موتور برق را چقدر میشناسید؟

حتما نام موتور برق، زیاد به گوشتان خورده است و تا حدودی با آن آشنا هستید. آنچه که می خواهیم درباره آن صحبت کنیم، این است که دقیقا منظور از موتور برق چیست و این دستگاه، در اصل چه کاری انجام می دهد؟ موتور برق یکی از تجهیزات مهم و پرکاربرد است که در بسیاری از مکان ها استفاده شده و برق اضطراری لازم را در اختیار آنها قرار می دهد. یکی از مهمترین انواع این موتور، موتور برق بنزینی است که راجع به آن بیشتر صحبت خواهیم کرد. در ادامه باید گفت موتور برق، نوعی مولد است که با دریافت سوخت یا انرژی مکانیکی، آن را تبدیل به انرژی الکتریکی می کند. سوخت مورد استفاده برای این موتور، گازوئیل، گاز و بنزین بوده و هر کدام، محرک اصلی موتور برق محسوب می شوند. به طوری که بدون آنها امکان کارکرد بهینه موتور وجود نداشته و در نتیجه انرژی برق هم تولید نخواهد شد.

بخش های مختلف موتور برق

موتور برق از قسمت های مختلفی تشکیل یافته است. هر کدام از بخش های متعلق به این موتور که از اجزاء اصلی آن به شمار می آیند، در عملکرد صحیح موتور نقش داشته و منجر به کارکرد نهایی این محصول برای تولید برق خواهند شد. حالا می خواهیم بدانیم که یک موتور برق از چه قسمت ها و اجزایی برخوردار می باشد؟ برای یافتن پاسخ این سوال می توانید موارد زیر را دنبال کنید:

  1. موتور: یکی از اجزاء بسیار ضروری برای این دستگاه، همین بخش است که منجر به روشن شدن و حرکت آن خواهد شد. موتور برق بدون موتور، مثل انسان بدون قلب است.
  2. شمع و فیلتر: شمع و فیلتر منجر به کارکرد سریع و بی نقص موتور شده و آن را از کندی در عملکرد باز میدارند. اگر هر کدام از این اجزاء دچار مشکل شوند، در کارکرد موتور تاثیر گذاشته و آن را کند می سازند.
  3. سیستم ولتاژ: سیستم ولتاژ میزان ولتاژ را تنظیم کرده و جریان AC را به DC تبدیل می کند.
  4. سیستم سوخت: در سیستم سوخت، انواع سوخت بر حسب نوع دستگاه وارد شده و عملیات سوخت رسانی را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند.
  5. مخزن روغن: در این مخزن هم روغن مخصوص موتور جای گرفته و منجر به روغن کاری و جلوگیری از ساییدگی بخش های مربوط به موتور می گردد.

آشنایی با موتور برق بنزینی

 

دسته بندی موتور برق بر اساس سوخت

در اینجا یک دسته بندی کلی از موتور برق انجام می دهیم. در این دسته بندی، موتور برق بنزینی هم قرار داشته که راجع به آن، مفصل تر توضیح خواهیم داد. اما مدل های این موتور که بر اساس نوع سوخت مشخص شده اند عبارتند از:

  • موتور برق بنزینی
  • موتور برق دیزلی
  • موتور برق گازسوز

موتور برق بنزینی، دارای دوام زیاد

از بین گزینه های نامبرده در قسمت بالا، موتور برق بنزینی موفق به کسب رتبه برتر شده است. در ادامه متوجه خواهید شد که علت این رتبه بندی چیست و این موتور از چه ویژگی هایی مثبتی برخوردار می باشد. خوب است بدانید یکی از مشخصات برجسته موتور برق فوق، دوام آن می باشد. دوام طولانی این موتور باعث شده تا نیاز کمتری به تعویض یا تعمیر در کوتاه مدت احساس کند. البته به جز این، موتور برق بنزینی، ساختار بسیار مستحکمی داشته و از این حیث نیز حائز اهمیت است. با وجود این ساختار، آسیب های کمتری متوجه این موتور شده و در نتیجه خللی به عملکرد آن وارد نخواهد شد.

مزایای این موتور

مکان هایی که از سوخت گاز محروم بوده و در عین حال نیاز به استفاده از موتور برق جهت تامین برق اضطراری دارند، می توانند گزینه ای مانند موتور برق بنزینی را انتخاب کنند. بهتر است تا در این بخش با برخی از مهمترین مزایای این موتور برق آشنا شوید:

  • موتور برق بنزینی نه تنها نیاز به تعمیرات کمتری داشته و هزینه تعمیراتی کمتری روی دست کاربران می تراشد، بلکه دارای هزینه نگهداری پایین تر نیز است.
  • یکی از مزایای برجسته این موتور این است که در مقایسه با مدل های دیگر، قیمت کمتری داشته و مقرون به صرفه تر است. پس اگر قیمت موتور برق، اولویت مهم شما برای خرید این دستگاه است، با انتخاب این دستگاه، به هدف خود خواهید رسید.
  • مزیت دیگر این موتور این است که به سوخت کمتری نیاز دارد. چرا که برای مکان هایی با ابعاد محدودتر مثل مراکز صنعتی کوچک، کارگاهی و منازل شخصی انتخاب و استفاده می گردد.

موتور برق بنزینی چیست؟

 

نکته مهم درباره این موتور

برای استفاده از موتور برق بنزینی باید این نکته بسیار مهم را به خاطر بسپارید که این دستگاه باید در فضای باز استفاده گردد. چرا که در این حالت، امنیت بیشتری به ارمغان آورده و از بروز خطرات مرگباری مثل خفگی جلوگیری می کند. پس تا حد امکان از این موتور در فضای بسته استفاده نکنید!

نحوه خرید این دستگاه

اکنون روش های نوین خرید ابداع شده اند تا شما خریداران عزیز با استفاده از این روش ها؛ سهولت در امر خرید را تجربه کنید. پس برای خرید موتور برق بنزینی، حتما نیاز نیست از مراکز فروش حضوری اقدام فرمایید. بلکه می توانید بدون توجه به محدودیت های زمانی و مکانی و با مراجعه به مراکز فروش غیر حضوری هم این کار را انجام دهید. در ادامه به سه نمونه از معتبرترین شرکت های فروش موتور برق اشاره خواهیم کرد تا از طریق آنها نیاز خود را تامین نمایید.

 

 

3 تا از معروف ترین شرکت های اصلی فروش موتور برق بنزینی  در دنیا

در حال حاضر شرکت های متعددی اقدام به فروش موتور برق بنزینی نموده اند. برخی از این شرکت ها در داخل کشور واقع شده و بعضی هم در خارج از کشور فعالیت دارند. اگر خواستار دریافت باکیفیت ترین و بهترین نوع این محصول هستید، باید تنها از شرکت های معتبر خرید کنید. در این صورت، انتظاراتتان برآورده شده و خرید مطمئن تری خواهید داشت. در قسمت زیر به 3 مورد از بهترین و مطرح ترین شرکت های فروش موتور برق اشاره کرده ایم. بی شک با اقدام از طریق آنها، نتایج مطلوبی را به دست خواهید آورد:

  1.  موتور برق بنزینی لانسین: یک شرکت خارجی فعال در حوزه فروش موتور برق بنزینی
  2.  موتور برق بنزینی المکس: شرکت خارجی فعال
  3.  موتور برق بنزینی سپهر دیزل اسپادان: شرکت ایرانی برتر و فعال در این حوزه

مزایای موتور برق بنزینی