تتر یکی از ارزهای معروف و محبوب دنیای ارزهای دیجیتال است. این ارز دیجیتال، کاربرد بیشتری نسبت به دیگر رمزارزها داشته و با رویکردی متفاوت ایجاد شده است. برای این که بتوانید به بازار ارزهای دیجیتال ورود موفقی داشته باشید و معاملات خوبی را انجام دهید، باید با اکثر ارزهای معروف آشنا شوید. تتر از ارزهایی است که آشنایی با آن برای تمامی تریدرها واجب است. نحوه کارکرد و نوع استفاده از تتر، یک امر لازم برای تریدرها محسوب می‌شود. در این مطلب قصد داریم سری به دنیای ارزهای دیجیتال زده و تمامی حوزه‌های مرتبط با این دنیا را به طور جزئی معرفی کنیم تا نقش تتر در این دنیا را متوجه شوید.

ارز دیجیتال در اول کار

ارز دیجیتال نوع دیگری از پول است. در یک طرف پول‌های فیزیکی قرار دارند و در طرف دیگر ارز و پول‌های دیجیتالی. ارزهای دیجیتال یا رمزارزها، جایگزین جدید دیگر ارزهای رایج در دنیای دیجیتال هستند. دامنه فعالیت این ارزها در بستر بلاک چین بوده و مهم‌ترین ویژگی آنها غیرمتمرکز بودن آنها است. تمامی ارزهای دیجیتال براساس استانداردها و الگوریتم‌های رمزگذاری قدرتمند و پیچیده تولید می‌شوند.

غیرمتمرکز بودن که مهم‌ترین ویژگی این ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود، اجازه سلطه هیچ سازمان یا فردی را به ارزهای مختلف نمی‌دهد. بدین وسیله هیچ کسی بر روی این ارزها کنترل ندارد و در عین حال، همه در حال کنترل این ارزها هستند. یکی از جذابیت‌های ارزهای دیجیتال که باعث شده عده زیادی به دنیای رمزارز روی آوردن، غیرمتمرکز بودن آن است.

در دنیای ارزهای دیجیتال، واسطه برای مبادله پول یا خرید و فروش حذف می‌شود و تنها دو فرد فروشنده و خریدار در این امر نقش دارند. از طرف دیگر، استفاده از پروتکل‌های پیشرفته و پیچیده باعث شده تا امنیت ارزها تا حد زیادی افزایش یابد و هیچ نگرانی بابت از دست رفتن سرمایه نباشد. البته امنیت هیچ‌گاه در حالت صددرصدی قرار ندارد و هر سیستمی دچار مشکل می‌شود؛ نکته مهم، امنیت زیاد رمزارزها است.

کسب درآمد از ارز دیجیتال

کسب درآمد از ارز دیجیتال

حال که دنیای ارزهای دیجیتال جذاب‌تر و معروف‌تر از همیشه شده، کاربران به دنبال فرصتی برای کسب درآمد هستند. به این دلیل شاید عبارت ایردراپ جدید را زیاد شنیده باشید. ایردراپ به معنای عرضه یک توکن یا ارز دیجیتال به صورت رایگان یا بسیار ارزان است که از طرف شرکت‌ها و تیم‌های انجام می‌شود. اگر بتوانید ایردراپ‌های جدید و معتبر را شناسایی کنید، می‌توانید به کسب درآمد بپردازید.

اما ایردراپ مطمئن و معتبر هر چند وقت یک بار عرضه می‌شود. حال چاره چیست؟ دنیای ارزهای دیجیتال همیشه در حال نوسان و شاهد افزایش و کاهش ارزش ارزهای دیجیتال هستیم. در این بین شگردی که افراد خیلی زیادی در پیش می‌گیرند، آشنایی با تحلیل ارزهای دیجیتال و پیش بینی آنها از روی نمودار ارزهای دیجیتال مانند نمودار تتر است. نمودار تتر می‌تواند اطلاعات مفیدی در اختیار تریدرها قرار دهد. دنیای ارزهای دیجیتال، شباهت زیادی به بازار بورس دارد. چنانچه سرمایه گذار خوبی باشید، می‌توانید از بازار ارزهای دیجیتال نیز درآمد خوبی کسب کنید.

