برای پدر و مادرها شادی و رفاه فرزندان و داشتن حال خوب آنها همیشه اولویت است. آنها تمام تلاش خودشان را برای فراهم کردن امکانات رفاهی مناسب انجام می‌دهند. ایجاد یک فضای منحصربه‌فرد برای کودکان در خانه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. اتاق فرزند شما علاوه بر زیبایی و شادابی، باید از امنیت بالایی برخوردار باشد و احتمال وقوع آسیب را به صفر برساند. کودکان بیشتر زمان خود را صرف بازی روی زمین می‌کنند و به همین خاطر انتخاب فرش مناسب برای اتاق کودک اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. معمولاً در خرید وسایل کودکان باید دقت داشته باشید تا باروحیه آن‌ها سازگار باشد. برای خرید فرش اتاق کودک حتماً نظر فرزند خود را بپرسید، زیرا سلیقهٔ او نسبت به شما مهم‌تر است.

فرش کودک نسبت به دیگر فرش‌های خانه باید متفاوت باشد و از ویژگی‌های خاصی بهره ببرد. شما در هنگام خرید باید به نکات مختلفی مانند: الیاف، طرح، کیفیت و ... توجه کنید. همچنین فرش کودک را باید متناسب با چیدمان فضای اتاق خریداری کنید. در این مطلب قصد داریم به خرید بهترین فرش کودک بپردازیم.

 

ویژگی های فرش کودک

 

برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب را در خرید فرش کودک داشته باشید، باید به ویژگی‌های فرش کودک توجه کنید.

1.ضد حساسیت و بدون پرز:

سلامت فرزند شما اولین و مهم‌ترین نکته در زندگی شما است. پس باید در خرید فرش کودک به ضد حساسیت و آلرژی بودن فرش توجه ویژه‌ای داشته باشید. این نکته در خرید فرش سیسمونی دارای اهمیت بیشتری است زیرا نوزادان و کودکان نوپا از مقاومت بدنی بالایی برخوردار نیستند و بیشتر از یک فرد عادی در معرض خطرات تنفسی و بیماری‌های مختلف قرار می‌گیرند.

2.شستشوی آسان:

کودکان مانند شما از وسایل و اتاقشان استفاده نمی‌کنند، به همین خاطر محیط اطرافشان زودتر از دیگر جاهای مختلف خانه کثیف می‌شود. به همین دلیل شما باید فرشی را خریداری کنید که به‌راحتی شسته شود و دیگر نگرانی از بابت تمیزکردن آن نداشته باشید.

3.لطافت و نرمی:

اتاق فرزند شما باید امن‌ترین منطقه دنیا برای او باشد. برای ایجاد فضایی ایمن نیاز به وسایل مختلفی است که همه باید بدون آسیب باشند. یکی از این وسیله‌ها، فرش کودک است. فرش اتاق کودک باید از نرمی و لطافت زیادی برخوردار باشد تا هیچ‌گونه مشکلی برای فرزند شما پیش نیاید. اگر فرش اتاق فرزند شما جنس زبر و ضخیمی داشته باشد به پوست کودک شما آسیب وارد می‌کند.

5

4.استفاده از رنگ مناسب:

کودکان به‌خوبی با محیط اطراف خودشان ارتباط برقرار می‌کند و طرح و رنگ‌های مختلف تأثیر زیادی روی روحیاتشان می‌گذارد. پس والدین عزیز شما باید تمام تلاش خودتان را انجام بدهید تا فضایی زیبا برای کودکان خود بسازید تا همواره فرزند شما احساس خوشایندی داشته باشد. رنگ‌های شاد و انرژی بخش با طرح‌های متنوع و مورد علاقه کودک، حس خوب و نشاط زیادی به فرزندتان خواهد داد.

5.ضد لک و چروک

فرش کودک باید از کیفیت زیادی برخوردار باشد تا در صورت فعالیت زیاد کودک، فرش چروک نشود. همچنین فرش اتاق کودک مانند فرش آشپزخانه بیشتر در معرض آلودگی قرار دارد، به همین خاطر جنس الیاف فرش اهمیت زیادی دارد. کیفیت بالای متریال باعث می‌شود در صورت شستن چندباره فرش، چهرۀ ظاهری فرش از بین نرود.

