ما به دلایل متفاوتی به سمساری ها مراجعه می کنیم. برای افراد زیادی خرید وسایل نو و مدرن جزو اولویت های زندگی نیست. چنانچه برای شما هم کاربرد وسایلی که تهیه می کنید از اهمیت بیشتری برخوردار است می توانید قبل از هر اقدام سری هم به سمساری بزنید. همچنین اغلب در سمساری ها می توانید لوازم و کالاهایی را پیدا کنید که با وجود اینکه عتیقه نیستند اما قدیمی و خاص می باشند و به سختی در مغازه های لوازم خانگی یافت می شود. نظیر بشقاب های طرح قاجار با لبه های طلائی که برای تزئین منزل بسیار زیبا و چشمگیر هستند. همچنین ممکن است وسایلی دارید که دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند و قصد فروش آن ها را دارید. به هر دلیلی که قصد مراجعه به سمساری را داشته باشید این فکر که چگونه سمساری نزدیک محل زندگی خود را پیدا کنید به سراغ شما می آید. پس در ادامه با ما همراه باشید تا راه کار های مناسبی برای این منظور آشنا شوید.

۱

راه های پیدا کردن یک سمساری خوب و نزدیک به شما کدام است؟

قطعا در نزدیکی محل زندگی تان تعداد زیادی سمساری وجود دارد که با گشتی مختصر در اطراف محل زندگی آن ها را خواهید یافت. اما تنها نزدیک بودن سمساری به شما نباید دلیل انجام معامله و خرید و فروش در آن شود. بهتر است تا با شناخت کامل یک سمساری ایده ال را انتخاب نمایید.

با توجه به ترافیک های نسبتا سنگین در سطح شهرها به ویژه کلان شهر ها شاید تمایلی برای خروج از منزل و یافتن سمساری نداشته باشید. اینجاست که باید از تکنولوژی های روز برای رسیدن به هدف خود کمک بگیرید. با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی در این روزها از طریق سایت ها ی معرفی سمساری ها و یا با استفاده از آپ های مربوطه نیز می توانید اقدام به پیدا کردن سمساری نزدیک محل زندگی خود کنید. بسیاری از سمساری نیز خود دارای سایت و بسترهای اینترنی برای خرید و فروش کالاهایشان هستند. بنابراین جستجویی کوتاه در فضای اینترنتی در یافتن سمساری نزدیک محل زندگی شما موثر است. همچنین بسیاری از سمساری ها برای خرید لوازم شما به منزل شما خواهند آمد و دیگر نیازی به خروج از منزل نیز نخواهید داشت. آشنایی بیشتر با خرید و فروش آنلاین در سمساری ها می تواند کمک زیادی در این زمینه به ما بکند.

۲

نزدیک ترین سمساری به شما گوشی موبایلتان است:

 همانطور که گفته شد با توجه به گسترش روزافزون کسب و کارهای مجازی، سمساری های آنلاین راه اندازی شده اند که بدون کمترین زحمت برای اینکه چگونه سمساری نزدیک به محل زندگی خود را پیدا کنید، می توانید از تمام خدمات آن ها بهره مند شوید. در حالی که در منزل یا محل کار خود به سر می برید. در واقع سمساری آنلاین این امکان را برای ما فراهم می کند تا در کمترین زمان ممکن و در هر منطقه ای که زندگی می کنیم اقدام به خرید و فروش کالاهای دست دوم کنیم. البته این بستر مزایا و معایبی نیز دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مزایای معاملات آنلاین در سمساری ها :

1-سرعت بالا و آسان در دسترسی :

اصلی ترین مزیت معامله در سمساری های آنلاین سرعت و آسانی آن است. افراد با صرف کمترین زمان و بدون نیاز به حضور در خیابان های شلوغ می توانند از خدمات سمساری ها استفاده کنند.

2-امکان مقایسه کردن :

از دیگر مزیت های استفاده  از خدمات آنلاین سمساری این است که می تواند قیمت و کیفیت کالای مورد نظر را در سایر سمساری ها نیز مشاهده کنید و بعد از انجام مقایسه تصمیم گیری کنید. در این حالت بیشترین سود آوری برای شما وجود دارد.

معایب معاملات آنلاین در سمساری ها :

1-امکان کلاهبرداری بیشتر می شود :

بدون شک یکی از بزرگترین معایب خرید و فروش آنلاین در هر زمینه ای بالا رفتن امکان سوء استفاده و کلاهبرداری است. چرا که به علت مجازی بودن بستر معامله هویت افراد مشخص نیست. برای پیشگیری از این مورد باید قبل از اقدام به معامله حتما از اصالت سمساری مورد نظر مطمئن شوید. به مجوزهای لازم دقت کنید. همچنی قیمت های خیلی متفاوت از سایر سمساری ها نیز می تواند زنگ خطری باشد که ممکن است مورد کلاهبرداری واقع شوید. هرگز گول قیمت های بیش از اندازه بالا در فروش و بیش از اندازه پایین در خرید را نخورید.

2-امکان بررسی کامل کالا وجود ندارد :

 در خرید آنلاین کالاهای دست دوم امکان بررسی دقیق و کامل کالای مورد معامله وجود ندارد و این موضوع می تواند از دیگر نگرانی ها از بابت مراجعه آنلاین به سمساری ها باشد. اما برخی از سمساری ها برای رفع این نگرانی این امکان را برای شما فراهم می کنند که قبل از مراحل پایانی پرداخت وجه، کالای خریده شده را به طور کامل بررسی کنید و در صورت تمایل پرداخت نهایی صورت گیرد.

کلام پایانی :

در این مقاله سعی کردیم جواب این پرسش که چگونه سمساری نزدیک محل زندگی خود را پیدا کنیم؟ را بدهیم. راه کاری از جمله گشت میدانی در نزدیکی محل زندگی تا مراجعه به سایت های معرفی سمساری ها و یا معاملات آنلاین در سمساری های مجازی. اما نکته ی مهم در این میان این است که انجام معامله با یک سمساری خوب که با صداقت و تعهد کار می کند بسیار مهم تر از نزدیکی آن به محل زندگی ما است. همینطور انجام خرید و فروش کالاهای دست دوم در سمساری ها موجب می شود تا علاوه بر خرید اجناس مورد نیاز با قیمت مناسب به کاهش قیمت کالاهای نو نیز کمک شود. از خروج ارز از کشور جلوگیری می کند و همچنین اثرات مثبت محیط زیستی نیز دارد چرا که بسیاری از لوازم برقی و الکترونیکی از مواد نفتی ساخته می شوند و ورود مجدد آن ها به چرخه ی محیط زیست می تواند موجب آلودگی در محیط زیست شود. بنابراین سمساری ها مشاغلی هستند که نیاز این روزهای جامعه را می توانند به خوبی برآورده کنند.

Picture1

سمساری عطائی نیک نیز یکی از برترین سمساری ها در شهر تهران می باشد که در زمینه فروش لوازم منزل فوری در تهران هم فعالیت می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره سمساری می توانید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

شعبه ۱ (شعبه اصلی)

۰۲۱-۲۲۶۹۱۷۵۶

۰۲۱-۲۲۶۹۱۷۵۷

۰۹۱۲۱۳۵۱۱۳۵

شعبه ۲

۰۲۱-۲۲۸۹۶۷۹۱

۰۲۱۲۲۷۵۴۷۰۱

۰۹۱۲۴۰۲۵۶۱۲