کشور ترکیه یکی از کشورهایی است که به راحتی تابعیت خود را از طریق روش های مختلفی از جمله خرید ملک ارائه می‌کند. برای این منظور، باید مجموع ارزش املاک و مستغلات خریداری شده شما بیشتر از 400 هزار دلار باشد. از این رو، با این روش می توانید اقامت این کشور را دریافت کنید. با توجه به ارزش بالای تعیین شده املاک، می‌توانید از وام برای خرید خانه استفاده کنید که شهروندی ترکیه به شما اعطا شود. در این مطلب با تمام ابعاد خرید خانه در ترکیه با وام آشنا می شویم.

 

خرید خانه در ترکیه با وام؛ بهترین روش برای اخذ پاسپورت این کشور

دریافت وام؛ امکانی جذاب برای خرید ملک در کشور ترکیه

400 هزار دلار، مبلغ بسیار زیادی است که به تومان بیشتر هم می شود و کمتر کسی این مقدار نقدینگی را برای خرید ملک در استانبول دارد. از این رو، باید به سراغ روش های دریافت وجه مانند وام رفت که بتوان خانه ای به ارزش بیشتر از چهارصد هزار دلار را در ترکیه خریداری کرد.

خرید خانه در ترکیه با وام یکی از روش های محبوب برای خرید خانه جهت اخذ تابعیت این کشور است. برای این منظور، شرایط متعددی وجود دارند که برای دریافت وام باید از آن‌ها برخوردار باشید. لازم به ذکر است که در کشور ترکیه شرایط و نحوه دریافت وام کمی متفاوت با ایران است که پیشنهاد می‌کنیم برای این کار از خدمات آژانس مهاجرتی روتس کپیتال در این زمینه کمک بگیرید.

برخی از شرایط وام مسکن در ترکیه

یکی از شرایط گرفتن وام در ترکیه برای خرید خانه وجود دارد، مربوط به مبلغ وام می شود. در کشور ایران، شما به بانک مراجعه کرده و مبلغ خاصی را برای خرید ملک درخواست می کنید. این در حالی است که در کشور ترکیه، از سمت بانک، کارشناس خانه مورد نظر شما را بررسی می‌کند و با توجه به شرایط، اعلام می‌کند که برای خرید خانه مورد نظر، چه مبلغی به عنوان وام پرداخت می شود. در این میان، این احتمال هم وجود دارد که کارشناس خانه را واجد شرایط برای دریافت وام نداند.

نیاز به افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای اخذ وام

یکی از شرایط اصلی برای دریافت اقامت کشور ترکیه، برخورداری از حساب بانکی است. به این صورت که اگر قصد دریافت وام از بانکی مثل ایش بانک را دارید، ابتدا باید در این بانک حساب بانکی افتتاح کرده باشید. در غیر این صورت، درخواست شما برای دریافت وام رد خواهد شد.

برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه، ابتدا باید کد مالیاتی دریافت کنید. سپس باید با مراجعه به بانک هایی که امکان افتتاح حساب برای ایرانیان را دارند، اقدام به افتتاح حساب کنید. از جمله این بانک ها هم می توان به زراعت بانک اشاره کرد.

اخذ کد مالیاتی برای افتتاح حساب، دریافت وام و خرید ملک

شاید این موضوع را ندانید، اما در ترکیه کدی با عنوان کد مالیاتی وجود دارد که هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری می‌توانید آن را دریافت کنید. این کد به همه اعطا می‌شود و محدودیتی برای آن وجود ندارد. اما کاربرد کد مالیاتی چیست؟

برای گرفتن اقامت با خرید ملک در ترکیه، افتتاح حساب بانکی و همین طور دریافت وام از بانک های این کشور باید کد مالیاتی دریافت کرده باشید. اگر بخواهیم این کد را به زبان ساده تر توصیف کنیم، می توانیم به آن لقب کد ملی ترکیه ای را بدهیم. چرا که این کد، مانند یک شماره شناسایی عمل می‌کند که در آن اطلاعات شما ذخیره شده است و هر بانک و یا مرکزی با دسترسی به سیستم مربوطه می تواند تمام اطلاعات شما را در آن مشاهده کند.

 

اخذ کد مالیاتی برای افتتاح حساب، دریافت وام و خرید ملک

نرخ سود بانکی در ترکیه

درست است که هر بانک سود بانکی خاص خود را دارد، اما در کشور ترکیه، بیشتر بانک ها برای وام خرید خانه نرخ سود بانکی مشابه و ثابتی دارند که معمولا 8 درصد سالیانه است. از این رو، می توان گفت که نرخ سود وام بانکی در ترکیه در مقابل کشور ایران بسیار کمتر و به مقرون به صرفه تر است.

نرخ سود بانکی در ترکیه ممکن است در هر سال تغییر کند. همچنین ممکن است با توجه به مبلغ وامی که شما دریافت می‌کنید، نرخ سود بانکی در ترکیه تغییر کند. از این رو، پیشنهاد می کنیم برای دریافت اطلاعات دقیق تر در این باره، با آژانس مهاجرتی روتس کپیتال تماس بگیرید.

دریافت وام در ترکیه به چه صورت است

یکی از شرایط وام گرفتن از بانکهای ترکیه که باید به آن توجه کنید، پیش پرداخت است. خرید آپارتمان در ترکیه با وام به این صورت است که وام خرید خانه در ترکیه 50 تا 70 درصد ارزش کارشناسی شده ملک را شامل می‌شود. دریافت وام هم به این صورت است که شما ابتدا مبلغ اولیه خرید ملک را پرداخت کرده و سپس باقی مبلغ را به صورت وام از بانک دریافت می‌کنید.

