وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد، در شرایطی که نیروهای اسرائیلی و شهرک‌نشینان مسلح به ارتکاب شنیع‌ترین جنایت‌ها و خشونت‌ها در حق مردم ما ادامه می‌دهند، نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل اظهار می‌کند که سربازان خود را برای یورش به مناطق فلسطینی اعزام کرده است. او به اینکه هیچ محدودیتی برای فعالیت‌های ارتش اسرائیل در تجاوزات مداومش علیه مردم ما وجود ندارد افتخار می‌کند، این مسئله به این معناست که هیچ قوانینی وجود ندارد که بتواند رفتار اسرائیلی‌ها را طی آن یورش‌ها کنترل کند، این در حالیست که نفتالی بنت محدودیت‌های بسیاری را برای شهروندان فلسطینی بی‌دفاع تحمیل کرده است.

نفتالی بنت

آیا صدام محبوب فلسطینی هاست؟

وزارت خارجه فلسطین اظهار کرد: نفتالی بنت فقط به راه‌اندازی ماشین نظامی کشتار و نیز مواضع و سخنان تحریک آمیزش برای مباح شمردن خون فلسطینی‌های بی دفاع بسنده نکرده، بلکه با هدف گمراه سازی افکار عمومی و کشورها، در مورد انتقال از مرحله دفاع از خود به مرحله هجوم صحبت کرده است که این تلاشی برای ایجاد این توهم در افکار جامعه بین الملل است که اسرائیل در وضعیت دفاع از خود بود و در حال حاضر به مرحله هجوم انتقال پیدا کرده است. این سخنان این واقعیت را نادیده می‌گیرد که اسرائیل به زور اراضی فلسطین را اشغال و غصب کرده و شنیعترین تجاوزها و سرکوب‌گری‌ها را در حق مردم فلسطین انجام می‌دهد و آنها را از ناچیزترین حقوق سیاسی، مدنی و انسانی خود از آغاز قرن گذشته محروم کرده است.

فیلمساز ایرانی، اشک سفیر فلسطین را درآورد +تصاویر

وزارت خارجه فلسطین دولت رژیم‌صهیونیستی به ریاست نفتالی بنت تندرو را کاملاً و مستقیماً مسئول این مواضع خصمانه علیه مردم فلسطین و نقض‌ها و جنایت‌های برخاسته از آن که به سطح جنایت‌های جنگی و جنایت علیه بشریت می‌رسد، دانست.

وزارت خارجه فلسطین از جامعه بین الملل و سازمان‌های حقوقی و انسانی ذیربط و کشورهایی که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند، خواست تا در مقابل این اظهارات بنت که به منزله مجوز رسمی اسرائیل برای کشتار خارج از هر قانونی است و نقض قوانین بین المللی و قوانین انسانی و کنوانسیون‌های ژنو به حساب می‌آید، بایستند.

فلسطین از دولت آمریکا نیز خواست تا به اظهارات تحریک آمیز بنت توجه داشته باشد؛ به ویژه که آمریکا به دفاع خود از دولت اشغالگر و نظام استعماری نژادپرستانه آن ادامه می‌دهد و پوشش حمایتی را از آن فراهم می‌سازد.

جی‌جی حدید: به فلسطینی بودنم افتخار می‌کنم