یکی از روش‌های ناب سرمایه گذاری، ورود به بازار ارزهای دیجیتال است. افراد زیادی در همین ایران خودمان وجود دارند که با استفاده از سرمایه گذاری هوشمندانه در بازار ارزهای دیجیتال، تکانی اساسی به زندگی‌شان داده‌اند.

 این بازار، هنوز در آغاز راه خودش قرار دارد. شما هم می‌توانید با سرمایه گذاری روی رمز ارزها، سودآوری دیجیتالی را تجربه کنید. جالب اینکه برای آغاز این کار به پول زیادی نیاز ندارید. اگر کنجکاو شده‌اید که چطور می‌توانید به جرگه سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال بپیوندید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

سه نیاز اساسی شما برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال

  1. اینترنت پُر سرعت

شاید برایتان سوال باشد که چرا اینترنت پر سرعت اینقدر مهم است؟ در پاسخ باید بگوییم که ارزهای دیجیتال کاملا در بستر اینترنت فعال هستند. بدون اینترنت بین‌المللی، ارز دیجیتال هم معنایی ندارد.

از طرفی، اگر سرعت اینترنت بین‌المللی شما پایین باشد نمی‌توانید سفارش‌های خرید یا فروش ارز مورد نظرتان را در زمانی که قیمت خوبی دارد انجام دهید. این موضوع از آن نظر مهم است که این قیمت‌ها یا فرصت‌های سرمایه گذاری ممکن است در لحظه ایجاد شوند. اگر شما معطل بالا آمدن صفحه باشید، به راحتی فرصتی که می‌توانست از آن شما باشد را از دست می‌دهید.

  1. کیف پول ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال، دارایی‌هایی آنلاین هستند. به همین دلیل شما نمی‌توانید آنها را در حساب بانکی‌تان نگه دارید یا نقدشان کرده و در کیف پولتان بگذارید. انواع مختلفی از کیف پول ارز دیجیتال و حتی فیزیکی – شبیه فلش مموری – وجود دارند که می‌توانید دارایی دیجیتالی خودتان را در آنها نگهدارید. بیایید نگاهی به انواع این کیف پول‌ها بیندازیم:

  • کیف پول سخت افزاری

همان طور که اشاره کردیم این کیف پول‌ها شبیه به فلش مموری هستند. به دلیل اینکه آنلاین نیستند دست هکرها به آنها نمی‌رسد. البته همچنان خطرهای دیگری مانند دزدیده شدن، گم شدن و آسیب دیدن آنها را تهدید می‌کند. از این گذشته، این کیف پول‌ها قیمت بالایی دارند. به عنوان نمونه می‌توانیم به کیف پول سخت افزاری «لجر» (Ledger) و «ترزور» (Trezor) اشاره کنیم.

  • کیف پول کاغذی

در این نوع کیف پول‌ها، شما می‌توانید کلیدهای عمومی و خصوصی خودتان را پرینت بگیرید و نسخه پرینت گرفته شده را نگهداری کنید. با وجود اینکه در این روش هم دست هکرها به کیف پول کاغذی شما نمی‌رسد ولی نگهداری از یک برگه کاغذ به مراتب سخت‌تر از نگهداری از یک فلش مموری یا چیزهایی شبیه آن خواهد بود. «BitAddress.org»، «Myetherwallet.com» و «LiteAddress.org» سه مورد از کیف پول‌های کاغذی معروف هستند.

  • کیف پول دسکتاپ

این نوع از کیف پول‌های ارز دیجیتال، نوعی نرم افزار کامپیوتری هستند که می‌توانید آنها را از منابع معتبر دانلود کنید. جالب اینکه بیشتر کیف پول‌های دسکتاپ، رایگان هستند و برای آغاز سرمایه گذاری در رمز ارزها گزینه خوبی به شمار می‌روند. مواردی همچون «اکسودوس» (Exodus)، «کوینومی» (Coinomi) و «اتمیک» (Atomic) از بهترین کیف پول‌های دسکتاپی به شمار می‌روند.

