این سوال چالش بسیاری از افرادیست که به دنبال یک قالیشویی هستند که آیا باید به هر قالیشویی اعتماد کرد یا خیر؟ در بازار رقابتی امروز، بسیاری از قالیشویی‌ها قیمت خدمات خود را کمتر از قیمت عرف بیان می‌کنند یا برخی خدمات اضافه رایگان روی خدمات خود می‌گذارند تا مخاطبین بیشتر جذب کنند. اما آیا می‌توان به هر قالیشویی که قیمت مناسب و خدمات عالی دارد، چشم بسته اعتماد نمود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت خیر. افراد بسیار زیادی همیشه قیمت مناسب و ارزان را فدای کیفیت می‌کنند. این افراد همیشه برای شستن قالی و قالیچه‌های خود به دنبال یک قالیشویی با نازل‌ترین قیمت هستند و به فکر کیفیت و مواد مصرفی آن شرکت نیستند. اما آیا تا به حال به این موضوع اندیشیده‌اید که یک قالیشویی غیرمعتبر چه آسیب‌هایی می‌تواند به فرش شما بزند؟ ممکن است این آسیب تا جایی باشد که شما مجبور به تعویض فرش شوید. پس باید چه کرد؟ تمامی قالیشویی‌های معتبر مانند قالیشویی محمودیه ویژگی‌های مشترکی دارند که ما در ادامه این مقاله از قالیشویی ملت قصد داریم شما را با آنها آشنا کنیم.

ویژگی‌های یک قالیشویی معتبر

اعتبار قالیشویی

سابقه فعالیت یکی از عوامل مهمی است که شما از طریق آن می‌توانید به یک قالیشویی اطمینان کنید. قبل از سپردن فرش‌های دستبافت و غیردستبافت خود به یک قالیشویی باید به سوابق آن توجه ویژه‌ای بکنید. چرا که سابقه بالا یعنی تجربه کاری بالاتر. سابقه کاری بالا یک قالیشویی، نشان‌دهنده این است که آن‌ها تعداد زیادی فرش و قالیچه در مدت زمان فعالیت خود شسته‌اند که همین امر باعث می‌شود احتمال آسیب به فرش توسط این قالیشویی کمتر باشد. به عنوان مثال اگر قالیشویی زعفرانیه بیش از 10 سال سابقه دارد می‌تواند گزینه مناسبی برای انتخاب باشد.  همچنین دیدن رضایت مشتری در سایت و یا صفحات شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را فراموش نکنید. معمولاً قالیشویی‌های با سابقه در شستن فرش متخصص هستند و فوت و فن شستن هر نوع فرش را به خوبی بلدند به همین دلیل رضایت مشتریان از خدمات آنها بالاست.

اعلا شویی را بر قالیشویی معمولی ترجیح دهید

یکی دیگر از ویژگی‌های قالیشویی‌های معتبر خدمات اعلاشویی است. خدمات اعلاشویی نسبت به خدمات معمولی‌تر دارای قیمت بالاتری است به همین دلیل فرد برای شستن فرش به روش اعلاشویی باید هزینه بیشتر صرف کند اما ارزشش را دارد. شاید بپرسید چرا؟ زیرا در اعلاشویی فرش شما با شامپو فرش‌های مخصوص دو بار شسته می‌شود و سپس پس از آبکشی کامل آن را اتوکشی و کاور می‌کنند. پس از یک قالیشویی معتبر خدمات دریافت کنید تا خدمات اعلاشویی داشته باشد.

اعلا شویی را بر قالیشویی معمولی ترجیح دهید

 تضمین کیفیت

یک قالیشویی معتبر و دارای سابقه، معمولا به شما خدمات خود را به صورت تضمینی ارائه می‌دهد. چرا؟ زیرا اینگونه قالیشویی‌ها نسبت به تقاضای مشتریان خود احساس مسئولیت و تعهد می‌کنند به همین دلیل حین ارائه خدمات یک ضمانت‌نامه کتبی به مشتری می‌دهند. آن‌ها ممکن است آسیبی به فرش وارد نخواهند کرد به همین دلیل با ارائه ضمانت‌نامه این اطمینان را به مشتری خود می‌دهند تا او هم دلگرم شود. در حقیقت این موضوع می‌تواند دلیل مهمی برای حرفه‌ای بودن پرسنل یک قالیشویی و اعتماد آن‌ها به تخصص و تجربه بالایشان باشد.

