فرض کنید می خواهید تعطیلات رویایی شما پر از جذابیت‌های باستانی، تاریخ و سنت‌های چند صد ساله، داستان‌های افسانه‌ای و فرهنگ محلی باشد! در این مقاله قصد داریم جذاب‌ترین مقاصد ایران برای یک سفر رمانتیک را با هم بشناسیم. مقاصد رمانتیک ایران در میان مقاصد گردشگری بی‌شماری که در سراسر دنیا پراکنده شده‌اند، مثل یک جواهر هستند. ایران به عنوان یکی از پذیراترین کشورها برای گردشگران شناخته می‌شود. به لطف معماری زرق و برق‌دار و صمیمیت عالی مردم، هر روز به عنوان یک مقصد گردشگری شناخته می‌شود. این کشور تصاویری از تمدن‌های باستانی و زمان‌های شگفت انگیز گذشته را تداعی می‌کند. ایران یکی از آن کشورهای خاورمیانه است که با باغ‌های زیبا و بازارهای شلوغ، باید همه از آن بازدید کنند.

پیشنهاد می‌کنیم از بناهای باستانی، مساجد و مکان‌های میراثی که در سراسر کشور پراکنده شده‌اند دیدن کنید. ما تضمین می‌کنیم که لحظه‌ای از سفر رمانتیک خود را با عزیزتان در ایران فراموش نکنید. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به زیباترین مقاصد رمانتیک بیندازیم که می‌توانید با دیگر عزیزان خود از آن دیدن کنید. همچنین اگر هدف سفر دارید، می‌توانید برای رزرو تور به سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت مراجعه کنید.

 

تهران

تعداد افرادی که کاملاً تهران را نادیده می‌گیرند همیشه جای تعجب دارد. آن‌ها معتقدند: «این شهر آلوده است، شلوغ است، چیزی برای دیدن وجود ندارد، این یک شهر زمخت است.» باید بگوییم که با وجود همه این نقل قول‌ها، تهران زیباست! در تهران چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد.

اگر کسی از شما سوال کند که چرا تهران را دوست دارید چه می‌گویید؟ ممکن است در ابتدا کمی گیر بیفتید. اما مطمئن باشید تا کنون جزئیات کوچک و روزمره تهران کاملا شما را مجذوب خود کرده است. تهران خیابان‌ها و کوچه و پس‌کوچه‌های جذاب زیادی دارد؛ قدم زدن در خیابان‌هایی چون ولیعصر، علی‌الخصوص در پاییز بسیار رمانتیک و عاطفی است. تهران، جاذبه‌های بیشتری نیز دارد.

یکی از این جاذبه‌ها، خیابان لاله‌زار است. از نظر ظاهری، لاله زار چیزی غیر از خیابانی پر از ساختمان‌های ویران شده و فروشگاه‌های لامپ نیست. اما هر یک از این ساختمان‌ها داستانی را بیان می‌کند. هر کدام از این ساختمان‌ها روزگانی سرپا و باابهت بوده‌اند و نماد جریان زندگی در این شهر هستند. تهران خیلی بیشتر از آن است که چشم می‌بیند.

همچنین صحنه تئاترهای اجتماعی و عاشقانه در تهران یکی از مواردی است که نباید از دست بدهید. تئاترهای بی شماری در اطراف شهر وجود دارد که نمایش‌های شگفت انگیزی را به نمایش می‌گذارند. تفسیرهایی از نمایشنامه‌های وودی آلن یا نیل سیمون و یک نمایشنامه اصلی از ویگنتس‌ها در این شهر اجرا شده‌اند.

تهران توسط کوه‌های عظیمی احاطه شده است که تأثیر تسکین‌دهنده‌ای برای شلوغی شهر هستند. نگاه کردن به این کوه‌ها بسیار آرامش‌بخش است. ستون فقرات تهران خیابان ولیعصر است. هر بخشی از این خیابان، چیزهای متفاوتی برای ارائه دارد و مسلماً یکی از بهترین بخش‌های آن از پارک وی تا میدان تجریش است که در زیر سایه درختان چنار قرار دارد.

