کشور امارات متحده عربی یکی از شرکای اصلی تجاری ایران در منطقه می‌باشد که سالانه حجم زیادی واردات از آن به داخل کشور صورت می‌پذیرد. شهر دبی توانسته طی دهه‌های گذشته به یک مرکز تجاری مهم در خاورمیانه تبدیل شود. نزدیکی این شهر به ایران، این فرصت را برای بازرگانان و تجار فرآهم کرده که به راحتی بتوانند نیازهای داخلی کشور را فرآهم کنند.

امروزه حمل بار از دبی به ایران، به امری عادی و روزمره تبدیل شده است. حجم زیادی از محموله‌ها همه روزه از طریق هوایی و دریایی وارد ایران می‌شوند. اگر شما هم قصد انتقال بار از دبی به ایران را دارید، یا قصد دارید تا در آینده به این شهر سفر کنید، این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. تا انتها با ما همراه باشید.

آیا شخصا می‌توانیم حمل بار از دبی به ایران را انجام دهیم؟

حمل بار از دبی به ایران، مانند دیگر کشورها دارای قوانین و مقررات مخصوص به خود می‌باشد. قطعا هر شخصی می‌تواند محموله خود را به داخل ایران منتقل کند. این موضوع در وهله اول به این بستگی دارد که محموله شما شخصی است یا تجاری.

اگر به عنوان یک مسافر به دبی رفته‌اید می‌توانید تا سقف معینی بار را با خود به ایران حمل کنید. اما حمل بار از دبی به ایران به شکل کانتینری و عمده، نیازمند طی کردن مراحل اداری و قانونی خاص خود می‌باشد.

چه به عنوان مسافر قصد حمل بار از دبی به ایران را داشته باشید، یا یک بازرگان، می‌توانید از طریق مطالعه و آشنایی با مراحل حمل بار از دبی به ایران، به راحتی این کار را انجام دهید.

قبل از اینکه ببینیم با چه روشی می‌توانیم بار خود را به راحتی از امارات به ایران حمل کنیم، باید ببینیم که چه کسانی و به چه دلیلی نیاز به حمل بار از دبی به ایران را دارند.

واردکنندگان کالا و تاجران

همانطور که قبلا اشاره کردیم، بسیاری از نیازهای داخلی کشور از طریق امارات، تامین می‌شود. به دلیل محدودیت‌های بین المللی، بسیاری از فروشندگان تمایلی ندارند تا با تاجران ایرانی معامله کنند! به همین دلیل بسیاری از بازرگانان، مقصد محموله خود را دبی ثبت می‌کنند، و پس از رسیدن بار به مقصد، آن را از روش‌های موجود به ایران منتقل می‌کنند.

کالاهایی مانند پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، قطعات کامپیوتر، موبایل، خودرو و قطعات یدکی آن، تجهیزات صنعتی، انواع مواد غذایی و خوراکی و... تنها بخشی از کالاهایی هستند که توسط بازرگانان وارد ایران می‌شوند.

بازرگانان بیشترین آمار انتقال کالا بین دبی و ایران را دارند. از این رو علاوه بر آشنایی کامل با مراحل و روند حمل بار از دبی به ایران، راه‌های سرعت بخشیدن به این کار را نیز می‌دانند.

از آنجایی که مراحل ترخیص گمرک و حمل بار ممکن است پروسه پر پیچ و خم و زمانبری باشد، بسیاری از بازرگانان با تجربه، مراحل انجام کار و حمل محموله از دبی به ایران را به یک شرکت حمل بار بین‌المللی معتبر مانند شرکت بازرگانی irdelivery میسپارند!

اینکار چندین مزیت را برای آنها به همراه دارد. اولین مزیت این است که روند تجارت با سرعت بیشتری انجام می‌شود. از آنجایی که شرکت‌های بازرگانی با تمام پیچ و خم تجارت آشنایی کامل دارند، مراحل ترخیص و حمل و نقل را در سریعترین زمان ممکن انجام می‌دهند.

