به گزارش سایت گویا آی تی در بسیاری از کشورها وقتی تلفن همراه خریداری می‌شود، بعد از راه‌اندازی و نصب اپلیکیشن‌های پیام رسان و شبکه‌های اجتماعی نوبت به نصب اپلیکیشن‌ها و سوپر اپلیکیشن‌های پرداختی می‌رسد. اپلیکیشن‌های پرداختی یا به اصطلاح فین‌تک به قدری در تمامی کشورها کار راه انداز هستند که اگر اغراق نکنیم، شاید صدها یا حتی هزاران شرکت و بانک برای ارائه آن‌ها در جهان وجود دارد که در این نوشته می‌خواهیم چند مورد از آن‌ها را معرفی کنیم.

منظور از اپلیکیشن پرداختی یا فین‌تک چیست؟

کلمه Fintech ترکیبی از دو کلمه «مالی» (Financial) و «تکنولوژی» (Technology) است. فین‌تک به زبان ساده یعنی استفاده از تکنولوژی برای ساده‌تر و کاربردی‌تر شدن خدمات مالی، اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر اپلیکیشن‌های پرداختی وجود نداشتند، امور روزمره‌مان را باید چگونه انجام می‌دادیم؟

احتمالا برای استعلام و پرداخت پرداخت خلافی خودرو باید زمان زیادی صرف می‌کردیم یا برای انجام خدمات روزمره‌ای مانند کارت به کارت، موجودی، خرید شارژ و بسته اینترنتی باید تا دستگاه ATM می‌رفتید. حقیقتا اپلیکیشن‌های پرداختی به‌وجود آمدند تا ما برای انجام امور روزمره‌مان زمان کم نیاوریم.

اپلیکیشن‌های پرداختی با کاربران میلیونی

اینکه یک اپلیکیشن در هر کجای جهان کاربر میلیونی داشته باشد نشان از ارائه خدمات کامل و کاربردی است، البته که تعداد کاربران یک اپلیکیشن به تنهایی مهم نیست!! درواقع شما علاوه‌بر نگاه کردن به تعداد نصب باید ویژگی‌های زیر را هم برای دانلود یک اپلیکیشن درنظر بگیرید.

  • پشتوانه اپلیکیشن بانک باشد؛
  • پشتیبانی پاسخگو و 24 ساعته داشته باشد؛
  • خدمات کاملی داشته باشد؛
  • خدمات آن تحت نظارت مراجع بالا دستی باشد؛
  • در ارائه خدمات پرداختی یک قدم جلوتر باشد.

ویژگی‌های بالا نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها، حتی کشورهای نوین اروپایی و امریکایی عیار یک اپلیکیشن خوب و کاربردی را نشان می‌دهند. در زیر لیستی از بهترین اپلیکیشن‌های فین‌تکی در جهان را به شما معرفی می‌کنیم که با ارائه خدمات بی‌نقص و خوب کاربران میلیونی دارند.

۱

تاپ، سوپر اپلیکیشن ایرانی با 74 سرویس

سفر دور دنیا برای معرفی اپلیکیشن‌های میلیونی را از ایران شروع می‌کنیم، تاپ یک اپلیکیشن یا بهتر است بگوییم سوپر اپلیکیشن ایرانی وابسته به بانک پارسیان است. خدمات تاپ زیر نظر بانک مرکزی و پلیس فتا به کاربرانش ارائه می‌شود. تاپ با ارائه خدماتی مثل کارت به کارت، موجودی، شارژ و بسته، خدمات خودرویی مانند (خلافی، عوارضی، استعلام گواهینامه، طرح ترافیک و ...) و حتی خدمات گردشگری مانند (خرید بلیت هواپیما، قطار، اتوبوس، تور داخلی و خارجی و رزرو هتل) با 12 میلیون کاربر ریجستر شده یکی از معدود اپلیکیشن‌های پرداختی ایران با کاربر میلیونی است.

تاپ با ایجاد سرویس کیف پول و همچنین روش پرداختی بدون تماس در پرداخت عوارض آزادراهی که یکی از نوین‌ترین روش‌های پرداختی در جهان به‌شمار می‌رود، یکی از نوین‌ترین و پیشروترین اپلیکیشن‌های پرداختی در ایران است.

۲

ALIpay سوپر اپلیکیشن فین تک گروه علی بابا

چیزی که در کشورهای آسیای شرقی از آن زیاد پیدا می‌شود سوپر اپلیکیشن است. علی پی  ALIpay معروف‌ترین سوپر اپلیکیشن پرداختی چین است که از زیر مجموعه‌های گروه بزرگ علی بابا به شمار می‌رود. با چند کلیک ساده می‌توانید در علی پی امور مالی خود را مدیریت کنید.

انواع نقل و انتقالات مالی، سفارش غذا، امور پرداختی، خرید بلیت هواپیما، خدمات سفر، پرداخت از طریق بارکدخوان، وام، تسهیلات و بازپرداخت مالی و ... از ده‌ها خدمات علی پی استفاده کنید. خدمات فین‌تک علی بابا زیر نظر Ant Financial ارائه می‌شود.

Tinkoff سوپر اپلیکیشن روسی پرطرفدار

یکی از شبیه‌ترین‌ها به سوپر اپلیکیشن‌های فین‌تک ایرانی تینک‌آف است. اگر خدمات تاپ و تینک‌آف را با هم بررسی کنید متوجه می‌شوید که خدمات شبیه به همی دارند. در سوپر اپلیکیشن تینک‌آف شما می‌توانید کارت‌ها و حساب‌های خود را مدیریت کنید، پول جا‌به‌جا کنید و قبوض خود را پرداخت کنید. در واقع تعریف سوپر اپلیکیشن یعنی ارائه 0 تا 100 خدمات مرتبط با یک حوزه در یک اپلیکیشن که شما را از دانلود چندین اپلیکیشن بی‌نیاز می‌کند.

۳

Paytm پرطرفدارترین سوپر اپلیکیشن هندوستان

هند هم مانند کشورهای آسیای شرقی مانند چین به دلیل جمعیت بالا معدن سوپر اپلیکیشن‌های پرداختی است. پی تی ام paytm  پرطرفدارترین سوپر اپلیکیشن پرداختی هندوستان است که با ارائه خدمات مدیریت کارت، انتقال وجه، کیف پول، انواع خدمات پرداختی و ... به نیازهای میلیون‌ها شهروند در هند پاسخ داده است.

 PhonePe دیگر سوپر اپلیکیشن هندی است که خدماتی مانند پی تی ام ارائه می‌دهد. گفتنی است که کیف پول الکترونیکی از خدمات مشترک میان تمامی سوپر اپلیکیشن‌های پرداختی استاندارد در جهان است.

 

سوپر اپلیکیشن‌، یک اپلیکیشن به جای چند اپلیکیشن

سوپر اپلیکیشن‌ها در جهان روز‌به‌روز در حال بزرگ‌تر شدن و افزایش گستره خدمات هستند تا جایی که شما را از دانلود چندین اپلیکیشن در تلفن همراهتان بی‌نیاز کنند. سوپر اپلیکیشن‌ها به عنوان یک دستیار در تلفن همراه، کاربران را از دانلود چند اپلیکیشن بی‌نیاز می‌کنند، همچنین به واسطه متمرکز بودن خدمات در سوپر اپلیکیشن‌های پرداختی، عملا نظم بیشتری به کارها داده می‌شود و می‌توانید بدون مراجعه حضوری به بانک و سایر اداراتی که این خدمات را ارائه می‌دهند، امور روزمره خود را مدیریت کنید.