همچنین مجموعه سعدآباد در تهران قرار دارد. سعدآباد مجموعه‌ای از عمارت‌هاست که در نزدیکی دامنه‌های کوه توچال واقع شده است. عظمت دربار قاجار و پهلوی را می‌توان در مجموعه کاخ های مجلل متعدد در یک محوطه دید. دلایل زیادی وجود دارد که کاخ سعدآباد یکی از برترین مقاصد تعطیلات ایران است.

اگر از دروازه زعفرانیه وارد شوید، کاخ سفید که به کاخ ملت نیز معروف است، باید در فاصله چند قدمی شما قرار داشته باشد. این کاخ به دلیل جلوه‌ی سفیدش که یکی از برجسته‌ترین آثار سنگی کاخ است به کاخ سفید معروف است. محمدرضا شاه و ملکه‌اش دوست داشتند تابستان‌های خود را در این بنای دو طبقه که مجلل‌ترین بخش مجموعه است بگذرانند. این کاخ باشکوه میزبان رویدادهای تشریفاتی و رسمی نیز بود.

در اطراف کاخ آثار هنری و ارزشمند تاریخی متعددی وجود دارد. دو اتاق انتظار در طبقه اول وجود دارد. اتاق کوچک‌تر در کنار اتاق بیلیارد است و نقاشی‌های دیواری به سبک یونانی دارد. منطقه انتظار بزرگ‌تر دارای یک پیانوی قرن نوزدهمی از دوران نیکلاس دوم و یک ملیله ابریشمی غول پیکر از فرانسه است. در دفتر محمدرضا شاه، قدیمی‌ترین نقاشی رنگ روغن آنیلو فالکونه متعلق به قرن هفدهم را می‌بینید. اتاق استراحت فرح در طبقه دوم است و با مصنوعات کریستین دیور تزئین شده است. محل زندگی آن‌ها در همان طبقه با ابریشم دوزی چینی تزئین شده است. تماشاگران می‌توانند مجسمه‌ای از آرتور واگن و مبلمان فرانسوی قرن نوزدهمی را در اتاق استراحت محمدرضا پهلوی بیابند.

مجموعه کاخ سعدآباد در شمالی‌ترین قسمت تهران قرار دارد. منطقه و محوطه این کاخ در گذشته از بهترین ییلاق‌های شهر تهران و مشرف به دره سرسبز دربند بوده است و هم اکنون نیز در پاییز بسیار دیدنی می‌شود و هوایی لطیف و طبیعتی پر درخت دارد. این محوطه می‌تواند برای یک قدم زدن رمانتیک بسیار مناسب باشد. در طول زمان ساخت‌وسازهای شهری گسترش یافتند و امروز مجموعه کاخ سعد آباد داخل شهر قرار دارد؛ اما در گذشته این کاخ در میان باغ‌ها و خارج از محدوده شهری قرار داشته است.

کاخ سعدآباد در احاطه مناطق شمالی نیاوران از شرق، ولنجک از غرب و تجریش از جنوب قرار دارد. در قسمت شمالی این مجموعه، کوه توچال در رشته کوه‌های البرز واقع شده است. در طول دوره‌های پادشاهان قاجار و پهلوی، مجموعه سعد آباد استراحتگاه و ییلاق تابستانی برای پادشاهان بوده است. تورهای تهرانگردی اکثرا شما را به بازدید از این مجموعه می‌برند.

 

کاشان

کاشان


کاشان شهری در استان اصفهان ایران است. جذابیت کاشان عمدتاً به دلیل تضاد بین بیابان‌ها و فضای سبز آن است. باغ فین کاشان را می‌‌توان از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار آورد که یک باغ بسیار زیبا در سبک باغ‌های ایرانی است. این باغ علاوه بر آن که یک جاذبه گردشگری طبیعی به حساب می‌آید از لحاظ تاریخی نیز ارزش بسیار زیادی دارد. محوطه بسیار زیبای این باغ محل مناسبی برای گرفتن عکس‌های یادگاری و قرارهای عاشقانه است. تپه های سیلک کاشان نیز یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری شهر کاشان هستند که تپه‌هایی طبیعی و باستانی هستند و از نظر تاریخی قدمت بسیار زیادی دارند. به گفته باستان شناسان برخی از مناطقی که در این تپه ‌ها وجود دارند قدمتی ۳۰۰۰ ساله دارند. این مکان برای علاقه‌مندان به تاریخ و باستان‌شناسی بسیار فوق‌العاده باشد.

