واردات کالا از چین به موضوع مهمی تبدیل شده و بسیاری از تاجران در سراسر دنیا به دنبال واردکردن اقلام از این کشور هستند. ایران نیز از این قضیه مستثنی نبوده و بسیاری از کالاهای مورد نیاز خود را از این کشور تأمین می‌کند. درواقع با داشتن تجربه و با انتخاب روش‌های مناسب تجارت می‌توان سود زیادی با واردات کالا از چین کسب کرد. 

علاوه بر چین ایران با دبی نیز رابطه تجاری خوبی دارد. نزدیکی جغرافیایی دبی به ایران و وجود بسیاری از کالاهای ارزان‌قیمت و باکیفیت باعث شده تا این منطقه برای تجارت و سودآوری مناسب باشد. در ادامه جزئیات بیشتری درمورد واردات کالا از چین و دبی بیان خواهیم کرد.

برای واردات کالا از چین با کمترین هزینه و در سریع‌ترین زمان و بدون گمرک با وانیکس کلیک کنید

2

علت مبادلات تجاری کشورها چیست؟

تجارت بین‌المللی عاملی است که تأثیر زیادی بر اقتصاد جوامع و کشورها می‌گذارد. از دیرباز کشورها با یکدیگر مبادلات تجاری انجام می‌دادند. دو عامل مهمی که باعث این تجارت‌ها شده افزایش جمعیت و کمبود برخی از منابع است. یعنی اقلامی که در برخی کشورها به‌وفور یافت می‌شوند به کشورهایی که از این منابع محروم بوده یا میزان تولید آنها کم است، صادر می‌شود. 

این اتفاق باعث می‌شود تا منابع مورد نیاز برای کشورها تأمین گردد. در چند سال اخیر چین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین صادرکننده‌های جهان شناخته می‌شود. بسیاری از کشورها، اقلام مورد نیاز خود را از این کشور تأمین می‌کنند. ایران نیز رابطه تجاری خوبی با چین دارد. 

همین موضوع باعث شده تا بسیاری از کالاها را با واردات از چین تأمین کند. واردات کالا از چین می‌تواند پاسخگوی کمبود بسیاری از نیازها باشد.

چرا باید کالاهای خود را چین وارد کنیم؟

حتماً تاکنون این سؤال در ذهن شما هم تداعی شده که چرا بسیاری از افراد توصیه می‌کنند که کالاهای چینی را برای تجارت انتخاب کنید. با اینکه تأمین آنها در کشور ممکن است بسیار آسان‌تر باشد. درواقع واردات کالا از چین و بسیاری از کشورها دردسرها و محدودیت‌های خود را دارند. اما چندین عامل باعث شده تا واردات از چین، همچنان به‌عنوان یک گزینه سودآور برای تجارت باشد. در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.

قیمت کالا

قیمت بسیاری از اجناس چینی نسبت به نمونه‌های مشابه آن در غرب و در بازار داخلی ارزان‌تر است. اما دلیل آن چه چیزی می‌تواند باشد؟ چندین عامل مهم در کاهش قیمت کالاهای چینی اثرگذار است. یکی از این عوامل مقادیر زیاد مواد اولیه است. دسترسی به مواد اولیه یکی از معضلاتی است که تولیدکنندگان در بسیاری از کشورها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

چین با استفاده از سیاست‌های اقتصادی و هوش تجاری خود توانسته کمبود بسیاری از این مواد را جبران کند. همین موضوع باعث شده تا تولیدکنندگان چینی به‌راحتی به این مواد دسترسی داشته و هزینه کمتری بابت آن بپردازند. 

با افزایش تعداد کارخانه‌های تولیدی عرضه بسیاری از مواد افزایش‌یافته و همین موضوع دلیل خوبی برای کاهش قیمت‌ها شده است. تعداد زیاد نیروهای متخصص و ماهر به‌عنوان عاملی برای ارزان بودن کالاهای چینی است. افزایش تعداد این نیروها باعث شده تا بهره‌وری آنها افزایش و قیمت کالاها کاهش می‌یابد. تکنولوژی مورد استفاده در تولید نیز علاوه بر اینکه سرعت تولید را افزایش داده باعث کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های آن شده است.

