کانادا یکی از توسعه‌یافته‌ترین کشورهای جهان است که بسیار مهاجرپذیر می‌باشد. حدود 22% از جمعیت مردم کانادا را، مهاجران تشکیل می‌دهند. بر همین اساس، این کشور راه‌های متعددی را جهت مهاجرت افراد متقاضی معرفی نموده است. درست است که راه‌های مهاجرت به کانادا بسیار هستند؛ اما شما باید با توجه به شرایط خود یکی از این راه‌ها را برگزینید. بنابراین بهتر است تا نسبت به روش‌های مهاجرت به کانادا و شرایط آن‌ها آگاهی لازم را پیدا کنید.

مهاجرت به کانادا

کانادا جزو مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا قرار دارد و روش‌های بسیاری برای مهاجرت و اقامت در این کشور وجود دارند. شما می‌توانید از طریق تحصیل، کار و سرمایه‌گذاری برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید. هر یک از این روش‌ها شرایط و مدارک به خصوصی را نیاز دارند و شما باید با در نظر گرفتن شرایط و هدف خود از مهاجرت، این مراحل را پیگیری نمائید. دولت کشور کانادا بر این باور است که مهاجران به پیشرفت چرخه اقتصاد کمک بسیاری می‌کنند، از همین رو از مهاجران خود حمایت می‌کند. در بخش زیر، راه‌ های مهاجرت به کانادا را به صورت جزئی بررسی خواهیم کرد.

تحصیل در کانادا

Picture۲

تحصیل در کانادا فرصتی برای بهره‌مندی از برترین آموزش‌های دنیا در بهترین دانشگاه‌ها است که در نهایت می‌تواند به اقامت شما در یکی از توسعه یافته‌ترین کشورهای جهان منجر شود. تحصیل در کانادا مزایای زیادی همچون امکان اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل به دو زبان انگلیسی و فرانسوی دارد. از شرایط تحصیل در کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سن کم‌تر از 45 سال
  2. تمکن مالی حداقل 10 هزار دلار در سال
  3. وقفه تحصیلی کم‌تر از 5 سال
  4. نامه پذیرش دانشگاه
  5. مدرک معتبر زبان

شرایط تحصیل در کانادا و هزینه آن به موارد مختلفی بستگی دارد. با توجه به دانشگاه مقصد، رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی و حتی شهر محل تحصیل ممکن است این مقدار متفاوت باشد. به صورت کلی، هزینه‌های تحصیل  در کانادا شامل مخارج لازم برای ویزا، تمکن مالی و هزینه‌های زندگی دانشجویی در کانادا خواهد بود. البته به صورت میانگین می‌توان گفت که هزینه زندگی دانشجویی در کانادا، ماهیانه حدود 800 دلار است.

دانشگاه‌های مورد تایید و معتبر در کشور کانادا بسیار هستند، بنابراین شما گزینه‌های زیادی را برای انتخاب پیش روی خواهید داشت. دانشگاه‌های "مک گیل"، "تورنتو" و "بریتیش کلمبیا"، 3 مورد از برترین دانشگاه‌های کانادایی هستند که رتبه جهانی آن‌ها کم‌تر از 50 می‌باشد.

یکی دیگر از مزایای تحصیل در کانادا، امکان کار حین تحصیل دانشجویان می‌باشد. آن‌ها مجاز هستند تا سقف 20 ساعت در هفته را به انجام کارهای پاره وقت بپردازند. همچنین امکان کار بیش از 20 ساعت در زمان تعطیلات نیز وجود دارد. این فرصت‌های شغلی می‌توانند هم در داخل دانشگاه(On-campus) و هم خارج از دانشگاه(Off-campus) باشند.

یکی دیگر از مزایای تحصیل در کانادا در زمینه کار حین تحصیل است. دانشجویان می‌توانند در دوره‌هایی تحت عنوان "کو-آپ" شرکت کنند که فرصت‌های شغلی بسیار مناسبی را در اختیار دانشجویان هم‌زمان با تحصیل آن‌ها در اختیار قرار می‌دهد. مزیت این امکان در آن است که، دارای تضمین شغلی می‌باشد و دانشجویان می‌توانند به محض اتمام تحصیل به صورت تمام وقت از این طریق وارد بازار کار شوند.

