هزینه سفر، همیشه بخش مهمی از سفر محسوب شده است. حال، در این مطلب ما قصد داریم بررسی کنیم چگونه سفر کم‌هزینه به ارمنستان داشته باشیم؟ اما پیش از آن می‌خواهیم کمی بیشتر با کشور ارمنستان آشنا شویم. در حد فاصل بین ایران، گرجستان و آذربایجان کشوری وجود دارد با قدمت چندین هزار ساله که از پیش از میلاد مسیح وجود داشته است. بر فراز بلندترین کوه این کشور، کشتی نوح فرود آمده است! می‌گویند که قبلا این کشور به نام بنیان‌گذار ملت ارمنی‌ها، هایک، نامیده می‌شده است. ارمنستان، کشور کوچکی است و بین توریست‌ها محبوبیت زیادی دارد. این کشور با تاریخ غنی و آثار باستانی، گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. قله آرارات نیز یکی از جاذبه‌های خیره‌کننده این کشور و نماد ملی ارمنستان است. بخش عمده‌ای از بلندی‌های ارمنستان با مرکزیت این کوه شناخته می‌شوند؛ کوهی که کشتی نوح بر آن فرود آمد. رد بسیاری از بخش‌های ارمنستان را که بگیریم به تاریخی دوازده هزار ساله برمی‌گردد.


ایروان، پایتخت کشور ارمنستان، جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. به خاطر فاصله کم تا ایران و هزینه پایین، بسیاری از هم‌وطنان، تور ارمنستان هوایی را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند. ایروان در نزدیک رود هرازدان و کوه آرارات قرار دارد و از جمله مراکز مهم صنعتی، فرهنگی و علمی منطقه قفقاز حساب می‌شود.

 اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید ارزانترین بلیط هواپیما را می‌توانید با مراجعه به سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت پیدا کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با نحوه کاهش هزینه‌ها در سفر به ارمنستان آشنا شویم.

۲

 چگونه سفر خود را کم هزینه کنیم؟

امروزه برنامه‌ریزی برای تعطیلات بسیار ساده‌تر از گذشته شده است که تا حد زیادی به لطف اینترنت است. به هر حال رزرو هتل، پرواز یا شام تنها یک جست‌وجوی سریع در گوگل نیاز دارد. اگر کمی عمیق‌تر بگردید، می‌توانید همه چیز را از پروازهای ارزان تا جایگزین‌های اقامتی کم‌هزینه پیدا کنید. به گفته کارشناسان، شش راه برای سفر با بودجه کم بدون به خطر انداختن کیفیت تعطیلات خود وجود دارد. موانع زیادی وجود دارد که مسافران هنگام برنامه‌ریزی برای تعطیلات با آن روبه‌رو می‌شوند، اما کارشناسان می‌گویند یک نکته مهم وجود دارد که مردم باید بیشتر به آن توجه داشته باشند: مقصدشان.

به عبارتی، به جای اینکه ابتدا تصمیم بگیرید کجا بروید، سپس به دنبال پروازهایی با بودجه خود باشید، فرآیند جست‌وجو را انجام دهید و آن را معکوس کنید. با قرار دادن قیمت در اولویت سوم، تعجب آور نیست که نتیجه نهایی پروازهای گران باشند. اگر در مورد زمان‌بندی یا مکان‌هایی که می‌خواهید از آن‌ها بازدید کنید، انعطاف‌پذیری دارید، در طول بازه زمانی مورد نظرتان در مورد مقصدهای بالقوه‌تان تحقیق کنید که ارزان‌ترین مقصد هستند.

زمانی از سال که برای سفر انتخاب می‌کنید نیز می‌تواند بر هزینه‌های هواپیما تأثیر بگذارد. اگر در تعطیلات آخر هفته یا در فصل اوج گردشگری به سفر می‌روید، مطمئناً سفر گران‌تر خواهد بود، بنابراین بازدید عمدی در طول فصل خارج از یک مقصد می‌تواند به شما در صرفه‌جویی در هزینه کمک کند. و از آنجایی که توریست‌پسندترین مکان‌ها اغلب گران‌ترین مکان‌ها هستند، پیشنهاد می‌شود که بازدید از یک شهر کوچک محلی ممکن است بهتر و از نظر فرهنگی غنی‌تر از بازدید از یک شهر پایتخت باشد.

پیدا کردن یک پرواز ارزان هنگام برنامه‌ریزی سفر نیز همیشه نیمی از کار است. و برای کسانی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، معمولاً هیچ گزینه دیگری جز پرواز وجود ندارد. اما شما می‌توانید با خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت، گستره وسیعی از قیمت‌ها را مقایسه کرده و بهترین آن‌ها را انتخاب کنید. در واقع کلید پیدا کردن یک پرواز معقول این است که بدانید کجا باید جست‌وجو کنید.

اگر مستقیماً به وب سایت یک شرکت هواپیمایی نگاه کنید، ممکن است بیشتر از آنچه در نظر داشتید هزینه کنید. از آنجایی که هدف نهایی یک شرکت هواپیمایی، البته کسب درآمد است، فروش‌هایی که خطوط هوایی به طور گسترده تبلیغ می‌کنند، معمولا بهترین معاملات ممکن نیستند. شما می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما ایروان به سفرمارکت مراجعه کنید.

