در این مقاله می خواهیم موضوع تغذیه بعد از عمل اسلیو را مورد بررسی قرار دهیم. همراه شما هستیم.

تغذیه بعد از عمل اسلیو

مقدمه

تغذیه بعد از عمل اسلیو اولین موضوعی است که ذهن افراد را بعد از عمل به خود جلب می کند. تغذیه بعد از عمل موضوع مهمی است که اگر رعایت نشود، تغییرات وزنی دلخواه در فرد دیده نمی شود و حتی ممکن است وزن اولیه بازگردد.

 در این زمینه، استفاده از تجربیات دکتر سلیمی جراح چاقی، بسیار سودمند است.

با ما باشید.

عناوین مقاله:

قبل از عمل اسلیو، چه برنامه غذایی باید رعایت شود؟

تغذیه بعد از عمل اسلیو به چه شکل است؟

نبایدهای غذایی بعد از عمل اسلیو چیست؟

سخن پایانی

 

قبل از عمل اسلیو چه برنامه غذایی باید رعایت شود؟

همیشه گفته شده است که تغذیه بعد از عمل اسلیو بسیار مهم است و تاثیر زیادی روی بازدهی بعد از جراحی دارد. اما کمتر شنیده شده است که قبل از عمل اسلیو هم باید برنامه غذایی خاصی را رعایت کرد. این که قبل از جراحی اسلیو، رژیم غذایی خاصی داشته باشید، بسیار مهم است:

  • رژیم غذایی مناسب به شما کمک می کند که وزن کم کنید.
  • کاهش وزن، بافت های چربی را کاهش می دهد. در نتیجه شانس موفقیت عمل بیشتر می شود.
  • باعث پایبندی شما به رژیم بعد از عمل می شود.
  • خطرات هنگام عمل و بعد از آن را کاهش می دهد.

رژیم غذایی قبل از عمل از زمانی آغاز می شود که شما تصمیم به جراحی می گیرید و برای رزرو نوبت عمل، به پزشک مراجعه می کنید. معمولا فاصله بین ویزیت پزشک تا جراحی حدود یک ماهی طول می کشد و این بازه زمانی مناسبی برای کاهش وزن است.

سعی کنید در طی این دوره، مصرف کربوهیدرات را به شدت کاهش دهید و مصرف پروتئین را جایگزین کنید. تخم مرغ، گوشت بدون چربی، ماهی منبع بسیار مناسب و سالمی برای دریافت پروتئین است.

نوشیدن آب را افزایش دهید و مصرف نوشیدنی های قندی مثل نوشابه را به حداقل برسانید. پیشنهاد می شود که تعداد وعده های غذایی خود را محدود کنید و سبزیجات و میوه جات بیشتری مصرف کنید.

دو سه روز قبل از عمل، مایعات بیشتری مصرف کنید و سعی کنید تا غذاهای جامد کمتری مصرف کنید. اگر داروی خاصی مصرف می کنید، حتما با پزشک مشورت کنید تا مقدار دوز آن را برای قبل از عمل تنظیم کند.

حدود 12 ساعت قبل از عمل هم بهتر است نه غذایی بخورید و نه آبی بنوشید و به نوعی برای عمل ناشتا باشید.

اگر به دنبال پزشکی خوب و با مهارت می گردید که از عمل اسلیو خود بهترین نتیجه را بگیرید، به شما دکتر سلیمی را معرفی می کنیم که یکی از اساتید این رشته هستند و عمل های جراحی موفق زیادی را در کارنامه کاری خود دارند.

قبل از عمل اسلیو چه برنامه غذایی باید رعایت شود؟

تغذیه بعد از عمل اسلیو به چه شکل است؟

اکنون که عمل اسلیو را انجام داده اید، بقیه مراحل بر عهده شماست و تغذیه بعد از عمل اسلیو دقیقا همانند جراحی پر اهمیت است. بلافاصله بعد از عمل، رژیم غذایی جدیدی را باید در برنامه روزانه خود بگنجانید. ذکر این نکته مهم است که رژیم غذایی شما توسط پزشک تدوین می گردد.

در هفته اول بعد از اسلیو، فقط باید مایعات و غذاهای آبکی مثل سوپ بخورید.  البته زیاد نگران نباشید. چرا که هفته اول به دلیل این که حجم زیادی از معده تان برداشته شده است، میل به غذا خوردن ندارید.