زیر ساخت‌های اقتصادی

یکی از مسائل و چالش‌هایی که تولیدکنندگان در کشور ما و بسیاری دیگر از کشورها با آن روبه‌رو هستند، قوانینی است که برای سرمایه‌گذاری در تولید وجود دارد. درواقع این قوانین باعث شده تا محدودیت‌های زیادی برای تولید ایجاد شود. مثلاً اگر قصد احداث کارگاه داشته باشید، علاوه بر اینکه به سرمایه زیادی نیاز دارید باید مدت زیادی را صرف گرفتن مجوزهای آن کنید. 

همچنین برای تأمین سرمایه نیز اگر قرار باشد از وام‌های بانکی استفاده کنید، با وجود نرخ‌های بهره بالا، ریسک تسویه آنها افزایش خواهد یافت. همه این عوامل باعث شده تا تعداد کمی از افراد موفق به تولید شوند. با کاهش کارخانه‌های تولیدی، عرضه این محصولات نیز کاهش خواهد یافت و می‌تواند باعث افزایش قیمت آنها شود. نکته مثبتی که در چین وجود دارد و بر رشد تولیدات آن اثر گذاشته است، ایجاد زیر ساخت‌های تولید توسط دولت است.

دولت این کشور با پرداخت یارانه و کاهش مالیات‌های تولید، افراد را تشویق به احداث کارخانه‌ها و افزایش تولید کرده است. امید است که در کشور ما هم به‌زودی قوانینی برای حمایت از تولیدات داخلی وضع شده تا از این جهت شاهد رشد اقتصادی باشیم.

تولید کالاهای کمیاب

چین همواره سعی دارد تا از سایر کشورها برای تولیدات پیشی بگیرد. این موضوع باعث شده تا از روش‌های نوینی برای تولیدات خود استفاده کند. تولید برخی از محصولات کمیاب در چین با به‌کارگیری این شیوه‌های نوین، میسر شده است. اگر شما کسب‌وکار کوچکی راه انداخته‌اید و سرمایه زیادی ندارید می‌توانید با واردات این کالاهای کمیاب سود خود را از تجارت با این کشور افزایش دهید.

 درواقع تاجرانی که سرمایه بیشتری دارند قادرند تا کالاهای زیادی را وارد کشور کنند. هرچه میزان سفارش‌ها بیشتر باشد، سود نهایی واردات کالا از چین افزایش خواهد یافت؛ بنابراین آنها اجناس وارداتی را با قیمت کمتری به فروش می‌رسانند که این می‌تواند به ضرر شما تمام شود. 

پس با واردات کالاهای خاص و کمیاب از چین، بدون واردشدن به میدان رقابت واردکنندگان بزرگ سود خود را به دست بیاورید. شما می‌توانید از مشاوره‌های شرکت بازرگانی وانیکس برای انتخاب بهترین کالا وارداتی از چین استفاده کنید.

کالاهای باکیفیت

شاید هنوز هم افرادی باشند که عقیده دارند کالاهای چینی کیفیت و دوام خوبی ندارند. حتی ممکن است شما هم جزو این افراد باشید. اما باید بدانید که بسیاری از کارخانه‌های چینی با استفاده از روش‌ها و تخصص‌های پیشرفته توانسته‌اند کالاهای با کیفتی تولید کنند. همچنین کشور چین که به‌عنوان قلب تولیدات جهان شناخته می‌شود، کالاهای خود را به بسیاری از کشورها صادر می‌کند.

 درواقع از سراسر جهان برای تولیدات چینی مشتری وجود دارد. با توجه به سفارش‌های مشتریان از کشورهای اروپا و آمریکا، کیفیت این محصولات نیز افزایش‌یافته است. به عبارت دیگر برخی از مشتریان اروپایی و آمریکایی از کارخانه‌های تولیدی می‌خواهند تا کالاهایی باکیفیت بالا تولید و برای آنها صادر کند.

