بانک ملی ایران دومین بانک بزرگ ایرانی می‌باشد که به لحاظ قدمت و وسعت پس از بانک سپه دومین بانک تجاری دولتی ایران است. بانک ملی ایران بیشترین ثروت و دارایی را بین تمام بانک های ایران دارد .که در سال ۱۳۹۵ با درآمدی بالغ بر ۳۶۴٫۶۵۷ میلیارد ریال، از نظر میزان درآمد سالیانه، به‌عنوان بزرگترین شرکت ایرانی معرفی شده‌است. بانک ملی ایران تا قبل از ادغام بانک‌های نظامی ایران و بازگشت دوباره این مقام به بانک سپه  بزرگترین بانک جهان اسلام و خاورمیانه بود. 

خدمت ویژه بانک ملی ایران به مشتریان

بانک ملی ایران

براساس اعلام بانک ملی، پرداخت خسارت به شرح ذیل انجام خواهد شد:

- میزان ۵۰ درصد از اموال صندوق بر اساس خوداظهاری صورت گرفته در حضور بازپرس پرونده برای دارندگان صندوق همراه با مسدودی حساب پرداخت می شود.

- این پرداخت در روز ۲۱ خردادماه و در حضور بازپرس خواهد بود.

- پرداخت ۵۰ درصد باقی مانده خسارت با نظر مقام قضایی صورت می گیرد.

- مبالغ مسدودی بدون اذن مقام قضایی برای طرفین قابل برداشت نخواهد بود.

- ملاک حسابرسی خسارات در روز تسویه نهایی قرارداد است.

- قیمت محاسبه ارزی مالباختگان طبق قیمت بازار ارز آزاد خواهد بود.

- نحوه محاسبه طلا و جواهرات بدین صورت است که فرد پس از خوداظهاری با دعوت بانک و مسئولان ذیر ربط طی یک نشست حضور می یابد تا قیمت اموال مسروقه احراز و کارشناسی شوند.

- مالباختگان به میزان مبالغ دریافتی، حقوق خود را نسبت به اموال مسروقه به بانک ملی ایران صلح کرده و بانک قائم مقام آنها خواهد بود.

بانک ملی ایران

بانک ملی ایران تا پایان سال مالی ۱۳۹۵ با دارایی خالص ۷۶٫۶ میلیارد دلار و شبکه گسترده‌ای از ۳٫۳۲۸ شعبه بانکی، به عنوان بزرگترین بانک ایران بر پایه میزان دارایی‌ها شناخته شد برند بانک ملی ایران در سال ۱۳۹۲ در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر ایران شناخته شد بانک ملی ۳۳۲۸ شعبه فعال در داخل، ۱۴ شعبه فعال و ۴ سابسیدری در خارج کشور و ۱۸۰ باجه دارد. نخستین مدیر عامل بانک ملی ایران دکتر کورت لنیدن بلات آلمانی بود همچنین نخستین نمایندگی بانک در خارج از کشور در سال ۱۳۲۷ در هامبورگ تأسیس شد.

اطلاعیه مهم بانک ملی ایران

بانک ملی ایران