یکی از سؤالات مهمی که بسیاری از فعالان بازار رمز ارزها مطرح می‌کنند این است که چگونه باید اعتبار صرافی‌ها را بسنجیم؟ تعداد صرافی‌های ارز دیجیتال فعال به شدت افزایش پیدا کرده است. همین مسئله باعث شده تا اعتماد کردن به صرافی‌ها به چالشی اساسی تبدیل شود. در این بین کاربران ایرانی به دلیل مواجهه با مشکلاتی مانند تحریم، در معرض خطر مسدود شدن حساب‌های کاربری خود در صرافی‌ها نیز هستند. تیم کلینیک سرمایه با بررسی دغدغه‌های کاربران ایرانی در این زمینه، یک صرافی ایده‌آل برای فعالیت در بازار رمز ارزها را شناسایی کرده است. صرافی کوکوین (Kucoin) در شرایط فعلی بهترین گزینه برای کاربران ایرانی به شمار می‌رود. در ادامه به تفصیل درباره دلایل این ادعا بحث و بررسی خواهیم کرد.

5 دلیل مهم برای اعتماد به صرافی کوکوین

صرافی کوکوین (Kucoin) از سال 2017 تا به امروز در حال ارائه خدمات به کاربران بازار ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا است. در فاصله بیش از 4 سال که از آغاز فعالیت این صرافی سپری شده است، خود را در جمع برترین صرافی‌های متمرکز بازار رمز ارزها قرار داده است. دلایل متعددی برای دستاورد وجود دارد که در ادامه اشاره مختصری به آن‌ها خواهیم داشت. اما بدون شک مهم‌ترین دلیل پیشرفت کوکوین، موفقیت در جلب اعتماد کاربران است.

5 دلیل عمده برای قابل اعتماد بودن کوکوین می‌توان برشمرد که عبارت‌اند از:

5 دلیل مهم برای اعتماد به صرافی کوکوین

1. برطرف کردن چالش احراز هویت برای کاربران ایرانی

بدون شک معتبرترین صرافی بازار ارزهای دیجیتال، بایننس است. حجم نقدینگی در گردش این صرافی بیش از چهار یا پنج برابر صرافی مانند کوکوین است. بنابراین انتخاب اول بسیاری از کاربران برای خرید و فروش رمز ارزها، صرافی بایننس است. با این وجود بایننس نمی‌تواند بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان لقب بگیرد؛ چرا که عملا حساب‌های کاربری ایرانیان در این صرافی به دلیل تحریم، مسدود می‌شود. بعد از اجباری شدن احراز هویت در بایننس نیز عملا دسترسی کاربران ایرانی به طور کامل به این صرافی قطع شد.

کاربران ایرانی برای در امان ماندن از این چالش باید به سراغ صرافی‌هایی بروند که مشکلاتی از بابت تحریم ایجاد نمی‌کنند. تعداد محدودی صرافی معتبر خارجی وجود دارد که اجازه خرید و فروش بدون نیاز به احراز هویت را به مشتریان خود می‌دهند. کوکوین سرآمد این دسته از صرافی‌ها است. هر چند که محدودیت‌هایی مانند سقف برداشت روزانه از صرافی برای کاربران بدون احراز هویت وضع شده است؛ اما باز هم امکان برداشت روزانه معادل یک بیت کوین از حساب کاربری حتی بدون احراز هویت وجود دارد. بنابراین در شرایط فعلی کوکوین از حیث مسئله احراز هویت، صرافی کامل قابل اعتمادی است.

2. امنیت بالای حساب‌های کاربری

فاکتور مهم دیگری که در ارزیابی قابل اعتماد بودن صرافی‌های مختلف پیش روی ما قرار دارد، ضرایب امنیتی حساب‌های کاربری است. در کنار کوکوین، صرافی دیگری مانند کوینکس نیز وجود دارد که امکان معامله بدون احراز هویت را برای کاربران فراهم می‌کند؛ اما از حیث امنیت حساب‌های کاربری، کوکوین یک سر و گردن بالاتر قرار می‌گیرد. این تحلیلی است که از سوی کارشناسان متخصص در این حوزه ارائه می‌شود.

در صرافی کوکوین علاوه بر امکان تعریف رمزهای قوی برای حساب‌های کاربری، می‌توان از قابلیت اتصال به اپلیکیشن‌هایی مانند Google Authentication نیز بهره برد. به کمک این نرم‌افزار در زمان ورود به حساب کاربری، یک رمز عبور برای فرد در اپلیکیشن موبایل Google Authentication به نمایش در می‌آید. در نتیجه عملا کسی بدون اطلاع شما نمی‌تواند وارد حساب کاربری‌تان در صرافی کوکوین شود. به این ترتیب برای لایه‌های امنیتی برای ورود به حساب کاربری افزایش پیدا می‌کند. آموزش نحوه اتصال حساب کاربری کوکوین به Google Authentication را در سایت کلینیک سرمایه به طور مفصل ارائه کرده‌ایم.