با خرید یک ارز دیجیتال آینده‌دار و مطمئن مانند بیت کوین و فروش آن در زمانی که قیمت آن افزایش یافته، می‌توانید سرمایه خود را چند برابر کنید. البته گفتیم که دنیای ارزهای دیجیتال، یک دنیای پرنوسان است و هیچ قطعیتی در این دنیای جدید وجود ندارد. پیش بینی آینده یک ارز با قطعیت دور از منطق است؛ پس برای جلوگیری از ضرر، باید راه و چاله‌های این کار آشنا باشید. یکی از ارزهایی که شما را در امر معامله در دنیای ارزهای دیجیتال کمک می‌کند، ارز دیجیتال تتر است. حال شاید برایتان سوال شود که تتر چیست؟ در ادامه به طور کامل به این موضوع نیز خواهیم پرداخت.

ان اف تی؛ مفهومی جدید در دنیای بلاک چین

ان اف تی یا توکن غیر قابل معاوضه مفهوم جدیدی است که در دنیای بلاک چین‌ها به وجود آمده است. ان اف تی یک تفاوت اساسی با ارزهای دیجیتال و توکن‌ها دارد. در دنیای یک ارز دیجیتال، هیچ دو کوین یا توکنی با یکدیگر مغایرت نداشته و هر دو ارزش یکسانی دارند. به این دلیل می‌توان دو کوین یا توکن از یک ارز را معاوضه کرد. این امر درمورد توکن‌های غیرقابل معاوضه یا ان اف تی صادق نیست.

در حقیقت هیچ یک از ان اف تی‌ها با یکدیگر برابر نیستند و نمی‌توان آنها را با یکدیگر معاوضه کرد. یک توکن ان اف تی می‌تواند به صورت فایل‌ها و فرمت‌های مختلف تهیه شود. از معروف‌ترین فرمت‌های ان اف تی می‌توان به فایل‌های تصویری، صوتی، ویدئویی، متنی و حتی فایل‌های سه بعدی اشاره کرد. شکل گرفتن ان اف تی باعث شده تا هنرمندان دیجیتالی بتوانند آثار خود را به شکل یک توکن درآورده و به فروش برسانند. در این صورت، هر توکن دارای یک مالک مشخص بوده و مالکیت آن در شبکه بلاک چین ثبت خواهد شد.

برای ایجاد توکن‌ها می‌توانید بلاک چین‌های مختلف را برای مینت استفاده کنید و اثر خود را در فروشگاه‌های مختلف به فروش برسانید. ان اف تی علاوه بر گرافیست‌های دیجیتالی، برای آهنگسازان، تدوین گران، فیلم‌سازان و حتی آشپزان نیز می‌تواند یک بازار خوب برای کسب درآمد باشد. شما می‌توانید رسپی غذای جدید خود را به صورت یک فایل متنی در پلتفرم‌های فروش ان اف تی قرار دهید. ان اف تی همچنین برای دنیای جدید که در بستر بلاک چین وجود آمده هم کاربرد دارد. یکی دیگر از مفاهیمی که به کمک بلاک چین به وجود آمده، متاورس است.

متاورس؛ یک دنیای جدید

متاورس؛ یک دنیای جدید

متاورس به معنای فرادنیا است. فرادنیایی که در دنیای مجازی و با استفاده از بلاک چین تشکیل شده، جذابیت بیشتری برای کاربران دارد. متاورس‌ها حالت‌های مختلفی دارند. هدف از ایجاد متاورس، ایجاد یک مکان مجازی برای ملاقات با دیگر افراد یا به طور کلی، انجام تمام کارهایی است که در دنیای واقعی انجام می‌دهیم. با ورود به دنیای متاورس می‌توانید شخصیت برای خود بسازید که نماینده حضور شما در دنیای متاورس خواهد بود.

