بیمه شخص ثالث موتور این روزها به عنوان یکی از ضروری ترین بیمه های وسایل نقلیه به شمار می رود. همانطور که می دانید از سال ها پیش، دریافت بیمه شخص ثالث برای دارندگان تمامی وسایل نقلیه در ایران نیز همانند اکثر کشورهای جهان اجباری شد. بنابراین صاحبان موتور سیکلت ها نیز باید حتما برای عبور و مرور در سطح شهر و خارج از آن، بیمه شخص ثالث موتور داشته باشند.

بیمه شخص ثالث موتور این امکان را برای صاحب موتور سیکلت فراهم می کند که در صورت بروز حادثه، خسارات مربوط به آن را پوشش دهد. شما با استفاده از بیمه شخص ثالث موتور می توانید خسارات مالی و جانی شخص ثالث و خسارات جانی خود را جبران کنید. بنابراین برای جبران خسارات مالی خود در صورت تقصیر، ممکن است دچار فشار مالی شوید.

در این مواقع بهتر است از بیمه بدنه موتور استفاده کنید. بیمه بدنه موتور می تواند خسارات مالی شما حین حادثه ای که در آن مقصر شناخته می شوید را جبران کند. بر خلاف بیمه شخص ثالث، دریافت بیمه بدنه برای موتور سیکلت الزامی نیست. اما با وجود داشتن هر دو بیمه، می توانید با خیالی راحت به عبور و مرور بپردازید. در این محتوا قصد داریم به بررسی کلی بیمه شخص ثالث موتور و بدنه آن بپردازیم. پس تا پایان محتوا ما را همراهی کنید.

بیمه بدنه موتور سیکلت چیست؟

بیمه بدنه موتور سیکلت این امکان را برای شما فراهم می کند که در صورت بروز حادثه های مختلف، خسارات ناشی از آن را تا سقف پوشش بیمه خود جبران کنید. در واقع شما با دریافت بیمه بدنه برای موتور سیکلت خود می توانید آن را در مقابل حوادث مختلف بیمه کنید. این حوادث با توجه به محدوده پوشش بیمه شما تعیین می شوند. پوشش های اصلی آن دسته از پوشش ها هستند که برای تمامی بیمه گزاران ارائه می شوند اما پوشش های اضافی قابلیت انتخاب دارند. شما با توجه به بودجه و نیاز خود می توانید پوشش های مناسب را انتخاب کرده و بیمه بدنه موتور را خریداری کنید.

انواع بیمه موتور سیکلت

انواع بیمه موتور سیکلت

بیمه های موتور سیکلت به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند. یعنی علاوه بر بیمه شخص ثالث موتور سیکلت، که یک بیمه نامه الزامی است. دو نوع بیمه دیگر نیز برای صاحبان موتور سیکلت ارائه می شود که می توانند به دلخواه و با توجه به نیاز خود آن ها را خریداری کنند. به طور کلی انواع بیمه های موتور سیکلت شامل سه مورد زیر می باشد.

  • بیمه بدنه: همانطور که در بخش قبل گفتیم، بیمه بدنه موتور می تواند برای جبران خسارات مالی حادثه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. حوادثی مانند تصادف، سقوط، واژگونی، آتش سوزی و... از جمله این موارد به شمار می روند.
  • بیمه شخص ثالث: در بین بیمه های موتور سیکلت، دریافت بیمه شخص ثالث موتور الزامی است. بنابراین در زمان خرید و تمدید این بیمه نامه باید دقت زیادی به خرج دهید. هزینه خرید بیمه شخص ثالث و میزان سقف پوشش آن طبق نرخ دیه سالانه تعیین می شود. این بیمه نیز شامل پوشش های مختلفی است که می توانید موارد مورد نیاز خود را انتخاب کنید.
  • بیمه سرنشین: یکی از مهمترین بیمه های موجود برای موتور سیکلت، بیمه سرنشین است. همانطور که می دانید بیمه شخص ثالث تنها خسارات جانی راننده موتور را جبران خواهد کرد. از طرفی موتور سیکلت با توجه به ساختاری که دارد، وسیله ای خطرناک محسوب می شود. سرنشین موتور پس از حادثه ممکن است دچار آسیب های جدی شود. این بیمه تمامی خسارات جانی سرنشین را جبران خواهد کرد. البته در صورتی که موتور در حادثه تقصیر نداشته باشد، خسارت سرنشین بر عهده راننده مقصر است.

