 و 50 میلی گرم  به در دسترس است. با تجویز و نظر پزشک، از داروی کیترودا می توان در درمان سرطان معده و انواع مختلف سرطان های، لنفوم، سرطان هوچکین، سر وگردن، و برخی دیگر از سرطان ها استفاده می شود. داروی پمبرولیزوماب در گروه داروی آنتی بادی های مونوکلونال قرار دارد. این دارو در موارد زیادی جهت بهبود هرچه سریع تر بیماری های فوق استفاده شده و اثرگذاری آن طی آزمایش های گوناگون مشخص شده  و پزشکان انکولوژی هر روزه با تجویز آن بهره مند می شوند.

در ادامه این مطلب می توانید درباره داروی تسنتریک که از داروهای درمان سرطان می باشد مطالعه فرمائید.

داروی تسنتریک چیست؟

داروی تسنتریک(آتزولیزوماب)tecentriq که در گروه داروهای ضد سرطان می باشد، در درمان سرطان های مختلفی (مانند مثانه، پستان، کبد، ریه، پوست) استفاده می شود، آتزولیزوماب به سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا با سرطان مبارزه کند. آتزولیزوماب به دسته داروهایی که تحت عنوان آنتی بادی مونوکلونال شناخته می شوند، تعلق دارد.

Tecentriq needs revision | X7 Research

 

آمپول کیترودا 100 که ازداروهایگروه ایمونوتراپی می باشد کاملا ضد سرطان می باشد که جهت جلوگیری از گسترش سلول های سرطانی مورد استفاده قرار می گیرد. ما در ادامه این مطالب درباره مصرف درست و عوارض داروی کیترودا و انواع و اشکال این دارو که تا بحال ارائه شده است بیشتر آشنا می شویم. خرید داروی کیترودا که به شکل پودر جهت تزریق وریدی داخل رگ مورد استفاده قرار می گیرد،این دارو به انواع مختلف از جمله کیترودا 100 و 50 میلی گرم در دسترس  بیماران بوده و متخصصان بنا بر صلاحدید و بررسی شرح حال بیمار، یکی از اَشکال آن ها را تجویز می کنند. اگر جهت خرید داروی کیترودا به کمک نیاز داشتید، کارشناسان  ایوان مارکت می توانند در خرید و سفارش آن شما را کمک کنند.

keytruda

اَشکال دارویی داروی کیترودا 100 و 200 و 50

پودر تزریق داخل رگ با دوز 50 میلی گرم

محلول  تزریق وریدی با دوز 25 میلی گرم در میلی لیتر

زمان استفاده و نحوه مصرف داروی کیترودا

قبل از هر بار مصرف کیترودا، راهنمای مصرف دارو را مطالعه نمایید. سوالات خود را از پزشک معالج خود یا پزشک انکولوژیست بپرسید.

این دارو توسط پزشک متخصص تجویز شده و در مدت 30 دقیقه به آهستگی در ورید تزریق می شود. طبق دستور پزشک، این دارو معمولاً هر 3 هفته یا هر 6 هفته یکبار تجویز می شود.

 

در طول دوره استفاده از این دارو علائمی همچون تب، رعشه، گرگرفتگی، لرز، مشکل تنفسی، سرگیجه یا احساس ضعف ممکن است در طول درمان یا مدت کوتاهی پس از درمان رخ دهد، در صورت بروز هر کدام از این علائم، حتما پزشک معالج یا متخصص خود را در جریان این علایم قرار دهید.

دوز مصرفی دارو با نظر متخصص  وطبق شرح پزشکی فرد و میزان پاسخ بدن بیمار به دارو تعیین می گردد.

پرجتا (پرتوزوماب) چیست؟

ازداروی پرجتا (پرتوزوماب)  برای درمان سرطان مالتیپل میلوما و آمیلوئیدوز زنجیره سبک (AL) استفاده می شود. پرجتا یک آنتی بادی مونوکلونال است که برای جلوگیری از رشد و تقسیم سلول هایی که میزان زیادی پروتئین HER2 ترشح می کنند و همچنین در درمان برخی از انواع سرطان پستان و یا قبل از جراحی سرطان اولیه  پستان، استفاده می شود.

 

عوارض جدی مصرف آمپول کیتروداkeytruda

 از عوارضی که  آمپول کیترودامی تواند به دنبال داشته باشد : خستگی، تورم مچ پا، پا، دست، حالت تهوع، خارش پوست، استفراغ، درد در ناحیه  شکم یا تغییر در روند خواب می توانند همگی از عوامل  ناشی از مصرف این دارو باشند. در صورت بیشتر شدن این عوارض حتما با پزشک خود و متخصص در میان بگذارید.

۴

بروز هرگونه عارضه جانبی جدی، از جمله: بروز و  تشدید سرفه، تنگی نفس، اسهال همراه با خون، مخاط، علائم بیماری کبد (مانند تهوع و استفراغ مداوم، از دست دادن اشتها، معده و شکم درد، زردی چشم و پوست، ادرار تیره)، علائم اختلالات کلیوی (مانند تغییر حجم ادرار، ادرار صورتی و خونی)، سردرد مداوم غیرمعمول، سرگیجه وغش، تغییر بینایی، کاهش قدرت صدا، قرمزی و همچنین درد چشم، حساسیت به نور، بی حسی بازوها و پاها، سفتی و درد مفاصل، ضعف - حساس شدن - درد عضلانی، علائم عفونت (مانند گلودرد که برطرف نمی شود، تب، لرز، سوزش - درد - تکرر - اضطرار در دفع ادرار)، کبودی - خونریزی آسان را حتما به متخصص این حوزه اطلاع دهید.

