سردردهای میگرنی از جمله آزاردهنده ترین سردردهایی هستند که می توانند دو طرف سر و یا یک طرف سر را درگیر کنند. متاسفانه، افرادی که دچار سردردهای میگرنی هستند، به علت سردرد شدید قادر به انجام امور روزمره خودشان نمی باشند. معمولا در کنار سردرد، علائم دیگری از جمله حالت تهوع، استفراغ، بی حسی و بی حالی نیز رخ می دهد. یکی از بهترین روش ها برای درمان سردرد میگرنی، استفاده از بوتاکس میگرن است.

در این روش از بوتاکس برای کاهش حملات میگرن استفاده می شود. در حال حاضر، این روش درمانی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته مانند آمریکا و کشورهای اروپایی انجام می شود. کشور ایران نیز از این تکنولوژی جا نمانده است و توانسته به بهترین شکل، اقدام به درمان میگرن با بوتاکس کند.

تزریق بوتاکس میگرن

 

 

دکتر تزریق بوتاکس میگرن در تهران + قیمت

 

بوتاکس میگرن و سردرد

 

سردردها در انواع مختلفی وجود دارند که از جمله شدیدترین سردردها، سردردهای میگرنی می باشند. جالب است که بدانید خود مغز، دارای سیستم عصبی نبوده که باعث انتقال درد می شوند، نیست. زمانی که درد در ناحیه پیشانی و سر احساس می شود، ناشی از فشار عضلات بر روی پایانه های عصبی است و خود مغز هیچ دردی احساس نمی کند.

میگرن به عنوان یک درد پیشرونده محسوب می شود که متاسفانه، بسیاری از مردم به آن مبتلا هستند. حملات سردردهای میگرنی می توانند بسیار شدید باشند و عوارض زیادی را ایجاد کنند. به همین خاطر، توصیه می شود که افراد برای کاهش حملات میگرن، از روش های مناسب استفاده کنند. بدیهی است که مصرف قرص های مسکن برای کاهش سردرد، راه حل منطقی نیست!

بوتاکس میگرن، یکی از روش های درمانی است که در جهان امتحان خود را پس داده است. در حال حاضر، بسیاری از کشورهای توسعه یافته مانند آمریکا از این روش درمانی برای کاهش درد میگرن استفاده می کنند. با توجه به ایمن بودن این روش، FDA نیز این روش درمان سردردهای میگرنی را تایید کرده است.

نحوه عملکرد بوتاکس برای کاهش سردرد

امروزه، بسیاری از مردم به دنبال کاهش سردردهای میگرنی خودشان می باشند، ولی نمی دانند که با چه روشی این کار را انجام دهند. بوتاکس میگرن یکی از بهترین روش های درمانی برای سردرد است و در بسیاری از کلینیک ها به توصیه پزشک متخصص، این کار انجام می شود. ولی شاید برای بسیاری از افراد این سوال مطرح شود که نحوه عملکرد بوتاکس برای کاهش سردرد چیست؟

 

در پاسخ به این سوال دو نظریه کلی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. به طور کلی، بوتاکس باید در نواحی مختلف سر، پیشانی، گیجگاه و ... تزریق شود و پزشک متخصص نیز باید این نواحی را بر اساس نوع سردرد فرد، تعیین کند. با تزریق بوتاکس میگرن به این نواحی، کم کم سردردهای میگرنی کاهش پیدا می کنند و این روند به دلیل دو اتفاق می باشد.

 

●       برخی از نظریه ها بر این باور هستند که با تزریق بوتاکس، عضلات سر، پیشانی و هر جایی که تحت فشار هستند، فلج می شوند. حال با توجه به اینکه درد میگرن در اثر فشار عضلات و انقباض آن ها می باشد، با کمک این روش، درد ناشی از میگرن کاهش پیدا می کند.

 

●       برخی از نظریه ها و مطالعات نشان داده اند که بوتاکس باعث کاهش انتقال پیام های عصبی از عضلات می شود. این اتفاق باعث می شود که انتقال درد صورت نگیرد و مغز متوجه درد ایجاد شده در ناحیه سر و پیشانی نشود.