  • کیف پول موبایلی

در کنار نرم افزارهای کامپیوتری، نرم افزارهای موبایلی کیف پول ارزهای دیجیتال وجود دارند. شما می‌توانید با دانلود و نصب این اپلیکیشن‌ها روی گوشی موبایلتان به راحتی دارایی دیجیتالی خودتان را مدیریت کنید.

  • کیف پول آنلاین

کیف پول‌های آنلاین، برنامه‌هایی هستند که در فضای ابری ایجاد می‌شوند. به همین دلیل شما می‌توانید هر زمان که خواستید و از هر سیستمی به کیف پولتان دسترسی داشته باشید. البته در این روش، خطر هک شدن کیف پولتان بسیار بیشتر است. وب‌ سایت «Blockchain.com» یکی از بسترهایی است که می‌توان در آن از کیف پول آنلاین استفاده کرد.

  1. صرافی معتبر

انتخاب کردن یک صرافی مورد اطمینان که بتوانید در آن به خرید و فروش ارز دیجیتال مشغول شوید هم آخرین قدمی است که باید برای آغاز سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال بردارید. صرافی‌های خارجی بسیار معتبری وجود دارند که مردم جهان از آنها برای معامله رمزارزها استفاده می‌کنند.

ولی متاسفانه به دلیل تحریم‌ها بیشتر آنها به ایرانی‌ها خدمات ارائه نمی‌دهند. البته می‌توانید با تغییر (IP) خود از خدمات آنها استفاده کنید ولی اگر متوجه این موضوع شوند، بدون اینکه به میزان دارایی شما در صرافی خودشان اهمیتی بدهند آن را بلوکه می‌کنند.

بنابراین بهترین کار این است که احتیاط زیادی به خرج دهید و صرافی‌هایی که هنوز ایران را تحریم نکرده‌اند را در اولویت خودتان قرار دهید. از این گذشته، می‌توانید روی صرافی‌های معتبر داخلی هم حساب باز کنید. صرافی‌های خارجی «کوکوین» (Kucoin) و «کوینکس» (CoinEx) جزو صرافی‌هایی هستند که می‌توانید بدون تغییر آی پی خودتان در آنها به ترید مشغول شوید. از صرافی‌های ایرانی هم می‌توان به «نوبیتکس» و «والکس» اشاره کرد.

آیا با استفاده از این سه گام به یک سرمایه گذار موفق تبدیل می‌شویم؟

تنها کاری که این سه گام انجام می‌دهند عبور دادن شما از دروازه و وارد کردنتان به بازار ارزهای دیجیتال است. شما در این بازار ناآشنا با هزاران خریدار و فروشنده مختلف روبه‌رو هستید که هزاران ارز دیجیتالی را معامله می‌کنند.

از کجا می‌خواهید متوجه شوید که فلان فروشنده فلان ارز را در قیمت خوبی می‌فروشد یا چگونه باید بهترین فرصت‌ها برای خرید و فروش را شناسایی کنید؟ چه ملاک‌هایی برای ترید خودتان دارید؟ اهداف معاملاتی خودتان را می‌شناسید؟ از کجا می‌دانید که بازار به کدام سمت خواهد رفت و شما در مواقع بحران باید چه واکنشی از خودتان نشان دهید؟

تمام این موارد چیزهایی هستند که باید برای تبدیل شدن به یک معامله‌گر موفق از آنها سر در بیاورید. برای این کار باید تجربه و دانش کافی داشته باشید. مسیر به دست آوردن این تجربه و دانش از دو راه می‌گذرد:

  1. آستین‌هایتان را بالا بزنید و تجربه کنید

این مسیری است که بسیاری از قدیمی‌های بازار سرمایه آن را انجام داده‌اند. هر چیزی که در این مسیر کشف کنید ویژه خودتان است. شاید فرد دیگری که مثل شما در حال تجربه کردن است درک متفاوتی از همان ماجرا داشته باشد. همین موضوع باعث می‌شود که دانسته‌هایتان از شما یک معامله‌گر حرفه‌ای و شاخص بسازد.

