استفاده از پارچه های طرح دار برای لباس ها از سالیان دور رواج داشته و با پیشرفت مد و گسترش آن در همه شهرها، بر محبوبیت این نوع پارچه ها افزوده شد و در نتیجه نیاز به انواع دستگاه چاپ پارچه را در همه جای دنیا افزایش داد. دستگاه های چاپ پارچه در طول سالها پیشرفت فراوانی کرده اند و امروزه در اندازه های مختلف و با تکنولوژی های مختلف علاوه بر افزایش سرعت چاپ، کیفیت طرح های چاپ شده روی پارچه را نیز افزایش داده اند. دستگاه چاپ پارچه برای چاپ بر روی پارچه های مختلف مانند پشمی، ابریشم، پنبه، ابریشم مصنوعی، وینیل و غیره استفاده می شود. این نوع دستگاه های چاپ بر روی الیافی متمرکز است که بیشتر خمیر می شوند تا پرس دستی و در بیشتر موارد از سیستم غلتکی استفاده می کنند. برای چاپ روی هر نوع پارچه نیاز به جوهر خاصی دارید، به عنوان مثال اگر میخواهید روی پارچه از جنس پلی استر چاپ کنید باید از دستگاه چاپ سابلیمیشن رنگ استفاده کنید.

 

راهنمای خرید دستگاه چاپ پارچه

در حال حاضر خرید دستگاه چاپ پارچه، به این معنیست که باید از بین تعداد زیاد تولیدکنندگان و وارد کنندگان دستگاه های چاپ و لوازم جانبی آنها یکی را انتخاب کنید. طبیعتاً اولین ویژگی که هر خریدار به آن توجه می کند قیمت دستگاه چاپ می باشد که البته عامل تاثیرگذاریست، اما باید به سایر هزینه مانند هزینه راه اندازی و مواد مصرفی دستگاه نیز توجه داشته باشند و در نهایت با مقایسه تمام عوامل مهم و موثر بر هزینه دستگاه مناسب را انتخاب کنند. برای خرید دستگاه چاپ پارچه باید در ابتدا انواع این نوع دستگاه ها و فرآیندهای چاپ آنها را بشناسید تا بتوانید مناسب ترین گزینه را با توجه به نیازتان تهیه کنید.

بعد از اینکه نوع دستگاه چاپ را بر اساس فرآیند چاپ انتخاب کردید، باید از بین مدل های هر کدام نیز مناسب ترین را انتخاب کنید. نوع هد دستگاه چاپ مهم ترین بخش آن می باشد که هر کدام مزایای خاصی دارند، هر هد دارای تعدادی نازل می باشد که جوهر از آنها خارج می شود و هرچه تعداد این نازل هاا بیشتر باشد سرعت چاپ نیز افزایش خواهد یافت. مورد دیگری که در زمان خرید دستگاه چاپ پارچه باید به آن توجه کنید بدنه دستگاه می باشد که باید استقامت کافی برای ارائه چاپ با کیفیت در دراز مدت و جلوگیری از تکان های حرکت هد را داشته باشد.

 

راهنمای خرید دستگاه چاپ پارچه

 

انواع دستگاه چاپ پارچه:

 

1- دستگاه چاپ سابلیمیشن

یک فرآیند بسیار پیشرفته سابلیمیشن رنگ در دستگاه چاپ دیجیتال پارچه استفاده می شود که به ایجاد چاپ های بسیار نازک، با کیفیت و یکنواخت کمک می کند. برای انجام چاپ روی پارچه توسط این دستگاه ابتدا یک کاغذ سابلیمشین در داخل دستگاه قرار گرفته و طرح روی آن اجرا می شود، سپس با استفاده از حرارت منافذ پارچه باز شده و جوهرهای مخصوص تبدیل به گاز می شوند و در نهایت دستگاه چاپ سابلیمیشن به پارچه فشار وارد کرده که دمای جوهر را کاهش داده و آن را حالت جامد تبدیل می کند و در لا به لای پارچه ترکیب می شود. طرح های چاپ شده توسط دستگاه چاپ پارچه سابلیمیشن دوام بسیار بالایی دارند و در طول زمان ترک نمیخورند. با استفاده از این نوع دستگاه چاپ می توان طرح های مورد نظر را روی پارچه های پلی استر برای انواع لباس، کالای خواب، لباس های ورزشی، پرده ها و تابلوهای تبلیغاتی بزرگ چاپ کرد. اگر دستگاهی می خواهید که هم قدرتمند و هم مقرون به صرفه باشد، باید یک دستگاه چاپ سابلیمیشن تهیه کنید، این دستگاه ها به طور کلی می تواند چاپ با بالاترین کیفیت را ارائه دهد.

