خرید مبلمان اداری برای برخی از افراد بسیار چالش برانگیز است. در اغلب مواقع آن ها نمی توانند میان تنوع گسترده ای که در انواع مبلمان های اداری وجود دارد، دست به انتخاب بزنند. برای حل این مسئله لازم است با انواع مبلمان های اداری و مشخصات هر یک آشنا شوید. سپس در تناسب با نیاز و بودجه خود اقدام به خرید مبلمان اداری کنید.

انواع مبلمان های اداری

تنها یکبار حضور در فروشگاه های لوازم اداری شما را با تنوع گسترده ای از مبلمان های اداری روبرو می سازد. این مسئله در اغلب مواقع موجب سردرگمی شما می شود. چرا که نمی دانید دقیقاً چند نوع مبلمان اداری وجود دارد و کدام یک برای شما مناسب تر است. برای حل این مسئله به معرفی انواع مبلمان های اداری و مشخصات آنان می پردازیم. پس از مطالعه این مقاله به پاسخ سوالات خود می رسید.

انواع مبلمان های اداری بر اساس کاربرد

در یک دسته بندی کلی می توان انواع مبلمان های اداری را بر اساس کاربرد آنان در شرکت دسته بندی نمود. برای اینکه بتوانید مجموعه ای کامل از مبلمان اداری را فراهم کنید، لازم است با این دسته بندی آشنا شوید. مبلمان های پرکاربرد در یک محیط اداری شامل موارد زیر می شوند.

  • صندلی های اداری

صندلی مهم ترین عنصر در یک محیط اداری به شمار می رود. بدون صندلی عملاً کارکرد یک شرکت مختل شده و از بین می رود. صندلی های اداری انواع مختلفی دارند. هر یک از سمت های شغلی دارای یک صندلی منحصر به خود هستند.

برای مثال سمت مدیریت دارای صندلی اداری مدیریتی و سمت های اوپراتور و کارمند دارای صندلی مخصوص به خود هستند. مشخصات یک صندلی اداری بر روحیات کارمند و سلامت او تأثیر بسزایی می گذارد. هرچقدر صندلی اداری از استاندارد بیشتری برخوردار باشد، شرایط بهتری برای فعالیت و نشستن ایجاد می کند.

۲

  • میز اداری

میز از دیگر مبلمان های اداری پرکاربرد به شمار می رود که در کنار هر صندلی به کار می رود. مشابه آنچه درباره صندلی های اداری گفته شد، مشخصات میز نیز بر آسایش کاربر و کیفیت محیط تأثیر بسزایی می گذارد. میزهای اداری در مدل های مختلف ارائه شده و دارای نمونه های مدیریتی، کارمندی و یا کنفرانسی هستند.

  • کانتر

کانتر و یا میز پیشخوان از جمله مبلمان هاییست که استفاده از آن در کلینیک ها، مطب ها و اداراتی که به طور مستقیم با ارباب رجوع در ارتباط هستند، ضروری به نظر می رسد. کیفیت کانتر و زیبایی او به طرز قابل توجهی دکوراسیون محیط را تحت تأثیر قرار می دهد.

  • نیم ست های اداری

نیم ست های اداری که شامل مبل و صندلی های انتظار می شوند، در بخش لابی شرکت قرار می گیرند. اغلب کارفرمایان از مشتری های خود بر روی نیم ست های اداری پذیرایی می کند. از این رو می توان نتیجه گرفت کیفیت نیم ست های اداری بر ذهن مخاطب تأثیر گذاشته و اعتبار شرکت را بازتاب می کند.

  • سایر تجهیزات اداری

پارتیشن ها، قفسه ها و کتابخانه از دیگر مبلمان های اداری به شمار می روند. حضور این دسته از مبلمان ها در عموم شرکت ها ضروری قلمداد نمی شود. شما می توانید در تناسب با نیاز خود اقدام به خرید آنان کنید. این دسته از مبلمان ها نیز دارای تنوع گسترده ای از لحاظ طرح، رنگ و سبک هستند.

انواع مبلمان اداری بر اساس سبک

در یک دسته بندی دیگر می توان انواع مبلمان اداری را بر اساس سبک طراحی و ساخت آنان دسته بندی نمود. انتخاب سبک مبلمان ارتباط مستقیمی با روحیات کارفرما دارد. اساساً سبک، رنگ و طرح، سلیقه کارفرما و همچنین میزان اعتبار شرکت را به نمایش می گذارد.

۳

1.مبلمان اداری مدرن

مبلمان اداری مدرن با الگوگیری از سبک معماری مدرن طراحی و ساخته می شود. مشخصات این سبک معماری به طور مستقیم ساختار مبلمان اداری، رنگ و طرح آن را تحت تأثیر قرار داده است. مبلمان هایی که بر اساس سبک مدرن طراحی و ساخته می شوند، فاقد تزئینات اضافه هستند. در این دسته از مبلمان ها رنگ های شاد، خنثی و یا هیجان انگیز به چشم می خورد.

طرح کلی مبلمان اداری مدرن بسیار ساده و مینیمال است. استفاده از این مبلمان ها موجب بزرگنمایی محیط و بهبود روحیات کارمندان می شود. برای انتخاب این سبک از مبلمان، لازم است مشخصات ذکر شده را در محیط شرکت نیز اضافه کنید. تنها رد این حالت است که می توانید یک دکوارسیون متعادل و هماهنگ بسازید.

2.مبلمان اداری کلاسیک

نقطه مقابل مبلمان اداری مدرن، مبلمان کلاسیک است. در طراحی این مبلمان های اداری از تزئینات به وفور استفاده شده است. این ویژگی موجب ایجاد دکوراسیونی فاخر و با شکوه می شود. استفاده از رنگ های گرم و طرح های شلوغ از دیگر مشخصات مبلمان اداری کلاسیک است.

در این نوع مبلمان، صندلی ها از جنس چرم و میز ها از جنس چوب انتخاب می شوند. سایر تجهیزات اداری نیز از رنگ های گرم همچون قهوه ای، زرشکی و یا خردلی انتخاب می شوند تا یک هارمونی زیبا ایجاد شود. اساساً قیمت مبلمان اداری کلاسیک، به واسطه استفاده از تزئینات اضافی و متریال های مرغوب، بیش از سایر مبلمان هاست.

3.مبلمان اداری لوکس

در مبلمان اداری لوکس، تعیین مشخصات مبلمان به عهده مشتری است. این دسته از مبلمان ها دارای متریال هایی منحصربفرد و گران قیمت هستند. از این رو خرید آنان تنها برای افرادی که فاکتور قیمت برای آنان اهمیت ندارد، مقدور است. در مبلمان اداری لوکس، میز و صندلی ها با ظرافت بالایی ساخته می شوند تا دکوراسیون لوکس و لاکچری خلق کنند. بر همین اساس ساخت آنان بیش از سایر مبلمان ها زمان می برد.

سخن پایانی

مبلمان اداری انواع مختلفی دارد. به طور مشخص نمی توان گفت چند مدل میز و صندلی در بازار وجود دارد. چرا که هر برند محصولات متنوعی را به بازار فروش عرضه داشت است. با اینحال می توان انواع مبلمان های اداری را بر اساس کارکرد و همچنین سبک طراحی آنان دسته بندی نمود. شناسایی انواع مبلمان های پرکابرد و سبک های رایج در طراحی مبلمان، لازمه انجام یک خرید موفق و هوشمندانه است.