سفارش در حجم بالا

بسیاری از کارخانه‌های چینی قادرند تا کالاهایی در حجم بالا تولید کنند. این کارخانه‌ها با وجود تکنولوژی و نیروهای ماهر توانسته‌اند محدودیت‌های حداقل تولید را کاهش داده و از این طریق به نیازهای مشتریان برای سفارش بالا پاسخ دهند. اگر سرمایه کافی دارید می‌توانید با یافتن تولیدکنندگانی که کالاهای مورد نظرتان را در حجم بالا تولید می‌کند، سفارش خود را ثبت کنید. از این طریق می‌توانید قدرت بازار را در دست داشته باشید و حاشیه سود خود با واردات کالا از چین را افزایش دهید. با کمک وانیکس می‌توانید تولیدکننده‌هایی که کالا با حجم و کیفیت بالا تولید می‌کنند را در کمترین زمان بیابید.

اصول انتخاب محصول برای واردات از چین

انتخاب محصول برای واردات از چین عاملی است که بر میزان سودآوری تجارت با این کشور تأثیر می‌گذارد. البته قبل از اقدام برای انتخاب محصول لازم است تا میزان سرمایه خود برای واردات کالا از چین را در نظر داشته باشید. علاوه بر این انتخاب کالایی که مشتریان زیادی داشته باشد، تضمین‌کننده سود شما از این تجارت است. 

برند خودتان را داشته باشید

مردم با برندهای خاص ارتباط بیشتری می‌گیرند. به عبارت دیگر انتخاب آنها برای یک کالا صرفاً به دلیل قیمت آنها نیست. یکی از مزیت تولیدات چینی این است که امکان سفارشی‌سازی کالاها را فراهم کرده است. شما می‌توانید به آنها سفارش دهید تا برند شما را روی کالاها قرار داده و از این طریق مشتریان ویژه‌ای را به سمت خو جلب کنید. در واقع برندسازی باعث می‌شود تا عمر کسب‌وکار خود را افزایش دهید.

از محصولات مد روز دوری کنید

مد همواره در حال تغییر است و طی مدت‌زمان کوتاهی ممکن است تغییرات زیادی داشته باشد. یکی از عواملی که می‌تواند مثل طاعون کسب‌وکار شما را زمین بزند، واردات کالا از چین مطابق با مد روز است. البته همیشه مد چیز بدی نیست. اما برخی از کالاهای مد روز عمر کوتاهی دارند و پس از مدتی کنار گذاشته می‌شوند. همچنین ممکن است کیفیت چندانی نداشته و برای نگهداری مناسب نباشند.

کالاهای مورد علاقه‌تان را وارد کنید

یکی از مواردی که در موفقیت کسب‌وکارها تأثیر بسزایی دارد، فروش کالاهایی است که به آنها علاقه داشته باشید. وقتی برای برخی از کالاها ارزش خاصی قائل باشید، بازاریابی و فروش آنها برای شما لذت‌بخش خواهد بود. البته لازم به ذکر است که قبل از هر اقدامی باید بازار هدف خود را شناسایی کرده و بر همین اساس استارت واردات کالا از چین را بزنید.

محصولات حجیم برای انبار و بسته‌بندی گران‌تر هستند

عوامل زیادی بر هزینه واردات از کشور چین اثرگذار است. یکی از این عوامل، بسته‌بندی و انبارکردن آنها است. هرچه کالاها حجیم‌تر باشند انبارکردن و بسته‌بندی آنها هزینه بیشتری صرف خواهد کرد. البته همه چیز به میزان سرمایه شما بستگی دارد، یعنی اگر سرمایه و همچنین انباری با قیمت مناسب برای نگهداری این کالاها دارید، واردات کالاهای حجیم می‌تواند بهترین انتخاب باشد. شرکت وانیکس در چین و دبی انبارهایی دارد که می‌توانید با کمترین قیمت از آنها استفاده کنید.

