شهر تورنتو یکی از شهرهای جذاب و دیدنی کانادا است. این شهر پرجمعیت‌ترین شهر کانادا و مرکز استان اونتاریو است. اگر دوست دارید به شهر تورنتو سفر کنید و از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری آن بازدید کنید اما هنوز مطمئن نیستید که در کدام محله از تورنتو هتل رزرو کنید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا اطلاعات لازم را به دست آورید.

در شهر تورنتو حدود ۱۴۰ محله وجود دارد. بهترین محله‌های شهر تورنتو برای گردشگران در مرکز این شهر قرار گرفته‌است. اگر دوست دارید به مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری این شهر دسترسی راحتی داشته باشید هتل خود را در مرکز این شهر انتخاب کنید.

در ادامه مقاله 6 تا از محله‌های شهر تورنتو را معرفی می‌کنیم تا بر اساس نیاز و علاقه‌ای که دارید، در یکی از این محلات هتل خود را رزرو کنید.

 

منطقه سرگرمی تورنتو

اگر اولین‌بار است که با بلیط تهران تورنتو به این شهر سفر می‌کنید، بهترین مکان برای شما محله سرگرمی (entertainment district) است. این محله در مرکز شهر تورنتو قرار گرفته‌است. اگر در هتل‌های این محل اتاق بگیرید، به‌راحتی می‌توانید به بیشتر جاذبه‌های گردشگری شهر تورنتو و همچنین اکثر غذاخوری های آن دسترسی داشته باشید. اگر دوست دارید زندگی شبانه شهر تورنتو را تجربه کنید، این محله بهترین مکان برای این دسته از فعالیت‌ها است.

۲

هتل های این محله

اگر به‌دنبال اقامت در هتل‌های لوکس این منطقه از شهر تورنتو هستید هتل ریتز کارتن (ritz carlton)مناسب شما است.

اگر به‌دنبال یک هتل میان رده هستید هتل تامپسون (Thompson) را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اگر می‌خواهید پول کمتری را بابت اقامت در این محله از شهر تورنتو صرف کنید هتل استراس کُنا (strathcona) را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

جاذبه‌های دیدنی محله سرگرمی تورنتو

برج سی اِن

یکی از بلندترین برج‌های شهر تورنتو برج سی ان نام دارد. اگر از ارتفاع لذت می‌برید، می‌توانید بر روی زمین شیشه‌ای این برج بایستید و از بالا پایین را تماشا کنید. اگر هم اهل هیجان هستید، می‌توانید پیاده‌روی کردن در لبه‌های برج را امتحان کنید.

تالار افتخارات هاکی

اگر به بازی هاکی علاقه دارید و دوست دارید با مشاهیر ورزش هاکی کانادا آشنا شوید، حتما به تالار افتخارات هاکی (hockey hall of fame) در این منطقه بروید.

زمین بازی اسکوتیا بَنک

اگر دوست دارید مسابقات هاکی و بسکتبال را از نزدیک ببینید، می‌توانید به سالن سرپوشیده اسکوتیا بنک (scotiabank arena) مراجعه کنید.

تی آی اف اف لایت باکس

یکی از مراکز فرهنگی شهر تورنتو که در محله سرگرمی قرار گرفته‌است، تی آی اف اف لایت باکس (TIFF lightbox) نام دارد. در این مرکز فرهنگی، فستیوال بین‌المللی فیلم تورنتو برگزار می‌شود.

استادیوم روجرز سِنتِر

اگر به بازی بیسبال علاقه دارید، می‌توانید به استادیوم راجرز سنتر واقع در شهر تورنتو مراجعه کنید و از نزدیک شاهد این ورزش پرهیجان باشید.

تالار کنسرت رُی تامپسون

اگر دوست داریدپس از رزرو بلیط پرواز خود، در سفر خود به شهر تورنتو کنسرت بروید و شاهد اجرای اپرا یا ارکستر سمفونی تورنتو باشید، حتما از تالار کنسرت روی تامسون (roy thompson hall) دیدن کنید.

پیاده روی مشاهیر کانادا

پیاده‌روی مشاهیر کانادا (canadian walk of fame) در خیابان کینگ قرار گرفته‌است.

 

محله چینی ها و کوئین وست تونتو

یکی از جذاب ترین محله‌های شهر تورنتو برای گشت‌وگذار و رزرو هتل، کوئین وست (Queen West) نام دارد. در این محل رهگذرانی را مشاهده می‌کنید که تیپ به‌روز و جذابی دارند. همچنین در این محل می‌توانی کافه‌هایی را ببینید که به شکل بسیار زیبا و مدرنی طراحی و تزئین شده‌اند. اگر عاشق مد و طراحی‌های جدید هستید، حتما در این محله از شهر تورنتو هتل بگیرید.

محله چینی‌ها تونتو نیز در این محله قرار دارد.

اگر به‌دنبال اقامت در یکی از هتل‌ های لوکس این محله هستید، هتل دِرِیک (Drake) را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اگر می‌خواهید در یک هتل میان رده این محله اتاق رزرو کنید، هتل تامپسون (Thompson) مناسب شماست.

