در مجموعه چاپ گاندی، چاپ کتاب برای کلیه کتاب‌های تألیفی، ترجمه‌ای و یا کتاب‌های استخراج‌شده از پایان‌نامه با تعداد دلخواه انجام می‌شود و مهم‌تر از همه اینکه کیفیت بالاتر را در کنار قیمت کمتر تجربه خواهید کرد. کتاب‌هایی که به چاپ می‌رسند عمدتا حاصل نگارش اساتید، معلمین، دانشجویان و ناشران است که با اهداف مختلف مثل ارتقای جایگاه شغلی و یا تقویت رزومه تحصیلی انجام می‌شوند. بنابراین فراهم کردن شرایطی مناسب برای تمامی این افراد تا بتوانند در تعداد دلخواه و کیفیت و سرعت بالا، هزینه کمتری بپردازند کار دشواری است.

چاپ دیجیتال کتاب گاندی ترکیبی از کیفیت عالی و قیمت پایین

در شرایطی که دانشجویان و اساتید فقط با هدف تقویت رزومه تحصیلی قصد دارند یک جلد کتاب با کیفیت و با قیمت مناسب به چاپ برسانند لزوم همکاری با مجموعه‌های چاپ حرفه‌ای که خدمات چاپ کتاب در تعداد دلخواه ارائه می‌کنند تنها راه حل به نظر می‌رسد. حتی برخی افراد که قصد دارند کتاب خود را در تیراژهای بسیار بالا به چاپ برسانند، باید در جایی نگهداری کنند تا امکان فروش تدریجی آنها فراهم شود، بنابراین حالتی مشابه با خواب سرمایه پیش می‌آید؛ اما با چاپ و پرینت کتاب در مجموعه‌های حرفه‌ای نظیر چاپ گاندی تمامی این مشکلات رفع شده‌اند.

بهترین خدمات تبدیل پایان‌نامه به کتاب برای اولین بار در کشور!

تبدیل پایان‌نامه به کتاب برای تمامی دانشجویانی که قصد تقویت رزومه تحصیلی دارند تا از آن به عنوان امتیاز مهم در مصاحبه دکتری یا پذیرش در مقاطع بالاتر و دانشگاه‌های برتر خارج کشور استفاده کنند، خدمات بسیار مهمی محسوب می‌شود. حالت دیگری که برای چاپ کتاب در تیراژ دلخواه و پایین وجود دارد، موقعی است که افراد نسبت به واکنش بازار برای کتاب خود مطمئن نیستند و در ابتدا تصمیم می‌گیرند برای تست کردن وضعیت بازار و استقبال عمومی، با تیراژ پایین شروع کنند. بنابراین باید با انتخاب شیوه چاپ مناسب و همکاری با مجموعه‌های معتبر و قیمت عالی، بسیاری از هزینه‌ها را کاهش دهند.

در این حالت خدمات چاپ کتاب گاندی با هدف خدمات دهی گسترده با قیمت پایین و به عبارتی چاپ کتاب ارزان این مشکل را رفع کرده است. در واقع ارزان بودن به معنای دریافت خدمات مناسب با توجه به تعداد کتاب و مقرون‌به‌صرفه بودن آن‌هاست در عین حال که هیچ تفاوتی بین کیفیت‌ها به چشم نمی‌خورد.

بهترین خدمات تبدیل پایان‌نامه به کتاب برای اولین بار در کشور

مقایسه چاپ افست و دیجیتال کتاب

هزینه چاپ دیجیتال کتاب در مقایسه با چاپ افست متفاوت است که این تفاوت ناشی از اختلاف در شیوه کاری این دو روش است. در ادامه یک مقایسه اجمالی بین چاپ دیجیتال کتاب و چاپ افست کتاب انجام می دهیم.

  • مواد اولیه:

مواد اولیه مثل کاغذ، مقوا، روکش، چسب و غیره در هر دو چاپ افست و دیجیتال ثابت هستند و بر روی قیمت نهایی تأثیر تقریبا یکسانی می‌گذارند.