تحصیل پزشکی در کانادا

تحصیل رشته پزشکی در کانادا با توجه به دانشگاه‌های مطرح و بسیار معتبر در سطح جهان، مورد توجه قرار دارد. افراد بسیاری هر ساله برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا درخواست می‌دهند. همچنین قابل توجه است که رشته پزشکی در کانادا، یکی از پردرآمدترین رشته‌های تحصیلی می‌باشد، به صورتی که سالیانه مبلغی بیش از 300 هزار دلار کانادا برای پزشکان درآمد دارد. همچنین درآمد دندانپزشکان در کانادا نیز، نزدیک به 350 هزار دلار کانادا می‌باشد.

پذیرش تحصیل پزشکی در کانادا، نیازمند شرایط به خصوصی می‌باشد. در اولین مرحله فرد متقاضی باید تصمیم بگیرد که قصد تحصیل در کدام یک از دانشگاه‌های کانادا را دارد. برای ارسال درخواست محدودیتی وجود ندارد و دانشجویان می‌توانند برای هر تعداد از دانشگاه‌های مد نظر خود، اپلای کنند. توجه داشته باشید، افرادی که از چندین دانشگاه درخواست می‌کنند نسبت به افرادی که تنها به یک دانشگاه درخواست ارسال می‌کنند، شانس قبولی بیشتری دارند.

افرادی که قصد تحصیل پزشکی در کانادا را دارند، باید 2 الی 4 سال را در یکی از دانشگاه‌های این کشور به تحصیل دروس روان‌شناسی، زیست‌شناسی و علوم بگذرانند و در نهایت مدرک لیسانس این رشته را اخذ کنند. در قدم بعد، باید در آزمون ورودی پزشکی با نام "MCAT"، شرکت کنند و نمره قبولی را کسب نمایند. پس از شرکت در آزمون و پذیرفته شدن، امکان تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی و دندانپزشکی برای افراد فراهم خواهد بود. تحصیل پزشکی در کانادا، به صورت کلی تا 6 سال زمان خواهد برد.

کار در کانادا

Picture۳

کشور کانادا، در بسیاری از رشته‌ها و زمینه‌های شغلی با کمبود نیرو رو به رو است. بنابراین می‌توان گفت که یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به کانادا، کار در کانادا است. از طرف دیگر، در کشور کانادا بخش وسیعی از نیروی کار را مهاجران تشکیل می‌دهند و این امر نشان دهنده آن است که دولت کانادا به افراد متقاضی کار در کانادا، به راحتی ویزا اعطا می‌کند.

امکان دریافت اقامت دائم از طریق کار در کانادا نیز وجود دارد. کانادا برخلاف کشورهای اروپایی، روش‌های بسیاری را برای اخذ ویزای کانادا در اختیار قرار داده است. اسکیل ترید، اسکیل ورکر، خوداشتغالی، برنامه‌های استانی و جاب آفر، برخی از این روش‌ها هستند. بنابراین افراد با شرایط متفاوت قادر خواهند بود تا ویزای کار کانادا را دریافت کنند.

توجه داشته باشید که اگر قصد مهاجرت به کانادا از طریق کار را دارید، باید پیش از اقدام لیست مشاغل مورد نیاز کانادا و طبقه‌بندی ملی مشاغل کانادا را بررسی نمائید. معمولا مشاغلی که در لیست مشاغل مورد نیاز هستند، به راحتی ویزا دریافت می‌کنند و همچنین برخی از مشاغلی که در لیست طبقه‌بندی ملی نباشند، ویزای کاری دریافت نخواهند کرد.

سرمایه‌گذاری در کانادا

سرمایه‌گذاری در کانادا نیز مانند روش‌های بالا، دارای راه‌های مختلفی همچون استارت آپ، سرمایه‌گذاری استانی و کارآفرینی می‌باشد. هر یکی از این روش‌ها، دارای شرایط و قوانینی می‌باشند که باید با مطالعه آن‌ها و کسب اطلاعات بیشتر، اقدام به تصمیم‌گیری کنید. معمولا افراد با سرمایه‌گذاری در کانادا، علاوه بر افزایش دارایی قصد اقامت دائم را نیز دارند. خوشبختانه فرد متقاضی می‌تواند از راه سرمایه‌گذاری نیز اقامت کانادا را برای خود به همراه خانواده اخذ کند.

