این روزها استفاده از شبکه های اجتماعی به یک بخش جدایی ناپذیر در زندگی کاری و شخصی افراد تبدیل شده است و به نوعی هر فردی با اهداف متفاوت، کم یا زیاد در این فضا فعالیت می‌کند. طیف مخاطبین شبکه های اجتماعی را از دانش آموزان و افراد خانه دار گرفته تا کارمندان، اینفلوئنسرها، تولید کنندگان و صاحبان کسب و کار تشکیل می‌دهد.

بنابراین شما چه به عنوان یک کاربر عادی و چه به عنوان فردی که به صورت حرفه‌ای و تخصصی در این فضا فعالیت می‌کند، به شبکه های اجتماعی در جهت فراگیری مطالب آموزشی، خرید از آنلاین شاپ‌ها، تماشای ویدیوهای سرگرم کننده، به اشتراک گذاری محتواهای خود و... نیاز دارید.

حال اکثریت قریب به اتفاق کسب و کارهای کوچک هم، از شبکه های اجتماعی به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده می‌کنند که دلیل آن هم کاملا واضح و مبرهن است، پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، لینکدین و...صدها میلیون کاربر دارند.

به همین ترتیب حضور منسجم و داشتن فعالیت مستمر در این فضا به کسب و کارهای کوچک و حتی بزرگ اجازه می‌دهد تا با مخاطبان و مشتریان خود در تعامل باشند. در حقیقت با حضور در شبکه های اجتماعی می‌توانید نیازهای مخاطبین و میزان کارایی و رضایت مشتریان از خدمات و محصولات خود را بهتر درک کنید. در نهایت اینکه شما برای دیده شدن، بازاریابی محتوایی و ساختن پرسونال برند در ذهن مخاطبان، نیاز دارید که حتما در این فضا فعالیت داشته باشید.

با این حال با وجود پلتفرم‌های برجسته بسیاری که در فضای سوشال مدیا وجود دارد، ممکن است برای انتخاب شبکه اجتماعی که باید در آن فعالیت کنید، گیج شده باشید. شما باید بیشترین زمان خود را بر روی پلتفرمی صرف کنید که مخاطبان هدف شما در آن فضا حضور دارند و شما بیشترین نرخ بازگشت هزینه را از آن شبکه دریافت می‌کنید.

علاوه بر این کسب و کارهای بزرگ ممکن است چندین اکانت در شبکه های اجتماعی داشته باشند و مدیریت چندین اکانت شبکه اجتماعی، می‌تواند یک کابوس مطلق باشد.

علاوه بر این مدیران شبکه های اجتماعی باید زمان و انرژی زیادی را صرف ورود و خروج از اکانت‌های شبکه های اجتماعی مختلف کنند، برای هر کدام پست بنویسند، برنامه ریزی داشته باشند، به دایرکت‌ها و کامنت‌ها پاسخ دهند. این پروسه برای بسیاری از مشاغل کوچک که شاید با تعداد انگشت شماری کارمند فعالیت می‌کنند میسر نباشد.

برای کسب و کارهای بزرگ نیز موضوع چالش بزرگ‌تری را به همراه دارد چرا که ممکن است در شبکه‌ های اجتماعی متعددتری فعالیت داشته باشند و دنبال کنندگان و مخاطبان بیشتری نیز داشته باشند به همین دلیل مدیریت این اکانت‌ها، تولید محتوا برای آن‌ها و پاسخ به نیازها، نظرات و سوالات مخاطبین، اهمیت بیشتری هم پیدا می‌کند.

حالا با در نظر گرفتن این موضوع و برای صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و کوچک به استفاده از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی روی می‌آورند که به آن‌ها اجازه می‌دهد یک استراتژی برای اهداف خود ایجاد کنند و تمامی اکانت‌ها را در یک مکان مدیریت کنند.

ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی نوین هاب، یکی از بهترین و جامع‌ترین پلتفرم‌های مدیریت شبکه های اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید به تعداد نامحدود اکانت‌های شبکه های اجتماعی خود را به داشبورد متصل کنید و تمامی امکانات و ویژگی‌هایی که در یک نرم افزار شبکه اجتماعی وجود دارد را در یک فضا در اختیار شما قرار می‌دهد.

دستیار هوشمند شبکه های اجتماعی نوین هاب امکانات بسیار کاربردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

یکی از ویژگی‌های برجسته ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی نوین هاب، امکان مدیریت و زمانبندی انتشار محتواست. با استفاده از این ویژگی که ابزار نوین هاب در اختیار شما قرار می‌دهد شما می‌توانید یک حضور به موقع و همیشگی در شبکه های اجتماعی خود داشته باشید، منظور از حضور به موقع، انتشار محتوا در زمان‌هایی است که کاربران بیشترین فعالیت را در شبکه های اجتماعی دارند.

برای استفاده از این ویژگی می‌توانید محتوای خود را در قالب متن، تصویر، آلبوم، استوری، ویدیو قبل از زمان مورد نظر برای انتشار، آماده کنید، آن را در داشبورد بارگذاری کنید و از طریق تقویم نوین هاب، روز و ساعت مورد نظر خود را انتخاب کنید تا محتوای شما به صورت خودکار، راس ساعت منتشر شود.

مدیریت دایرکت

پاسخ به موقع به پیام‌های مخاطبین یک استراتژی بازاریابی برای کسب و کارها محسوب می‌شود، چرا که مخاطب انتظار برای دریافت پاسخ را دوست ندارد. بنابراین با استفاده از داشبورد نوین هاب علاوه بر اینکه می‌توانید تمامی پیام‌های دایرکت را به صورت یکجا مشاهده کنید به شما این امکان را می‌دهد، از پیام‌ها یک خروجی اکسل داشته باشید و بتوانید پیام‌ها را با استفاده از تگ دلخواه خود دسته بندی کنید تا برای پاسخ به پیام‌ها یک نظم و ترتیب ایجاد شود.

مدیریت کامنت

نیز یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی نوین هاب، برای یک تعامل بهینه با مخاطب در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با استفاده از ابزار هوشمند نوین هاب می‌توانید کامنت‌های تمامی اکانت‌های شبکه های اجتماعی خود را به صورت یکجا ببینید و پاسخ دهید. این ویژگی علاوه بر امکان دسته بندی کردن کامنت‌ها با استفاده از تگ دلخواه، میانگین زمانی که به کامنت‌ها پاسخ دادید را نیز نمایش می‌دهد.

آنالیز شبکه ‌های اجتماعی

آنالیز شبکه های اجتماعی، یکی از مراحل مهم استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی است و شما تا نتایج فعالیت خود در این فضا را ارزیابی نکنید به نقاط ضعف و قوت خود آگاهی پیدا نمی‌کنید. آنالیز گسترده نوین هاب، این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد بر اساس بازه زمانی دلخواه خود بسیاری از فاکتورهای مهم مانند میزان رشد فالوورها، نرخ اینگیجمنت، بهترین زمان انتشار پست، هشتگ‌های پر بازدید و...را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.

مدیریت تیمی شبکه های اجتماعی

قطعا برای کسب و کارهای بزرگ، مدیریت چندین اکانت شبکه اجتماعی در پلتفرم‌های مختلف، کار دشواری است. نوین هاب به شما این امکان را می‌دهد، که با اضافه کردن هم تیمی بتوانید وظایف را تقسیم کرده و به صورت گروهی اکانت‌های خود را مدیریت کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از انواع اشتراک نوین هاب و استفاده از مطالب آموزشی در حوزه شبکه های اجتماعی به آدرس سایت زیر مراجعه نمایید. https://novinhub.com/