یکی از سوالات متداول در زمینه ی میلگرد این است که قیمت میلگرد در کارخانه با میلگرد در بازار چه تفاوتی با یکدیگر دارند و علت این تفاوت در چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این پرسش پاسخ دهیم.

تفاوت قیمت میلگرد کارخانه و بازار

میلگرد ها پی و شالوده ی هر ساز فلزی و بتنی هستند. همانطور که میدانید این مقاطع در انواع مختلفی و در گرید های متفاوتی تولید و عرضه میشوند که هر یک از آن ها کاربرد مخصوص به خود را دارا میباشند. البته قیمت هر کدام از این محصولات با دیگری متفاوت میباشد البته قیمت روز میلگرد A2 و A3 نزدیک به یکدیگر میباشد.

یک از دلایل تعیین کننده قیمت میلگرد در بازار میزان عرضه و تقاضای آن است که هرچه تقاضای یک نوع میلگرد بیشتر شود به طبع قیمت آن هم افزایش میابد. از دلایل تعیین کننده قیمت میلگرد در کارخانه را میتوان به هزینه تمام شده برای کارخانه، کیفیت میلگرد تولیدی، وزن و ابعاد و ... اشاره کرد.

تفاوت قیمت میلگرد کارخانه و بازار

چگونگی خرید میلگرد

برای اینکه میلگرد را برای پروژه ی خود تهیه کنید این کار را از سه طریق میتوانید انجام بدهید:

  • خرید میلگرد از درب کارخانه
  • خرید میلگرد از بازار و فروشندگان معتبر
  • خرید از بورس

 

1-     خرید از درب کارخانه

معمولا اکثر خریداران علاقه مند به خرید از درب کارخانه است که دلیل آن هم مشخص است در این روش  قیمت پایانی به کمتر است. اما هر فردی نمیتواند میلگرد را از درب کارخانه بخرد زیرا کارخانه ها میلگرد ها را در مقدار زیاد میفروشند و این مقدار معمولا در کمترین حالت 24 تن میباشد که این مقدار برای بسیاری از افراد بیش از مقدار مورد نظرشان است. البته بعضی از کارخانه ها نیز به طور کلی فقط به فروشگاه های آهن محصولاتشان را عرضه میکنند و به صورت فردی میلگرد یا دیگر مقاطع را نمیفروشند البته این مورد باز هم به قوانین خود کارخانه مربوط میشود یکی دیگر از معایب این روش این است که تحویل سفارش کارخانه ها طولانی است. به همین خاطر بسیاری از افراد به دنبال خرید میلگرد به روش های دیگر میروند.

 

2-     خرید از فروشندگان معتبر و تامین کنندگان مجاز

راه بعدی خرید از فروشندگان کعتبر و مجاز بازار میباشد این فروشندگان معمولا با اکثر کارخانه ها کار میکنند و میتوانند میلگرد مورد نظر شما را در کمترین زمان و سریع ترین حالت و با برند مورد نظر شما به دستتان برسانند امروزه برای رفاه بیشتر مصرف کنندگان این فروشگاه ها خدمات آنلاین هم دارند و به صورت آنلاین نیز محصولات خود را به فروش میرسانند که در این خصوص میتوانیم یکی از بهترین و با تجربه ترین این فروشگاه ها را به شما معرفی کنیم فولاد فیدار یکی از تامین کنندگان قدرت مند و با سابقه در این زمینه است که شما میتوانید با مراجعه به وب سایت فولاد فیدار به آدرس https://www.fooladfidar.com میتوانید هم محصول مورد نظر خود را تهیه کنید و هم از قیمت نبشی و قیمت روز پروفیل و انواع دیگر مقاطع فولادی نیز مطلع گردید.

خرید از فروشندگان معتبر و تامین کنندگان مجاز

 

3-     خرید میلگرد از بورس

آخرین روش خرید میلگرد هم خرید میلگرد از بورس میباشد به علت پچیدگی هایی که این روش دارد زیاد از آن استفاده نمیشود و در نهایت پرکاربردترین روش همان خرید میلگرد از فروشگاه های مجاز میباشد.

 

علت تفاوت قیمت میلگرد درب کارخانه و بازار

حال سوالی که به وجود می آید این است که چرا قیمت میلگرد درب کارخانه با میلگرد در بازار متفاوت است؟ جواب این سوال این است که از آنجایی که در روش دوم فروشندگان این محصولات را به صورت عمده خریداری میکنند و حمل و نگهداری میکنند در نتیجه هزینه های حمل و نقل این مقاطع فولادی و انبار داری آن به هزینه نهایی محصولات اضافه میشود البته در بعضی از مواقع ممکن است بازار داری نوسان هایی نیز شود همچون تغییر در میزان عرضه و تقاضا به عنوان مثال ممکن است در برهه ای از زمان یکی از مواد اولیه میلگرد کم شود در نتیجه قیمت میلگرد نیز افزایش میابد.

از جمله عواملی که باعث اختلاف قیمت میلگرد در بازار و کارخانه می شود هزینه های مربوط به حمل و نقل، فاصله ی محل تحویل تا کارخانه، هزینه انبارداری و بیمه است که به قیمت تمام شده ی کارخانه افزوده می شود. از طرفی رقابت بین فروشندگان نیز در تغییرات قیمت در بازار تاثیر گذار است. نوسانات قیمت ارز و نرخ تورم نیز از جمله دلایلی ست که باعث نوسان قیمت میلگرد در بازار به صورت روزانه و گاهی ساعتی می شود.