اگر به‌دنبال اقامت در یک هتل ارزان‌قیمت این محله از شهر تورنتو هستید، هتل سوپِر اِیت ویندهام (super 8 wyndham) مناسب شما است.

در این محله از شهر تورنتو می‌توانید از جاذبه‌های زیر دیدن کنید:

گالری هنر اونتاریو

اگر از دیدن آثار هنری لذت می‌برید، حتما به گالری هنر اونتاریو

(art gallery of Ontario) سر بزنید. از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۹ شب می‌توانید از این گالری دیدن کنید.

محله چینی‌ها

در شهر تورنتو ۱۰ محله چینی وجود دارد که محله چینی‌ها مرکز شهر تورنتو، یکی از بزرگ‌ترین محله های چینی در دنیا است.

بازار کنیستون

یکی از جذاب‌ترین بازارهای شهر تورنتو بازار کنیستون (Kensington) نام دارد. در این بازار مغازه‌های دست‌دوم فروشی و غذاخوری های خیابانی را می توانید ‌بینید.

کوچه گرافیتی

ریک مِرسِر یکی از مجری‌های معروف کانادا برنامه‌ی ریک مرسر شو را در این کوچه فیلم‌برداری کرد. از آن به بعد این کوچه یکی از بخش‌های جذاب شهر تورنتو شده است.

ترینیتی بِلوود

یکی از پارک‌های جذاب شهر تورنتو پارک (trinity wood) نام دارد.

 

محله بلور و یورک ویل تونتو

اگر می‌خواهید در یکی از محله‌های لوکس و به قولی بالا شهر تورنتو هتل بگیرید، محله بلور و یورک ویل تونتو (Bloor and Yorkville) مناسب شما است. در این محله می‌توانید لوکس‌ترین و جذاب‌ترین مغازه‌های شهر تورنتو را پیدا کنید. همچنین می‌توانید سلبریتی های کانادایی را از نزدیک ببینید.

۳

هتل فور سیزن (four seasons) یکی از هتل‌های لوکس این محله از تورنتو است.

هتل اینترکانتینِنتال تورنتو یورک ویل (intercontinental torento Yorkville) یکی از هتل‌های میان رده این محله از تورنتو است.

هتل تَون این سوئیت (town inn suites) یکی از هتل‌های ارزان‌قیمت این محله از تورنتو است.

در این محله تورنتو می‌توانید از مکان‌های دیدنی زیر بازدید کنید:

موزه سلطنتی اونتاریو

یکی از موزه‌های جذاب محله بلور یورک ویل تورنتو موزه سلطنتی اونتاریو (the royal Ontario museum) نام دارد.

گالری‌های هنری

در این محله از شهر تورنتو گالری‌های هنری مختلفی وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به گالری لوک، گالری میرا گدار و گالری هنرهای زیبای کانادایی اشاره کرد.

موزه کفش با تا

اگر دوست دارید با تاریخچه کفش آشنا شوید و تغییرات آن را در طول زمان ببینید، به موزه کفش باتا (bata shoe museum) مراجعه کنید.

باشگاه مغز

اگر می‌خواهید کمی ذهن خود را پرورش دهید تا آرامش بیشتری را تجربه کنید، به باشگاه مغز (mindset brain gym) تورنتو بروید.

 

محله هاربِرفرانت تونتو

یکی از بهترین محل های شهر تورنتو برای گردشگران، محله هاربر فرانت (harbourfront) نام دارد. اگر در هتل‌های این محل اقامت کنید، به‌راحتی می‌توانید به بیشتر جاذبه‌های گردشگری شهر تورنتو دسترسی داشته باشید، همین‌طور می‌توانید با کشتی تفریحی به جزایر این شهر بروید.

اگر دوست دارید در یکی از هتل‌های لوکس محله هاربر فرانت تورنتو اقامت کنید، هتل لِ جِرمَن (le german) مناسب شما است.

۵

 

اگر دلتان می‌خواهد یک هتل میان رده را در محله هاربر فرانت برای اقامت برگزینید، هتل وِستین هاربِر کَسِل (westin harbour castle) مناسب شماست.

و اگر به‌دنبال یک هتل ارزان‌قیمت در محله هاربر فرانت هستید هاستل ها (hi) مناسب شماست.

در محله هاربر فرانت تورنتو جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی مختلفی وجود دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم:

ساحل شوگر

یکی از جذاب‌ترین سواحل شهر تورنتو ساحل شوگر (sugarbeach) نام دارد.

مرکز هاربر فرانت

مرکز هاربر فرانت یکی از مراکز اصلی فرهنگی شهر تورنتو است. در این مرکز می‌توانید از نمایشگاه‌های صنایع دستی و هنری کانادا دیدن کنید و در مسیرهای پیاده‌روی در فضای سبز این منطقه نهایت لذت را تجربه کنید.

