برای انتخاب کفپوش پارکینگ انتخاب های زیادی در اختیار دارید اما برای یک انتخاب خوب نکاتی هست که باید به آن توجه کنید. مثلا به دلیل رفت و آمد زیاد خودروها نیاز است که جنس کفپوش ماندگاری و کیفیت بالایی داشته باشد. همچنین جنس کفپوش پارکینگ به گونه ای باشد که نظافت آن به آسانی صورت بگیرد.‌ در این سری به سراغ مهندسین شرکت بهبد صنعت پارسا رفته ایم تا ضمن معرفی گزینه‌های مختلف، بهترین گزینه ممکن را معرفی و بررسی کنند.

در ابتدا از مصالحی مانند سنگ، بتن، موزائیک و ... استفاده می شد اما امروزه نسل جدید از کفپوش ها مانند کفپوش اپوکسی و پلی یورتان به بازار عرضه شدند. در این نوع کفپوش ها ایرادات مربوط به کفپوش های قبلی برطرف شده است و در حال حاضر در بسیاری از پروژه های ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

در این مقاله انواع کفپوش ها را معرفی می کنیم و در مورد کفپوش های اپوکسی و  پلی یورتان و مزایای استفاده از آن ها توضیحاتی را خدمت شما عزیزان ارائه می دهیم. تا پایان ما را همراهی کنید.

معرفی انواع کفپوش پارکینگ

  1. کفپوش اپوکسی: اپوکسی یک محصول پلیمری است. در روند تهیه این محصول، سعی شده که بسیاری از مشکلاتی که سایر کفپوش ها با آن روبرو هستند برطرف شود. همچنین خصوصیات منحصر به فردی به آن ها اضافه شود‌. این محصول به عنوان یک کفپوش مناسب برای انواع پارکینگ ها تولید و به بازار عرضه می شود. این کفپوش به راحتی شست و شو می‌شود، ضد گرد و غبار است، بسیار زیباست و مقاومت سطح را بسیار افزایش می‌دهد.
  2. کفپوش پلی یورتان: این کفپوش از نظر فنی شباهت زیادی به کفپوش اپوکسی دارد و بسته به محل استفاده ممکن است از هر یک از این محصولات استفاده گردد. پلی یورتان خاصیت ارتجاعی بیشتری نسبت به اپوکسی دارد و این خصوصیت باعث شده تا این کفپوش نرم تر و منعطف‌تر باشد.
  3. کفپوش بتن: این نوع کفپوش پارکینگ به دلیل ماندگاری بالا برای مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که تردد ماشین آلات سنگین زیاد است و مشکلاتی از جمله گرد و غبار و خرابی زیاد دارد.
  4. کفپوش سنگ: از انواع سنگ ها مانند سنگ مرمر، لوح، عقیق، تراورتن، گرانیت و ... برای ساخت این نوع کفپوش استفاده می شود. این عامل باعث شده که کفپوش سنگ از نظر قیمت گرانترین نوع کفپوش موجود در بازار محسوب شود.
  5. کفپوش موزائیک: این نوع کفپوش دارای تنوع بالا و قیمت مقرون به صرفه است. اما به دلیل مقاومت کم و خرابی زیاد، استفاده از آن به عنوان کفپوش پارکینگ هایی با تردد کم توصیه می شود.
  6. کفپوش سرامیک: این نوع کفپوش همانند کفپوش موزائیک است اما به دلیل مقاومت پایین، لغزندگی زیاد، شکستگی زیاد و لکه پذیری آسان، کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

هر کدام از انواع کفپوش پارکینگ ویژگی ها و خصوصیات خاص خود را دارند.

خصوصیات کفپوش اپوکسی و مزایای استفاده از آن

خصوصیات کفپوش اپوکسی و مزایای استفاده از آن:

کفپوش اپوکسی دارای تنوع رنگ بسیار بالایی است و این تنوع بالا این امکان را فراهم می کند تا ایده دلخواه خود را پیاده سازی کنید. این نوع از کفپوش پارکینگ در برابر آب، روغن و ... نفوذناپذیر است و  به عنوان یک عایق رطوبتی بسیار خوب عمل می کند.

این کفپوش در برابر سایر مواد شیمیایی مقاومت بسیار بالایی دارد. این کفپوش بر روی تمامی سطوح (بتن، فلز، چوب و ...) چسبندگی بسیار زیادی دارد و در عین حال سبک و کم حجم است.

جنس آن به گونه ای است که شستشوی آن با استفاده از محلول های تمیز کننده و فشار آب به آسانی و در مدت زمان کم صورت می گیرد. استفاده از این نوع کفپوش تخریب لایه زیرین (اکثرا از جنس بتن) را متوقف می کند و از ایجاد گرد و غبار جلوگیری می کند.

کفپوش اپوکسی با تنوع رنگ بالا، این امکان را فراهم می کند تا شما بتوانید ایده دلخواه خود را طراحی و اجرا کنید.

کفپوش پارکینگ اپوکسی و پلی یورتان

خصوصیات پلی یورتان به عنوان کفپوش و مزایای استفاده از آن:

کفپوش پلی یورتان نسبت به اپوکسی ضخامت کمتری دارد اما در عین حال مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و سائیدگی دارد. این کفپوش از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و پاسخ گوی هر گونه سلیقه ای است. این کفپوش در برابر آب، مواد شیمیایی و روغن نفوذ ناپذیر است و همین باعث شده که از تخریب لایه زیرین جلوگیری کند.

وزن کم این نوع کفپوش پارکینگ باعث می شود تا بار استاتیک سازه مورد نظر تا میزان قابل توجهی کاهش یابد. مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی کار شستشوی این کفپوش را راحت می کند به طوری که در زمان کم می توان سطح را تمیز کرد.

این کفپوش در برابر اشعه ماورای بنفش مقاوم است و برای سطوحی که در معرض تابش مستقیم نور خورشید هستند انتخاب مناسبی است.

خصوصیات پلی یورتان به عنوان کفپوش و مزایای استفاده از آن

مرکز خرید کفپوش مناسب پارکینگ

برای اجرای کفپوش پارکینگ باید به شرکت حرفه‌ای و با سابقه‌ای مراجعه کنید که پروژه‌های بسیاری را در شرایط مختلف اجرا و پیاده سازی کرده باشد.

شرکت بهبد صنعت پارسا با اجرای بیش از 1000 پروژه موفق در سراسر ایران و با بهره گیری از متریال اروپایی، گزینه بسیار مناسبی برای انجام پروژه شماست. شما می‌توانید برای مشاهده پروژه‌ها و کسب مشاوره‌های فنی-مهندسی رایگان با شرکت فوق با شماره‌های 09120303516 و 02122147982 تماس حاصل نمایید.