 

2- دستگاه چاپ مستقیم پارچه

چاپ روی پارچه های ابریشمی، نایلون و پنبه ای نیاز به جوهر شیمیایی متفاوتی از فرآیند سابلیمیشن دارد، دستگاه چاپ مستقیم پارچه، انجام چاپ روی هر نوع پارچه ای را ممکن می کند. این نوع دستگاه چاپ جوهر را روی یک پارچه آماده PFP نشانده تا در اثر حرارت خشک شده و روی پارچه تثبیت شود، به این فرآیند چاپ مستقیم پارچه گفته میشود. دستگاه های جدید چاپ مستقیم پارچه دارای تکنولوژی های پیشرفته ای مانند رول باز کن و رول جمع کن هستند که این امکان را فراهم می کنند که پارچه ساده را به صورت رول دریافت کرده و پارچه چاپ شده را نیز به شکل مرتب تحویل می دهند. همچنین قابلیت های دیگری مانند چاپ همزمان، سیستم ضد الکتریسیته ساکن، سیستم چروک گیر پارچه و سنسور اخطار جوهر پارچه نیز روی این دستگاه ها وجود دارد.

 

گارانتی، نکته مهمی برای خرید دستگاه چاپ پارچه

اهمیت گارانتی دستگاه چاپ پارچه از آن جهت مشخص می شود که پشتیبانی قوی و خدمات پس از فروش این دستگاه ها می تواند هر نوع مشکل نرم افزاری و سخت افزاری را برطرف کند و مواد مصرفی و قطعات جانبی آن هر زمان که بخواهید در دسترستان قرار می گیرد. خرید دستگاه چاپ پارچه از شرکت های معتبر و شناخته شده می تواند گارانتی مورد نیاز را تضمین کند و خدماتی را که در طول زمان نیاز دارید فراهم کند. شرکت های معتبر وارد کندده دستگاه چاپ سابلیمیشن، خدماتی از قبیل نصب دستگاه و آموزش اپراتور دستگاه چاپ را نیز ارارئه می کنند، بنابراین در زمان خرید دستگاه چاپ پارچه، علاوه بر تحقیق در خصوص خود دستگاه ، تمام خدماتی که می توانید دریافت کنید را نیز بررسی کنید.

 

گارانتی، نکته مهمی برای خرید دستگاه چاپ پارچه

 

در ایران شرکت های محدودی وجود دارند که نماینده تولید کننده های بزرگ دستگاه های چاپ می باشند، اما یکی از معتبرترین شرکت ها در این زمینه، شرکت فرارنگ تبلیغ می باشد که بیش از 20 سال سابقه دارد. شرکت فرارنگ از سال نود به عنوان اولین نماینده انحصاری شرکت ویت کالر در ایران و خاورمیانه فعالیت خود را گسترش داد و به مرور زمان نمایندگی کارخانه TAIMES را دریافت کرد که بزرگترین تولیدکننده دستگاه چاپ با هد کونیکا می باشد. در حال حاضر این مجموعه خدماتی از قبیل فروش، نصب و خدمات پس از فروش انواع دستگاه های چاپ سابلیمیشن را ارائه می کند، خدمات پس از فروش در شرکت فرارنگ تبلیغ شامل فروش و تعمیر قطعات یدکی و مصرفی دستگاه های چاپ، خدمات طراحی گرافیکی، مشاوره و چاپ برروی تمامی مدیاها می باشد. این مجموعه تمام دستگاه های نصب شده خود را گارانتی طلایی کرده و تا ده سال خدمات پس از فروش بر اساس تعرفه مصوب و قیمت منصفانه ارائه می کند.

برای دریافت مشاوره برای خرید دستگاه چاپ با کارشناسان مجموعه بزرگ فرارنگ تماس بگیرید:

شماره تماس خط ویژه : 02166565050

ارتباط آنلاین با کارشناسان در تلگرام و واتساپ : 09022012268

وب سایت شرکت فرارنگ : www.fararang.com