  • خدماتی که برای چاپ و صحافی کتاب انجام می‌شوند:
  1. در چاپ افست علاوه بر هزینه‌هایی که برای مراحل چاپ انجام می‌شوند، هزینه‌های مربوط به قبل از چاپ نیز مطرح هستند. هزینه‌های پیش از چاپ در افست مربوط به تهیه زینک در لیتوگرافی است که برای متن و جلد کتاب جداگانه انجام می شود. در حالیکه در چاپ دیجیتال نیازی به تهیه زینک و هزینه های پیش از چاپ نیست.
  2. چاپ افست معمولا برای تیراژهای بالای 1000 جلد به کار می‌رود در حالیکه چاپ دیجیتال عمدتا برای تیراژ کمتر از 1000 جلد استفاده می شود.
  3. در چاپ افست برای صحافی عمدتا از دستگاه‌های چسب گرم از نوع 5 خانه و بیشتر استفاده می شود تا امکان صحافی تعداد زیادی کتاب در زمان مناسب فراهم شود. با این حال دقت صحافی در چاپ افست کمتر است، اما در چاپ دیجیتال از دستگاه چسب گرم تک خانه برای صحافی استفاده می‌کنند که سرعت کمتری دارد ولی در عوض دقت و کیفیت صحافی بالاتر است. البته لازم به ذکر است که دستگاه‌های چند خانه سریع و با کیفیت نیز وجود دارند که تعداد بسیار کمی در کشور وجود دارند و به دلیل هزینه‌های بسیار زیاد تعمیر و نگهداری و نبود قطعات یدکی و همچنین نیروی متخصص کافی برای تعمیرات، چندان استقبالی از آنها نشده است.
  4. در چاپ افست برای متن کتاب، تا تعداد 5000 جلد هزینه چاپ ثابت است. به همین دلیل در چاپ افست هر چقدر میزان تیراژ بالاتر از 1000 جلد باشد، هزینه نهایی مربوط به یک جلد کتاب کمتر شده و مقرون‌به‌صرفه تر خواهد بود در حالیکه هزینه چاپ کتاب در چاپ دیجیتال کتاب با افزایش تیراژ تغییری نمی کند. در واقع در چاپ دیجیتال کتاب، پرینترهای صنعتی به کار می‌روند که هر تعداد کتاب را به چاپ می‌رسانند اما تفاوت قیمت از تیراژ 50 به بالا چندان فرقی ندارد چون زمانی که طول می‌کشد تا فایل مدنظر کتاب از طریق کامپیوتر به دستگاه برسد و یک نمونه چاپ شود بین تیراژهای مختلف تقریبا ثابت است.
  5. در چاپ افست اگر کتاب رنگی باشد به تعداد رنگ‌ها باید زینک تهیه شود که علاوه بر هزینه تهیه و نگهداری زینک، هزینه چاپ نیز به دلیل بالاتر رفتن تعداد مراحل بیشتر می‌گردد. چون باید مراحل بیشتری طی شود تا رنگ نهایی به دست بیاید. در این حالت کیفیت کار بسیار وابسته به مهارت اپراتور و کیفیت دستگاه خواهد داشت. در حالیکه در چاپ دیجیتال نیازی به مراحل پیش از چاپ نیست و کیفیت چاپ بیشتر به نوع دستگاه وابسته است.
  6. میزان پرت کار در چاپ افست بیشتر است و معمولا بسته به نوع دستگاه و سایر موارد، حدود 50 جلد به عنوان پرت کار برای تیراژهای بالای 1000 جلد در نظر می‌گیرند. در حالیکه در چاپ دیجیتال پرت کار بسیار ناچیز و عمدتا صفر است.
  7. به دلیل انجام مراحل پیش از چاپ و همچنین زمان آماده سازی دستگاه های چاپ افست، معمولا چاپ کتاب با دستگاههای افست زمان زیادی طول می کشد ولی چاپ دیجیتال کتاب بلافاصله و در زمان بسیار کمتری قابل انجام است.

