موزاییک پلیمری (Polymeric mosaic) یکی از فرآورده های بتنی بزرگ و ارزشمند در زمینه کفپوش ها به حساب می آید که مخاطبان بسیاری از بازار را به خود جلب کرده است. ترکیبات خاص موزاییک پلیمری باعث شده که مقاومت این محصول بسیار بالا برود و طیف وسیعی از مصرف کنندگان بازار را پوشش دهی کند. علاوه بر مقاومت به دلیل تغییرات در ترکیب این محصول می توان موزاییک پلیمری را شخصی سازی کرد و در طرح ها و رنگ های متنوع موزاییکی مقاوم و زیبا را به بازار عرضه کرد. در واقع موزاییک پلیمری می تواند بهترین انتخاب هر پیمانکاری برای کفپوش و حتی گاها نمای ساختمان باشد.

موزاییک پلیمری مقاوم ترین و زیبا ترین کفپوش

موزاییک پلیمری چیست؟

موزاییک پلیمری را می توان در دسته سنگ های مصنوعی قرار داد که در واقع با ترکیبات خاص بتن و مواد پلیمری به دست می آید. خود بتن نیز از سیمان، آب و افزودنی های متعددی تشکیل شده که از ترکیب این مواد می توان کفپوش های بتنی را تولید کرد، اما داستان کفپوش پلیمری از سایر کفپوش های بتنی جداست چرا که می توان تفاوت فاحشی در مقاومت، زیبایی و بقیه فاکتور ها در این دو محصول دید. کفپوش پلیمری در حقیقت با اضافه کردن مواد پلیمری به همان تولیدات بتنی تولید می شود، این مواد پلیمری باعث ایجاد مقاومت، زیبایی و دیگر مزایای موزاییک پلیمری شده و همان انقلاب در صنعت کفپوش ها به حساب می آید.

خرید و قیمت موزاییک پلیمری

قیمت موزاییک پلیمری هم یکی از مهم ترین فاکتور ها و ویژگی های این محصول می باشد چرا که استفاده از این محصول از نظر اقتصادی بسیار توجیه پذیر است. برای داشتن کفپوشی با دوام بالا باید سراغ سنگ های طبیعی برویم که در مقایسه با خرید موزاییک پلیمری اصلا به صرفه نبوده و قیمت بسیار بالاتری دارند. در نهایت باید به این نکته اشاره کنم که هزینه نصب موزاییک پلیمری به دلیل ماهیت این نوع کفپوش و سبک تر بودن آن بسیار پایین می باشد. دوام بسیار بالای موزاییک پلیمری باعث می شود در انتخاب آن شک نکنیم و موزاییک پلیمری را به عنوان یکی از بهترین کفپوش های موجود در بازار بشناسیم. 

مزایا و ویژگی های موزاییک پلیمری

می توان گفت در بین کفپوش های موجود در بازار نمی توانیم محصولی بهتر از موزاییک پلیمری پیدا کنیم. در حقیقت موزاییک پلیمری با ویژگی های منحصر به فرد خود انقلابی در زمینه کفپوش ها به پا کرده و باعث شده بسیاری از بازار به سمت این خرید این موزاییک سوق پیدا کند. در ادامه به تعدادی از مهم ترین این ویژگی ها و مزایای موزاییک پلیمری اشاره خواهیم کرد.

-           شست و شوی بسیار آسان

-          جذب آب بسیار پایین

-          نصب آسان حتی با ملات ماسه و سیمان

-          تنوع در سایز تولید

-          قابل استفاده در محیط های متعدد

-          عدم ایجاد تیرگی در ظاهر سنگ

-          تنوع رنگ و مدل

-          سبک بودن و وزن پایین

-          قیمت بسیار مناسب

-          قابل استفاده برای نما

 

مزایا و ویژگی های موزاییک پلیمری

معایب موزاییک پلیمری

برای دانستن معایب موزاییک پلیمری باید به این نکته اشاره کنیم که موزاییک پلیمری به نوعی سنگ مصنوعی به حساب می آید و سنگ مصنوعی نیز ساخته انسان است پس قاعدتا نمیتوان توقع کامل بودن صد در صد را به این نوع تولیدات داشت. اما در ادامه به تعدادی از این مشکلات اشاره خواهیم کرد .

-          حساسیت در ساخت و مواد اولیه

-          ترد شدن موزاییک در صورت تولید غیر اصولی

-          حساسیت به کیفیت رنگدانه ها

باید این نکته را خاطر نشان شد که در صورت خرید از تولید کننده معتبر تمام معایب موزاییک پلیمری مرتفع می گردد.

کاربرد های موزاییک پلیمری

موزاییک پلیمری به عنوان یکی از پرطرفدار ترین محصولات بتنی در بازار کاربرد های بسیاری نیز دارد، چرا که بسیاری از مصالح ساختمانی در بنا ها و پروژه ها از دوام بالایی برخوردار نیستند و حتی قابل استفاده در شرایط مختلف نیستند اما موزاییک پلیمری در این امر می تواند کمک بسیاری کند. به عنوان مثال در مناطق سردسیر بسیاری از محصولات کفپوش قابل استفاده نبوده و با مشکلات متعددی مواجه می شوند در صورتی که می توان به راحتی از موزاییک پلیمری در مناطق سردسیر استفاده کرد.

به طور کلی از موزاییک پلیمری می توان در محوطه های زیر استفاده کرد:

-          محوطه سازی ویلا

-          محوطه سازی باغ ها و رستوران ها

-          محیط ساختمان

-          پیاده رو ها و معابر

-          سنگفرش ها

گاهی هم از موزاییک پلیمری نازک در نمای ساختمان ها استفاده می شود چرا که این محصول با طرح های متنوع زیبایی خاصی به محیط می بخشد.

تولید کننده موزاییک پلیمری

گروه تولیدی صنعتی کیان برنا به عنوان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان موزاییک پلیمری در ایران افتخار دارد سالانه چندین هزار متر مربع موزاییک پلیمری تولید کرده و به مشتریان خود ارائه دهد.