چراغ پارکی ال ای دی (LED) چیست و در کجا کاربرد دارد؟

پارک‌ها، باغ‌ها، ویلاهای شخصی و حتی محوطه خانه‌های حیاط دار قدیمی برای تأمین روشنایی و زیباتر دیده شدن به چراغ‌های روشنایی مناسب نیاز دارند. به این چراغ‌ها اصطلاحاً چراغ پارکی ال ای دی (LED) یا چراغ باغی گفته می‌شود. این چراغ‌ها برخلاف چراغ‌های قدیمی مصرف انرژی بهینه‌ای دارند و در طراحی ظاهری آنها زیبایی و کیفیت ساخت در اولویت اول قرار گرفته است.

استفاده از چراغ‌های پارکی به‌عنوان یک منبع روشنایی فضای سبز، ایده‌ای به‌صرفه و جذاب برای معماری مناظر شهری و زیباسازی محوطه باغ و ویلاهای شخصی است. پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با چراغ‌های پارکی ال ای دی (LED) بیشتر آشنا شویم.

۳

چراغ پارکی ال ای دی (LED)

چراغ‌های پارکی یکی از وسایل روشنایی فضای سبز هستند که برای تأمین روشنایی در شب استفاده می‌شوند. از انواع چراغ پارکی برای تأمین روشنایی فضای پارک‌ها و فضاهای سبز شهری، پارک‌های جنگلی، بوستان‌های شهری، نورپردازی محوطه باغ، روشنایی بلوارهای شهری، روشن کردن چمن‌ها، بالای درختان و مناطقی از این دست استفاده می‌شود.

این چراغ‌ها روی پایه نصب می‌شوند تا در برابر ضربه و شرایط آب و هوایی مقاومت داشته باشند. چراغ‌های پارکی ال ای دی (LED) هم در ظاهر زیبایی خاصی به ترکیب معماری فضا می‌بخشند، هم باعث تأمین نور و روشنایی محیط در شب می‌شوند.

 

ویژگی‌های مهم انواع چراغ پارکی

چراغ‌های پارکی معمولاً از جنس فولاد و آلومینیوم تولید می‌شوند و در برابر برف و باران، گرما و تابش شدید نور خورشید یا ضربه مقاوم هستند. این چراغ‌ها در سبک سنتی و مدرن طراحی می‌شوند تا با انواع سبک‌های معماری باغ سنتی ایرانی یا اسلامی و سبک طراحی مدرن هماهنگ باشند. از انواع چراغ‌های پارکی در حیاط، راهروها، معابر، کنار استخر و دیوارهای محوطه ویلا استفاده می‌شود.

چراغ‌های پارکی ال ای دی (LED) با لامپ‌های رنگی، خورشیدی و مهتابی معمولی در ارتفاع‌های مختلف تولید می‌شوند. جنس حبابی لامپی که برای این محصولات استفاده می‌شود، از نوع پلی کربنات است تا بتواند در شرایط سخت آب و هوایی مقاومت لازم را داشته باشد. برای اطلاع از قیمت چراغ پارکی می‌توانید با کارشناسان صنایع روشنایی الین تماس بگیرید.

 

مزایای استفاده از چراغ پارکی LED

چراغ پارکی یا چراغ باغی ال ای دی (LED) بنا به چند دلیل برای تأمین روشنایی فضاهای سبز شهری انتخاب شده است. این دلایل عبارت‌اند از:

  • بیشتر بودن میزان نور و روشنایی چراغ باغی ال ای دی نسبت به چراغ‌های معمولی و قدیمی
  • کمتر بودن مصرف برق چراغ‌های پارکی LED در کنار تولید روشنایی و پخش نور بالا
  • تنوع رنگ لامپ‌ها در چراغ پارکی ال ای دی (سفید، سبز، آبی و زرد)
  • تنوع بالا در طراحی ظاهری (طراحی مدرن، مینیمال و سنتی)
  • طول عمر بیشتر در مقایسه با چراغ‌های معمولی
  • قیمت بسیار مناسب و مقرون به‌صرفه

۴

با انواع چراغ پارکی ال ای دی (LED) آشنا شوید

چراغ‌های پارکی یا باغی ال ای دی برحسب محل نصب و نوع کاربرد در انواع باغی و پارکی، ایستاده، آویز و سرلوله تولید می‌شوند. هر کدام از این چراغ‌ها ویژگی‌ها و مشخصات فنی خاص خود را دارند که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم:

·چراغ باغی و پارکی

این نوع چراغ‌های روشنایی از نظر سبک طراحی از تنوع بالایی برخوردار هستند و به لطف منعطف بودن در طراحی بدنه، برای نورپردازی ساختمان‌های با معماری مدرن و سنتی و همچنین روشنایی تزئینی فضای سبز منازل، مکان‌های تجاری و اداری، باغ و ویلاهای شخصی عالی به نظر می‌رسند.