Trading Password یکی دیگر از لایه‌های امنیت حساب‌های کاربری در صرافی کوکوین است. قبل از ثبت هرگونه سفارشی در صرافی کوکوین از کاربران درخواست می‌شود که Trading Password را که از سوی خود آن‌ها تعیین شده است، وارد نمایند.

تمام این تدابیر امنیتی باعث شده است که از زمان فعالیت کوکوین تا به امروز گزارش هیچ اختلال امنیتی و حمله هکری موفق به این صرافی مخابره نشده است.

3. حجم نقدینگی و تعداد کاربران زیاد

یکی از شاخص‌های مهم دیگر برای اعتبارسنجی صرافی‌ها میزان نقدینگی آن‌هاست. هر چند که شاید کمتر این معیار مهم مورد توجه قرار می‌گیرد؛ ولی واقعیت این است که اگر یک صرافی در جلب اعتماد کاربران خود موفق نباشد، قطعا نمی‌تواند نقدینگی مناسبی را جذب کند. صرافی کوکوین در سال‌های اخیر از نظر میزان نقدینگی همواره در جمع 5 صرافی برتر بازار قرار داشته است. به علاوه این که خدمات این صرافی به بیش از 10 میلیون نفر از 200 کشور دنیا ارائه می‌شود.

نقدینگی بالا علاوه بر نشانه اعتماد کاربران به صرافی، مزیت مهم دیگری نیز به حساب می‌آید. وقتی نقدینگی در یک صرافی بالا باشد، به زبان ساده مفهومش این است که کاربران نگرانی و دغدغه کمتری را از بابت نقد شدن دارایی‌هایشان خواهند داشت. این نکته اهمیت بسیار بالای به خصوص برای تریدرهایی دارد که در روز چندین معامله را به ثبت می‌رسانند.

4. بیمه دارایی کاربران صرافی کوکوین

برخورداری از بیمه خیال کاربران را از سپردن دارایی خود به صرافی‌ها آسوده می‌کند. صرافی کوکوین توسط کارگزاری خصوصی بیمه با نام Lockton پشتیبانی می‌شود. کلیه سپرده کاربران در حساب‌های کاربری تحت پوشش این بیمه قرار دارد. بنابراین اگر چنانچه روزی در حمله هکری دارایی کاربران به سرقت برود، بیمه تمام وجوه از دست رفته را تقبل می‌کند.

5. کسب رتبه بالا در سایت‌های رتبه‌بندی صرافی‌ها

کوین مارکت کپ یکی از معتبرترین سایت‌های مرجع در زمینه بازار رمز ارزهاست. این سایت بخشی را برای رتبه‌بندی صرافی‌های ارز دیجیتال در نظر گرفته است. معیارهای مختلفی مانند نقدینگی، تعداد کوین‌های قابل معامله، پشتیبانی، رابط کاربری، امنیت و ... برای ارزیابی صرافی‌ها از سوی کارشناسان این صرافی در نظر گرفته می‌شود. در جدید‌ترین رتبه‌بندی که این سایت ارائه کرده است، صرافی کوکوین با نمره 7.7 از 10 به عنوان پنجمین صرافی برتر بازار رمز ارزها معرفی شده است. این موضوع را می‌توان به عنوان یکی دیگر از معیارهای ارزش‌گذاری و اعتیارسنجی صرافی کوکوین قلمداد کرد.

کلام پایانی

تا اینجا سعی کردیم پاسخ‌های مناسبی برای دلایل اعتماد به صرافی کوکوین، ارائه کنیم. این صرافی با ارائه خدمات مناسب موفق شده است که توجه کاربران زیادی را از ایران و سایر کشورهای دنیا به خود جلب کند. برای آموزش صرافی کوکوین، مقالات متعددی را در سایت کلینیک سرمایه آماده کرده‌ایم. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به این سایت، تمام آنچه برای کار کردن با صرافی کوکوین نیاز دارید را فرابگیرید. همچنین همکاران ما آماده هستند که تمام سؤالات و ابهامات شما را در خصوص استفاده از صرافی کوکوین، پاسخ دهند. هدف ما در کلینیک سرمایه، کمک به شما عزیزان برای کسب سود آگاهانه از بازارهای مالی است.