به گزارش گیلیم، مردم ایران برای استراحت و تفریح معمولا به دنبال شهرهای خوش آب و هوا هستند. یکی از مکان هایی که دارای طرفداران بسیار زیادی میباشد؛ شمال است.شمال کشور ایران دارای شهر های بسیار زیادی می باشد که همه آنها بسیار خوش آب و هوا هستند و همچنین بسیار زیبا می باشند. این شهر ها در طول سال میزبان گردشگران و مسافران بسیار زیادی می باشند.

 ناگفته نماند که توریستان بسیار زیادی به خاطر زیبایی شهر های شمال کشور به آنجا می روند. در این مطلب می خواهیم به معرفی 5 شهر خوش آب و هوا در شمال بپردازیم تا شما بتوانید به راحتی مقصد خود را برای تفریح انتخاب نمایید. با گیلیم همراه باشید.

رامسر

رامسر یکی از شهر های بسیار زیبا در شمال می باشد که علاوه بر این که دارای آب و هوای بسیار خوب می باشد، دارای زیبایی های بسیار زیادی نیز می باشد. به طور کلی می توان گفت رامسر جایی است که همه چیز را باهم دارد. در این شهر مراکز خرید بسیار خوب، رستوران های بسیار باکیفیت و خوب، آثار باستانی و جاذبه های گردشگری و... وجود دارد.

 یکی از خوبی های رامسر این است که دارای ویلاهای بسیار خوب و با کیفیت می باشد و به راحتی می توانید تفریح خود را در ویلاهای رامسر بگذرانید و خاطره های بسیار زیبا و دلنشین داشته باشید. در رامسر دسترسی به ساحل دریای خزر یک طرف زیبایی است و طرف دیگر زیبایی آن جنگل های رامسر است.

رامسر به خاطر آب و هوای خوبی که دارد، در تمام طول سال گردشگران و توریست های بسیار زیادی به آنجا سفر می کنند. البته ناگفته نماند بهترین زمان که می توانید به رامسر سفر کنید فصل بهار است. اگر دوست دارید که در روزهای بارانی که رامسر پوشیده از مه است و دارای زیبایی بسیار زیادی می باشد؛ به آنجا سفر کنید بهتر است که در فصل پاییز به آنجا سفر کنید.

رامسر

نور

نو یکی دیگر از شهر های خوش آب و هوای شمال است که این شهر جنگل، کوه و دریا را باهم دارد. در پانزده کیلومتری شهر نور چمستان قرار دارد که این محل بسیار خوش آب و هوا می باشد. چمستان یکی از ییلاق هایی است که دارای ویلا های بسیار زیبا می باشد و ویلاهای چمستان دارای طرفداران بسیار زیادی می باشد.

بسیار از افراد برای سرمایه گذاری اقدام به خرید ویلا در منطقه چمستان می کنند. چمستان دارای جاده های سرسبز و پردرخت می باشد که بسیار زیبا و دلنشین است و این جاده ها، شما را به دریاچه ای می رساند که دور تا دور آن جنگل است. نام این دریاچه، الیمالات است. بسیاری از گردشگران فقط برای دیدن این دریاچه به شهر نور سفر می کنند.

در بین دره های کوه البرز آبگرم لاویج قرار دارد که یکی از بهترین و تمیز ترین آبگرم های شمال است و همچنین عسل لاویج بسیار معروف می باشد. جنگل های نور بسیار معروف می باشد که بسیار زیبا هستند و دارای آرامش بسیار زیادی می باشند. شما می توانید در این جنگل ها به صدای نم نم باران و همچنین صدای پرندگان گوش دهید و از سر و صدا و شلوغی شهر کاملا به دور باشید.

نور

نوشهر

نوشهر یکی دیگر از شهر های شمال است که به خاطر ساحل بسیار زیبا و ویلاهای موجود در آن معروف شده است.مکان های دیدنی نوشهر عبارتند از:

·        آبشار انگاس

·        تالاب ارواح

·        دیو چشمه

دیو چشمه یکی از جاذبه های گردشگری معروف نوشهر می باشد که به خاطر آب گوارایی که دارد معروف شده است. یکی از خوبی های نوشهر این است که ساخت و ساز ویلا در این شهر بسیار زیاد می باشد و هیچ مسافری در نوشهر نباید نگران اقامتگاه باشد.

همچنین تالاب ارواح که یک دریاچه اسرار آمیز می باشد در نوشهر قرار دارد. این تالاب در نزدیکی روستای چلندر نوشهر قرار دارد. این تالاب بسیار زیبا می باشد و داستان های بسیار مختلفی در رابطه با آن تعریف شده است.  افراد قدیمی و محلی این روستا می گویند که در قدیم چند تا از مردمان روستا در این دریاچه غرق شده اند. آنها می گویند صداهایی که از درختان اطراف این دریاچه به گوش میرسد؛ صدای مردگان است.

نوشهر

چالوس

چالوس همانطور که می دانید به خاطر جاده ای که دارد معرف است و یکی از شهر های خوش آب و هوا و زیبای شمال به حساب می آید. جاده چالوس دارای درختان انبوه می باشد و مناظر بسیار زیبایی ایجاد می کند. معمولا طبیعت گران و همچنین عکاسان بسیار زیادی به چالوس می روند؛ زیرا دارای موقعیت های بسیار مناسب برای عکس می باشد.

از مکان های دیدنی چالوس می توان دریاچه ولشت، دریاچه سد دریوک، مرداب کندوچال، شهرک توریستی نمک آبرود و... نام برد که بسیاری از گردشگران در طول سال برای دیدن این مکان های بسیار زیبا به چالوس سفر می کنند.

چالوس

ماسوله

ماسوله یکی از زیبا ترین روستاهای شمال است که می توان گفت توریست های بسیار زیادی به این روستا سفر می روند. ماسوله جز توابع شهر فومن است. ماسوله یک روستای بسیار خاص می باشد و دلیل خاص بودن آن این است که خانه های این روستا به صورت پلکانی طراحی و ساخته شده است. به عبارتی می توان گفت پشت بام هر خانه در ماسوله حیاط خانه ی بالایی است.

در نزدیکی این روستا یک آبشار بسیار زیبا وجود دارد به نام لارچشمه که این آبشار شش متر ارتفاع دارد و همچنین دارای چشم انداز بی نظیر و زیبا می باشد. ییلاق زودل سر در نزدیکی ماسوله قرار دارد و این ییلاق یکی از محل های مورد علاقه کوهنوردان می باشد و در طول سال کوهنوردان بسیار زیادی به آنجا سفر می کنند.

ماسوله

نتیجه گیری

شمال کشور دارای شهر های بسیار زیبا و خوش آب و هوا می باشد که هرساله گردشگران و توریست های بسیار زیادی به آنجا سفر می کنند. افراد بسیار زیادی به خاطر خوش آب و هوا بودن شهر های شمال اقدام به خرید ویلا می کنند. زیرا آنها با خرید ویلا می توانند به راحتی در هر زمان که خواستند به شمال بروند و به استراحت و تفریح بپردازند. البته ناگفته نماند این افراد با خریداری ویلا یک سرمایه گذاری بسیار مطمئن و کم ریسک انجام داده اند.