حتما کمی با دنیای فلزات و توری‌‌های فلزی آشنا هستید و  می‌دانید توری‌های فلزی را از بافتن سیم‌های مفتولی به یکدیگر تولید می‌کنند. این محصولات به شکل متنوعی در بازار عرضه می‌شوند؛ عوامل مختلفی مانند ضخامت سیم مفتول، اندازه چشمه‌های توری و روش تولید آن باعث تنوع در تولید توری‌ فلزی می‌شود.

جالب است بدانید میزان مقاومت توری‌ فلزی در برابر سایش به مقدار کربن به کار رفته در هنگام تولید وابسته است. توری‌‌ها به دو شکل رولی و ورقه‌ای در بازار عرضه می‌‌شود. برای انتخاب توری‌های مختلف لازم است از ویژگی‌ها و ساختار انواع آن‌ها اطلاع داشته باشید. به عبارتی زمانی که تصمیم به خرید‌ توری‌ فرنگی  دارید، آشنایی با یک منبع معتبر خیال شما را از کیفیت و خدمات راحت می‌کند.

 

 

قیمت توری فلزی

 

یکی از اصلی‌ترین ویژگی توری‌های فلزی کاربرد گسترده آن در زندگی روزمره و صنایع گوناگون است. همین کاربرد زیاد باعث شده هر تولیدی سیم مفتول متریال‌‌ها را با سایز‌های مختلف به کارخانه‌ها عرضه کند. در اصل تفاوت توری‌‌های فلزی ناشی از مواد اولیه‌ آن‌ها است.

 مواد اولیه، ابعاد، وزن و نوع توری‌ها با هم متفاوت است و یکی از عواملی است که در تعیین قیمت توری فلزی تاثیر می‌گذارد؛ ابعاد چشمه از المان‌های دیگری است که در قیمت توری فلزی نقش دارد. زمانی که ابعاد چشمه‌های توری کوچک و قطر مفتول زیاد باشد، وزن توری منتخب شما بالاتر رفته و هزینه آن بیشتر می‌شود. در این شرایط کارخانه سیم گستر امکاناتی را برای شما فراهم کرده که بهترین توری را با‌ مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید و از طرفی از کیفیت آن هم اطمینان داشته باشید.

 

معرفی انواع توری فلزی

 

اگر سری به بازار توری‌ها بزنید یا کمی سایت‌های مختلف را بگردید؛ احتمالا کمی سردرگم می‌شوید و دقیق نمی‌دانید که کدام توری مربوط به کار شما می‌شود. همانطور که گفته شد توری‌ها به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شوند. در ادامه تعدادی از آن‌ها را به شما معرفی کنیم و از کاربردشان صحبت می‌کنیم.

 

توری حصاری

 

توری حصاری

برای تولید توری حصاری سیم‌ مفتول‌ها را به صورت قلابی در هم می‌بافند. شبکه‌های این توری به شکل لوزی هستند. در گذشته توری حصاری مقاومت کمی داشت و از آن به طور محدود استفاده می‌شد. اما امروزه با توجه به اینکه از مفتول گالوانیزه در ساخت آن استفاده می کنند، مقاومت و دوام آن‌ها بالاتر از حد انتظار شده است. این توری همانطور که از اسمش پیدا است، بیشتر نقش یک محافظ را دارد؛ بنابراین لازم است مقاومت بسیار بالا و امنیت تضمین شده داشته باشد که با کمک مفتول گالوانیزه سرد و گرم امکان پذیر شده است.

 

کاربرد توری حصاری

 

1.  ایجاد قفس حیوانات

2. فنس و حصارکشی دور یک زمین یا منطقه‌ای خاص

3. به کار گرفتن در دیواره‌های‌ بتنی به عنوان آرماتور

4. ساخت حفاظ برای بزرگراه‌ها، ترمینال‌ها، فرودگاه‌ها و  مراکز نظامی

5. نصب توری حصاری اطراف سازه‌های در حال ساخت جهت جلوگیری از سقوط مصالح ساختمانی و کارگران

 

ویژگی‌های توری حصاری

 

-  مقاومت بسیار بالا

-  سازگاری با هر نوع آب و هوا

-  ماندگاری و طول عمر طولانی

-  نصب راحت در کنار امنیت زیاد

 

توری مرغی

 

توری مرغی

 

 توری مرغی هم مانند توری حصاری از سیم مفتول تولید می‌شود، با این تفاوت که توری مرغی شبکه‌های شش ضلعی دارد. واضح است که این توری بیشتر برای ساخت قفس حیوان هایی مانند مرغ استفاده می‌شود؛ به همین سبب نیز آن را توری مرغی نامیده‌اند. قطر سیم مفتول به کار رفته در این نوع توری بین 0.7 تا 1.2 قرار گرفته و چند دور آن را به هم تابیده‌اند. دامنه قطر مفتول مسوار خیلی گسترده از این نوع مفتول است. توری مرغی در دو نوع گالوانیزه سرد و گرم تولید می‌شود که توری مرغی با گالوانیزه گرم استحکام و قدرت بالاتری نسب به گالوانیزه سرد آن دارد.

