انسان های اولیه همواره وقایعی که در طول روز می دیدند را بر روی دیوارهای غار و حتی بعدها بر روی سفال ها ثبت می کردند. آنها می خواستند حرکتی که حیوانات دارند را ثبت کنند. بدین منظور، مجموعه ای از حرکاتی را که در طول روز از یک حیوان یا... دیده بودند را ثبت می کردند.اما انیمیشن به شیوه و روش مدرن و امروزی خود در اواسط قرن نوزدهم میلادی در ایالت متحده آمریکا ایجاد شد. در سال 1832 میلادی اولین ابزار ساخت انیمیشن توسط جوزف پلاتو اختراع شد. در آن زمان با استفاده از اصل پایداری بینایی (هنگامی که تصاویر چندگانه در یک تصویر متحرک در مغز مخلوط می شوند، به آن تداوم بینایی گفته می شود) تصاویر متحرک ساخته شد؛ رفته رفته انیمیشن ها محبوبیت بالایی پیدا کردند و هم اکنون یکی از دسته بندی هایی هستند که مردم می خواهند آن را در تایم های خالی خود ببینند، این محبوبیت باعث شده دانلود انیمیشن کمی سخت شود، کدام انیمیشن بهتراست و برای کدام وقت بگذارم، در این مطلب به معرفی چندی از آن خواهیم پرداخت.

انیمیشن Scooby-Doo

انیمیشن Scooby-Doo

آخرین فیلم از دنیای اسکوبی دو (Scooby-Doo) که مدت‌ها در مسیر تولید متوقف شده بود و بالاخره در سال ۲۰۲۰ به نمایش درآمد. یک به ‌روزرسانی درخشان از یک اثر قدیمی که البته یک فیلم پرخطر و ریسکی به شمار می ‌رفت، به‌خصوص اگر به واکنش‌ ها به پخش تریلر سونیک توجه کنیم! خوشبختانه کارگردان تونی کرون یکی از کهنه کاران صنعت پویانمایی در استودیو براردارن وارنر است که سعی کرد این محصول قدیمی را با رنگ و لعاب جلوه‌ های بصری معاصر بازآفرینی کرده و در عین حال به خط و سبک اصلی آن وفادار بماند.داستان فیلم درمجموع یک ماجراجویی حماسی است که تماشاگران را با خود به چهارگوشه جهان می‌ کشد، درحالی که شخصیت‌های قدیمی همچنان به ‌دنبال حل معماها و بستن پرونده‌ هستند.

انیمیشن Red Shoes and the Seven Dwarfs

کمتر کسی است که داستان سفید برفی و هفت کوتوله را نشنیده باشد، بنابراین شاید کمی در مورد این انیمیشن کنجکاو شوید. چرا که این بار سفید برفی داستان ما نه یک شاهزاده خانم دلفریب که دختری مهربان با ظاهری معمولی است که تنها با پوشیدن یک جفت کفش قرمز جادویی، تبدیل به پرنسسی زیبا ‌می ‌شود.

سوی دیگر ماجرا ما با هفت شاهزاده شجاع مواجه هستیم که اسیر نفرین جادوگر شده و به کوتوله تبدیل شده ‌اند. آن‌ها بی‌صبرانه به‌ دنبال شاهزاده خانمی هستند که طلسم آن‌ها را باطل کند و البته درکنار آن‌ها ما با نامادری شرور سفید برفی هم طرف هستیم که برای بازگرداندن کفش‌های گرانبهایش از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌ کند. به ‌هرحال سفید برفی و هفت کوتوله درمسیر رسیدن به اهداف و آرزوهایشان یاد می ‌گیرند که زیبایی واقعی در درون انسان نهفته است. در این فیلم شاهد صداپیشگی هنرمندانی همچون سم کلفلین، کلوئی گریس مورتز و پاتریک واربرتون هستیم.