اقامت در هتل‌های ارزان

یکی از راه‌هایی که می‌توانید هزینه خود را در سفر کاهش دهید، انتخاب اقامتگاه‌های ارزان است. اقامت در هتلی با هزینه شبی پنج دلار بسیار متفاوت از هتلی است که شبی صد دلار هزینه دارد. در ادامه یک نمونه هتل ارزان ارمنستان آورده شده است

هتل کامفورت

اگر هدف شما یک سفر اقتصادی است، هتل کامفورت (Comfort Hotel)، یک هتل سه ستاره است و طبق نظرسنجی‌ها و آرای مردمی از امتیاز بالایی برخوردار است. این هتل از بهترین هتل‌های ایروان است که تنها ۱.۵ کیلومتر با میدان جمهوری فاصله دارد. انبار مخصوص چمدان، اینترنت بیسیم رایگان، پذیرش ۲۴ ساعته، صرافی، دستگاه تهویه هوای مطبوع، تلویزیون صفحه تخت، یخچال، کتری برقی، سشوار و میز برای مهمانان تهیه شده است. در ضمن کارمندان هتل می‌توانند به زبان فارسی و انگلیسی پاسخگویتان باشند. ایروان هتل‌های زیادی نیز دارد! قطعا تصمیم‌گیری برای رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما خارجی میان این تعداد هتل و شرکت هواپیمایی کمی گیج‌کننده است.

رفت و آمد با استفاده از حمل و نقل عمومی

اگرچه مرکز شهر ایروان را می‌توان حتی با پای پیاده نیز کاوش کرد، با این وجود ما روش‌های اصلی حمل‌ونقل عمومی در شهر را به شما معرفی می‌کنیم. لازم به ذکر است که رفت و آمد بدون استفاده از تاکسی یا دربست، هزینه‌های شما را به طرز قابل توجهی کاهش می‌دهد.


محبوب‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی در ایروان اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها هستند. آن‌ها مقاصد و توقف‌های خاصی دارند. استفاده از آن‌ها برای شهروندان و گردشگران راحت است. هزینه مسیر 100 درام است. ترولی‌ها یکی از اقتصادی‌ترین وسایل نقلیه محسوب می‌شوند. همچنین بسیار رنگارنگ هستند و ظاهری بی نظیر به ایروان می‌دهند. بر خلاف بلیط اتوبوس، در مورد ترولی، بلیط 50 درام است. ترولی‌بوس در ایروان از سال 1949 مورد استفاده قرار گرفت و هنوز هم یکی از وسایل نقلیه مورد علاقه ساکنان ایروان است. دارای 6 مسیر است که نسبتاً آهسته‌تر از سایر وسایل نقلیه حرکت می‌کند. این به شما امکان می‌دهد ساختمان‌ها و خیابان‌های ایروان را با کارایی بیشتری کاوش کنید.

 

مترو ایروان در سال 1981 افتتاح شد. فرکانس تردد قطار برای ساعات شلوغ 5 دقیقه و برای ساعات دیگر تا 15 دقیقه است. متروپولیتن یکی از نمادهای منحصر به فرد ایروان است. این به شما امکان می‌دهد از ترافیک جلوگیری کنید و در چند دقیقه به قسمتی از شهر برسید. به صورت کلی، استفاده از اتوبوس، ترولی و مترو توصیه می‌شود.

 

صرف غذا در رستوران های معمولی

ایروان انتخاب گسترده‌ای از مکان‌های غذاخوری را ارائه می‌دهد. برای یافتن شام عالی می‌توانید از بین غذاخوری‌های مجلل، پر زرق و برق یا روزمره انتخاب کنید. خورد و خوراک همچون اقامت، بخش زیادی از هزینه سفر شما را تشکیل می‌دهد. اگر از لوکس بودن محیط رستوران صرف نظر کنید و صرفا تمرکز خود را بر غذایی خوشمزه و باکیفیت بگذارید، می‌توانید سفر کم‌هزینه‌ای داشته باشید. در ادامه یک مورد از رستوران‌های ارزان قیمت ارمنستان آورده شده‌ است:

 

 

غذاخوری ژینگلیانوف

در این رستوران انتظار غذاهای متنوع را نداشته باشید. در واقع، تنها غذای آن‌ها ژینگلیا است، یک ورق برنج با عطر گیاهان و طعم غنی که برای یک وعده غذایی سبک در ماه‌های تابستان عالی است. اگر در ایروان هستید، این مکانی است که باید امتحان کنید و از آن دیدن کنید. علاوه بر این، می‌توانید از آن‌ها بخواهید که غذاها را بسته‌بندی کنند تا آن‌ها را به پارک ببرید و از یک پیک نیک خوب لذت ببرید. اگر با تور سفر کنید احتمال دارد تورلیدر این کار را انجام دهد. با خرید تور از سفرمارکت، سفری فراموش نشدنی را رقم بزنید.

۵

کلام آخر

در این مطلب پس از یک آشنایی کلی با ارمنستان، تلاش کردیم راه‌های یک سفر کم‌هزینه به آن را بررسی کنیم. به صورت کلی اگر شما حاضر باشید از اقامتگاه یا رستوران‌های لوکس صرف نظر کنید، هزینه سفر شما به شدت کاهش پیدا می‌کند و می‌توانید سفرهای بیشتری داشته باشید. همچنین همیشه می‌توانید برای خرید بلیط لحظه آخری به سفرمارکت مراجعه کنید.