 

غار نیاسر نیز یک جاذبه گردشگری دیگر در‌ شهر کاشان است. این غار در نزدیکی روستای نیاسر در شهر کاشان قرار دارد و بعضی از باستان شناسان قدمت آن را حدود ۲ هزار سال تخمین زده‌اند. در این غار تونل‌های سنگی و پیچ در پیچی وجود دارد که به زیبایی این غار اضافه کرده است. قمصر کاشان یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبا و رمانتیک این شهر است که بیشتر به خاطر گلاب‌های بی‌نظیرش معروف است. این منطقه یکی از مناطق بسیار زیبای کاشان است که بر خلاف بیشتر قسمت‌های این شهر آب و هوای بسیار مناسبی دارد و فضای سبز بی‌نظیرش بسیار چشم‌نواز است.

یکی دیگر از جاذبه‌های جذاب کاشان، خانه بروجردی است. خانه بروجردی، مانند سایر اقامتگاه‌های تاریخی کاشان، نمونه‌ای از یک عمارت خانواده ثروتمند کاشان از قرن نوزدهم است. این خانه که زمانی متعلق به خانواده بروجردی بود، نمونه‌ای خیره کننده از معماری فارسی است. خانه بروجردی، به همراه خانه طباطبائی و خانه عباسی، یکی از زیباترین مقاصد رمانتیک و دیدنی ایران در کاشان است. این خانه به دلیل برج‌های بادی متمایز که از سنگ، آجر، آجرهای آفتاب پخته شده و مخلوط خاک رس، نی و ملات ساخته شده است، شناخته شده است. سه برج بادی به طول 40 متر برای کمک به کاهش دمای خانه وجود دارند.

این خانه یک حیاط مستطیلی دوست داشتنی و نقاشی‌های دیواری دوست داشتنی توسط نقاش سلطنتی کمال‌الملک دارد. و سه برج بادی به ارتفاع 40 متر هم موجود است که به خنک کردن خانه برای دمای فوق العاده پایین کمک می‌کند. این خانه سه ورودی و تمام امضاهای سنتی معماری داخلی فارسی مانند بیرونی و درونی (اندرون) دارد. ورودی اصلی یک در هشت ضلعی با چراغ‌های چند منظوره است. یک محفظه پنج درب با گچ‌کاری دقیق در نزدیکی ورودی واقع شده است. قدم زدن با محبوبتان در یک راهرو کوچک منتهی به یک حیاط مستطیلی بزرگ با استخر و درختان و گل‌های زیاد می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. این خانه در طول هجده سال توسط 150 صنعتگر ساخته شده است. بنابراین، جای تعجب نیست که خانه از هر نظر بسیار زیبا به نظر می‌رسد.

 

شیراز

شهر عشق، اشعار عاشقانه، باغ‌های بهشتی ​​و پیاده‌روی‌های طولانی، شیراز، سنگ بنای فرهنگ ایرانی است. شیراز به عنوان یکی از شادترین شهرهای ایران، یک شهر تاریخی در جنوب است. تور شیراز به عنوان شهر بلبل و گل در بین ایرانیان مشهور است. در سراسر ایران، شیراز به عنوان یک شهر زیبا و عاشقانه با ساکنان پرشور شناخته می‌شود. این شهر، پایتخت ایران در طول قرن‌ها بوده است، بنابراین، دارای تاریخ و فرهنگ طولانی و غنی است. شیراز مکانی قابل توجه برای برخی از داستان‌های فرهنگی و تاریخی ایران است. امپراتوری معروف هخامنشیان، پرسپولیس و پاسارگاد (واقع در شمال شرقی شیراز) بهترین جلال و عظمت باستانی ایران را به نمایش می‌گذارند.

شیراز جادویی است. یک پیاده‌روی ساده در اطراف شهر، به ویژه در بهار، احساس شادابی به شما می‌دهد. چرا بهار؟ شیراز در تمام چهار فصل زیباست، اما در بهار فوق العاده زیبا است! در بهار، شکوفه‌های بهارنارنج با قسمت‌های مختلف رنگین شده هوا را پر می‌کند. تا به حال تعجب کرده‌اید که چرا بسیاری از شاعران فارسی از شیراز آمده‌اند؟ این می‌تواند دلیلش باشد. حافظ و سعدی، دو نفر از مشهورترین شاعران ایران، در شیراز متولد شدند و زندگی کردند.