مزیت بعدی کاهش هزینه‌های آنها است! از آنجا که شرکت‌های حمل و نقل خدمات خود را به صورت گسترده انجام می‌دهند، راهکارهای صرفه جویی در هزینه‌ها را می‌دانند! به همین خاطر بازرگانان سعی می‌کنند تا محموله‌های خود را به آنها بسپارند، تا علاوه بر تسریع کار و بالا بردن ایمنی، هزینه‌های خود را نیز کاهش دهند.

لازم به ذکر است که وقتی تاجری برای حمل بار از دبی به ایران با یک شرکت حمل و نقل قرارداد می‌بندد، نیازی به حضور او در مراحل ترخیص و حمل و نقل نیست. کلیه اقدامات لازم توسط شرکت حمل و نقل انجام می‌پذیرد.

مسافران و خریداران کوچک!

علاوه بر بازرگانان و تاجران، خریداران کوچک هم در زمینه واردات از کشور امارات فعالیت می‌کنند.تصور کنید که شما یک فروشنده موبایل یا قطعات جانبی آن هستید، اما سرمایه کافی برای واردات عمده کالا به داخل ایران را ندارید!

قطعا خرید در حجم کم و حمل آن به ایران از نظر اقتصادی به صرفه نیست. خوشبختانه امروزه با گسترش تکنولوژی و دسترسی آسان، امکانی فرآهم شده تا هر کسی بتواند از سراسر جهان کالای خود را خریداری کند.

شما می‌توانید از طریق شرکت‌های حمل و نقل، هر مقدار بار که تمایل دارید را به ایران منتقل کنید. نیازی نیست بار شما یک کانتینر کامل را پر کند. در واقع حتی اگر یک کارتن هم داشته باشید، می‌توانید از طریق شرکت‌های حمل و نقل به ایران منتقل کنید.

همانطور که اشاره کردیم، برای انتقال باری که حجم زیادی ندارد، بصرفه نیست که خودتان مستقیما به دبی مسافرت کنید. این نکته را هم فراموش نکنید که هر شخص مقدار مشخصی بار را می‌تواند بصورت شخصی به ایران منتقل کند!

از دیگر مواردی که حمل بار از دبی به ایران توسط شرکت حمل و نقل بین المللی را، برای مردم جذاب می‌کند، خرید از فروشگاه‌های اینترنتی خارجی است! شاید تا کنون این موضوع را نمی‌دانستید، اما کشور امارات متحده عربی دارای یکی از بزرگترین پلتفرم‌های خرید اینترنتی در خاورمیانه، بنام "فروشگاه اینترنتی نون" است و شما میتوانید به راحتی خرید از سایت نون امارات را انجام داده و کالای خود را در ایران تحویل بگیرید.

شما می‌توانید هر آنچه که نیاز دارید و در داخل ایران پیدا نمی‌کنید را، از این وبسایت خریداری کرده، و توسط شرکت‌های حمل و نقل بین المللی معتبر مانند شرکت بازرگانی irdelivery ، درب منزل تحویل بگیرید.

حمل بار از دبی

روش های حمل بار از دبی به ایران

برای حمل بار از دبی به ایران، دو روش دریایی و هوایی وجود دارد. فرقی نمی‌کند که شما یک بازرگان با محموله بزرگ باشید، یا یک خریدار کوچک، انتخاب روش حمل بار از دبی به ایران به فاکتورهای مختلفی از جمله حجم بار، نوع بار، مدت زمان مورد انتظار جهت تحویل، سقف هزینه‌های شما و غیره دارد. با توجه به تمام این موارد، شما می‌توانید یکی از روش‌های حمل و نقل از دبی به ایران را برای محموله خود انتخاب کنید

در ادامه این دو روش حمل بار از دبی به ایران را به طور خلاصه برای شما شرح خواهیم داد.

