بهترین و پردرآمدترین بازی های متاورس کدام است؟ اگر شما هم مشتاق هستید که پاسخ این سوال را بدانید و با راه های کسب درآمد از بازی های متاورسی آشنا شوید، با ما همراه باشید.

پیش از بررسی بهترین بازی های متاورس، ابتدا بهتر است کمی درباره متاورس صحبت کنیم؛ جهانی را تصور کنید که به طور کامل از حقایق فیزیکی زندگی انسان به دور است. حال به این فکر کنید که شما می توانید در این دنیای موازی، بازی، کار، درس و استراحت کرده و یا با دیگر افراد از سرتاسر دنیا ارتباط برقرار کنید. همچنین می توانید در دورهمی و جمع های مختلف شرکت کنید و آثار هنری خلق شده خود را با اشتراک بگذارید؛  در واقع هر کاری که در زندگی واقعی انجام می دهید را می توانید در یک دنیای بزرگ مجازی نیز تجربه کنید. این دنیای جذاب همان دنیای مجازی متاورس است که در این نوشتار قصد داریم شما را به طور کلی با راه های کسب درآمد از آن آشنا کنیم.

راه های کسب درآمد در متاورس

۵

متاورس در واقع حقیقتی رویایی است که تا پیش از وقوع آن تنها در قصه ها و فیلم ها وجود داشت، اما حالا به حقیقت پیوسته است و امکانات زیادی را در اختیار دنیا قرار داده است. اما همانطور که می دانید کلید اصلی متاورس بلاک چین و ارزهای دیجیتالی است. البته در نظر داشته باشید که بلاک چین متاورس هنوز در حال توسعه است؛ اما مفهوم خود را به خوبی در اختیار عموم قرار داده است. متاورس در حال حاظر در دسته مهم ترین و ترنت ترین اخبار دنیای دیجیتالی قرار دارد و جالب است بدانید که فیسبوک و مایکروسافت 2 شرکت بزرگ در حوضه تکنولوژی سرمایه بزرگی را صرف متاورس کرده اند و حتی فیسبوک نام خود را به متا(Meta) تغییر داد.

حال سوال مهمی که ممکن است برای شما پیش آید این است که چگونه وارد این دنیای بزرگ شویم و از آن مهم ترچگونه در متاورس کسب درآمد کنیم؟ همانطور که در ابتدای این نوشتار گفته شد، متاورس به کاربران خود این امکان را می دهد تا بازی کنند، کار کنند و با دیگران ارتباط برقرار کنند. رایج ترین و ساده ترین روشی که کاربران می توانند از متاورس کسب درآمد کنند از طریق بازی های متاورسی است. تاکنون بازی های مختلفی در قالب متاورس عرضه شده است که دارای توکن بومی یا ارز خارجی است. در این حالت علاقه مندان با بازی کردن و فعالیت های خواسته شده در بازی(بستگی به نوع بازی) می توانند به راحتی درآمد کسب کنند. در نظر داشته باشید که برخی از این بازی ها که در ادامه با آن ها آشنا می شوید ممکن است رایگان باشند و برخی دیگر نیاز به پرداخت اولیه داشته باشند. البته راه های دیگری نیز برای کسب درآمد از متاورس وجود دارد؛ به عنوان مثال می توانید با کار کردن در دنیای مجازی کسب درآمد کنید و یا حتی اگر در می توانید آثار مختلفی خلق کنید، با به اشتراک گذاشتن آن در دنیای متاورس می توانید آثار خود را به راحتی بفروشید. در نظر داشته باشید که هر کدام از روش های کسب درآمد از متاورس، راه و روش مختص به خود را دارد، در نتیجه اگر قصد دارید با هر یک از این روش ها به طور کامل آشنا شوید و آموزش صفر تا صد متاورس را یاد بگیرید، می توانید به آموزش متاورس مراجعه کنید.

بهترین بازی های متاورس

همانطور که گفته شد یکی از روش های کسب درآمد از متاورس از طریق بازی کردن است. حتماً تا به حال در سراسر اینترنت جمله معروف:« بازی کن و پول در بیار» را دیده اید. این طرز فکر سال ها پیش پس از ساخت بیت کوین به بازار عرضه شد، در واقع بازی هایی ساخته شدند که در ازای انجام فعالیت هایی درون بازی، به عنوان پاداش به بازیکنان مقداری بیت کوین داده می شد؛ اما در آن زمان بیت کوین ارزش آن چنانی نداشت و انجام این بازی ها سود آن چنانی نداشت. با این حال بیت کوین روز به روز رشد کرد و همراه با آن رمزارزهای مختلفی ایجاد شدند و به جایی رسید که رویای زندگی در یک دنیای مجازی به وقوع پیوست. روبلاکس یکی از مشهورترین پلتفرم هایی است که به تازگی در این حوضه فعالیت می کند و بازی های PTE(Play To Earn) مختلفی را در اختیار علاقه مندان گذاشته است. در ادامه به چند مورد از بهترین بازی های متاورس خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

بازی متاورس دسنترالند(Decentraland)

