همان طور که در "چطور در بازار ارز دیجیتال می‌توان موفق شد ؟" گفته شد، شما برای خرید ارز دیجیتال لازم است که به خوبی بتوانید تحلیلی از بازار داشته باشید و سایت مناسب را برای خرید انتخاب کنید.

افراد زیادی هستند که این روز‌ها وارد بازار رمزارز‌ها شده‌اند و قصد دارند که در آن به موفقیت برسند. خیلی افراد برای این‌که می‌دانند در خرید و فروش ارز دیجیتال سود فراوانی وجود دارد وارد این بازار شده‌اند. اما مشابه بسیاری از بازار‌های مالی چه در ایران و چه خارج از کشور، بالا پایین‌های سرمایه‌گذاری در ارتباط با ارز‌هایی مثل بیت کوین و اتریوم نیز وجود دارد. برای همین اهمیت دارد که راه‌های مهم برای گرفتن سود بهتر در معاملات بازار‌های سرمایه ارز دیجیتال را بدانیم. بسیاری از سایت‌های خرید و فروش ارز دیجیتال مثل والکس به شما خدماتی می‌دهند که می‌توانند در موفقیتتان مؤثر باشند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با اساسی‌ترین راه‌هایی که سبب سود در ارز دیجیتال می‌شوند آشنا کنیم.

از منابع معتبر تحقیق کنید

بازار بیت کوین یا اتریوم یا دیگر آلت کوین‌ها بازاری نیست که صرفاً با خرید از آن سود کنید. سود‌های یک شبه وجود خارجی ندارند و اگر خیال می‌کنید یک هفته‌ای قرار است میلیاردر شوید، اشتباه می‌کنید. برای این‌که بتوانید در بازار ارز دیجیتال سود کنید، حتماً باید دانش کافی از این بازار داشته باشید. برای همین لازم است که به منابع معتبر رجوع کنید. سایت‌ها، کانال‌ها و صفحه‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی وجود دارند که مطالب متعددی را پیرامون ارز دیجیتال ارائه می‌کنند. مهم است که با معتبرترین آن‌ها آشنا شوید و با بالا بردن اطلاعات خود از نوسانات قیمت روز بازار و مسائلی که روی بازار‌های مالی ارز دیجیتال تأثیر‌گذار هستند، سود بیشتری کسب کنید.

مراقب قیمت‌ها باشید

اکنون که در حال نوشتن این مقاله هستیم، در عرض حدود یک ماه قیمت بیت کوین از نزدیک 40 هزار دلار به 20 هزار دلار و بلکه کمی پایین‌تر از آن رسید. بسیاری افراد تصور می‌کنند که قیمت ارز دیجیتال همیشه رو به بالا است و حرکتی صعودی دارد در حالی که در حقیقت خرید و فروش ارز دیجیتال مثل دیگر بازار‌های سرمایه، دلار، طلا و بورس دارای نوسانات قیمتی است. بنابراین اگر دارید در این بازار سرمایه‌گذاری می‌کنید، حتماً حواستان به قیمت ارز دیجیتال باشد.

شما باید با بهترین و به روز‌ترین سایت‌هایی که 24 ساعته قیمت لحظه‌ای بازار را ارائه می‌کنند آشنا باشید. قیمت لحظه‌ای ارز‌ها را می‌توان در سایت‌هایی مثل والکس پیدا کرد و این به شما امکان می‌دهند تا قیمت ارز دیجیتال را بدانید و بر اساس آن سرمایه‌گذاری بهینه انجام دهید و سود بیشتری کسب کنید.

مراقب قیمت‌ها باشید

ارزی که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنید را بفهمید

برخی افراد ناآگاه و ناآشنا به بازار رمزارز‌ها بدون این‌که هیچ اطلاعی از عملکرد و نحوه وجودی بیت کوین، اتریوم یا دیگر ارز‌های دیجیتال داشته باشند، اقدام به سرمایه‌گذاری در این بازار‌ها می‌کنند. این درست نیست. برای این‌که بتوانید در خرید و فروش ارز دیجیتال موفق باشید، لازم است که حتماً از کارکرد آن‌ها آگاهی داشته باشید. با طریقه‌ای که این بازار‌ها عمل می‌کنند، آشنا باشید. بفهمید که برای مثال بیت کوین چگونه عمل می‌کند و چرا به این میزان قیمتش بالاست و ارزشمند شده است. چه چیز‌هایی روی بازار بیت کوین اثر می‌گذارند ولی روی بازار اتریوم اثری ندارند؟ تفاوت ارزی که روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اید را با دیگر ارز‌ها در نظر بگیرید. همه این‌ها اطلاعات حیاتی و ضروری‌ای هستند که پیش از ورود به بازار ارز دیجیتال باید از آن‌ها آگاه باشید.

برای بلند مدت سرمایه‌گذاری کنید

اگر دوست دارید یک شبه پولدار شوید، بازار ارز دیجیتال جای شما نیست. هنگامی که وارد بازار سرمایه‌ای رمزارز‌ها می‌شوید با همان مسائلی رو به رو هستید که در دیگر بازار‌های مالی با آن‌ها مواجهید. برای این‌که حتماً به سودآوری برسید و همچنین سودی کسب کنید که مقدار قابل توجهی باشد، لازم است که سرمایه‌تان را برای بلندمدت روی بازار رمزارز‌ها قرار دهید و ریسک ضرر کوتاه مدت را نیز در نظر داشته باشید. این موضوع اهمیت فراوانی دارد تا بتوانید در بلندمدت سود خوبی از فعالیت در بازار رمزارز‌ها کسب کنید.

حد ضرر را در نظر بگیرید

یکی از نکات مهمی که برای سرمایه‌گذاری در بازار‌های ارز دیجیتال در سایت والکس آمده، آشنایی و جلوگیری از حد ضرر یا stop loss است. به نقل از والکس حد ضرر زمانی اتفاقی می‌افتد که ارزشی که برای یک رمزارز تا زمان مشخصی تعیین شده است، از آن قیمت کاهش پیدا کند. همان‌طور که گفتیم قیمت ارز دیجیتال دارای نوسان است پس توجه به حد ضرر اهمیت دارد. حد ضرر مفهوم و روشی است که با استفاده از آن می‌توان سود یا ضرر در معاملات بازار ارز دیجیتال را محدود کرد. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این مفهوم و تحلیلی دقیق‌تر از عملکرد آن در بازار، به بلاگ سایت والکس مراجعه کنید.

جمع‌بندی

حضور در بازار ارز دیجیتال مثل دیگر بازار‌های مالی مخاطره‌آمیز است و برای موفقیت در این بازار و افزایش سود باید از راه‌کار‌های مختلفی نیز استفاده کنید. اگر بتوانید به خوبی سرمایه خود را مدیریت کنید، برای بلندمدت سرمایه‌گذاری کنید، به حد ضرر توجه کنید، نوسانات قیمت را دنبال کنید و آگاهی کافی از این بازار داشته باشید، احتمالاً بتوانید سود خوبی در خرید و فروش ارز دیجیتال کسب کنید.