انتخاب یک فیلم خوب این روزها با مشکلا زیادی مواجه است، صنعت فیلم‌ های هندی که به آن بالیوود می ‌گویند طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد و روز به‌ روز در حال پیشرفت است. احتمالا شما هم فیلم هندی را با اکشن ‌های عجیب‌ وغریب، ماجراهای عاشقانه، لباس‌های رنگارنگ و زیبا و صحنه‌های پرسوزوگداز به خاطر می ‌آورید، همین امر باعث دانلود فیلم هندی جدید در بین مردمان دنیا شده است؛ اگر به فیلم‌ های سینمایی هندی علاقه ‌مند هستید و دوست دارید ۲ ساعت از زمان آزاد خود را صرف دیدن فیلم‌ هایی با داستان ‌های ساده کنید که به ‌راحتی اشک را از چشمان شما جاری کنند، تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا چند فیلم برتر سینمای بالیوود را معرفی کنیم.

فیلم ملودی طبقه متوسط Middle Class Melodies 2020

1

فیلم ملودی طبقه متوسط به کارگردانی وینود آنانتوجو در سال 2020 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور هند و در ژانر کمدی و عاشقانه می‌ باشد. در این فیلم آهیرام، آچیلا، وینود آنانتوجو، کاتا آنتونی و وارشا بولامما به هنرمندی پرداخته ‌اند؛ داستان این فیلم نیز به این شرح است: فیلم ملودی طبقه متوسط Middle Class Melodies داستان این فیلم درباره جوانی به نام «راگاوا»ست که در روستایش یک غذاخوری ساده دارد و آرزویش افتتاح هتل کوچکی در شهر است؛ برای رسیدن به آرزویش با چالش های زیادی رو به رو است که برای موفقیت، باید با آن ها دست و پنجه نرم کند.

فیلم بازار Bazaar 2019

فیلم بازار به کارگردانی سونی در سال 2019 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور هند و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌ باشد. در این فیلم هانور، آدیتی پرابهودوا، سلمان احمد، آلاکاناندا، سوری آنوچوکی، ویشال آنوکار، هارمندرا آراس، آرجون و شرات لوهیتاشوا به هنرمندی پرداخته ‌اند داستان این فیلم نیز به این شرح است: این فیلم، داستان زندگی مردی جوان به نام کلکی را روایت می کند که آرزو دارد روزی قهرمان مسابقات کبوتر پرانی شود. اما پس از آنکه در دو راهی انتخاب بین ادامه آرزوهایش و زندگی با زن مورد علاقه اش قرار می گیرد، زندگی اش عوض می شود.

فیلم رانندگی شبانه Night Drive 2022

2

فیلم رانندگی شبانه محصول سال 2022 کشور هندوستان به کارگردانی ابی آبراهام با نام هنری وایساخ و نویسندگی آبیلاش پیلای این فیلم در ژانر درام و هیجان انگیز و بازیگرانی همچون آنا بن، روشن متیو، ایندراجیت سوکوماران، صدیق در این فیلم به ایفای نقش خود پرداخته اند داستان این فیلم نیز به این شرح است: داستان فیلم رانندگی شبانه 2022 درباره زوج جوانی که در حال رانندگی هستند با یک تصادف روبرو می شوند. آنها در یک مثلث بین پلیسی که حادثه را بررسی می ‌کند و شخصیت سیاسی فاسدی که در تعقیب آنهاست، قرار می‌ دهد.

فیلم هندی کمدی 3 احمق (3 Idiots)

فیلم هندی کمدی 3 احمق داستان دوستی 3 جوان در دانشکده مهندسی است که فشارهای اجتماعی در سیستم آموزشی هند را به تصویر می کشد، این فیلم نه تنها رکورد فروش در هند را شکست، بلکه در کشورهای آسیایی همچون چین و ژاپن نیز بسیار محبوب شد، این فیلم، پرفروش ترین فیلم هندی در دهه اول سال 2000 میلادی بود و یکی از محبوب ترین و پر طرفدارترین فیلم های هندی در خارج از هند است؛ این فیلم به صورت دوبله در تلویزیون نیز پخش شده است، در این فیلم بازیگران مطرحی همچون امیر خان، کارینا کاپور، رانگاناتان مدهوان، شارمان جوشی نیز ایفای نقش کرده اند، دانلود فیلم 3 احمق بسیار پر طرفدار نیز است.

فیلم هندی کی جی اف ۲

3

KGF: Chapter 2 یک فیلم اکشن درام دوره ای به زبان هندی به زبان کانادایی به نویسندگی و کارگردانی پراشانت نیل است که توسط ویجی کیراگاندور با نام فیلم Hombale تهیه شده است. قسمت دوم این مجموعه دو قسمتی، دنباله ای بر فیلم KGF 2018: Chapter 1 است.

راکی با کمک و مبارزه برای افرادی که پویایی در حال تغییر بین سیاستمداران و گانگسترها در تجارت طلا را درک می کنند و باید با بزرگترین دشمن خود Adheera روبرو شوند، تقویت کننده افرادی می شود که در KGF مبارزه می کنند.

تولید و انتشار فیلم کی جی اف 2

پراشانت نیل ، پس از اکران Ugramm (2014) بر روی فیلمنامه فیلم کار کرد و توسعه فیلم در اوایل سال 2015 آغاز شد با این حال، او تصمیم گرفت فیلم را به دو قسمت تقسیم کند، زیرا روایت این داستان در فرمت غیر خطی و تصمیم به تقسیم فیلم به دو قسمت نیز باید با چشم اندازهای تجاری مرتبط باشد. در مصاحبه ای با The Times of India در اکتبر 2018، او اضافه کرد: “مقیاس پروژه بسیار بزرگ است و ما برای هر دو بخش یک شروع، یک فاصله زمانی و یک پایان داشتیم، بنابراین منطقی بود که آن را به صورت دو بخش منتشر کنیم». او در مورد تصمیم به ساخت چند زبانه می گوید که به این دلیل است که فیلم بر اساس ایده ای منحصر به فرد ساخته شده و موضوعی جهانی دارد در دسامبر 2020، پراشانت نیل تایید کرد که هیچ قسمت سومی در فرنچایز KGF وجود ندارد.

بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کرده اند عبارت اند از:

  • یاش در نقش راجا کریشناپا بایریا با نام مستعار راکی
  • آنمول ویجی در نقش راکی ​​جوان
  • سانجی دات در نقش آدهیرا
  • سرینیدی شتی در نقش رینا دسای
  • راوینا تاندون در نقش رامیکا سن، نخست وزیر هند
  • پراکاش راج در نقش ویجایندرا اینگالاگی

آیا فیلم های هندی ارزش دیدن دارند؟

تماشای فیلم کاملا به سلیقه افراد بستگی دارد، برای مثال اگر شما به دنبال فیلم های عاشقانه هستید، فیلم و سریال های هندی می تواند در این امر به شما کمک ویژه ای بکند چرا که هندی ها هنر عشق را به خوبی در فیلم ها به نمایش مخاطبین می گذارند، همچنین فیلم های قدیمی نوستالژی فیلم سازان هند توانسته است برای بسیاری از مردم دنیا خاطره بسازد به همین علت توجه زیادی به سمت فیلم های هندی جلب شده است، همچنین فیلم هندی دوبله فارسی نیز در بین مردمان فارسی زبان نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است که می تواند گزینه خوبی برای پر کردن وقت خالی شود.