به نوشته این روزنامه، «مذاکرات فعالی» میان ریاض و پکن در حال انجام است. چنین اقدامی می ‌تواند، الگوی دلارهای نفتی را که بیش از نیم قرن سیستم مالی جهانی را کنترل کرده است، به حاشیه براند و موقعیت دلار را به عنوان ارز ذخیره بین‌المللی در معرض خطر قرار دهد.در ادامه گزارش کامل معامله نفت عربستان را مشاهده می نمایید.

نفت عربستان

دونالد ترامپ نفت عربستان را نمی خواهد!

چین بیش از یک چهارم نفت صادراتی عربستان را می خرد و این بدان معناست که تخصیص یوآن به این قراردادها، به میزان قابل توجهی، وجهه بین المللی پول چین را تقویت می کند.

در حال حاضر، 80 درصد فروش نفت در جهان به دلار انجام می شود و عربستان از سال 1974 به صورت انحصاری با ارز آمریکا معاملات نفتی انجام می دهد. از آن زمان، واشنگتن در عوض وفاداری ریاض به سازوکار دلارهای نفتی، تضمین های امنیتی به این کشور داد.

درحالی که چین و عربستان 6 سال است که در مورد قیمت گذاری قراردادهای نفتی به یوآن گفتگو می کنند، اما اخیرا، فوریت این گفتگوها به دلیل نارضایتی عربستان از سیاست های دولت آمریکا، افزایش یافته است.

وال استریت ژورنال در ادامه نوشت، تلاش های آمریکا برای فاصله گرفتن از جنگ به رهبری عربستان در یمن، که فقیرترین کشور خاورمیانه را در یک فاجعه انسانی شدید فرو برده است، تا محکومیت محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به دلیل قتل وحشتناک جمال خاشقچی، سبب شده تا ریاض از آنچه وظیفه آمریکا برای عمل به تعهدات امنیتی اش در قبال عربستان می داند، ناراحت باشد.

گفته می شود، بن سلمان اخیرا از پاسخ به تماس های بایدن در اوایل این ماه خودداری کرده است زیرا رئیس جمهور آمریکا به دنبال منبع ارزان تر نفت و گاز است چراکه قیمت بنزین در جایگاه های بنزین رکورد زده است.

وزیر نفت عربستان:به حرفهای ایران گوش می‌دهم

در حقیقت، تاریخ دشمنی بزرگ آمریکا با بسیاری از کشورهای تولیدکننده نفت - از ونزوئلا گرفته تا ایران و روسیه - فضای کمی برای مانور این کشور باقی گذاشته است، زیرا قیمت کالاها و نرخ تورم همچنان در حال افزایش است و پایانی برای آن وجود ندارد.

اگر عربستان فروش موفقیت ‌آمیز نفت خود به چین با یوان را آغاز کند، این اقدام می ‌تواند توسط سایر تامین‌ کنندگان اصلی سوخت به چین نظیر آنگولا و عراق و حتی روسیه تکرار شود.

به نظر می رسد، فروش نفت به ارزهای دیگر در میان کشورها در حال رونق گرفتند، است.

دو روز پیش نیز خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام آگاه هندی نوشت، هند در حال بررسی پیشنهاد روسیه برای خرید نفت خام و سایر کالاهای اساسی این کشور با تخفیف و با پرداخت به صورت روپیه- روبل است.

رسانه‌ های ترکیه به نقل از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور، اعلام کردند این کشور قصد دارد برای تجارت با روسیه از روبل استفاده کند.

پیش از این، ایران نیز بخشی از نفت خود را به روپیه به هند می فروخت و دهلی نو در این زمینه تجارتی دارد.

تولید نفت عربستان رکورد زد