امیر جعفری یکی از بازیگران خوب ایرانی است. امیر جعفری هم اکنون در سینمای ایران فعالیت می کند. همسر امیر جعفری ریما رامین فر می باشد.

امیر جعفری در روز صفر

سلفی خانوادگی امیر جعفری + عکس

بیوگرافی امیر جعفری

امیر جعفری (زادهٔ ۱۰ شهریور ۱۳۵۳ در تهران) بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی است. همسر او ریما رامین‌فر از بازیگران سینما وتلویزیون و تئاتر است. امیر جعفری در شهریور ۱۳۵۳ در تهران به دنیا آمد. وی دارای لیسانس مدیریت از دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه است. جعفری بازیگری را در یک دوره دو ساله زیر نظر حمید سمندریان آموخت. او تا به حال پنج بار از جشنواره تئاتر فجر برنده جایزه شده‌است. وی بازیگری در سینما را در سال ۱۳۸۰ و با بازی در فیلم «نان، عشق و موتور ۱۰۰۰» آغاز کرد و با بازی در قارچ سمی ادامه داد. بازی او در مجموعه بدون شرح (مهدی مظلومی، ۱۳۸۰) اولین حضور او در تلویزیون بود. زوج او و فتحعلی اویسی در دو مجموعه بدون شرح و کمربندها را ببندیم (مهدی مظلومی، ۱۳۸۳) با استقبال فراوان مخاطبین مواجه شد. علیرضا جعفری برادرزادهٔ اوست.

امیر جعفری و ریما رامین فر در یک رستوران + عکس

شروع فعالیت های هنری امیر جعفری 

در سال اخر دبیرستان رفتم کلاس‌ های کانون تجربی که استاد سمندریان آنجا تدریس می کردند و شروع کردم به تمرین بازیگری، من آنقدر مشغول کلاس‌ های تئاترم شدم که از آن طرف مشروط شدم این موضوع خیلی برایم گران تمام شد، طوری که تصمیم جدی گرفتم بازیگری را با انگیزه قوی تری دنبال کنم.

امیر جعفری  بازی در سینما را در سال ۱۳۸۰ و با بازی در فیلم نان، عشق و موتور ۱۰۰۰ آغاز کرد و همچنین فعالیت در تلویزیون را هم در در سال 1380 با بازی در سریال بدون شرح شروع کرد.

شاید زمانی که مجموعه طنز بدون شرح از تلویزیون پخش می شد، کسی فکر نمی کرد امیر جعفری روزی یکی از بازیگران موفق تلویزیون و سینما در وادی طنز شود، اما امیر جعفری تنها در وادی طنز موفق نبود، زمانی که در مجموعه پربیننده «میوه ممنوعه» در نقش جلال فتوحی پسر  علی نصیریان  بازی کرد، همه به هنر او یقین پیدا کردند که امیر جعفری از جنس هنر است.

امیر جعفری و برادرانش + عکس

آشنایی و ازدواج امیر جعفری از زبان همسرش ریما رامین فر

ما در تئاتر با یکدیگر آشنا شدیم، فکر می کنم سال 73 بود که در یک نمایش به عنوان دو جلاد با هم همکار شدیم و پیش از آن نیز یک سال در کلاس های آقای سمندریان، همکلاس بودیم.در آن زمان، امیر خیلی مرا راهنمایی می کرد و در زمینه تئاتر راهنمایی های او موثر و سازنده بود. حدود 11 سال با هم همکار بودیم و به طور کامل نسبت به هم شناخت داشتیم سرانجام این 11سال آشنایی به ازدواج ختم شد. ثمره این ازدواج یک پسر به نام آیین است.

صحنه بلندکردن امیر جعفری توسط خانم بازیگر +عکس