شیراز


تجربیات بی‌نظیر زیادی در شیراز وجود دارند: خواه قدم زدن در کوچه‌های پرپیچ و خم و بلوارهای سبز باشد، یا قدم زدن در باغ‌های مختلف شهر مانند ارم و قوام. زیبایی بی‌نظیر مسجد نصیرالملک نیز در وصف نمی‌آید. در ورودی این مسجد طاق نمایی بزرگ دارد که سقف آن را با کاشی‌هایی هفت رنگ زینت داده‌‌اند. طاق‌نمای آن از سنگ گندمک است و طاق‌نمای ورودی، مقرنس‌کاری زیبایی از کاشی‌های هفت رنگ دارد. درهای ورودی نصیرالملک، دو در بزرگ چوبی هستند که در بالای آن روی سنگ مرمر، شعری از شوریده شیرازی دیده می‌شود.

 

شهرهای شمالی

شمال ایران به فاصله بین جنوب دریای خزر تا شمال رشته کوه البرز می‌گویند. این مناطق به دلیل آب و هوای فوق العاده و وجود دریای خزر یکی از بهترین مکان‌های کشور برای تفریح و قرارهای عاشقانه هستند و سالانه میلیون‌ها نفر از سراسر ایران به این قسمت مسافرت می‌کنند. شمال ایران، استان‌های گیلان، مازندران و بخش‎هایی از استان گلستان را در بر می‌گیرد که در این سه استان زیباترین شهرهای شمالی ایران قرار دارند. اگر به اجاره ویلا در شمال و تورهای طبیعت‌گردی علاقه دارید بهترین گزینه برای شما سفر به شمال کشور و لذت بردن از طبیعت فوق‌العاده‌ی آن است.

منطقه بین استان گلستان و مازندران، کوه‌های هزار جریب هستند که این کوه‌های سرسبز و دیدنی در بین شهرهای بوشهر، نکا، سوادکوه و ساری واقع شده‌اند. این منطقه بسیار زیبا هر ساله میزبان گردشگران زیادی است و افرادی که در تور مازندران شرکت می‌کنند، به بازدید از هزار جریب نیز می‌روند. هزار جریب یک منطقه شکار ممنوع است و همین موضوع باعث شده تا این کوهستان بهترین گزینه برای عاشقان محیط زیست هم به حساب بیاید.

 برای کسانی که عاشق ماهیگیری و قایق سواری باشند، اسکله تفریحی بابلسر یک مکان جذاب و آرامش بخش محسوب می‌شود. در این اسکله می‌توان لحظه‌های آرام و لذت‌بخشی را تجربه کرد. همچنین غذاهای شمالی طرفداران زیادی دارند و به همین دلیل اگر به شمال سفر کردید، حتما باید سری به رستوران‌های منطقه بزنید و غذاهای خوشمزه آن‌ها را امتحان کنید. صرف این غذاها در طبیعت زیبای شما به همراه محبوبتان بسیار عاشقانه است.

 

جزیره کیش

جزیره کیش


جزیره کیش یکی از جاذبه‌های لوکس و زیبای ایران برای گردشگران است. جزیره کیش در استان هرمزگان، جنوب ایران و در خلیج فارس قرار دارد. کیش طبیعتی زیبا و منحصر به فرد دارد. سواحل آرام و رویایی کیش با شن‌های مرجانی و آب زلال با شفافیتی بی‌نظیر پوشیده شده‌اند. شما می‌توانید آبزیان را در عمق چند متری دریا ببینید. پوشش گیاهی مناسب، سرسبزی و طراوت خصوصا در هفت ماه سال، چشم انداز زیبایی برای این جزیره به وجود آورده است.

 

کیش هر سال بیش از یک میلیون دوست‌دار طبیعت و دریا را جذب خود می‌کند. جزیره کیش نسبتا مسطح است. ارتفاع نسبی این جزیره حدود 32 متر و بلندترین نقطه در شرق آن، در حدود 45 متر از سطح دریا است. ساحل کیش با شیب نسبتا ملایمی به دریا منتهی می‌شود. جزیره کیش ساختار مرجانی دارد. جزایر مرجانی معمولا با پخش مواد مرجانی و سایر مواد آلی در تاقدیس‌ها، گنبدهای نمکی و مواد آتشفشانی تشکیل می‌شوند. همچنین اگر قصد سفر به کیش دارید، می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما کیش به سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت مراجعه کنید.