عوارض احتمالی بوتاکس میگرن

 

عوارض احتمالی بوتاکس میگرن

 

دکتر تزریق بوتاکس در تهران + قیمت

 

بهترین نوع برند بوتاکس برای میگرن

 

با توجه به مطالعاتی که پیرامون تزریق بوتاکس میگرن وجود دارند، مشخص است که بوتاکس می تواند برای کاهش درد میگرن مناسب باشد. ولی لازم است که افراد از بهترین نوع برند بوتاکس برای کاهش درد میگرن استفاده کنند.

 

به طور کلی، اکثر برندهای بوتاکس موجود در کشور ایران کیفیت خوبی دارند که از جمله بهترین این برندها می توان به دیسپورت، مصپورت، نورونوکس و ... اشاره کرد. اما به غیر از نوع برند بوتاکس میگرن، لازم است که افراد به مکان های معتبر برای تزریق بوتاکس میگرن مراجعه کنند تا مشکلی برای آن ها در هنگام بوتاکس پیش نیاید.

 

کاهش سردردهای میگرنی و غیر میگرنی با تزریق بوتاکس

 

کاهش سردردهای میگرنی و غیر میگرنی با تزریق بوتاکس

 

 

درمان میگرن با تزریق بوتاکس

ماندگاری بوتاکس میگرن

 

یکی از معایب بوتاکس میگرن این است که کارکرد دائمی ندارد و لازم است که هر چند وقت یک بار، مجددا بوتاکس تزریق شود. بوتاکس یک فلج کننده عضله بوده که در نواحی مختلف تزریق می شود و به مدت 4 الی 7 ماه ماندگاری دارد.

 

در بهترین حالت ممکن است بوتاکس میگرن به مدت 1 سال ماندگاری داشته باشد و پس از آن نیاز باشد که مجددا تزریق بوتاکس انجام شود.

 

عوارض احتمالی بوتاکس میگرن

 

یکی از موضوعاتی که باعث می شود بسیاری از افراد اقدام به تزریق بوتاکس برای کاهش درد میگرن نکنند، ترس از عوارض جانبی و احتمالی است. به هر حال ممکن است که درد میگرن در اثر بوتاکس کاهش پیدا کند. ولی در صورتی که افراد به مراکز معتبر برای تزریق بوتاکس مراجعه نکنند، احتمال عفونت و یا بروز عوارض جانبی بیشتر می شود.

در موارد بسیار محدودی این احتمال وجود دارد که با تزریق بوتاکس، یک سری عوارض مشاهده شوند. این اتفاق نیز در اثر حساسیت پوست به بوتاکس می باشد. از جمله عوارض احتمالی که در اثر بوتاکس میگرن رخ می دهند، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

●      تنگی نفس

●      کهیر

●      تورم

●      احساس خارش پوست

 

کاهش سردردهای میگرنی و غیر میگرنی با تزریق بوتاکس در کلینیک 24

مراجعه به کلینیک معتبر برای تزریق بوتاکس میگرن بسیار حائز اهمیت است. زیرا در بسیاری از کلینیک ها، بوتاکس با کیفیت برای کاهش سردرد تزریق نمی شود و همین موضوع باعث ایجاد آسیب به بدن می شود. کلینیک 24 به عنوان یکی از برترین مراکز تزریق بوتاکس شناخته شده که اقدام به ارائه خدمات تزریق بوتاکس میگرن می کند.

افرادی که دارای سردردهای میگرنی شدید می باشند و می خواهند سردردهای خودشان را کاهش دهند، می توانند در این کلینیک و زیر نظر پزشک اقدام به تزریق بوتاکس میگرن نمایند. تمامی مراحل تزریق بوتاکس تحت نظر افراد مجرب انجام می شود تا افراد دغدغه و نگرانی برای عوارض جانبی نداشته باشند. از طریق دیگر، محیط بهداشتی کلینیک 24 به افراد این امکان را می دهد تا بدون دغدغه و نگرانی عفونت، بیماری کرونا و ... مراحل تزریق بوتاکس را در این کلینیک انجام دهند.