خرید زمین در متاورس، اولین قدم در این دنیا است. البته تعدادی از متاورس‌ها بدون خرید زمین نیز اجازه استفاده از امکانات را به کاربران می‌دهد. متاورس‌ها می‌توانند نمایانگر دنیاهای واقعی باشند و تمامی کارهای دنیای واقعی مانند، راه رفتن، مکالمه، کار کردن، آشنایی با دیگران، تفریح و ورزش در این دنیا نیز قابل انجام است. متاورس هنوز در اول راه خود قرار دارد. قبل از عرضه یک متاورس جهانی و همه گانه، می‌توانید از متاورس‌های دیگر به منظورهای مختلف استفاده کنید. اکثر متاورس‌های امروزی به صورت یک بازی موبایل یا دسکتاپ ایجاد شده‌اند.

با ورود به این بازی‌ها و داشتن شرایط اولیه می‌توانید به انجام بازی یا حتی بهتر، به کسب درآمد بپردازید. ماجرا زمانی جذاب‌تر می‌شود که می‌توانید با بازی یا حتی ورزش نیز به کسب درآمد از متاورس بپردازید. البته تمامی پلتفرم‌ها شرایطی مانند خرید زمین در متاورس یا خرید یک آیتم دیگر را یک الزام برای ورود به دنیاهای خود قرار داده‌اند. حال که به طور خلاصه با جدیدترین مفاهیم حول محور ارزهای دیجیتال آشنا شدید، بهتر است به نحوه کسب درآمد از این دنیا و ارتباط مفاهیم مخلتف با یکدیگر بپردازیم.

رابطه ارز دیجیتال، ان اف تی و متاورس

رابطه ارز دیجیتال، ان اف تی و متاورس

تمامی مفاهیم گفته شده بر روی بلاک چین قرار دارند. این اولین اشتراک این سه مفهوم جذاب و جدید است. این سه دنیا به نحوی طراحی و ساخته شده‌اند که به طور مداوم با یکدیگر در ارتباط باشند. برای خرید ان اف تی، نیاز است تا هزینه به مالک یا سازنده آن پرداخت کنید. هزینه خرید ان اف تی، با ارزهای دیجیتال پرداخت می‌شود. اکثر ان اف تی‌ها بر روی بلاک چین اتریوم قرار دارند و برای خرید این توکن‌ها باید از رمزارز اتر استفاده کنید. البته دیگر بلاک چین‌های ارزان نیز برای ساخت ان اف تی وجود دارند که استفاده از آنها زیاد توصیه نمی‌شود.

حال فرض کنید می‌خواهید وارد دنیای متاورس شوید. متاورس دنیایی است که هر عملی می‌توانید در آن انجام دهید. خرید و فروش، یکی از اهداف اصلی کاربران از ورود به متاورس است. فرض کنید می‌خواهید یک زمین در متاورس خریداری کنید و در آن به کارهای مخلتف بپردازید. زمین‌ها و تمامی آیتم‌های درون متاورس می‌توانند به صورت ان اف تی ساخته شده و به فروش برسند. برای خرید زمین در متاورس، یا خرید آیتم‌های دیگر مانند کفش، لباس، اسکین و غیره باید آن را به صورت ان اف تی خریداری کنید.

برای خرید یک ان اف تی هم، باید از ارز دیجیتال استفاده کنید. هر پلتفرم سعی می‌کند برای دنیای خود، یک توکن جدید ساخته و عرضه کند. بدین وسیله کاربران برای خرید و فروش و فعالیت در این دنیا، می‌توانند از توکن‌های همان متاورس استفاده کنند. در این بین، خرید ارز دیجیتال تتر می‌تواند یک راه بسیار هوشمندانه باشد. حال که به طور دقیق هر سه دنیای معروف و محبوب حوزه بلاک چین را شناختید، وقت آن است تا بدانید تتر چیست و چه ارتباطی می‌تواند با دیگر ارزهای دیجیتال داشته باشد.

تتر چیست؟

تتر یک ارز دیجیتال پایدار یا استیبل کوین است. تمامی ارزهای دیجیتال پایدار به وسیله ارزهای فیات پشتیبانی می‌شوند. دنیای ارزهای دیجیتال یک دنیای نوسان‌دار است و ارزش تمامی ارزها همواره دچار تغییر می‌شود. ارزهای دیجیتال پایدار از این قاعده مستثنی هستند. ارزهایی که توسط ارزهای فیات پشتیبانی می‌شوند به همان ارز متصل خواهند بود. بدین وسیله، ارزش این ارزها برابر با ارزش ارزهای فیات است.

