محمد جلال‌مآب، امروز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت در جمع اعضای ستاد های بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم برای پیاده روی اربعین حسینی انجام شده است، گفت: ۳۰۰۰ موکب در کشور برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی آمادگی اعزام به عراق را دارند.

اربعین

یک فوتبالی در مراسم راهپیمایی اربعین/عکس

وی با اشاره به پایان عملیات اجرایی صحن مطهر حضرت زهرا سلام الله علیها در جوار حرم حضرت علی علیه السلام، گفت: تا عید غدیر خم این صحن با ظرفیت ۴۰ هزار نفر تحویل مقامات عراقی خواهد شد.

موسی جوینده، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه تاکنون ۱۹۸۰ تخته فرش به ارزش ۱۴ میلیارد تومان توسط بانوان خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات بافته شده است، گفت: از این تعداد ۲۸۰ تخته فرش به ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در سال گذشته باقته شده است.

وی گفت: ۵۲ موکب امسال از خراسان جنوبی در اربعین حسینی به زائران خدمات رسانی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته مردم خراسان جنوبی یک میلیارد و سیصد میلیون تومان‌ به ستاد بازسازی عتبات عالیات کمک کرده‌اند که نسبت به سال قبل آن ۳۵ درصد افزایش دارد، گفت: در سال گذشته حدود ۱۸ میلیارد تومان هم مردم استان برای بازسازی عتبات عالیات وقف کردند.

در این مراسم از ستادهای برتر بازسازی عتبات عالیات شهرستان های استان تجلیل شد و از دو مستند روایت عاشقی و پای دل با موضوع کمک های مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات رونمایی شد.

حکم سفر اربعین بدون اجازه پدر

همچنین با حضور رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور برای اولین بار ستادهای روستایی این حوزه در خراسان جنوبی افتتاح شد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در این مراسم گفت: هدف از راه اندازی این ستادهای روستایی جمع آوری بهتر و بیشتر کمک‌های مردمی است.

جوینده افزود: پارسال کمک‌های مردمی برای بازسازی عتبات عالیات یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش داشته است.
همچنین با هدف ارائه خدمات به افراد محروم جامعه و ترویج سنت حسنه انفاق عصر امروز مرکز نیکوکاری اصناف و کارآفرینی در بیرجند راه اندازی شد.

هم اکنون ۹ هزار مرکز نیکوکاری در کشور در مساجد و پایگاه‌ها فعال هستند.

خانم بازیگری که از پیشتازان پیاده روی اربعین بود