فعالیت در بازار رمزارزها مزایای بسیار زیادی دارد! ما می‌توانیم پول خود را بدون توجه به مشکلات سیاسی و تنها با ارزشی که مردم به آن داده‌اند، حفظ کنیم و یا با انتخاب‌های درست در این بازار مالی، زندگی مرفهی برای خود بسازیم، اما آیا همگان می‌توانند از این امکانات استفاده کنند؟ آیا تمام مردم در رابطه با بلاکچین و مزایای بی‌شماری که برای نسل فعلی بشر دارد، اطلاع دارند؟

آمارها و ارقام نشان می‌دهند که برخلاف تصور عمومی، فسادهای مالی، جعل اسناد و موارد این چنینی همواره به انسان‌ها ضربه زده تا جایی که انسان‌های زیادی در حال حاضر وجود دارند که نیاز به مراقبت دارند. ما انسان‌ها وظیفه داریم که از یکدیگر مراقبت کنیم و به هم نوع خود خدمت کنیم.

در این راستا صرافی کوینکس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال که فعال خود را از حدود 5 سال پیش شروع و در سال گذشته خیریه‌ای تحت عنوان خیریه کوینکس ایجاد کرد. این خیریه در راستای اهداف بشر دوستانه فعالیت خود را در سراسر جهان آغاز نموده است.

در این مطلب سعی می‌کنیم با پوشش این موضوع که چرا باید از بلاکچین برای ساخت دنیای بهتری استفاده کنیم و همچنین اقدامات اخیر کوینکس در ایران صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

ساخت دنیایی بهتر با بلاکچین برای ما امکان پذیر است

بلاکچین فناوری که سال هاست در مورد آن صحبت شده، اما در سال‌های اخیر به رشدی رسیده که بر سر زبان‌ها افتاده است. حقیقت این است که تا همین لحظه که در حال خواندن این مطلب هستید، هزینه‌های بسیار زیادی صرف بررسی و تحقیق در مورد تکنولوژی بلاکچین و کاربردهای آن شده است.

در واقع کاربردهای کوینکس تا حدی زیاد است که امروزه بسیاری از کارشناسان و افراد حرفه‌ای بر این باورند که با بلاکچین می‌توان دنیای را به جای بسیار بهتری تبدیل کرد. بسیاری از فسادها و مشکلات اقتصادی را از بین برد. افراد زیادی را سر و سامان بخشید.

به صورت کلی اگر بخواهیم بیان کنیم، بلاکچین با ایجاد بسترهایی همچون ثبت و مدیریت اطلاعات پیشرفته که دارای ویژگی‌های خاصی همچون احراز هویت دیجیتال دقیق، رای گیری، تبادلات مالی، زنجیره تأمین و ... است که در دنیای امروز خیلی بیشتر از گذشته نیاز به آن‌ها حس می‌شود.

مهم‌ترین انواع بلاکچین که عموم مردم با آن سر و کار دارند، بلاکچین عمومی و خصوصی است که برخلاف بلاکچین‌های خصوصی برای ورود به آن نیازی به اجازه یا مجوز خاصی است.

ویژگی‌های بلاکچین چیست که آن را خاص می‌کند؟

اگر بخواهیم به این سؤال پاسخ دهیم که چرا می‌گوییم بلاکچین دنیای ما را به مکان بهتری تبدیل می‌کند، باید به این موضوع بپردازیم که مزایا و ویژگی‌های بلاکچین چیست؟ بلاکچین در حال حاضر توانسته تغییرات و انقلابی در دنیای فناوری ایجاد کند تا حدی که به حداکثر کارایی ممکن برسد. در ادامه برخی از ویژگی‌های بلاکچین را بررسی می‌کنیم:

  • اطلاعاتی که در بلاکچین ثبت می‌شوند، ثبات دارند: بلاکچین می‌تواند ثبات را برای داده‌ها و اطلاعات ما به ارمغان بیاورد به صورتی که هیچ دیتایی تغییر نکند و یا اگر تغییر کرد، شاهد این باشیم که رد پای افراد مشخص باشد.
  • امنیت اطلاعات در بلاکچین بسیار زیاد است: بلاکچین به خاطر نوع ساختار خود از امنیت بسیار بالایی برخوردار و احتمال هک شدن اطلاعات در آن بسیار اندک است.
  • اطلاعات در بلاکچین از بین نمی‌روند: سوختن یک کامپیوتر، از بین رفتن یک هارد و یا موارد این چنینی دیگر نمی‌تواند اطلاعات ما را از بین ببرد. بلاکچین با ویژگی توزیع شدگی، مشکل حفظ دیتا و اطلاعات را حل می‌کند.
  • واسطه‌ها از بین می‌روند و هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کنند: بلاکچین با ایجاد معاملات همتا به همتا کاری کرده است که افراد به صورت مستقیم بتوانند با یکدیگر وارد کار، تجارت یا معامله شوند به نحوی که تمامی اطلاعات و دیتای آن‌ها ثبت و ضبط شود.

دقت داشته باشید که موارد بالا تنها دلایل استفاده ما از بلاکچین نیستند، بلکه دلایل دیگری هم در آینده با پیشرفت بلاکچین بیان خواهد شد که ما را به استفاده از این فناوری ترغیب کند.

خیریه کوینکس از شروع فعالیت تا انجام کارهای بشر دوستانه در ایران

خیریه کوینکس از شروع فعالیت تا انجام کارهای بشر دوستانه در ایران

صرافی کوینکس با شعار بلاکچین دنیا را جای بهتری می‌کند در این زمینه گام‌های متعددی برداشته که از جمله آن‌ها تأسیس یک خیریه است که در بالاتر در مورد آن توضیح داده‌ایم. این خیریه در چهارمین سالگرد این صرافی با کمک شرکای تجاری این مجموعه و برای تشکر و قدردانی از کاربران این مجموعه شکل گرفت. این مجموعه در این راستا اقدامات ارزشمند زیادی انجام داده است که شاید فعالیت در نیجریه و ارائه بیش از 700 بسته حمایتی به کودکان و خانواده‌های محروم تنها بخشی از آن باشد.

البته این فعالیت توسط عموم مردم بارها دیده شد و توانست افراد مختلف را در این راستا به انجام فعالیت‌های این چنینی جذب کند. بلاکچین به واسطه مزایای خود می‌تواند دنیا را به جای بهتری تبدیل کند. کوینکس در کنار اقدامات خود سعی دارد با کمک این فعالیت‌ها، این موضوع را به افراد بیشتری اطلاع دهد.

 این خیریه چندی پیش با ارائه 100 بسته معیشتی به خانواده‌های نیازمند و محروم اطراف اصفهان سعی داشت که بیان کند که حواسش به مردم ایران است.

ما مردم نیز می‌توانیم با حمایت کردن از فعالیت‌های بشر دوستانه این سازمان و دیگر نهادهای مشابه که در راستای پیشرفت بشر گام بر می‌دارند، سهم خود را ادا کنیم. نظر شما در مورد خیریه کوینکس چیست؟ شما در مورد اقدامات اخیر این مجموعه چه چیزهایی شنیده‌اید؟ در بخش نظرات، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.