ساسان زارع سخنگوی مردمی ستاد جشن مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر صبح امروز چهارشنبه ۱۵ تیرماه در نشست خبری این رویداد درباره برگزاری ویژه برنامه هایی در روز عید غدیر خم اظهار کرد: اگر درباره اهمیت عیدغدیر بگویم فردی خدمت امام صادق (ع) رسید و اعیاد مسلمین را به جز عیدغدیر نام برد و از امام سوال پرسید که آیا عید دیگری برای مسلمین و مومنین وجود دارد که امام (ع) فرمودند غدیر خم بالاترین عید مسلمین است. و همیشه هم در طول تاریخ همت و ارادت مردم برای برگزاری جشن ها در سراسر کشور و به ویژه تهران بوده است.

وی گفت: امسال بخشی از مردم به غیر از این که در نقاط مختلف شهر جشن برپا می کنند همت  کردند و تصمیم گرفتند که در کنار تمام کارهای موجود فعالیت ورویدادی متفاوت و جذاب و گسترده را خلق کنند.

زارع ادامه داد: رویداد اجرای مهمونی ۱۰ کیلومتری در مرکز شهر تهران به میزبانی خود گروه‌های مردمی، هیات‌ها، مساجد، موکب ها، گروه های جهادی، موسسات قرآنی و فرهنگی و خدماتی و گروه‌های سرود برگزار می شود.

1657097453جشن-مهمانی--۱۰-کیلومتری-مردم-تهران-در-روز-عید-غدیر-(1)

سخنگوی مردمی ستاد جشن مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی ها و مجوزهای اخذ شده، قرار براین است که حدفاصل چهارراه ولیعصر(عج) تهران تا چهارراه پارک وی مواکب، مجموعه‌ها، موسسات، مساجد و هر ظرفیتی از مردم به صورت خیلی منظم و سازماندهی شده مستقر می شوند که تاکنون ۳۰۰ مجموعه برای حضور در این مسیر و جشن بزرگ عیدغدیر اعلام آمادگی کردند.

زارع به برپایی جشن‌های متنوع در نقاط مختلف تهران اشاره کرد و گفت: امسال طبق روال سال‌های گذشته و به همت گروه‌های مردمی، در گوشه‌های مختلف تهران برنامه عید غدیر برپا می‌شود، اما ما در تدارک یک رویداد متفاوت جذاب و خلاق هستیم.

وی با بیان این که پایه و اساس این جشن بر اساس دین ما است افزود: به همین منظور علاوه بر اطعام و پذیرایی و هدیه دادن؛ غرفه‌هایی نیز ویژه کودکان و نوجوانان برای این مسیر مدنظر قرار گرفته شده است.

ساسان زارع با اشاره به حضور فعال چهره‌های مردمی و رسانه‌ای در این‌ مراسم باشکوه، ادامه داد: این مراسم توسط هیچ سازمان، دستگاه و یا نهاد خاصی برگزار نمی‌شود بلکه سازمان‌ها و دستگاه‌ها مانند گروه های مردمی این جشن را همراهی و ‌نقش تسهیل‌کننده و کنشگری را ایفا خواهند کرد.

وی با تاکید بر این که این جشن برگرفته از فلسفه پیاده روی اربعین و پیرامون این حماسه حضور بزرگ مردمی و میلیونی است. گفت: مداحی، سرودخوانی، اطعام، محافل سخنرانی و ایستگاه‌های صلواتی را با برپایی موکب‌ها و غرفه‌ها در طول مسیر تعیین شده است.

سخنگوی مردمی ستاد جشن مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر از اعلام آمادگی گروه های مردمی از کشورهای عراق و افغانستان برای حضور در این جشن بزرگ با برپایی موکب های مختلف در سطح مسیر خبر داد و افزود: تلاش ما این است تا محیط و فضایی خانوادگی همراه با نشاط و شادمانی را برای همگان مهیا کنیم.

وی با تاکید بر این که تلاش براین است که خدمات برای یک جشن خانوادگی باشد اظهار کرد: این جشن عصر روز غدیر از ساعت ۱۸ تا ۲۲ برگزار خواهد شد. میزبان اصلی این جشن شهدا خواهند بود و به همین‌ منظور عکس تعدادی از شهیدان در این ‌مسیر نصب خواهد شد.

ساسان زارع خاطرنشان کرد: جشن غدیر امسال اولین تجربه برگزاری را دارد، از این رو تلاشیم تا با تکثر اینگونه مراسم ها با محتوای بیشتر و وسیع تر از حضور مردم به مانند همیشه به عنوان یک فرصت استفاده کنیم.

او با تاکید براینکه اینگونه مراسم های بزرگ مردمی نیاز مبرم شهر تهران و حتی سطح کشور است، یادآور شد: در نقطه شروع کار هستیم لذا باید به ظرفیت های مردمی اعتماد کرده و مانند همیشه حضور آحاد مردم در صحنه را گرامی بداریم.

1657097453جشن-مهمانی--۱۰-کیلومتری-مردم-تهران-در-روز-عید-غدیر-(3)

وی ابراز امیدواری کرد: با برگزاری موفق آمیز این مراسم سالهای آینده شاهد تعمیق و گسترش آن در جامعه و سطح کشور باشیم.

زارع با بیان این که بستری فراهم شده که هر فردی آماده ارائه خدمات سازماندهی شده دارد به این‌جشن وصل کنیم افزود: در واقع بسیاری از بانیان‌ و ‌خیرین هستند که آمادگی ارائه کمک را دارند، از این رو‌ هر بانی‌ که قصد مشارکت داشته باشد می‌تواند از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۲۱۲ به این جشن متصل و راهنمایی لازم را کسب کند.

وی در ادامه به تنوع و ابتکارات تدارک دیده شده در مسیر جشن اشاره کرد و گفت: در این جشن ابتکارات زیادی از سمت مجموعه‌های مردمی صورت خواهد گرفت. این فعالیت، بستر شادی کودکانه خواهد بود که به‌صورت ویژه تدارک دیده شده است. ایستگاه‌های صلواتی، انواع خدمات، برنامه‌ها و مسابقات در این برنامه وجود خواهد داشت.

زارع همچنین از پویش نذز اسباب بازی خبر داد و گفت: پویش نذر اسباب‌بازی یکی از فعالیت‌های این جشن است که بچه‌ها می‌توانند یک اسباب‌بازی خود را برای ارسال به مناطق محروم اهدا کنند.