این روزها که انواع و اقسام پارتیشن‌های اداری به عنوان راه‌حل‌هایی برای فضاسازی محیط اداری و زیباسازی فضا ارائه می‌شوند هنوز هم عده‌ای به دنبال پیدا کردن دلایل بیشتری برای استفاده از پارتیشن‌های اداری هستند. به همین دلیل قصد داریم در ادامه این مقاله 5 دلیل مهم برای پارتیشن بندی دفتر اداری را برایتان توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

این حق شماست که پیش تصمیم‌گیری قاطعانه برای پارتیشن‌بندی محل کارتان نگران هزینه‌هایی باشید که قرار است برای انجام این کار صرف کنید. شما به عنوان مدیر یک مجموعه باید بدانید قرار است در ازای پولی که می‌پردازید چه چیزی به دست آورید. طبیعتاً با مرور مزایای به کارگیری پارتیشن اداری مدرن و دلایلی که نصب انواع پارتیشن اداری در دفتر کار توجیه می‌کند، متوجه خواهید شد که چرا توصیه‌ها برای اجرا این نوع پارتیشن‌بندی در محیط‌های کاری بسیار زیاد است.

عایق صوتی در برابر سروصدای محیط کار

طبیعتاً در یک فضای چند ده متری که افراد زیاد در آن مشغول کار هستند سروصدا هم وجود دارد؛ اما گاهی میزان همهمه و صدای موجود در فضا روند کاری بعضی از اعضای تیم را با مشکل روبرو می‌کند، خصوصاً اگر برای کار نیازمند تمرکز باشند. شما برای رفع چنین مشکلی چه پیشنهادی دارید؟ یکی از متداول‌ترین راه‌های پیشنهادی برای خلاص شدن از سروصدای اضافی در محیط کار استفاده از پارتیشن بندی و به خصوص پارتیشن شیشه‌ای است.

انواع پارتیشن اداری همگی تا حدودی در برابر صدا عایق هستند اما در این میان پارتیشن‌های شیشه‌ای قدرت بیشتری برای عایق کردن صداهای محیط دارند. پنل‌های شیشه‌ای معمولی و تک جداره کمک می‌کنند میزان سروصدا تا حدودی کنترل شود این یکی از اصلی‌ترین دلایل مردم برای به کارگیری پارتیشن‌های شیشه‌ای در دفاتر کار است. علاوه بر پنل‌های تک جداره، شیشه‌های دو جداره هم می‌توانند برای به حداقل رساندن میزان سروصدا به شما کمک کنند. کارایی انواع دوجداره برای کاهش میزان سروصدا از هر نوع پارتیشنی بیشتر است.

افزایش میزان نور ورودی به اتاق‌ها

دیوارهای آجری سدی در برابر ورود نور به محیط هستند. اگر اتاقی پنجره نداشته باشد طبیعتاً با دیوارکشی از همان حداقل نوری که از سایر بخش‌ها دریافت می‌کرد هم محروم می‌ماند. پارتیشن بندی اداری این مشکل را حل کرده است. البته باید توجه داشت که برای افزایش میزان نور ورودی به فضا باید در انتخاب نوع پارتیشن دقت کنید. پارتیشن‌های تمام شیشه‌ای و یا پارتیشن‌های شیشه آلومینیوم و چوب شیشه می‌توانند در افزایش نور دفاتر اداری مؤثر باشند. این کارایی در پارتیشن‌های تمام چوب، چوب آلومینیوم و تمام آلومینیوم وجود ندارد.

پارتیشن‌های شیشه‌ای میزان نور طبیعی را که در یک اتاق به حداکثر می‌رسانند و با ایجاد فضای باز در میزان روشنایی محیط کارتان تأثیر به سزایی دارند. این مهم در افزایش میزان انرژی و روحیه کارمندان شما تأثیر مثبت داشته و در نتیجه افزایش بهره‌وری تیم شما را به دنبال دارد. علاوه بر این افزایش میزان نور طبیعی در فضای دفتر شما نیاز به استفاده از نورپردازی مصنوعی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

2

افزایش حریم خصوصی کارمندان

شما با پارتیشن بندی دفاتر کاری خود این امکان را برای کارکنانتان فراهم می‌کنید تا از حریم خصوصی برخوردار باشند. پارتیشن‌های چوبی و آلومینیومی در ایجاد حریم خصوصی بسیار کارآمد هستند اما متأسفانه با از بین بردن ارتباط بصری روند انجام کارهای تیمی را مختل می‌سازند. در مقابل پارتیشن‌های شیشه‌ای با ایجاد حریم خصوصی و حفظ ارتباط بصری نقش مؤثری در فضاهای کار تیمی ایفا می‌کنند. البته ناگفته نماند که عموم مردم تصور می‌کنند با به نصب پنل‌های شیشه‌ای در فضای کار خود حریم خصوصی کارمندانشان را از بین می‌برند؛ اما پارتیشن شیشه ای در انواع نیمه مات، مات و رنگی علاوه بر حفظ حریم خصوصی، نور طبیعی را در محیط کاری افزایش داده و عایق خوبی در برابر سروصداست. علاوه بر این ارتباط بصری را هم تا حدودی حفظ خواهد کرد.

سهولت نصب و اجرا

یکی دیگر از دلایل پارتیشن بندی دفاتر کاری سهولت در نصب و اجرای آن است. زمانی که شما نیازمند بهینه‌سازی فضای کارتان هستید و نیاز دارید برای جداسازی بخش‌های مختلف از یکدیگر اقدامی کنید پارتیشن بندی سریع‌ترین، بی‌دردسرترین و ساده‌ترین راه‌حل ممکن است. در میان انواع پارتیشن اداری، پارتیشن شیشه‌ای در کمترین زمان مونتاژ شده و فضای کارتان را بدون اینکه نیازی به تغییر ساختاری داشته باشد به یک فضای جدید و بهینه برای کار تبدیل می‌کند.

پنل‌های شیشه‌ای به راحتی جابجا می‌شوند، پس حتی اگر قصد انتقال دفتر و اجاره یک محل جدید را داشته باشید، می‌توانید آن‌ها را به آسانی به محل جدید کارتان منتقل کنید.

زیباسازی محیط کاری

و اما یکی دیگر از دلایلی که مدیران را برای پارتیشن بندی دفاتر اداری مجاب می‌کند نظم دهی و زیباسازی فضا متناسب با نوع فعالیتشان است. داشتن یک محیط کاری زیبا و منظم در همان نگاه اول بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه به خود و فعالیت شما جلب می‌کند و طبیعتاً این مسئله در موفقیت تیم شما بسیار تاثیرگذار است.