شیبا اینو، رمزارز پر حاشیه‌ای است که در دسته میم کوین‌ها قرار می‌گیرد. شیبا اینو سال گذشته تنها با یک توییت ایلان ماسک حدود ۳۰۰٪ افزایش قیمت پیدا کرد! علی رغم اینکه افراد زیادی معتقدند این توکن دیجیتالی، جزو توکن‌های بی‌هدف محسوب می‌شود، دارای اکوسیستم و کاربرد منحصر به فرد است.

ارز دیجیتال شیبا اینو چیست؟

سرمایه‌گذارانی که در سال ۲۰۲۱ دوج کوین را خریداری کردند احتمالاً نام شیبا اینو را شنیده‌اند، زیرا این توکن در آگوست ۲۰۲۰ در تلاش برای جلب توجه همانند دوج کوین که طرفداران زیادی پیدا کرد، راه‌اندازی شد. بنیان گذار آن، ریوشی، تا به امروز ناشناس باقی مانده است و تصمیم گرفته است که هرگز صاحب هیچ توکنی از شیبا نباشد.

ارز دیجیتال شیبا اینو، یک میم کوین است که نام آن از یک نژاد سگ گرفته شده است. با توجه به وایت پیپر شیبا اینو (با عنوان ووف پیپر)، این توکن کاملاً غیرمتمرکز بوده و هدف آن رقابت با دوج کوین است به صورتی که خود را قاتل دوج کوین می‌نامد.

کاربرد ارز شیبا اینو

چیزی که شیبا اینو را از دوج کوین و سایر میم کوین‌ها متمایز می‌کند این است که شیبا مبتنی بر بلاک چین اتریوم است. این موضوع به شیبا اجازه می‌دهد تا از قدرت قراردادهای هوشمند استفاده کند.

همچنین ارز دیجیتال شیبا اینو را می‌توان برای پرداخت‌های دیجیتالی همتا به همتا یا به عنوان یک روش پرداخت با پلتفرم‌هایی که آن را می‌پذیرند استفاده کرد. (در آغاز سال ۲۰۲۲، بیش از ۶۰۰ کسب و کار، پرداخت به وسیله شیبا اینو را پذیرفتند.)

در جولای ۲۰۲۱، تیم شیبا اینو یک صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال به نام ShibaSwap را راه‌اندازی کرد که افراد می‌توانند برای انجام تراکنش از آن استفاده کنند. کاربران همچنین می‌توانند ارزهای خود را در استخرهای نقدینگی صرافی سپرده کنند تا صرافی بتواند از آن استفاده کند. در ازای آن، کاربران پاداش‌های رمزارزی دریافت می‌کنند.

شیبا سواپ همچنین بازاری برای توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) ارائه می‌کند. NFT‌ های آن Shiboshis نام دارند که کارتون‌های پیکسلی سگ‌های شیبا اینو هستند و همگی ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. علاوه بر این، تیم شیبا اینو در حال توسعه یک بازی شیبوشی است که از این شخصیت‌ها استفاده خواهد کرد.

2

ارز شیبا چه ویژگی‌هایی دارد؟

برخلاف باور عموم مبنی بر اینکه میم توکن مانند شیبا صرفاً توسط احساسات هدایت می‌شود، اکوسیستم آن در واقع ویژگی‌های جالبی دارد.

اکوسیستم چند توکنی

اکوسیستم شیبا اینو از سه توکن تشکیل شده است: شیبا اینو (SHIB)، لیش (LEASH) و بون (BONE). توکن SHIB برجسته‌ترین توکت اکوسیستم شیبا اینو است.

حمایت اجتماعی بالا

اولین چیزی که هنگام تحقیق در مورد نحوه خرید رمزارز شیبا اینو متوجه خواهید شد، پشتیبانی عالی اکوسیستم جامعه است که این توکن از آن بهره‌مند می‌شود. این حمایت توسط SHIBArmy، شامل حدود ۵۰۰۰۰۰ عضو، اثبات شده است. علاوه بر این، شیبا اینو به طور مرتب در توییتر و انجمن‌های ارز دیجیتال مورد بحث قرار می‌گیرد.