انیمیشن Soul

انیمیشن Soul

دومین فیلم موفق استودیو پیکسار در سال ۲۰۲۰ به وسیله مدیر جدید و خلاق این استودیو کارگردانی شد. داستان در مورد جو گاردنر با صداپیشگی جیمی فاکس است. یک نوازنده جاز ماهر که متأسفانه هنوز موفق نشده به چیزی که شایسته‌اش است، برسد، اما روزی بالاخره درهای موفقیت به رویش باز شده و فرصت همنوازی با گروهی دیگر از نوازندگان خلاق از جمله دورتیا ویلیامز را پیدا می‌کند، البته به شرط آنکه خود را به موقع برای اجرا برساند. اما زمانی ‌که او از شدت خوشحال روی ابرها سیر می ‌کند، ناخواسته داخل چاه افتاده و زندگیش به پایان می ‌رسد. حالا او از خیابان‌های شهر نیویورک قدم به قلمروی مافوق دنیای ما می ‌گذارد، درحالی ‌که هنوز آمادگی عبور از دروازه نهایی را ندارد.  داستان این فیلم هم در مورد دلمشغولی‌ های جو گاردنر است که حتی در عالم اموات هم دست از سر او برنمی ‌دارند. داکتر کارگردان کاربلدی است، او مدت زیادی را در پیکسار سپری کرده و چندین اثر دیگر از جمله هیولاها و درون و بیرون را کارگردانی کرده و انیمیشن روح، چهارمین تجربه کارگردانی او است که اتفاقا تجربه‌ ای موفق بوده و جایزه اسکار را هم برایش به ارمغان آورد، این انیمیشن به همراه دوبله فارسی آن به یکی از موفق ترین و هماهنگ ترین دوبله و انیمیشن تبدیل شد و همین امر باعث محبوبیت بالای انیمیشن Soul شد.

انیمیشن بره ناقلا

این مجموعه تلویزیونی بریتانیایی برای اولین ‌بار در سال ۲۰۱۵ به سالن‌ های سینما راه یافت و با استقبال گرم منتقدان و گیشه ‌ای متوسط رو‌به ‌رو شد. اما به‌ هرحال موفقیت این فیلم در سطح جهانی و فروش آن در گیشه به اندازه‌ای بود که ساخت دنباله ‌های بعدی را تضمین کند.

حال و هوای این فیلم شاید شما را به یاد آثار صامت بیندازد، درواقع شخصیت‌ ها دیالوگ چندانی ندارند اما زبان بدن و اشاره‌ های گاه و بیگاه فیلم را جلو می ‌برد و این نشانی از استعداد فوق‌ العاده‌ی انیماتورهای بخش استاپ موشن این استودیو است. کاری که آن‌ ها در حال انجام آن هستند خلق نسخه ‌هایی از باستر کیتون، چارلی چاپلین و هارولد لوید است که کاری تحسین برانگیز است.

انیمیشن The Willoughbys

انیمیشن The Willoughbys

انیمیشن جدید خانواده ویلوبی توانست طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کند؛ داستان این انیمیشن کمی با چیزی که توقعش را داریم متفاوت است، چرا که اینجا با کودکانی مواجه هستیم که تصمیم می‌گیرند با تدارک دیدن یک سفر پرمخاطره و تقریبا بدون بازگشت، سایه والدین ‌شان را از سر خود کم کرده و در عالم یتیمی با شادی زندگی کنند! البته که همه چیز طبق برنامه ‌ریزی قبلی پیش نرفته و دست سرنوشت آن‌ ها را در موقعیتی‌ کاملا متفاوت قرار می ‌دهد که شباهتی به رویای شیرینی که خوابش را می‌ دیدند، ندارد. این فیلم براساس رمانی نوشته لوئیس لوری ساخته شده است، همچنین مایا رودولف و ریکی جرویز به‌ عنوان صداپیشه در این فیلم حضور دارند.

نتیجه گیری:

تماشا انیمیشن ها دیگر تنها انحصاری کودکان نیست چرا که امروزه به قدر کیفیت این انیمیشن ها بالا رفته است که بزرگ سالان نیز به پای آن ها می نشینند، حتی انیمیشن های نوستالژی زیادی وجود دارد که می تواند آن ها را از پای تلویزیون تکان ندهد.