با توسعه تکنولوژی در جهان، گوشی های لمسی و لوازم جانبی آنها مسیر صعودی بسیار مناسبی را طی کرده اند. از نسل جدید هدست بلوتوثی با عنوان تو گوشی یاد می شود که زبانزد خاص و عام شده است. این محصولات در متاورس جایگاه ویژه ای برای خود پیدا کرده اند و شرکت های زیادی در تلاش برای ایجاد تحول دوباره در این زمینه هستند.

پیش بینی نسل جدید انواع هندزفری بلوتوثی در متاورس

 

هندزفری بی سیم

هندزفری وایرلس از همان ابتدا طرفداران زیادی داشت و اکنون نیز همه به دنبال تهیه بهترین نوع این محصولات در بازار هستند. این محصولات از طریق بلوتوث و امواج رادیویی با دستگاه های مختلف ارتباط می گیرند.

نسل جدید هندزفری بلوتوثی

هدست وایرلس در بدو ورود به بازار با اینکه طرفداران زیادی داشت اما عاری از عیب و نقص نبود. ایراداتی مانند کیفیت کم صدا، اندازه، طراحی و ... به این محصولات گرفته شد که بدون شک در نسل جدید این محصولات شاهد بهبود این موارد خواهیم بود. در ادامه به بررسی چند نکته مهم در مورد این هندزفری ها می پردازیم.

·         پشتیبانی از برد مناسب

در هندزفری های بلوتوثی امواج رادیویی به کار گرفته می شوند که آنها برد زیادی ندارند. برد کم شاید اولین ایرادی است که به این محصولات می توان گرفت. در نسل جدید هندزفری بلوتوثی پیش بینی می شود که این برد نسبت به محصولات عرضه شده در بازار افزایش یابد.

 

پشتیبانی از برد مناسب

·         کیفیت صدای هندزفری بلوتوثی

افرادی که از اولین نسل هندزفری بلوتوثی استفاده کرده اند، به این مسئله اشاره کرده اند که کیفیت صدا در این محصولات پایین بود. این مورد می تواند تا حدی لذت گوش دادن به موسیقی را برای کاربر پایین بیاورد. برای نسل جدید هندزفری بلوتوثی پیش بینی می شود که کیفیت صدا بهبود پیدا کند.

·         اندازه و طراحی هندزفری بلوتوثی

در اکثر مدل ها محصولات بلوتوثی شبیه مدل های سیمی هستند که به تازگی به عنوان نوع خاصی از هندزفری بیسیم به بازار معرفی شده است. پیش بینی می شود نسل جدید هندزفری بلوتوثی بسیار متفاوت از نظر اندازه و طراحی باشند. نوع «تو گوشی» این محصولات به تازگی وارد بازار شده و می توان حدس زد که طرح های جالبی از این نوع محصولات توسط برندهای مختلف تولید و روانه بازار شود.

اندازه و طراحی هندزفری بلوتوثی

·         دوام باتری

چنانچه مشخص است هندزفری وایرلس دارای باتری است و به کمک این منبع تغذیه کار خود را انجام می دهد. باتری این محصولات اغلب قابل شارژ هستند و طول عمری حدود 8 تا 12 ساعت دارند. البته این مسئله به صدای موسیقی شما نیز بستگی دارد و با بیشتر بودن صدا، دوام باتری کاهش می یابد. در نسل جدید هندزفری بلوتوثی منتظر باتری هایی هستیم که دوام بیشتری داشته باشند.

·         NFC

پشتیبانی از NFC یکی از قابلیت های ویژه هدفون وایرلس است که این محصول با دستگاه صوتی مورد نظر باید جفت شود. اتصال سریع از پروسه های خاصی است که در نسل جدید هندزفری بلوتوثی در نظر گرفته شده است.

·         تاخیر در صدا

یکی دیگر از ایراداتی که به هندزفری های بلوتوثی می توان گرفت، تاخیر صدا در پخش موزیک است. در نسل های بعدی روی این مسئله تلاش زیادی صورت گرفت و نتایج خوبی حاصل شد. به گفته متخصصان در نسل جدید هندزفری بلوتوثی تاخیر صدا در کمترین حد خود خواهد بود.

·         کنترل از راه دور

در هندزفری های سیم دار، روی سیم ریموتی برای جلو و عقب کردن موزیک و استفاده های دیگر طراحی شده است و همگی با کارکرد آنها آشنا هستید. در طراحی جدید هندزفری های بیسیم تلاش بر این است تا با یک ریموت از راه دور بتوان آن را کنترل کرد. بدون شک در نسل جدید هندزفری بلوتوثی کنترل از راه دور از موارد خاصی است که می توان امیدوار بود به این محصولات اضافه شود.

منبع:

https://www.argos.co.uk/browse/technology/headphones-and-earphones/wireless-headphones/c:815766/

https://janebi.com/mag/best-bluetooth-handsfree

https://www.wired.com/gallery/best-wireless-headphones/