جزایر تورنتو

با استفاده از کشتی‌های تفریحی این محله می‌توانید به جزایر تورنتو بروید و در آن‌جا دوچرخه‌سواری، کایاک سواری و قایق‌سواری را تجربه کنید

مسیر دوچرخه‌سواری واتر فرانت

اگر به دوچرخه‌سواری کردن علاقه دارید می‌توانید یک دوچرخه کرایه کنید و در مسیر دوچرخه‌سواری واتر فرانت که برروی ساحل قرار دارد، دوچرخه سواری کنید.

دیستیلری

یکی از بخش‌های جذاب شهر تورنتو دیستیلری نام دارد. در این محله گالری‌های هنری، مغازه‌های لباس‌فروشی و رستوران‌ها جذابی وجود دارد.

گشت دریایی

اگر دوست دارید بر روی دریاچه اونتاریو ناهار بخورید و از منظره شهر تورنتو لذت ببرید، می‌توانید سوار یکی از قایق‌های تفریحی این منطقه شوید.

بازار سنت لارنس

یکی از جذاب‌ترین بازارهای شهر تورنتو که توسط نشنال جئوگرافی به‌عنوان بهترین بازار غذای دنیا شناخته شده است، بازار سنت لارنس (saint Lawrence) نام دارد.

 

میدان یونگ و دُنداس تورنتو

یکی از محل‌های جذاب و کمی شلوغ شهر تورنتو میدان یونگ و دُنداس (yonge and Dundas square) نام دارد. در این میدان بیلبُردهای بزرگ، رستوران‌های مختلف و مراکز تفریحی جذابی وجود دارد. همچنین ایستگاه تلویزیون تورنتو، تئاتر و مرکز خرید ایتِن eaton center در این محله قرار دارد.

اگر به‌دنبال اقامت در هتل لوکس این محل می‌گردید، هتل سنت رجیز (saint regis) مناسب شما است.

اگر در سایت رزرو هتل به‌دنبال یک هتل میان رده در این محله هستید، هتل شراتون سنتر (sheraton center ) مناسب شما است. اگر هم می‌خواهید پول کمتری را بابت اقامت در هتل‌های شهر تورنتو بپردازید، هتل چلسی (Chelsea) مناسب شما است.

در محله میدان یونگ و دن داس می‌توانید فعالیت‌های زیر را انجام دهید:

  • بازار گردی در مرکز خرید ایتِن eaton
  • شکم گردی در کیوسک های غذاخوری
  • تماشای تئاتر در سالن تئاتر اد مرویش ed mervish))
  • شرکت در رویدادهای جذاب میدان ناتان فیلیپس (Nathan Philipps)
  • رفتن به سینما و تماشای به روز ترین فیلم های هالیوود در سینماهای vip

 

ایتالیای کوچک و محله اَنِکس تورنتو

یکی از محله‌های جذاب و دیدنی شهر تورنتو ایتالیای کوچک و محله اَنِکس تورنتو the annex and little italy نام دارد. در این محله دانشگاه‌های شهر تورنتو قرار دارد و اکثر رهگذران آن را دانش‌آموزان، اساتید دانشگاه و مهاجرانی که از سرتاسر دنیا برای درس‌خواندن به کانادا آمده‌اند تشکیل می دهند. در این محله می‌توانید کافه گردی کنید و از غذاخوری های متعدد خیابانی نهایت لذت را ببرید.

اگر به‌دنبال اقامت در یکی از هتل‌های لوکس این محله می‌گردید، هتل کیمپتُن (kimpton) مناسب شما است.

۶

اگر به‌دنبال اقامت در یک هتل میان رده هستید، هتل ویندسُر آرمز (windsor arms) مناسب شما است.

اگر به‌دنبال یک هتل ارزان‌قیمت در این محله می‌گردید، هتل سوپر اِیت دان تان (super 8 downtown) مناسب شما است.

در ادامه جاذبه‌های گردشگری این محله از شهر تورنتو را مشاهده می‌کنید:

قلعه کازا لوما

یکی از آثار تاریخی جذاب این محله قلعه تاریخی کازا لوما (casa loma) است. این قلعه در شمال محله الکس قرار گرفته‌است.

موزه اسپا دینا

یکی از جذاب‌ترین خانه باغ‌های تاریخی در شهر ترنتو موزه اسپادینا (spadina) است.

سینمای هات داگز تِد راجِرز

یکی از سینماهای قدیمی شهر تورنتو سینما هات داگز تِد راجِرز (hot docs ted rogers) نام دارد. در این سینما بروزترین مستندها نمایش داده می‌شود.

ایتالیای کوچک

اگر از معماری و سبک زندگی ایتالیایی خوش‌تان می‌آید، حتما در سفر به شهر تورنتو از این محله دیدن کنید. در ایتالیای کوچک رستوران‌های مختلف ایتالیایی، پیاده‌روی مشاهیر ایتالیا و بازارهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید از دیدن آن‌ها لذت ببرید.

کاخ لی

یکی از سالن‌های کنسرت راک در شهر تورنتو کاخ لی نام دارد.