 

جزیره هرمز

بخش‌های جنوبی کشور، علاوه بر مردم خونگرمی که دارند، جاذبه‌های توریستی و گردشگری بسیار زیادی نیز دارند. میان شهرهای جنوبی کشور، توریستی‌ترین مقاصدی که در تمام فصل‌های سال مورد بازدید مسافران هستند، دو جزیره قشم و کیش هستند. اما در سال‌های اخیر، سفر به جزیره هرمز نیز بسیار محبوب شده است. قطعا تا کنون نام جزیره زیبای هرمز به گوشتان خورده است. جزیره‌ای کوچک که در ۸ کیلومتری بندرعباس قرار دارد. این جزیره ۴۲ کیلومتر وسعت دارد و می‌تواند ساعت‌ها و روزها، شما را غرق زیبایی‌های خود کند. هرمز به خاطر خاک‌های رنگارنگش معروف است؛ انگار که این خاک به زندگی مردم ساکن هرمز نیز رونق بخشیده است. هرمز، سرزمینی کوچک است با تاریخی بزرگ و فرهنگی زیبا.

هرمز، جزیره‌ای است به شکل یک مخروط ناتمام. این جزیره نیم ساعت با قشم و بندرعباس فاصله دارد. برخی مردم از هرمز تحت عنوان یک گنبد نمکی میان خلیج فارس یاد می‌کنند که برای زمین‌شناسان مثل بهشت است. تنها سکونتگاه این جزیره، روستای هرمز است. قدم زدن در کوچه‌های پر پیچ و خم و خوش‌رنگ روستای هرمز، برای گردشگران بسیار لذت‌بخش است. این کوچه‌ها همیشه خلوت هستند؛ جزیره غالبا در آرامشی مسحورکننده به سر می‌برد. مسجدی با سنگ‌های زرد مخصوص خود جزیره نیز در وسط روستا خودنمایی می‌کند.

بهترین زمان برای سفر به این جزیره زیبا، فصول سرد سال است. پاییز و زمستان هرمز، هوای خنک و مطبوعی دارد. ساحل هرمز در این ماه‌ها برای پیاده‌روی و شنا بی‌نظیر است. جالب است بدانید که زمستان، فصل مهاجرت پرنده‌ها و لاک‌پشت‌ها نیز هست که تجربه‌ شگفت‌انگیزی را برایتان به ارمغان می‌آورد. برای سفر به جنوب کشور، ارزانترین بلیط هواپیما را می‌توانید در سفرمارکت پیدا کنید.

 

بندر چابهار

بندر چابهار در ارتفاع هفت متر از سطح دریا در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. چابهار تنها بندر اقیانوس ایران است که در نزدیکی دریای عمان واقع شده است و نزدیک‌ترین فاصله تا آب‌های بین المللی (اقیانوس هند) را دارد. این شهر توسط ایرانشهر و نیکشهر و استان‌های کرمان و هرمزگان و همچنین پاکستان احاطه شده است. چابهار آب و هوای گرمسیری معتدل با رطوبت نسبتاً زیادی دارد که گرم‌ترین نقطه در کشور در زمستان و سردترین بندر جنوبی ایران در تابستان است. آب و هوای این شهر و محیط اطراف آن همیشه خفیف و بومی است. به همین دلیل، آن را چابهار نامیده می‌نامند (چهار چشمه: چهار فصل بهار).

بندر چابهار به لطف موقعیت استراتژیک آن، جایی که نزدیک‌ترین منطقه به آب‌های بین المللی در میان کشورهای محاصره شده در آسیای میانه است (افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان) قابل توجه است. وضعیت خلیج فارس در این بندر، وجود آب‌های عمیق و اسکله‌ها مختصات لنگرگاه مطلوب را برای جابه‌جایی کشتی‌های عظیم فراهم کرده است. شهر چابهار همچنین یکی از مناطق منطقه آزاد در ایران است. علاوه بر فرودگاه و راه آهن به آسیای میانه، این بندر یکی از مهم‌ترین چهارراه‌های واسط شمال و جنوب تجارت جهانی و یک منطقه استراتژیک صنعت ترانزیت در منطقه شرقی ایران است. بندر چابهار یکی از مناطقی است که دارای کاربردهای تجاری، خدمات و اراضی صنعتی است و دارای صنایع سنگین، صنایع دریایی و جاذبه‌های توریستی طبیعی و تاریخی است.