حمل هوایی از دبی به ایران

سریعترین و البته گرانترین روش حمل بار از دبی به ایران، انتقال بار با هواپیما است. این روش بسیار سریع و ایمن است. روش حمل هوایی برای هر دو گروه بازرگانان و خریداران کوچک در دسترس است.

روش حمل هوایی معمولا برای محموله‌هایی استفاده می‌شود که حجم زیادی ندارند، و با ارزش هستند. این روش در سریعترین زمان ممکن محموله شما را بدستتان می‌رساند. البته در مقابل باید اشاره کنیم که هزینه استفاده از این روش گرانتر از روش‌های دیگر است.

به طور کلی، بازرگانان زمانی از این روش استفاده می‌کنند که برای رسیدن محموله خود به مقصد عجله داشته باشند. روش حمل بار با هواپیما همچنین برای خریداران کوچک مناسب می‌باشد. از آنجایی که این گروه از افراد معمولا بارهای کمتری دارند، لذا هزینه حمل آنها با هواپیما کمتر می‌شود.

در هر صورت شما می‌توانید از طریق مشورت با کارشناسان شرکت حمل و نقل خود، تصمیم بگیرید که آیا حمل بار با هواپیما برای شما مناسب است یا خیر.

حمل دریایی از دبی به ایران

پرکاربردترین روش انتقال بار از دبی به ایران، حمل دریایی است. روش دریایی نیز خود به دو دسته حمل با کشتی و لنج تقسیم می‌شود. بیشترین ترافیک انتقال بار بین امارات و ایران متعلق به لنج‌های باری می‌باشد.

اکثر بازرگانان، حمل با لنج را برای انتقال محموله‌های خود به ایران انتخاب می‌کنند. در روش حمل دریایی علاوه بر اینکه هزینه‌های تمام شده بشدت کاهش می‌یابد، محدودیتی هم برای حجم مجاز بارگیری وجود ندارد.

همانطور که اشاره کردیم، لنج‌ها بیشترین حجم تردد بین دبی و بنادر جنوبی ایران را به خود اختصاص می‌دهند، اما چرا یک تاجر ترجیح می‌دهد بار خود را با لنج جا به جا کند!؟

لنج‌های باری از پرداخت عوارض گمرکی معاف هستند، از این رو تاجران از آنها برای حمل محموله‌های خود استفاده می‌کنند. این کار هزینه‌های نهایی آنها را کاهش داده، و باعث کسب سود بیشتر در تجارتشان می‌شود.

حمل کالا از دبی به ایران

چرا باید در تجارت خود از شرکت حمل و نقل بین المللی استفاده کنیم؟

استفاده از شرکت‌های حمل و نقل بین المللی معتبر مانند شرکت بازرگانی irdelivery ، این تضمین را به شما می‌دهد که تجارت شما بدون هیچ مشکلی به سرانجام می‌رسد. با توجه به شرایط موجود بین‌المللی و سختگیری‌هایی که بر تاجران ایرانی تحمیل شده است، این شرکت‌ها می‌توانند مراحل مختلف تجارت را برای ما آسان کنند.

استفاده از خدمات شرکت‌های حمل و نقل بین امارات و ایران، می‌تواند هزینه‌های نهایی ما را کاهش دهند. فراموش نکنید که یک شرکت معتبر قبل از عقد قرارداد، کلیه هزینه‌های پیش رو را برای شما محاسبه خواهد کرد. اینکار علاوه بر اینکه یک نقشه راه مشخص برایتان ترسیم می‌کند، می‌تواند در کسب سود بیشتر شما هم تاثیر بگذارد.

فراموش نکنید که لازمه شروع هر کاری، کسب اطلاعات در آن زمینه است، شما می‌توانید با دریافت مشاوره‌های رایگان از کارشناسانی که در این حوزه کار می‌کنند، بهترین گزینه را برای حمل بار از دبی به ایران انتخاب کنید.