پوشش های بیمه موتور سیکلت

پوشش های بیمه موتور سیکلت

حال شاید این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که پوشش های بیمه موتور سیکلت، شامل چه مواردی هستند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این پوشش ها شامل حوادث مختلفی می باشند . از جمله مهم ترین پوشش های بیمه موتور سیکلت می توان به تصادفات، واژگونی، سقوط و آتش سوزی اشاره کرد. اگر طی این حوادث، موتور شما دچار خسارت شود، شرکت بیمه ملزم به پرداخت خسارات شما تا حد سقف مجاز خواهد بود.

البته باید توجه داشته باشید که در صورت نداشتن گواهی نامه و یا باطل شدن گواهی نامه به هر دلیل، شرکت بیمه خسارات شما را پرداخت نخواهد کرد. پس قبل از خرید بیمه شخص ثالث موتور و بدنه آن حتما باید گواهی نامه خود را مورد بررسی قرار دهید تا از این لحاظ مشکلی برایتان پیش نیاید.

قیمت بیمه موتور سیکلت چقدر است؟

قیمت بیمه شخص ثالث موتور و بدنه آن با توجه به موارد مختلفی تعیین می شود. مورد اول نوع موتور سیکلت است. موتور سیکلت ها به صورت کلی به 3 دسته دو چرخ، سه چرخ و برقی تقسیم می شوند. دومین عامل، سال تولید آن است. بدیهی است موتورهای فرسوده تر و با سابقه بیشتر باید هزینه بیشتری برای بیمه پرداخت کنند.

تعداد سیلندر نیز بر قیمت بیمه شخص ثالث موتور تاثیرگذار است. موتورهایی که دارای بیش از 3 سیلندر می باشند شامل حق بیمه بیشتری نیز خواهند شد. میزان تخفیف ها و جریمه ها نیز می توانند بر قیمت بیمه شخص ثالث موتور موثر باشد. تخفیف های عدم خسارت و جریمه دیرکرد از مهم ترین موارد به شمار می روند. به طور کلی و با شرایط ذکر شده، قیمت پایه بیمه شخص ثالث موتور در سال 1401 می تواند بین 600 تا 800 هزار تومان باشد. البته میزان جریمه و تخفیف ممکن است این مبلغ را کاهش دهد.

در مقاله قیمت بیمه موتورسیکلت بدون گواهینامه از بیمه باما می‌خوانیم: قیمت بیمه موتور سیکلت بدون گواهینامه مبنای مشخصی ندارد. در واقع یک مبلغ توسط سازمان بیمه مرکزی به عنوان مبلغ پایه تعیین می شود و سپس با توجه به شرایط بیمه گزار تخفیف یا جریمه هایی به او تعلق می گیرد که باعث افزایش یا کاهش قیمت بیمه شخص ثالث یا بیمه بدنه موتور سیکلت خواهد شد. در واقع شما برای محاسبه قیمت بیمه موتور در انواع مختلف شخص ثالث و بدنه باید شرایط جریمه و پاداش های خود را در نظر بگیرید.

چطور ارزان ترین و بهترین بیمه موتور سیکلت را بخریم؟

برای خرید ارزان ترین و بهترین بیمه شخص ثالث موتور باید به نکاتی دقت کنید. نکته اول اینکه میزان تخفیفات و جرایم خود را در نظر بگیرید. در صورتی که دارای تخفیف کافی باشید، می توانید بیمه ای با قیمت مناسب انتخاب و خریداری کنید. از طرفی با دقت در انتخاب پوشش های بیمه می توانید هزینه بیمه خود را تا حد زیادی کاهش دهید. فقط کافی است پوشش های مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

کلام آخر

شرکت بیمه با ما به عنوان یکی از بهترین نمایندگی ارائه دهنده خدمات بیمه شناخته می شود. این مجموعه با تلاش شبانه روزی پرسنل خود سعی می کند تا زمینه خرید یک بیمه شخص ثالث موتور ارزان و به صرفه را برای شما فراهم کند. شما بیمه گزار عزیز برای خرید بیمه از بیمه با ما می توانید به سایت این مجموعه مراجعه کنید.