این دارو کیترودا می تواند باعث اختلال در عملکرد غدد هورمونی (مانند تیروئید، هیپوفیز، آدرنال، پانکراس (لوزالمعده)) شده و باعث کاهش یا افزایش میزان تولید هورمون شود که می تواند منجر به بروز علائمی همچون عدم تحمل سرما یا گرما، کاهش / افزایش بی دلیل وزن، تغییرات روانی/ خلقی، ضربان آهسته / سریع / کوبیدن / نامنظم قلب، خستگی غیرمعمول، یبوست شود.

این دارو به ندرت  می تواند موجب بالارفتن قند خون شده که این امر می تواند باعث بروز یا تشدید بیماری دیابت شود. در صورت مشاهده علائم افزایش قند خون مانند افزایش تشنگی و ادرار، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. در صورت ابتلا به دیابت، قند خون خود را به طور منظم و طبق دستورالعمل پزشک بررسی کرده و نتایج آن را به پزشک خود اطلاع دهید. گاهی لازم است متخصص داروی دیابت، برنامه یا رژیم غذاییتان را تغییر داده و مجدداً تنظیم کند.

در صورت بروز هرکدام از این عوارض خطرناک جانبی، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید: درد قفسه سینه، تشنج.

واکنش آلرژیک بسیار جدی نسبت به این دارو نادر است. با این حال، در صورت مشاهده علائم واکنش آلرژیک جدی، مانند راش پوستی (عارضه های پوستی)، خارش/ تورم (به خصوص در صورت و زبان و گلو)، سرگیجه شدید و مشکلات تنفسی فوراً به پزشک مراجعه کنید.

موارد مذکور، تمام عوارض جانبی این دارو را در برنمی گیرد، بنابراین در صورت مشاهده هر گونه عارضه جانبی دیگری، آن را به پزشک خود یا پزشک داروخانه اطلاع دهید.

موارد احتیاطی در مصرف و منع استفاده از کیترودا

قبل از شروع مصرف دارو، در صورت حساسیت به آن یا هر نوع حساسیت دیگر، باید سریعاً متخصص خود یا پزشک را در جریان قرار بگذارید. داروی کیترودا ممکن است دارای اجزاء غیر فعالی باشد که موجب بروز واکنش آلرژیک و یا دیگر مشکلات  شود.در برخی از بیماران مبتلا به سرطان پروستات دیده شده که با مشکل انزال در رابطه جنسی گرفتار شده اند جهت درمان قطعی زود انزالی می توانید از روی این مقاله کلیک کنید.

موارد احتمالی در زمان استفاده از دارو

عمل پیوند مغزواستخوان بعد از درمان با کیترودا ممکن است باعث بروز عوارض بسیار جدی و شدید، کشنده برای بیمار شود.

این دارو ممکن است باعث سرگیجه شود. استفاده از الکل یا ماریجوانا (شاهدانه) می تواند سرگیجه را تشدید کند. تا زمانی که از بی خطر بودن کارهایی مانند رانندگی، استفاده از ماشین آلات و هرکاری که نیاز به هوشیاری دارد، اطمینان حاصل نکرده اید از انجام آنها خودداری کنید. مصرف الکل را محدود کرده و در صورت مصرف ماریجوانا آن را با پزشک خود در میان بگذارید.

اگر در زمان بارداری هستید یا قصد بارداری دارید، با پزشک خود در میان بگذارید. زمان استفاده از این دارو نباید باردار شوید زیرا ممکن است به جنین آسیب برسد. در طول دوره درمان با داروی کیترودا و 4 ماه پس از اتمام درمان، در مورد استفاده از روش های قابل اطمینان در کنترل بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

انتقال این دارو به شیر مادر مشخص نیست. به دلیل خطر احتمالی برای نوزاد، شیردهی هنگام استفاده از این دارو و 4 ماه پس از قطع درمان توصیه نمی شود. قبل از شیردهی با متخصص انکولوژیست مشورت کنید.

تداخلات داروی کیترودا (پمبرولیزوماب)

تداخل های دارویی می تواند نحوه ی عملکرد دارو را تغییر داده و خطر بروز عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. این یادداشت تمامی تداخلات دارویی را پوشش نمی دهد بنابراین بهتر است نام تمام داروهایی که مصرف می کنید (از جمله داروهای با نسخه و بی نسخه و محصولات گیاهی) را با پزشک خود و پزشک داروخانه در میان بگذارید و بدون تایید پزشک، مصرف هیچ دارویی را شروع یا تمام نکنید، همچنین به هیچ وجه میزان  دوز دارو را تغییر ندهید.

۵

سوء مصرف

در صورت مصرف بیش از حد دارو کیترودا (پمبرولیزوماب) و بروز علائم جدی مانند غش کردن با مراکز فوریت های پزشکی تماس بگیرید

توجه

تست های آزمایشگاهی و یا پزشکی (مانند بررسی عملکرد کبد / کلیه / تیروئید، قند خون، شمارش کامل خون) باید پیش و حین درمان با این دارو انجام شود. تمام قرارهای پزشکی و آزمایشگاهی را به خاطر داشته باشید و برای کسب اطلاعات بیشتر با پزشک خود مشورت کنید.

دوز فراموش شده

دریافت هر دوز از این دارو طبق تجویز پزشک اهمیت زیادی دارد لذا اگر یک دوز را فراموش کردید، بلافاصله از پزشک یا داروساز خود بخواهید یک برنامه جدید تنظیم کند.

نگهداری

این دارو در مراکز درمانی تزریق و استفاده می شود و در خانه نگه داری نمی شود.