سودآوری تجارت با واردات از دبی

دبی یکی از مناطق مناسب برای واردات است. کالاهایی با قیمت ارزان در دبی به فروش می‌رسد که می‌تواند گزینه خوبی برای واردات باشد. همچنین با ارتباط تجاری خوبی که بین دبی و سایر کشورها وجود دارد، بسیاری از کالاهای خارجی در این کشور یافت می‌شود؛ بنابراین تاجران ایرانی می‌توانند به‌راحتی به این کالاها دسترسی داشته و وارد کشور کنند.

برای واردات از دبی در سریع‌ترین زمان کلیک کنید.

3

 نزدیک بودن ایران و دبی از نظر مرزهای جغرافیایی تأثیر بسزایی در کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل داشته است. علاوه بر این طبق قانون کشور امارات، تعرفه‌های گمرکی که بر کالاها تجاری وضع می‌شود بسیار کم است که این موضوع باعث شده تا سود واردات از دبی افزایش یابد. واردات ته لنجی از دبی باعث حذف هزینه‌های گمرکی می‌شود.

مراحل واردات از دبی

برای واردات از دبی لازم است تا چندین مرحله را پشت سر بگذارید. آشنایی با چگونگی واردات به شما کمک می‌کند تا با اطمینان خاطر بیشتری کالاهای مورد نظر خود را وارد کشور کنید. شرکت وانیکس با خدماتی که در زمینه واردات از دبی ارائه می‌دهد، علاوه بر کاهش هزینه‌ها، سرعت واردات را افزایش می‌دهد. در ادامه به بررسی این مراحل خواهیم پرداخت.

مرحله 1: انتخاب محصول

قبل از اینکه برای واردات کالا اقدام کنید باید درمورد محصولات سودآور تحقیق کنید. علاوه بر سودآور بودن کالاها باید درمورد قوانین و محدودیت‌هایی که برای واردات آنها وجود دارد اطلاعات کافی داشته باشید. زیرا واردات برخی کالاها از دبی دارای محدودیت‌هایی هستند.  

مرحله 2: خرید کالا

پس از اینکه درمورد بازار و کالای مناسب تحقیقات لازم را انجام دادید، می‌توانید کالای مورد نیاز خود را از دبی خریداری کنید. این نکته مهم است که کالای مورد نظر خود را از تولیدکنندگان معتبر خریداری کنید. برای قرارداد خرید، لازم است تا قوانین واردات را به‌خوبی بدانید.

مرحله 3: حمل کالا

مسیرهای دریایی و هوایی برای حمل کالاها از دبی به ایران وجود دارد. با استفاده از مسیر دریایی می‌توانید میزان بیشتری از کالاهای خود را وارد کشور کنید. از طرفی با استفاده مسیر هوایی این امتیاز وجود دارد تا طی زمان کمتری کالاها به ایران برسد.

مرحله 4: ترخیص از گمرک

ترخیص کالاها از گمرک مرحله مهمی در واردات از دبی است. هزینه‌هایی که گمرک برای واردات و ترخیص کالاها وضع می‌کند، تأثیر زیادی بر قیمت آنها دارد. راه بهتری که می‌تواند هزینه‌ها و دردسرهای گمرک را در این پروسه حذف کند، حمل کالاها با ته لنجی از دبی است.

ته لنجی از دبی چگونه هزینه‌ها را کاهش می‌دهد؟

با ته لنجی از دبی تقریباً بدون هیچ محدودیتی می‌توانید کالاهای خود را از طریق مرز آبی وارد کشور کنید. درواقع ملوانان دارای امتیازی هستند که به‌موجب آن می‌توانند هرساله تعدادی بار را از طریق لنج وارد کنند. این یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای واردات از دبی است. در این روش شما برای ترخیص کالاها نیازی به پرداخت هزینه ندارید. از طریق شرکت بازرگانی وانیکس با ته لنجی از دبی و با کمترین هزینه واردات خود را انجام دهید.

برای واردات ته لنجی از دبی کلیک کنید  

4