بندر چابهار

انواع میوه‌های گرمسیری از جمله موز، انبه، مرکبات، پاپایا، نارگیل و گواوا و همچنین محصولات کشاورزی شامل سبزیجات، گیاهان علوفه و غلات در چابهار دیده می‌شود که به راحتی می‌توان آن‌ها را در چابهار پرورش داد. پرورش شیلات و آبزیان از سایر مشاغل این منطقه است. سوزن دوزی (بلوچی‌دوزی: یکی از هنرهای زیبا)، مات بافندگی، بافندگی و ساخت طلا تنها تعدادی ازصنایع دستی زرق و برق‌دار در چابهار هستند. قبایل مختلفی در این منطقه زندگی می‌کنند. مردم منطقه به گویش بلوچی و جادگالی صحبت می‌کنند. بیشتر افراد منطقه مسلمان هستند. سواحل زیبای چابهار، یک تفرجگاه عالی برای یک سفر عاشقانه با محبوبتان است. صرف غذاهای محلی این شهر در کنار آرامش ساحل می‌تواند بسیار رویایی باشد.

 

جزیره قشم

جزیره‌ی قشم به عنوان بزرگ‌ترین جزیره‌ی ایران و خلیج فارس شناخته می‌شود و یکی از جزایر استان هرمزگان است که در تنگه‌ی هرمز قرار دارد. جزیره‌ی قشم در طی سالیان اخیر به عنوان یکی از مقاصد برتر توریستی در ایران شناخته شده است. اگر بخواهیم موقعیت جزیره‌ی قشم را از لحاظ جغرافیایی بررسی بکنیم باید بگوییم این جزیره از شمال به بندرعباس، از شمال شرقی به جزیره‌ی هرمز، از شرق به جزیره‌ی لارک، از جنوب به جزیره‌ی هنگام و از جنوب غربی به جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی محدود می‌شود.

قشم آب و هوای گرم و مرطوبی دارد. میانگین دما در این جزیره در حدود ۲۶ درجه‌ی سانتی گراد تخمین زده شده است. این در حالی است که حداکثر و حداقل دما تا کنون به ترتیب ۴۶ و ۱۸ درجه‌ی سانتی‌گراد ثبت شده‌اند. گرم‌ترین روزها در این جزیره، ده تیرماه تا دم شهریورماه و خنک‌ترین آن‌ها دی ماه و بهمن ماه هستند. سفر به قشم معمولاً از دو راه دریایی و هوایی انجام می‌شود. قشم یک فرودگاه بین المللی دارد. لازم به ذکر است که این فرودگاه قطب فعالیت شرکت هواپیمایی قشم است.

 

با توجه به وضعیت آب و هوای این جزیره‌ می‌توان گفت بهترین زمان برای سفر به قشم، زمستان است. قشم در زمستان تجربه‌ی یک آب و هوای لطیف با میانگین ۲۴ درجه‌ی سانتی‌گراد را دارد. این روزها اکثر مردم برای شروع پروسه‌ی سفر به سامانه‌های خرید آنلاین بلیط هواپیما مراجعه می‌کنند؛ چرا که سرعت بالایی دارد و بسیار راحت است. برای خرید بلیط قشم می‌توانید به سفرمارکت مراجعه کنید.

 

کلام آخر

در این مطلب تلاش شد تا برخی از جذاب‌ترین مقاصد ایران برای یک سفر رمانتیک معرفی شوند و با هر یک از آن‌ها آشنا شویم. مقاصد رمانتیک ایران بسیار بیشتر از مواردی که در این مطلب ذکر شد هستند؛ هر خیابان یا هر کوچه از هر شهر می‌تواند به نوبه خود یه مقصد رمانتیک باشد. اما امیدواریم در برنامه بعدی خود برای یک سفر عاشقانه، این لیست را در نظر داشته باشید. همچنین در سفر به هر مقصدی، می‌توانید برای اقامت خود پیش از سفر اقدام به رزرو هتل کنید. در سفرمارکت امکان مقایسه انواع قیمت هتل‌ها و انتخاب بهترین گزینه برای شما فراهم است.