چراغ‌های باغی و پارکی قابلیت نصب روی دیوار را هم دارند و در هر محلی که نصب شوند، سایه روشن‌های جذابی را روی زمین یا دیوار ایجاد می‌کنند که در شب منظره‌ای چشم نواز دارد. اگر می‌خواهید در فضای سبز حیاط یا هر محوطه دیگری علاوه بر نورپردازی، توجه مخاطبان را به سوژه یا منظره خاصی جلب کنید، توصیه می‌کنیم در آن بخش از چراغ‌های پارکی LED استفاده کنید.

·چراغ پارکی ایستاده

چراغ‌های پارکی ایستاده به یک میله نگهدارنده یا پایه متصل هستند. از این چراغ‌های LED زمانی استفاده می‌شود که یک منطقه بزرگ در فضای باز نیاز به روشنایی کافی داشته باشد. چراغ پارکی ایستاده معمولاً روی یک تکیه گاه نصب می‌شود تا انتشار نور بهتری داشته باشد و منطقه وسیع تری را روشن کند. این نوع نورپردازی‌های تزئینی را بیشتر در باغ‌ها، پارک‌ها و بوستان‌های شهری می‌بینیم.

·چراغ باغی آویز

یکی از جدیدترین و البته پرفروش‌ترین نمونه‌های چراغ پارکی ال ای دی، چراغ باغی آویز است. این چراغ‌ها از سه بخش اصلی تشکیل شده که عبارت‌اند از: زنجیر آویز، حباب و پایه نگهدارنده. معمولاً طراحان داخلی از این چراغ‌ها برای روشنایی محیط‌هایی که نیاز به نور ملایم و آرامش‌بخش دارند، استفاده می‌کنند.

·چراغ پارکی سرلوله

چراغ‌های پارکی سرلوله برای نصب در فضای باز ساختمان طراحی شده‌اند و نیاز به پایه نگهدارنده دارند. مزیت این چراغ‌ها در امکان نصب آنها روی ارتفاع مختلف پایه‌های نگهدارنده است؛ حتی پایه‌های کوتاه!

·چراغ پارکی نورافکن

اگر می‌خواهید نورپردازی ویژه‌ای برای یک منطقه خاص داشته باشید، بهتر است از چراغ پارکی LED مدل نورافکن استفاده کنید. این چراغ‌های کم‌مصرف با درخشش پراکنده خود نور مناسبی برای روشنایی یک منطقه خاص مانند پاسیو، تراس یا آلاچیق ایجاد می‌کنند. از چراغ‌های نورافکن در آتلیه‌های هنری هم استفاده می‌شود.

۵

نکاتی برای انتخاب بهترین چراغ پارکی LED

هنگام خرید چراغ پارکی ال ای دی چند نکته مهم وجود دارد که دانستن آنها باعث می‌شود انتخاب بهتری داشته باشید. این نکات عبارتند از:

  • چراغ‌های ال ای دی پارکی برای روشن کردن مناطق اطراف خود در تاریکی بازگشت نور کافی دارند.
  • چراغ‌های باغی از درجه بالای حفاظت و مقاوم در برابر شرایط سخت آب و هوایی برخوردار هستند.
  • این چراغ‌ها در معرض تغییرات قابل توجه دما، نور ماوراء بنفش و بارش مقاوم هستند.
  • مصرف برق مقرون به‌صرفه دارند و از نظر بهره‌وری انرژی کم مصرف محسوب می‌شوند.
  • طراحی بدنه و ظاهر آنها بیشتر مناسب فضای سبز و محیط‌های باز است.

 

خرید آنلاین انواع چراغ پارکی LED از روشنایی الین

یکی از شرکت‌های معتبری که در زمینه تهیه و توزیع انواع چراغ‌های روشنایی فعالیت می‌کند، صنایع روشنایی الین است. تولیدات این مجموعه شامل انواع چراغ‌های پارکی ال ای دی (LED)، چراغ‌های خیابانی، باغی، حبابی، چراغ‌های صنعتی و کارگاهی، رفلکتوری، مبلمان شهری، انواع پروژکتور، پایه و کتیبه و چراغ‌های SMD، LED و COB است.

برای دریافت مشاوره رایگان قبل از خرید یا استعلام قیمت محصولات فقط کافی است به نشانی https://elinlighting.ir/ مراجعه کنید. کارشناسان صنایع روشنایی الین با توجه به سلیقه و بودجه شما، بهترین محصولات مخصوص نورپردازی محوطه و فضای سبز را به شما معرفی می‌کنند. محصولات الین با استفاده از مرغوبترین مواد اولیه، مطابق با استانداردهای بین‌المللی و با در نظر گرفتن موارد مربوط به مصرف بهینه برق و بهره وری انرژی تولید می‌شوند و از تنوع طرح بالایی برخوردار هستند.