علت روشن نشدن جاروبرقی ال‌ جی

مشکل روشن نشدن جاروبرقی ال‌ جی

جاروبرقی یکی از پراستفاده‌ترین لوازم خانگی به شمار می‌آید که ممکن است مثل دیگر لوازم خانگی برقی دچار مشکلاتی بشود. از جمله این مشکلات می‌توان به مکش ضعیف، روشن نشدن و خاموش شدن در حین انجام کار اشاره کرد. شرکت ال‌ جی یکی از بزرگترین تولید کنندگان لوازم خانگی به شمار می‌رود. البته همه وسایل برقی این برند نیز ممکن است دچار مشکلاتی مانند روشن نشدن بشوند. بروز این مشکل دلایل متعددی دارد و البته راه حل‌هایی برای رفع آن وجود دارد که در این مطلب با آن‌ها آشنا خواهیم شد. لازم به ذکر است در صورت اینکه با خواندن این مقاله نتوانستید مشکل دستگاه خود را برطرف نمایید. از دستکاری دستگاه پرهیز نمایید و فورا با نمایندگی جاروبرقی ال جی جهت تعمیر جاروبرقی خود تماس حاصل نمایید.

دلایل روشن نشدن جاروبرقی ال‌ جی

دلایل زیادی می‌تواند در روشن نشدن جاروبرقی ال‌ جی تاثیر داشته باشد. دلیل اصلی روشن نشدن جاروبرقی ال‌ جی اختلال در برق‌رسانی به دستگاه است که خود دلایل متعددی دارد. هر یک از قطعه‌های جاروبرقی می‌تواند در ایجاد این مشکل سهیم باشد. از سیم و دوشاخه گرفته تا موتور و برد الکترونیکی و رله می‌توانند باعث روشن نشدن جاروبرقی شوند. از جمله این دلایل می‌توان به پریز برق، دو شاخه و سیم، سیم‌جمع‌کن، برد الکترونیکی و رله، دکمه پاور جاروبرقی، موتور جاروبرقی ال‌ جی اشاره کرد. هر کدام از مواردی که اشاره شد می‌توانند در مشکل روشن نشدن جاروبرقی نقش داشته باشند که در ادامه مطلب با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

خرابی پریز برق

برای پیدا کردن دلیل روشن نشدن جاروبرقی باید تمام قطعات الکترونیکی که مسئولیت برق‌رسانی به دستگاه را دارند را بررسی کرد. یکی از دلایلی که به طور کلی وسایل برقی ممکن است روشن نشوند، خرابی پریز برق است. پریز برق نقطه اتصال دستگاه با جریان برق است و باید بدانید که اگر در آن قطعی وجود داشته باشد باعث اختلال در برق‌رسانی شده و وسیله برقی روشن نمی‌شود. اگر پریز برق قطعی نداشته باشد مشکل از وسیله برقی است. بنابراین موقع کار کردن با جاروبرقی ال‌ جی چک کنید که پریز برق سالم و بدون قطعی باشد.

دوشاخه و سیم

اگر پریز برق مشکلی نداشته باشد، باید به سراغ دستگاه جاروبرقی بروید. یکی دیگر از دلایلی که یک وسیله برقی ممکن است روشن نشود، خرابی دوشاخه دستگاه یا سیم برق آن است. اگر سیم برق جاروبرقی قطعی یا اتصالی داشته باشد، این قطعه نمی‌تواند به درستی جریان برق را به دستگاه انتقال ‌دهد. به غیر از سیم، دوشاخه هم ممکن است مشکل قطعی یا اتصالی داشته باشد. اگر دوشاخه ایراد داشته باشد، باز هم جریان برق وارد جاروبرقی نمی‌شود. بنابراین ممکن است که دلیل روشن نشدن جاروبرقی شما خرابی دوشاخه یا سیم برق آن باشد.

خرابی سیم‌جمع‌کن جاروبرقی

در صورت ایراد نداشتن سیم و دوشاخه، سیم‌جمع‌کن جاروبرقی را هم چک کنید. سیم‌جمع‌کن اگر ایرادی داشته باشد می‌تواند مانع از انتقال برق به دستگاه شود. سیم‌جمع‌کن به دو بخش مکانیکی و الکترونیکی تقسیم می‌شود. بخش الکترونیکی این قطعه، سیم برق و دو شاخه و پلاتین‌ها و شاخک‌هایی است که برق از طریق آن‌ها به حلقه‌های مسی و موتور دستگاه منتقل می‌شود. بخش مکانیکی هم سه قطعه رول سیم‌جمع‌کن، پایه‌های نگه‌دارنده و ریل‌های دوار است. اگر در بخش الکترونیکی سیم‌جمع‌کن، اتصال شاخک‌ها به حلقه‌ها متصل نباشند، برق منتقل نمی‌شود و در نهایت جاروبرقی روشن نخواهد شد.

برد الکترونیکی و رله جاروبرقی ال‌ جی

در صورتی که پریز برق سالم باشد، همچنین سیم و دوشاخه دستگاه ایرادی نداشته باشند، باید به قلب جاروبرقی برویم. همه وسیله‌های برقی برد الکترونیکی دارند و هر گونه ایراد در آن باعث ایجاد اختلال در برق‌رسانی به دستگاه می‌شود. همچنین رله هم می‌تواند باعث شود که جاروبرقی روشن نشود. رله قطعه‌ای است که برای انتقال جریان برق به جاروبرقی به کار می‌رود. در واقع رله وظیفه قطع و وصل کردن جریان برق به دستگاه را بر عهده دارد. اگر رله درست کار نکند، برق‌رسانی درست صورت نمی‌گیرد و جاروبرقی روشن نخواهد شد.