همانطور که در بالاتر نیز گفته شد، یکی از سرمایه‌ گذاری در کانادا، راه اندازی استارت‌آپ است. برای اقدام از این طریق شما به یک طرح تجاری با "Business plan" نیاز دارید که بتواند در سطح جهانی رقابت کند و برای شهروندان کانادایی، ایجاد فرصت شغلی کند. همچنین شما باید ثابت کنید که دارای کسب و کار موفقی نیز می‌باشید.

مهاجرت به کشور کانادا گاها برای افراد چالش‌هایی را ایجاد می‌کند که به دست افراد باتجربه در این زمینه، قابل حل هستند. بنابراین شما می‌توانید به مشاوران و موسساتی که در این زمینه فعالیت می‌کنند نیز مراجعه کنید تا فرآیند حساس مهاجرت شما، با موفقیت به سرانجام برسد. یکی از برترین و معتبرترین موسسات مهاجرتی، موسسه اصطهباناتی است که در زمینه مهاجرت، تحصیل، تحصیل پزشکی در کانادا، آلمان، روسیه، انگلستان و اسپانیا، به فعالیت می‌پردازد.

مهاجرت به کانادا، همواره متقاضیان بسیاری به خصوص در بین ایرانیان داشته است. این کشور مزایای زیادی همچون کیفیت بالای زندگی، برخورداری از سطح آموزش جهانی، فرصت‌های شغلی مناسب و کسب درآمدهای بالا را به مردم ارائه می‌دهد. راه‌های مهاجرت به کانادا متعدد هستند و شامل: تحصیل، کار و سرمایه‌گذاری می‌شوند. افراد باید با توجه به شرایط و اهداف خود از مهاجرت به کانادا، یکی از این راه‌ها را انتخاب کنند.

سوالات متداول در زمینه مهاجرت به کانادا

افراد متقاضی و علاقمند مهاجرت به کشور کانادا، می‌توانند پاسخ سوالات خود را در این زمینه در بخش زیر بیابند.

چرا مهاجرت به کانادا متقاضیان بسیاری دارد؟

کشور کانادا یکی از توسعه یافته‌ترین و مهاجرپذیرترین کشورها است. دولت این کشور برای گردش بهتر اقتصاد و پیشرفت خود، از ورود مهاجران استقبال بسیار می‌کند و راه‌های متفاوتی را در اختیار آنان قرار می‌دهد.

آیا مهاجرت به کانادا برای ایرانیان مناسب است؟

بله، این کشور جزو مقاصد محبوب مهاجرتی در بین ایرانیان است.

شرایط مهاجرت به کانادا چیست؟

مهاجرت به کانادا با توجه به راهی که از طریق آن اقدام می‌کنید، شرایط متفاوتی خواهد داشت. به عنوان مثال: برای تحصیل در کانادا به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه و ویزای دانشجویی نیاز خواهید داشت.

از چه طریقی می‌توان به کانادا مهاجرت کرد؟

راه‌های مهاجرت به کانادا شامل: تحصیل، کار و سرمایه‌گذاری هستند. هر یک از این راه‌ها، گزینه‌های متفاوتی را پیش روی متقاضی قرار می‌دهند.

آیا امکان کار حین تحصیل در دانشگاه‌های کانادا وجود دارد؟

بله، امکان کار هم زمان با تحصیل برای دانشجویان در کانادا وجود دارد. یکی از بهترین روش‌های آن نیز شرکت در دوره‌های کو-آپ است که می‌تواند پس از اتمام تحصیل دانشجویان، منجر به استخدام تضمینی و تمام وقت شود.

چه راه‌هایی برای کار در کانادا وجود دارد؟

اسکیل ترید، اسکیل ورکر، خوداشتغالی، برنامه‌های استانی و جاب آفر از روش‌های مهاجرت کاری به کانادا هستند.

آیا سرمایه‌گذاری در کانادا مناسب است؟

بله، سرمایه‌گذاری در کشور کانادا با توجه به اقتصاد رو به رشد آن، می‌تواند باعث افزایش سرمایه برای افراد شود. همچنین یکی از مزایای سرمایه‌گذاری در این کشور، امکان اخذ اقامت دائم برای متقاضی به همراه خانواده است.

منبع: estahbanaty.org