سیاست های ترکیه در زمینه خرید ملک برای اعطای اقامت

ترکیه برای اعطای اقامت از طریق خرید املاک و مستغلات سیاست های مختلفی را در پیش گرفته است. به عنوان مثال، اگر بتوانید خانه ای با ارزش بیش از 400 هزار دلار آمریکا را خریداری کنید، در مدت کمتر از یک ماه، تابعیت این کشور را برای خود و خانواده اعم از همسر و فرزندان دریافت می‌کنید.

دریافت اقامت ترکیه با خرید املاک و مستغلات با ارزش کمتر از 400 هزار دلار

برای خرید ملک در ترکیه اقساطی می توانید به سراغ خانه های با ارزش کمتر از چهارصد هزار دلار هم بروید. اما در این روش دیگر تابعیت این کشور را دریافت نخواهید کرد. بلکه اقامت موقت پنج ساله این کشور به شما اعطا می‌شود که قابلیت تمدید هم ندارد. در این مدت شما فرصت دارید که مجموعه ارزش املاک و مستغلات خود را به بیشتر از 400 هزار دلار برسانید.

اخذ تابعیت ترکیه با خرید املاک و مستغلات با ارزش بیشتر از 400 هزار دلار

ساده ترین روش برای اخذ حق شهروندی و  تابعیت ترکیه، خرید خانه به ارزش بیشتر از چهارصد هزار دلار است. توجه داشته باشید که برای این کار الزاما نباید یک خانه را خریداری کنید. بلکه می‌توانید چند خانه و زمین را خریداری کنید که مجموعه ارزش کارشناسی شده آن‌ها به 400 هزار دلار برسد.

نکته ای که در رابطه با ارزش ملک در ترکیه وجود دارد این است که برای دریافت تابعیت این کشور، مبلغ پرداختی شما در نظر گرفته نمی شود، بلکه کارشناس سفارت باید اقدام به ارزش گذاری ملک کند و در صورتی که مبلغ تعیین شده از سمت او بیشتر از چهار هزار دلار بود، اقامت دائم و تابعیت ترکیه را دریافت خواهید کرد.

 

اخذ تابعیت ترکیه با خرید املاک و مستغلات با ارزش بیشتر از 400 هزار دلار

مزایای دریافت حق شهروندی ترکیه با خرید ملک

حق شهروندی ترکیه همان پاسپورت این کشور است که اخذ آن مزایای زیادی دارد. پاسپورت ترکیه در لیست 50 کشور برتر جهان وجود دارد که می توانید با داشتن آن به کشورهای زیادی بدون نیاز به ویزا سفر کنید. همچنین برای دفعات و ورود خروج شما به کشور هم محدودیتی تعیین نشده است.

امکان افتتاح حساب در تمام بانک های ترکیه

موضوع دیگری که در رابطه با اخذ تابعیت ترکیه وجود دارد، افتتاح حساب است. افراد خارجی تنها در بانک های مشخصی می‌توانند حساب بانکی افتتاح کنند. این در حالی است که اگر پاسپورت ترکیه را دریافت کرده باشید، امکان افتتاح حساب در بانک های بین المللی این کشور برای شما وجود خواهد داشت.

امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی ترکیه

نکته جالب توجه در رابطه با اخذ اقامت ترکیه این است که شهروندان ترکیه می توانند به صورت رایگان در دانشگاه های این کشور به تحصیل مشغول شوند. افرادی هم که با خرید خانه، حق شهروندی این کشور را دریافت می‌کنند، شامل این قانون خواهند شد.

امکان حفظ تابعیت کشور قبلی با اخذ پاسپورت ترکیه

در بسیاری از کشورهای جهان، زمانی که شما پاسپورت آن کشور را دریافت می‌کنید، تابعیت کشور قبلی باطل می‌شود. این در حالی است که چنین قانونی در ترکیه وجود دارد و با اخذ پاسپورت این کشور، شما به عنوان یک فرد دو تابعیتی شناخته خواهید شد.

بهترین شهر برای خرید خانه در ترکیه با وام بانکی

اگر قصد خرید خانه را در ترکیه دارید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا شهرهای مختلف این کشور و قیمت خانه را در آن‌ها بررسی کنید. شهرهای مختلفی می توانند برای خرید خانه در ترکیه مناسب باشند، اما استانبول همواره از محبوبیت خاصی برخوردار بوده است. برای خرید آپارتمان در استانبول با وام شما باید شرایط مختلفی را در نظر بگیرید. به‌عنوان مثال، قیمت خانه در استانبول برای خانه ای در حومه شهر با خانه ای در مرکز شهر متفاوت است.

نکته ای که در رابطه با خرید ملک در استانبول با وام وجود دارد این است که در این شهر به دلیل تقاضای بالای خرید ملک، اگر روزی قصد فروش خانه خود را داشتید، از شانس بالاتری برای فروش برخوردار خواهید بود. این در حالی است که در برخی شهرها، ممکن است مجبور باشید دو سال یا بیشتر را برای فروش خانه خود انتظار بکشید.

خرید ملک با وام؛ گزینه ای جذاب برای متقاضیان مهاجرت به ترکیه

خرید ملک در ترکیه آسان ترین روش برای اخذ اقامت دائم و سپس تابعیت این کشور است. شما با خرید ملکی با ارزش بیشتر از 400 هزار دلار می توانید شهروندی ترکیه را به‌دست آورید. در نتیجه، پاسپورت ترکیه هم به شما اعطا می‌شود. برای اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک می توانید از طریق وام بانکی هم اقدام کنید که شرایط و مراحل خاص خود را دارد. از این رو، برای پیشروی سریع تر در این مراحل، توصیه می کنیم از خدمات آژانس مهاجرتی روتس کپیتال در این زمینه استفاده کنید.