تتر به عنوان معروف‌ترین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال پایدار، با پشتوانه دلار آمریکا ایجاد شده است. با توجه به گفته‌های قبلی، ارزش یک تتر برابر با یک دلار خواهد بود. البته اگر نمودار تتر را بررسی کنید، همیشه یک تفاوت ارزش جزئی بین این دو ارز را مشاهده خواهید کرد. به این صورت که ارزش یک تتر در برخی مواقع بیشتر یا کمتر از یک دلار می‌شود. این امر نیز می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اولین بار، رمز ارز تتر بر روی بلاک چین بیت کوین ساخته شد. به دلیل کارمزد تراکنش بالا، کاربران نمی‌توانستند دائم تترهای خود را معامله یا تبدیل کنند.

گس فی بالای بلاک چین بیت کوین باعث شد تا این ارز بر روی دیگر بلاک چین‌ها مانند اتریوم و ترون نیز ساخته شود. با این کار کاربران می‌توانند با کارمزد بسیار کمتر، ارزهای دیجیتال خود را جابه‌جا کنند. با کاهش گس فی انتقال و فروش تتر، کاربرد این ارز دیجیتال بیشتر از پیش شد.

کاربرد تتر و ارتباط آن با ارزهای دیگر

کاربرد تتر و ارتباط آن با ارزهای دیگر

خرید و فروش ارز دیجیتال تتر به تنهایی سود زیادی برای کاربران ندارد. به دلیل نوسان ناچیز یا حتی صفر، هیچ تریدری به خرید و فروش تتر به صورت مستقیم برای کسب درآمد نمی‌پردازد؛ اما ارتباط رمزارز تتر با دیگر ارزهای دیجیتال، به پایداری آن بستگی دارد. فرض کنید مقداری ارز دیجیتال اتر، بیت کوین یا یکی دیگر از ارزهای دیجیتال را خریداری کرده‌اید. با سرمایه گذاری خوب و پیش بینی درست آینده این ارزها می‌توانید سود بسیار زیادی به دست آورید.

زمانی پیش می‌آید که ارز دیجیتال بیت کوین در حال ریزش یا کاهش ارز است. اگر شما ارز بیت کوین یا ارزهای وابسته به آن را خریداری کرده باشید، سرمایه شما نابود خواهد شد؛ هرچند احتمال افزایش دوباره قیمت وجود دارد. در چنین مواقعی، تبدیل ارز بیت کوین به دیگر رمزارزها می‌تواند یکی از راه‌های پیش رو باشد. البته این را باید در نظر داشته باشید که اکثر ارزهای بازار به بیت کوین وابسته هستند و با سقوط بیت کوین، آنها نیز سقوط می‌کنند.

پس چاره چیست؟ بهترین راهکار شما می‌توانید خرید تتر باشد. با تبدیل تمامی ارزهای خود به تتر می‌توانید از سرمایه خود محافظت کنید. به دلیل این که ارزهای فیات از تتر پشتیبانی می‌کنند، ارزش تتر دچار تغییر نخواهد شد و تمامی سرمایه شما حفظ می‌شود.

مشاهده قیمت لحظه‌ای تتر

صرافی ارز دیجیتال کیف پول من، مطمئن‌ترین صرافی ایران است. کیف پول من را می‌توان یکی از پیشروترین صرافی‌های در حوزه ارزهای دیجیتال دانست. کیف پول من با ارائه لحظه‌ای قیمت تتر به صورت نمودار تتر، خریداران در پیش بینی بازار کمک می‌کند. می‌توانید با مشاهده نمودار تتر، اطلاعات مختلفی به دست آورده و تریدهای بهتری انجام دهید. اطلاع از قیمت تتر شما را چند پله جلوتر از دیگر کاربران این حوزه قرار می‌دهد.

پشتیبانی حرفه‌ای کیف پول من در تمامی حوزه‌های ارزهای دیجیتال، یکی از نقات قوت این صرافی است. همچنین اگر قصد خرید و فروش ارز دیجیتال را داشته باشید، می‌توانید از اولین کیف پول ایرانی ساخته شده توسط این صرافی، با نام کیف پول من نیز استفاده کنید.