در کنار این موضوع برای افزایش دانش خودتان می‌توانید کتاب بخوانید یا از مقاله‌های آنلاین برای به روز ماندن و یاد گرفتن نکته‌های تازه کمک بگیرید. با این حال، طی کردن این مسیر چندان هم خالی از ریسک نیست. چون شما باید برای به دست آوردن دانش و تجربه از این راه، سرمایه و زمان خودتان را روی میز بگذارید. برخی از سرمایه گذاران در طول این مسیر نه تنها پولشان بلکه انگیزه سرمایه گذاری را هم از دست می‌دهند.

  1. از تجربه و دانش دیگران استفاده کنید

یک سرمایه گذار موفق، کسی نیست که بخواهد خودش تک‌تک تجربه‌ها را از سر بگذراند. او هوشمندانه رفتار می‌کند. به این ترتیب که از تجربه‌ای که دیگران در طول سالها به دست آورده‌اند و دانشی که کشف کرده‌اند برای پیشرفت خودش بهره می‌گیرد. یکی از میانبرهایی که این افراد از آن استفاده می‌کنند شرکت کردن در دوره‌های آموزشی معتبر و خوش‌نام مثل «خانه سرمایه» است. آنها با هزینه کردن برای شرکت در یک دوره آموزشی از زمان و سرمایه‌شان محافظت می‌کنند.

چرا ما دوره آموزش ارز دیجیتال خانه سرمایه را به شما پیشنهاد می‌دهیم؟

چرا ما دوره آموزش ارز دیجیتال خانه سرمایه را به شما پیشنهاد می‌دهیم؟

برای این پیشنهاد چند دلیل داریم:

  • بیش از 10 سال تجربه در قالب یک دوره

شرکت خانه سرمایه بیش از 10 سال است که در حال تربیت دانشجویان در زمینه مالی و سرمایه گذاری است. نتیجه این تلاش، برگزاری ۳۱ دوره جامع آموزشی بلند مدت و اضافه کردن بیش از ۶۰۰۰ تحلیلگر در بازار سرمایه است.

  • آموزشگاهی معتبر

آموزشگاه خانه سرمایه از دو سازمان «بورس و اوراق بهادار» و «فنی و حرفه‌ای» مجوز دارد. بنابراین خیالتان راحت که آموزشتان را در موسسه‌ای معتبر و قابل اطمینان سپری می‌کنید.

  • بدون پیش‌نیاز، یادگیری را آغاز می‌کنید

در دوره آموزش ارز دیجیتال خانه سرمایه می‌توانید بدون هیچ پیش نیازی آموزش را آغاز کنید و در پایان به یک معامله‌گر حرفه‌ای ارزهای دیجیتال تبدیل شوید.

  • در تجربه فعالان بازار ارزهای دیجیتال شریک می‌شوید

اساتید این دوره فقط به صورت تئوری به شما آموزش نمی‌دهند. در واقع، آموزش تئوری و عملی یکی از رویکردهای اصلی خانه سرمایه است. اساتید این دوره می‌خواهند که دانشجویانشان بعد از تمام کردن دوره آموزشی بتوانند به عنوان یک تحلیلگر و تریدر واقعی با سرمایه‌شان دست به معامله بزنند. از طرفی، این اساتید خودشان هم به عنوان سرمایه گذار در بازار ارزهای دیجیتال به فعالیت مشغول هستند و نکته‌هایی ناب از دل تجربه‌هایشان را به شما آموزش می‌دهند.

  • پوشش دادن تمام سرفصل‌های تخصصی

در دوره آموزش ارز دیجیتال، تمام سرفصل‌های تخصصی ارز دیجیتال به شما آموزش داده می‌شوند و بر موضوع‌هایی مانند «تحلیل تکنیکال» و «تحلیل بنیادی» تسلط پیدا می‌کنید. بیایید نگاهی به موضوع‌های ارائه شده در سرفصل‌های این دوره شامل سرفصل هایی مانند آموزش متاورس، NFT چیست، نوسان گیری، پرایس اکشن و .. است.

به طور خلاصه در مجموع بیش از 75 ساعت آموزش کاربردی و تجربی در طول این دوره انتظارتان را می‌کشد. در کنار آموزش این سرفصل‌ها با انجام تمرین‌های کاربردی در طول هفته بر سرعت پیشرفتتان می‌افزایید و مهارتتان را عمیق‌تر می‌کنید.