در هفته دوم، کمی اوضاع بهتر می شود و می توانید کمی بیشتر غذا بخورید اما همچنان باید مراقب باشید و از غذاهای آبکی مثل سوپ و عصاره مرغ و گوشت استفاده کنید. از مصرف کافئین و غذاهای قندی بپرهیزید.

در هفته سوم، به مرور می توانید پوره ها را به لیست غذایی خود اضافه کنید. می توانید پوره سیب زمینی و موز له شده و یا انبه پخته شده مصرف کنید اما همچنان مصرف ادویه جات و مواد قندی ممنوع است.

در هفته چهارم، حال شما بهتر شده است و با دستور پزشک می توانید غذاهای جامد را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. مصرف کمی از مواد قندی و کافئین را می توانید شروع کنید و میوه بخورید. نسبت به غذاها حساس باشید و اگر غذایی که می خورید، با معده تان سازگار نیست، با مشورت پزشک، آن را به صورت محدود مصرف کنید. کم کم و بعد از یک ماه، اشتهای غذا خوردن شما بیشتر می شود و بهتر است که تعداد وعده های غذایی خود را محدود کنید و همچنان به رژیم غذایی خود پایبند باشید و به مقدار کافی غذا بخورید.

تغذیه بعد از عمل اسلیو به چه شکل است؟

نبایدهای غذایی بعد از عمل اسلیو چیست؟

همان طور که بایدهای غذایی برای بعد از عمل دارید، نبایدهای غذایی هم هست که باید حتما به آن ها توجه کنید. می توانید در این رابطه با افرادی در ارتباط باشید که آن ها هم مثل شما عمل اسلیو انجام داده اند و تجربه بیشتری دارند.

البته نگران نباشید. چرا که مطمئن ترین راه، پیروی از دستورات پزشک است. معمولا بیماران دکتر سلیمی در این رابطه نگرانی ندارند. چرا که دکتر سلیمی از ابتدای راه تا انتها همراه با بیماران است و در هر مرحله، بایدها و نبایدها را عنوان می کند تا کوچکترین مشکلی برای آن ها پیش نیاید.

نبایدهای غذایی بعد از عمل اسلیو

ننوشیدن مقدار کافی آب

همان طور که گفته شد، بهترین نوشیدنی برای کسانی که عمل اسلیو معده را انجام داده اند، آب است. چنان چه فرد بعد از عمل به مقدار کافی مایعات و به خصوص آب مصرف نکند، دچار چسبندگی روده، یبوست و کمبود آب بدن می شود.

مصرف مایعات قندی و کافئین دار

مصرف مایعاتی همچون نوشابه، آبمیوه های مصنوعی، قهوه و ... در هفته های اول بعد از جراحی ممنوع است و از هفته چهارم به بعد با مشورت پزشک می تواند به وعده غذایی اضافه شود. اگر این مورد را رعایت نکنید، به مرور دچار سندروم دامپینگ می شوید.

مصرف کربوهیدرات

کربوهیدرات که از هفته چهارم به بعد می تواند به برنامه غذایی اضافه شود، با محدودیت شدید روبرو است. نباید بیشتر از مقدار خاصی به طور روزانه و حتی هفتگی مصرف کنید. این مقدار خاص حتما باید توسط پزشک مشخص شود. چنان چه مصرف کربوهیدرات را محدود نکنید، دوباره و به مرور به وزن قبل از عمل بر می گردید.

مصرف چربی های ناسالم

مصرف غذاهای فست فودی که منبع اصلی چربی های ناسالم هستند، باعث می شود که دوباره دچار اضافه وزن شوید. به جای چربی های ناسالم، می توانید از چربی های سالم ماهی، گردو و ... استفاده کنید.

در قسمت بالا تعدادی از عادات ناسالم غذایی بعد از عمل اسلیو آورده شد. تغذیه بعد از عمل اسلیو بسیار مهم است. پزشک در این زمینه شما را راهنمایی خواهد کرد.

سخن پایانی

عمل اسلیو معده که به آن عمل لاغری معده هم می گویند، راه بسیار مناسبی برای کاهش وزن است. به خصوص اگر توسط اساتید صاحب نامی همچون دکتر سلیمی انجام شود.

موردی که باید به آن توجه داشت، این است که فقط عمل جراحی کافی نیست و داشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش نیز امری ضروری در کاهش وزن و بعد از آن در ثبات وزن است.

چنان چه شما هم عمل اسلیو معده انجام داده اید، تجربیات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.