دکمه پاور جاروبرقی

حال که قصد دارید داخل جاروبرقی را چک کنید، به دیگر المان‌های برق‌رسانی در دستگاه توجه کنید که یکی از آن‌ها دکمه پاور است. گاهی اوقات امکان دارد که مشکل روشن نشدن جاروبرقی ال‌ جی، وجود ایراد در دکمه پاور دستگاه باشد. ممکن است که داخل دکمه پاور، قطعی یا اتصالی وجود داشته باشد و جریان برق وارد آن نشود. در بعضی جاروبرقی‌های ال‌ جی دکمه پاور روی خرطومی یا دسته جاروبرقی قرار دارد. بنابراین در صورت درست متصل نکردن خرطومی به جاروبرقی، ممکن است که برق وارد دستگاه نشود و در نتیجه جاروبرقی شما روشن نمی‌شود.

خرابی موتور؛ یکی از مهم‌ترین دلایل روشن نشدن جاروبرقی ال‌ جی

اگر موارد قبلی را بررسی کرده‌اید و ایرادی پیدا نشد، نوبت آن رسیده که اصلی‌ترین بخش جاروبرقی یعنی موتور آن را چک کنید. در بعضی موارد اختلال در کارکرد موتور جاروبرقی یا سوختن آن ممکن است باعث روشن نشدن دستگاه شود. دلایل مختلفی در کارکرد موتور جاروبرقی تاثیرگذار هستند. برای مثال فیلترهای کثیف جاروبرقی که راه آنها مسدود شده و یا پر بودن کیسه جاروبرقی باعث می‌شوند که فشار زیادی به موتور جاربرقی وارد شود. در نتیجه این فشارها باعث خراب شدن موتور جاروبرقی می‌شود. گاهی اوقات هم شما بیش از حد از جاروبرقی ال‌ جی خود کار کشیده اید و موتور دستگاه به شدت گرم شده است. گرم شدن زیاد جاروبرقی باعث می‌شود که دستگاه روشن نشود.

راهکارهای حل مشکل روشن نشدن جاروبرقی ال‌ جی

هر یک از قطعاتی که به آن‌ها اشاره شد می‌توانند باعث اختلال در برق‌رسانی و روشن نشدن جاروبرقی شوند. اما برای حل هر یک از دلایل اختلال در برق‌رسانی به جاروبرقی ال‌ جی و روشن نشدن آن راه حل‌های ساده‌ای وجود دارد که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم:

  • پریز برق: پریز برق را به دقت بررسی کنید تا از نداشتن قطعی یا اتصالی مطمئن شوید. برای اینکار می‌توانید از فازمتر استفاده کنید. اگر مشکلی نداشته باشد، ایراد از جاروبرقی ال‌ جی است
  • دو شاخه و سیم جاروبرقی: سیم و دوشاخه جاروبرقی را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید قطعی یا اتصالی ندارند. برای این کار می‌توانید از اهم‌متر استفاده کنید
  • سیم‌جمع‌کن: سیم‌جمع‌کن را چک کنید تا از سالم بودن ان مطمئن شوید. اگر سیم‌جمع‌کن خراب باشد، باید آن را تعویض کنید
  • برد الکترونیکی و رله: بهترین راه برای چک کردن برد الکترونیکی و رله این است که به متخصصین تعیمر لوازم خانگی مراجعه کنید تا از سالم بودن برد الکترونیکی و رله مطمئن شوید
  • دکمه پاور جاروبرقی: برای اطمینان از سالم بودن دکمه پاور جاروبرقی می‌توانید از اهم‌متر استفاده کنید. همچنین می‌توانید به متخصصین تعمیر لوازم خانگی که مراجعه کنید و کمک بگیرید
  • موتور: برای چک کردن موتور جاروبرقی ال‌ جی می‌توانید از اهم‌متر استفاده کنید تا از برق‌رسانی و عملکرد ردست آن مطمئن شوید. اگر شک دارید که موتور سوخته، آن را به برق وصل کنید. اگر روشن نشد، سوخته است

حل مشکل روشن نشدن جارو برقی به کمک تعمیرکاران ماهر

در استفاده از لوازم خانگی برقی باید به نکات مهمی توجه کنید چون به هر دلیلی ممکن است دچار مشکل شوند. یکی از این لوازم خانگی، جاروبرقی است که برند ال‌ جی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این دستگاه به شمار می‌رود. جاروبرقی‌های ال‌ جی هم مشکلات خود را دارند. یکی از این مشکلات روشن نشدن دستگاه است که دلایل متعدد دارد. در این مطلب به این دلایل اشاره کردیم و با راه حل‌های آن‌ها آشنا شدیم. دلیل اصلی روشن نشدن جاروبرقی ال‌ جی اختلال در برق‌رسانی به دستگاه است. در صورت بروز این موارد می‌توانید از تعمیرکاران ماهر نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی ال‌ جی مانند نمایندگی تعمیر ال جی دیبا پشتیبان lgposhtiban.com کمک بگیرید.