6.فرش کودک پسرانه یا دخترانه

طبیعتاً دکوراسیون اتاق کودک باتوجه‌به جنسیتی که دارد متفاوت است. این تفاوت فقط در رنگ‌بندی نیست و می‌تواند در چیدمان وسایل مختلف باشد. اکثر اوقات در دکوراسیون اتاق‌ کودک از رنگ‌های گرم مثل صورتی برای دختران و رنگ‌های سرد، مانند آبی برای پسران استفاده می‌شود. همچنین فرش کودک کارتونی یکی از فرش‌های موردعلاقۀ پسرانه است و فرش کودک عروسکی مانند طرح السا آنا جزو فرش‌های موردعلاقۀ دختران است. اگر دختر و پسر شما از یک اتاق مشترک استفاده می‌کنند، برای فرش اتاق کودک می‌توانید از طرح‌های مشترک استفاده کنید، مثل: فرش طرح خیابان، فرش کودک جاده، فرش طرح قطار بازی، فرش طرح لی لی که در رنگ بندی‌های شاد و زنده برای فرزندان شما طراحی و تولید می‌شود.

اگر به دنبال خرید فرش کودک باکیفیت هستید که تمام ویژگی‌های بالا را داشته باشد، ما فرش کودک محتشم را به شما پیشنهاد می‌دهیم. کلکسیون فرش کودک محتشم با بیش از 140 طرح فرش کودک کلاریس، تنوعی بی نظیر از نقش و رنگ را پیش روی شما می‌گذارد. انواع فرش کودک جدید در سبک های دخترانه و پسرانه را می‌توانید به صورت یک‌جا ببینید و دست شما برای انتخابی خاص و متفاوت، بسیار باز است.

جنس فرش کودک

جنس فرش کودک جزو عواملی است که شما باید به آن توجه کنید. شرکت فرش محتشم با استفاده از نخ پلی اوژن محصولات کودک خود را تولید می‌کند. پلی اوژن به دلیل دوام بالایی که دارد گزینه‌ای مناسبی برای مکان‌های پرتردد خانه است. اتاق کودک هم از این قاعده مستثنی نیست زیرا کودک شما زمان زیادی را روی کف اتاق خود سپری می‌کند به همین خاطر استفاده از فرشی که دوام بالایی داشته باشد، بسیار مهم است.

استفاده از نخ پلی اوژن باعث شده تا محصولات این کارخانه از لطافت و نرمی فوق‌العاده‌ای برخوردار باشد همچنین فرش کودک کلاریس، ضد حساسیت و پرزدهی هست. استفاده از 18 رنگ در بافت فرش کلاریس باعث شده طرح و نقش این محصولات بسیار زنده و طبیعی به نظر بیایند. اگر به دنبال خرید بهترین فرش کاشان هستید، فرش محتشم گزینه ای خوبی برای شما است.

مدل فرش کودک

6

دنیای فرش کودک بسیار زیبا و رنگارنگ است. طرح‌های متنوع با وجود رنگ‌های مختلف باعث زیباتر شدن این دنیا شده است. استفاده از طرح‌های کارتونی در فرش کودک بسیار رواج پیدا کرده است. زیرا کودکان ارتباط زیادی باشخصیت‌های کارتونی برقرار می‌کنند و دوست دارند خود را جای آنها تخیل کنند. همچنین فرش کودک طرح ماشین‌بازی نیز از طرفداران زیادی برخوردار است. البته که طرح های مختلفی در زمینه ای بازی وجود دارد که شما می توانید با توجه به سلیقه ای که دارید، فرش مورد نظر خود را خریداری کنید.

فرش کودک دخترانه معمولاً دارای طرح‌های عروسکی است زیرا با روحیات دخترها تناسب بیشتر دارد. اما پسرها علاقه‌ای به طرح‌های عروسکی دخترانه ندارد و اغلب اوقات به دنبال شخصیت قهرمانی کارتون‌ها هستند. معمولاً از رنگ‌های خنثی و شاد  در بافت فرش اتاق کودک استفاده می‌شود زیرا این رنگ باحال و هوای کودکان همخوانی بیشتری دارد.

سخن پایانی

همان‌طور که گفته شد برای خرید فرش کودک باید به نکات مختلفی توجه کنید. عوامل مانند سن کودک، جنسیت، کیفیت، طرح و رنگ محصول می‌تواند در تصمیم نهایی شما تأثیرگذار باشد. حتی اگر قصد خرید فرش سیسمونی داشتید یا به دنبال بافت فرش با طرح شخصی بودید و حتی اگر به دنبال خرید اینترنتی فرش کودک هستید، می‌توانید بدون هیچ رفت‌وآمدی به سایت فرش محتشم مراجعه کنید و محصول موردنظر خود را با گارانتی ۳۶ماهه همراه با ارسال رایگان تا درب منزل، خریداری کنید. همچنین با فالو داشتن پیج فرش محتشم همواره می‌توانید از جشنواره‌های این مجموعه با خبر باشید.