استفاده از مواد شوینده مرغوب

در قالیشویی‌های معتبر همیشه از مواد شوینده استاندارد و مرغوب و متناسب با نوع فرش (ماشینی یا دستباف) استفاده می‌کنند. به همین دلیل کمترین آسیب به تار و پود فرش وارد خواهد شد. فراموش نکنید استفاده از یک ماده شوینده نامرغوب و قوی می‌تواند رنگ فرش را از بین برده و یا کمرنگ کند، همچنین می‌تواند به تار و پود فرش آسیب وارد کند و باعث از بین رفتن بافت آن شود. مرکز‌های معتبر قالیشویی معتبر و استاندارد معمولاً از شامپو فرش‌های مناسب استفاده می‌کنند و همچنین با بهره‌گیری از مواد نرم‌کننده، زبری و خشکی فرش را از بین خواهند برد. همچنین در مراکز معتبر از برخی مواد دیگر جهت جلا دادن به فرش نیز استفاده می‌شود.

استفاده از مواد شوینده مرغوب

مشتری مداری:

یک قالیشویی با سابقه و معتبر الویت اول و آخرش رضایت مشتری است و همیشه در مسیر جلب این رضایت در حال تلاش و کوشش است. در این راستا به خوبی به خواسته مشتری گوش می‌دهد و کاری می‌کند که او احساس رضایتمندی و خوشحالی داشته باشد. یک قالیشویی معتبر با به کارگیری نیروی متخصص به بهترین شکل قالی‌های مشتریان خود را می‌شوید تا کمترین آسیب را به آن وارد کند. مشتری مداری یک قالیشویی را می‌توانید از روی نظرات کاربران متوجه شوید.

شست‌و‌شوی اختصاصی با توجه به نوع فرش:

قالیشویی‌های معتبر با توجه به نوع فرش (ماشینی یا دستباف) بودن، روش خاصی را برای شستن در نظر می‌گیرند از این رو کمترین آسیب و صدمه را به فرش وارد می‌کنند. حتی در این حالت ممکن است چون روش خاصی برای شستن فرش انتخاب شده، باعث تمیزی بیشتر و حتی درخشندگی بیشتر آن شود.

خدمات متنوع یک قالیشویی معتبر چیست؟

اغلب قالیشویی‌های معتبر علاوه بر خدمات شست‌وشوی فرش دارای خدمات دیگری نیز هستند. قالیشویی ملت نیز جز آن دسته از قالیشویی‌هایی معتبری است که به مشتریان خود خدمات بسیار زیادی ارائه می‌دهد. یکی از مزیت‌های این قالیشویی‌ها این است که فرد تنها با خدمات یک قالیشویی می‌تواند برای عید نوروز فرش، مبل و موکت منزل خود را بشوید و تمیز تحویل بگیرد. خدمات متنوع یک قالیشویی معتبر عبارت است از:

  • شستن انواع فرش‌های دستباف، ماشینی، ابریشمی، اعلاء اردکان و...
  • خشکشویی انواع مبل و راحتی
  • شستن انواع موکت‌ها
  • هر نوع ترمیم و رفوگری فرش و قالیچه (مواردی از جلمه: پوسیدگی، پارگی، بیدزدگی، مشکلات ریشه، سوختگی و...)
  • از بین بردن هر نوع لکه لاک و رنگ

ارائه خدمات قالیشویی ملت:

با توجه به توضیحات بالا اگر دارای یک فرش ماشینی و دستبافت هستید و قصد شستن آن را دارید و همچنین برایتان مهم است که از مواد شوینده مرغوب در شست‌وشوی آن استفاده کنند، قالیشویی ملت یک انتخاب مناسب خواهد بود. همچنین اگر به دنبال تعمیر، شستن قالی، مبل‌شویی هستید می‌توانید از خدمات قالیشویی ملت بهره ببرید. این قالیشویی با ارائه بهترین خدمات می‌تواند به شما کمک کند. با استفاده از خدمات قالیشویی ملت می‌توانید خود را با کیفیت بشویید.