 

کاربرد توری مرغی

 

1. حصارکشی لانه حیوانات کوچک

2. بر پا کردن سقف سوله یا سقف شیروانی با کمک توری مرغی

3. استفاده از توری مرغی برای گچ کاری و دور ستون‌ها به عنوان محافظ

4. کاربرد توری مرغی به عنوان زیرساز کاشی‌ها جهت یکنواختی و استحکام مواد

 

ویژگی‌های توری مرغی

 

-  نصب راحت

-  دوام و قدرت زیاد

-  مقاومت در برابر خوردگی

-  وزن کم و در نتیجه حمل آسان

-  مقاوم در برابر رطوبت و زنگ زدگی

 

 

توری گابیون

 

توری گابیون

توری گابیون بیشترین شباهت را به توری مرغی دارد، به طوری که حتی چشمه‌های آن هم شکلی مانند یک شش ضلعی دارد، با این تفاوت که این دو توری نوع بافت چشمه‌های مختلفی دارند. این نوع توری از مفتول گالوانیزه ساخته می‌شود. ضخامت سیم مفتول به کار رفته در توری گابیون نسبتا بالا است که در قیمت آن هم تاثیر می‌گذارد؛ به طور کلی مفتول گالوانیزه نقش بزرگی در تعیین هزینه دارد.  هم چنین در برآورد قیمت سیم اسکوپ و قیمت توری رابیتس نیز  بسیارموثر است چراکه هردوی آن ها نیز از مفتول گالوانیزه تولید می شوند.

 

 

 

توری فرنگی (بچه گابیون)

 

توری فرنگی همان توری گابیون است و فقط دامنه‌ قطر مفتول به کار رفته در آن پایین‌تر است. کاربرد اصلی توری فرنگی برای ایجاد حفاظ در اطراف سازه‌های در حال ساخت است.‌

 

کاربرد توری گابیون

 

1. ساخت دیوارهای سنگی

2. ساخت دیواره‌های محافظ آبراهه‌ها

3. پروژه‌های سد سازی و جاده سازی

4. ساخت دیوارهای حائل به عنوان تکیه گاه پل‌ها

 

ویژگی‌های توری گابیون

 

-  نصب آسان

-  عمر مفید حداقل ۴۰ سال

-  عدم نیاز به حفاظت فیزیکی

- مقاومت در برابر رطوبت و فشار

-  تولید در طول و عرض‌های گوناگون

 

توری مش

 

یکی دیگر از انواع توری که احتمالا با نام آن آشنا هستید، توری مش است که نسبتا متفاوت‌تر از بقیه به نظر می‌رسد. برای ساخت این نوع توری از میلگردهای فولادی استفاده می‌کنند. با وصل کردن میلگرد‌ها به شکل طولی و عرضی، یک زوایه قائم ایجاد می‌شود؛ به عبارتی میلگردها را بر روی هم قرار داده و نقطه اتصال آن‌ها را جوش می‌دهند. یکی از علت‌هایی که بسیاری از مهندسان و سازنده‌ها طرفدار این نوع توری هستند استحکام زیاد و تنوع در تولید آن است.

 

کاربردهای توری مش

 

1.ایجاد حصار

2. ساخت سد

3. ساخت باند فرودگاه

4. ایجاد زیرساخت ورزشگاه‌ها

5. استفاده در صنایع پتروشیمی

6. فنس‌های مخصوص حیوانات

7. استفاده جایگزین آرماتور بندی

8. کاربرد در کفپوش سالن‌های صنعتی

 

ویژ‌گی‌های توری مش

 

- صرفه جویی در زمان

-  سرعت زیاد هنگام انجام کار

-  مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدن

-  صرفه جویی در هزینه‌ها و مصرف میلگرد

 - افزایش مقاومت شبکه‌ای به علت نوع شکل هندسی

توری پرسی

 

توری پرسی

 

یکی دیگر از توری‌هایی که از مفتول‌ها ساخته می‌شوند، توری‌های پرسی هستند. چشمه آن‌ها به شکل مربع یا مستطیل است. توری پرسی را در بازار با نام‌های فنی پرسی یا توری مشبک نیز می‌شناسند. جالب است بدانید که بافت توری پرسی به گونه‌ای است که علاوه بر ایجاد  استحکام زیاد در آن، خاصیت انعطاف پذیری نسبتا خوبی هم به وجود آورده است. اندازه مفتول‌های مورد استفاده در ساخت این توری‌ها بین ۲ تا ۶ میلی متر متغیر است.

 

کاربرد توری پرسی در صنایع مختلف

 

1.نانوایی‌های صنعتی

2. صنعت پتروشیمی

3. کارخانه ذغال سنگ

4. صنعت ساخت و ساز

5. ساخت قفس حیوانات

6. ایجاد فضاهای مسقف

7. ایجاد حصار اطراف باغ‌ها و منازل

8. ریل حرکت مواد غذایی در کارخانه‌های تولیدی

 

ویژگی توری پرسی

 

-  تمیز کردن راحت

-  قطع یا برش آسان

-  امنیت و اطمینان بالا

-  استفاده راحت و نصب آسان

-  قیمت مناسب در برابر توانایی

-  تهویه هوا از طریق چشمه‌های‌خود

-  بسیار متنوع و کاربرد در صنایع گوناگون

-  قابل ساخت با انواع مفتول مانند فولاد و آلومینیوم

شرکت سیم گستر به عنوان یک منبع معتبر در تولید و ارائه سیم‌های فلزی، در تلاش است با معرفی سیم‌های فلزی گوناگون، شما را با خاصیت و قابلیت‌های آن‌ها آشنا کند. به یاد داشته باشید که در هنگام خرید اجناس، هیچ چیز بهتر از اعتماد به کسانی که سالها در این زمینه فعالیت کرده‌اند نیست.