  • آموزش در دوره‌های آنلاین و حضوری

دوره آموزش ارزهای دیجیتال به دو صورت «آنلاین» و «حضوری» برگزار می‌شود. می‌توانید بسته به شرایط کاری، اوقات فراغت یا روش یادگیری‌تان یکی از دو گزینه را انتخاب کنید. در دوره حضوری، ساعت‌های کلاس مشخص هستند و شما می‌توانید از نزدیک با استادتان در ارتباط باشید.

 در دوره آنلاین، ساعت‌های تدریس بسته به دلخواه شما هستند. چون ویدیوهای دوره همیشه در پنل کاربری‌تان قرار خواهند داشت. باوجود اینکه استاد همیشه در کنارتان نیست ولی می‌توانید بارها تدریس او را تماشا کرده و پرسش‌هایتان را با کمک راه‌های ارتباطی از او بپرسید.

  • آموزش همراه با آزمون‌های هفتگی

دوره آموزشی ارز دیجیتال با آزمون‌های هفتگی همراه خواهد بود. این موضوع به شما کمک می‌کند تا سطح مهارت و پیشرفتتان را به خوبی زیر نظر بگیرید و برای ادامه پیشرفت یا تقویت بخش‌هایی که در آنها ضعیف هستید، برنامه تازه‌ای بچینید.

  • ترید در کنار استاد

یکی از ویژگی‌های جالب و کم‌نظیر دوره آموزشی ارز دیجیتال خانه سرمایه، فرصت ترید کردن در کنار استاد است. این ماجرا به شما کمک می‌کند تا از اشتباه‌هایی که در هنگام ترید می‌کنید با خبر شوید و از تجربه استادتان برای یادگیری مسیرهای درست معاملاتی و کشف روش ویژه خودتان برای ترید کمک بگیرید.

بسیاری از دانشجویان خانه سرمایه هنگام ترید در کنار استادشان سودهای قابل توجهی را از آن خودشان کردند. شما هم می‌توانید به جرگه این افراد بپیوندید.

  • آغاز به یادگیری با کمترین امکانات

برای شرکت در دوره‌های آنلاین خانه سرمایه فقط به یک گوشی هوشمند یا یک کامپیوتر متصل به اینترنت نیاز دارید. پس از آن می‌توانید به دوره آموزشی خودتان دسترسی داشته باشید و به صورت نامحدود آن را تماشا کنید.

  • پشتیبانی واقعی در تمام طول دوره

خانه سرمایه، شما را با تعدادی آموزش ویدیویی یا تعدادی جزوه تنها ‌نمی‌گذارد. پشتیبان‌های دوره در هر لحظه از آموزش در کنارتان هستند. گذشته از این شما می‌توانید از طریق تماس تلفنی یا پیام دادن در تلگرام به طور مستقیم با آنها در تماس باشید.

  • عضویت در کانال سیگنال ارزهای دیجیتال (VIP)

پس از خرید دوره، یک ماه اشتراک رایگان عضویت در کانال VIP به شما هدیه می‌شود و می‌توانید از اطلاعات ناب این کانال استفاده کنید.

  • دریافت دو مدرک معتبر

با پایان کلاس آموزش ارز دیجیتال می‌توانید مدرک ویژه خانه سرمایه را دریافت کنید. در کنار این ماجرا شما از طرف خانه سرمایه به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوید. سپس در آزمون دو مرحله‌ای تئوری و عملی سازمان فنی حرفه‌ای شرکت کنید و با قبولی در این آزمون، می‌توانید مدرک بین‌المللی «تحلیل‌گری بازار مالی» را از این سازمان بگیرید. گفتنی است که با داشتن این مدرک می‌توانید بدون کنکور در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ادامه تحصیل دهید. از طرفی چون این مدرک مورد تایید سازمان جهانی کار است و قابلیت ترجمه رسمی را دارد می‌توانید از آن برای مهاجرت هم استفاده کنید. گذشته از این می‌توانید با دریافت کارت مربی‌گری به آموزش بازارهای مالی در موسسه‌های مختلف مشغول شوید و حتی درخواست ارتقای موقعیت شغلی دهید.