۶

دسنترالند یک دنیای مجازی و مبتنی بر فناوری بلاک چین است که به کاربران این امکان را می دهد تا در این محیط مفرح زمین بخرند، بازی کنند و آثار هنری خود را به اشتراک بگذارند. یکی از مهم ترین مزیت های این بازی این است کاربران می توانند با انجام شرایط خواسته شده درون بازی، از کاربرد عادی به اعضا تغییر دهند و در تصمیم گیری های آینده بازی شریک شوند. توکن بومی این پلتفرم لند(LAND) و مانا(MANA) نام دارد که با خرید هر یک از آن ها می توانید درون بازی دسنترالند شروع به معامله کنید. جالب است بدانید که توکن لند در واقع یک توکن NFT است که در بازی دسنترالند جهت خرید و فروش آثار هنری مورد استفاده قرار گرفته است. اگر تا به حال با توکن های غیرقابل تعویض NFT آشنا نشده اید، بهتر است نگاهی به آموزش NFT بیاندازید.

بازی متاورس سندباکس(Sandbox)

۷

اگر شما هم یکی از علاقه مندان به بازی های متاورسی هستید، قطعاً تا به حال نام بازی سندباکس را شنیده اید؛ چرا که سندباکس یکی از بهترین بازی های متاورس است. در سندباکس هم مانند بازی دسنترالند به کاربران امکان ساخت زمین و تعامل با دیگر افراد داده شده است. در واقع در این بازی، کاربران می توانند هرچیزی که دوست دارند را بسازند و آن را به فروش بگذارند. از روش های دیگر کسب درآمد از سندباکس می توان به اجاره ملک اشاره کرد. همچنین بهتر است بدانید که متاورس بازی سندباکس بر روی بلاک چین اتریوم قرار دارد و توکن بومی آن سند(SAND) نام دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره بازی سندباکس مقاله سندباکس چیست را مطالعه کنید.

بازی متاورس استاراطلس(Atlas)

۸

یکی از بهترین بازی های متاورس که با تازگی وارد طراحی شده است، بازی استار اطلس می باشد. این بازی نسبت به بازی های دیگر متاورسی کمی متفاوت است. در واقع در بازی استار اطلس دیگر خرید زمین و ساخت ملک معنایی ندارد. گیم پلی این بازی در رابطه با جنگ سفینه های فضایی است. توکن این بازی اطلس(ATLAS) نام دارد و برای شروع بازی ابتدا باید یک سفینه خریده شود. پس از خرید سفینه می توانید امکانات اضافی روی آن نصب کنید و وارد بازی شوید.

بازی متاورس اکسی اینفینیتی(Axie Infinity)

۹

در حال حاظر بازی اکسی اینفینیتی در رتبه برترین بازی های متاورسی است که بیش از 200 هزار نفر بازیکن فعال در آن به صورت روزانه مشغول به بازی کردن می باشند. توکن بومی این بازی آکس نام دارد و گیم پلی ان بدین گونه است که بازیکنان باید با یکدیگر رقابت کنند تا هیولایی به نام اکسی به دست آورند. این هیولا در واقع متشکل از توکن های غیرقابل تعویض(NFT) است و به همین دلیل ارزش قیمتی بالایی دارد. توکن این بازی نیز بر روی بلاک چین اتریوم فعالیت می کند.

چطور از متاورس کسب درآمد کنیم؟

۱۰

دنیای متاورس دنیای بزرگی است و روش های بسیاری برای کسب درآمد در آن وجود دارد. همانطور که گفته شد بازی هایی که در قالب متاورس ساخته شدند در واقع رایج ترین روش کسب درآمدی هستند که در آموزش ارز دیجیتال محمد فاموریان به طور مفصل درباره آن صحبت کرده ایم؛ اما چگونه؟ روش های کسب درآمد از متاورس به شرح زیر است:

  • انجام فعالیت های خواسته شده درون بازی و فروش توکن های NFT به دست آمده
  • خرید زمین و ساخت ملک. فروش املاک و یا اجاره آن یکی دیگر از روش های کسب درآمدی در متاورس است
  • رقابت با دیگر بازیکنان و دریافت پاداش در صورت برنده شدن
  • تعامل و دادو ستد درون بازی
  • فروش آثار هنری و برنامه نویسی درون متاورس
  • یافتن شغل؛ به عنوان مثال در بازی second life شما می توانید در کلابی عضو شوید و میزبانی کلاب موردنظر را بر عهده بگیرید

سخن آخر

متاورس دنیای مجازی بزرگ و در عین حال جذابی است که روزانه توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می کند. با توجه به پیوستن فیسبوک و مایکروسافت به متاورس، می توان از اهمیت بالای آن باخبر شد. هر یک از بازی های مذکور می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند و در ازای آن به شما پاداشی دهد؛ اما فراموش نکنید که یادگیری و کسب درآمد از هریک از این بازی ها ممکن است کمی دشوار باشد، پس ابتدا آموزش های اولیه را در وبسایت https://famoorian.ir/ را مطالعه کنید و از دشواری های دورن بازی پیشی بگیرید.