مقایسه چاپ افست و دیجیتال کتاب

عوامل تاثیرگذار بر هزینه چاپ کتاب

  1. قطع کتاب بر روی هزینه چاپ کتاب اثر می‌گذارد. طبیعتا در قطع رحلی که سایز آن دو برابر قطع رقعی است به دلیل دو برابر شدن میزان مواد مصرفی، هزینه چاپ کتاب هم بیشتر خواهد بود.
  2. هزینه چاپ رنگی نسبت به چاپ سیاه و سفید به مراتب گران قیمت‌تر است، چرا که هزینه‌های تونر رنگی بسیار بیشتر است.
  3. نوع صحافی بر روی قیمت نهایی چاپ کتاب اثرگذار است. به عنوان مثال در صحافی شومیز یا همان چسب گرم، کل روند با دستگاه انجام می‌شود و به دلیل سرعت بالا هزینه کمتری دارد. در طرف مقابل صحافی جلد سخت اکثرا با دست انجام شده و زمان زیادی برای انجام صحافی صرف می شود در عوض ظاهر کتاب شکیل‌تر خواهد بود.
  4. جنس کاغذ یکی دیگر از عوامل مؤثر بر هزینه چاپ کتاب است طبیعتا کاغذی با گرماژ بالاتر هزینه بیشتری هم خواهد داشت. انواع کاغذها نیز هزینه خاص خودشان را دارند. معمولا هر چقدر گرماژ یک کاغذ بیشتر باشد، مواد اولیه بیشتر و در نتیجه هزینه نهایی بالاتری خواهد داشت.
  5. نوع چاپ جلد عامل مهم بعدی در تعیین قیمت چاپ کتاب است. برخی افرادی که تمایل به چاپ جلد دو رو دارند، نسبت به جلد یک رو، باید هزینه بیشتری بپردازند. برخی افراد سر جلد کتاب در قسمت گوشه‌ها را به شکل گرد می‌پسندند و برخی دیگر به حالت لب برگردان اهمیت زیادی می‌دهند که تمامی این حالات باعث افزایش هزینه چاپ کتاب می شود.
  6. خدمات شیرینک برای بسته‌بندی به منظور افزایش طول عمر در برابر رطوبت و آسیبهای محیطی و حفظ زیبایی کتاب باعث افزایش هزینه چاپ کتاب می شود.
  7. تعداد صفحات و تصویر داشتن آنها به ترتیب رابطه مستقیم با هزینه چاپ کتاب دارد. طبیعتا هر چقدر تعداد صفحات کتاب بیشتر باشد و یا صفحات تصویردار یا ترام دار باشند هزینه‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

چاپ کتاب گاندی با محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب، کار را برای شما بسیار راحت کرده است. شما می‌توانید از طریق سیستم آنلاین محاسبه قیمت، هزینه چاپ کتاب را با مشخص کردن موارد مختلف، به سرعت مشاهده کنید.

چاپ کتاب گاندی برای تمامی کسانی که به دنبال چاپ حرفه‌ای می‌گردند

امروزه یکی از دغدغه افرادی که قصد چاپ کتاب دارند، کمترین هزینه بدون کاهش کیفیت است و اینکه بتوانند با مشاوره تخصصی مراکز چاپ و استفاده از دستگاه‌های مدرن و پیشرفته آن‌ها، مراحل چاپ را با نهایت دقت و سرعت پشت سر بگذارند.

مجموعه چاپ دیجیتال کتاب گاندی علاوه بر فعالیت و خدمات‌رسانی در کلیه زمینه‌های مرتبط با چاپ و ارائه مشاوره رایگان، کلیه تعرفه‌های خود را براساس حفظ رضایت مشتریان تنظیم کرده است. بنابراین شما می‌توانید کتاب خود را با هر نوع تیراژ و با بهترین روش به چاپ برسانید.

 

چاپ کتاب گاندی برای تمامی کسانی که به دنبال چاپ حرفه‌ای می‌گردند