همچنین لازم است بدانید ایلان ماسک و توییت‌هایش پتانسیل زیادی در قیمت یک ارز دیجیتال دارند. ایلان ماسک بارها در توییتر از شیبا حمایت کرده است. اگر یک ارز دیجیتال از حمایت ایلان ماسک برخوردار باشد، مانند دریافت تیک آبی برای آن است!

قابلیت‌های قرارداد هوشمند

از آنجایی که شیبا اینو بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است، این توکن می‌تواند از این قابلیت برای تقویت اکوسیستم خود استفاده کند. در نهایت، این موضوع به چشم‌انداز آینده این ارز کمک می‌کند.

شیبا اینو موارد استفاده دیگری نیز دارد. یکی از بهترین موارد ایجاد شده، شیبا سواپ، صرافی غیرمتمرکز آن است که بر روی میم توکن‌های مربوط به سگ تمرکز دارد. همچنین به کاربران امکان می‌دهد نقدینگی ایجاد کنند و توکن BONE، توکنی که برای حاکمیت اکوسیستم آن استفاده می‌شود، به دست آورند. هدف شیبا سواپ ارائه یک محیط امن غیرمتمرکز برای معاملات ارزهای دیجیتال است.

پتانسیل رشد زیاد

ناگفته نماند که شیبا اینو با توجه به ارزش بازار نسبتاً کم، هنوز پتانسیل صعودی فوق العاده‌ای دارد که افزایش نسبتاً جزئی قیمت‌ها باعث بازدهی کلانی برای سرمایه‌گذاران می‌شود. همانند اتفاقی که در اکتبر ۲۰۲۱ افتاد. بنابراین سعی کنید دانش فنی خود را بالا برده تا با پیگیری تحلیل تکنیکال شیبا، بهترین نقطه ورود به آن را پیدا کنید.

فعالیت در متاورس

سازندگان شیبا اینو تصمیم گرفته‌اند تا در دنیای متاورس هم فعالیت کنند. توسعه دهندگان آن مفهوم «ShibVerse» را اعلام کردند که نسخه شیبا اینو در دنیای مجازی خواهد بود. اگرچه جزئیات در مورد این پروژه هنوز اعلام نشده است اما شایعاتی وجود دارد که می‌تواند شامل زمین مجازی و موارد دیگر باشد که به عنوان NFT شناخته می‌شوند.

3

خرید و فروش ارز شیبا اینو بدون کارمزد

دو مورد از روش‌هایی که می‌توانید برای خرید و فروش شیبا اینو در بازار امروز استفاده کنیدعبارت‌اند از:

خرید و فروش ارز شیبا در صرافی‌های خارجی

صرافی‌های خارجی بسیاری از شیبا اینو پشتیبانی می‌کنند. با این حال به دلیل تحریم، ایرانیان مجوز ساخت حساب در این صرافی‌ها را ندارند. در صورت شناسایی ایرانیان حساب آن‌ها بلوکه خواهد شد. بنابراین امنیت چندانی در صرافی‌های خارجی وجود ندارد.

خرید و فروش ارز شیبا در صرافی ایرانی

با گسترش صنعت ارز دیجیتال در کشور، صرافی‌های آنلاین داخلی، بستری مناسب برای خرید و فروش شیبا و سایر رمزارزها را فراهم نموده اند. شما می‌توانید به صورت مستقیم با استفاده از کارت بانکی و ریال در هر ساعت از شبانه روز ارز مورد نظر خود را خریداری کنید. در بعضی از صرافی‌های داخلی مانند صرافی ایرانیکارت، فروش و یا خرید شیبا بدون کارمزد انجام می‌شود. این یک مزیت رقابتی است چرا که اکثر صرافی‌های داخلی و خارجی کارمزد پلتفرم را دریافت می‌کنند. با این حال با استفاده از صرافی ایرانیکارت می‌توان در هزینه‌های تمام شده تراکنش صرفه جویی کرد.