محمدرضا فروحی، امروز پنجشنبه، ۱۹ اسفند در مجمع عمومی سالیانه ورزش‌های همگانی استان اصفهان با تقدیر از مدیرکل ورزش و جوانان استان به دلیل انتخاب رضا صادقی، به عنوان سرپرست هیئت ورزش‌های همگانی استان اصفهان، اظهار کرد: تحولاتی که در طی دوماه گذشته مشاهده شده، نشان از این انتخاب درست بوده و امیدواریم این تلاش‌ها ادامه‌دار باشد.

محمدرضا فروحی

آموزش تصویری ورزش صورت+عکس

وی افزود: کم تحرکی ملی به‌عنوان یک دشمن خاموش در کمین جامعه و به سرعت درحال بلعیدن جامعه است، آمار رسمی کشور نشان می‌دهد بیش از ۸۰ درصد مرگ و میرهای کشور در اثر بیماری‌های غیرواگیر از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی، قند، دیابت، چاقی و... ناشی از کم تحرکی است.

فروحی گفت: درمان بسیاری از این بیماری‌ها، هزینه‌های زیادی را به دنبال خواهد داشت که اگر نیمی از آن را در بحث پیشگیری مورد توجه قرار دهیم، تحولات زیادی را خواهیم دید.

دبیر فدراسیون همگانی با اشاره به نوآوری فدراسیون ورزش‌های همگانی تصریح کرد: فدراسیون ورزش‌های همگانی با ادبیات جدیدی وارد میدان شده که یکی از آنها بازاریابی اجتماعی و نیازسنجی از مخاطبان خود است.

وی ادامه داد: باید به دنبال چرایی کم تحرکی بیش از ۶۲ درصدی بانوان و کودکان در جامعه باشیم. اگر برنامه‌ریزی داریم و هزینه می‌کنیم باید این آمار کاهش پیدا کند، اما چرا این آمار در حال افزایش است، اگر این گونه ادامه دهیم، در سال ۲۰۲۰ بیش از ۸۰  درصد مردم، کم‌تحرک خواهند بود. سرانه ورزشی برای هر ایرانی ۱۳ دقیقه و استاندارد جهانی آن ۱۲۰ دقیقه است.

فروحی اضافه کرد: فدراسیون با ادبیات بازاریابی اجتماعی، جامعه، سیستم‌های فعال، مردم فعال و محیط فعال را مورد توجه قرار داده است.

وی تصریح کرد: در جامعه فعال، آگاهی‌بخشی را مدنظر قرار داده‌ایم در آگاهی‌بخشی باید با بودجه‌ای که البته کم است، فعالیت زیادی داشته باشیم و با برنامه گام برداریم. مورد دوم، بحث مردم فعال در رویدادها است. با تعطیلی باشگاه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، مشکلات ما بیشتر شد که سعی کردیم با برگزاری پویش‌های مختلف آن را رفع کنیم تا این تهدید به فرصتی برای دیده شدن ورزش‌های همگانی تبدیل شود.

دبیر فدراسیون ورزش‌های همگانی خاطرنشان کرد: محیط فعال، مورد سوم در بحث بازاریابی اجتماعی محسوب می‌شود که مربوط به زیرساخت‌ها شامل فضا، امکانات و تجهیزات است.

وی تاکید کرد: سیستم‌های فعال یکی از بخش‌های مهم در این بحث است که هم‌افزایی را در برمی‌گیرد، معتقدیم فدراسیون ورزش‌های همگانی با دیگر فدراسیون‌ها متفاوت است. فدراسیونی هستیم که بر روی یک رشته کار نمی‌کنیم، بلکه سلامت مردم و بهبود سلامت آنها را هدف قرار داده‌ایم. در  سیستم فعال، فدراسیون و وزارت ورزش به تنهایی نمی‌توانند کار کنند، بلکه به کمک ارگان‌های دیگری از جمله شهرداری‌ها، علوم پزشکی، بسیج دانش‌آموزی و...  نیاز دارند. البته تاکید می‌کنم، فدراسیون ورزش همگانی دید مالی و درآمدزایی به ارگان‌ها ندارد.

رقم پاداش شاه ماهی ورزش ایران نجومی شد

فروحی گفت: متاسفانه استان اصفهان در سال ۹۹ و در رتبه‌بندی کشوری ورزش‌های همگانی، در جایگاه ۲۹ بود که برای استان بزرگی مثل اصفهان مناسب نیست. آن هم استانی که از نظر جمعیت، توانایی، توانمندی مدیریتی، امکانات و تجهیزات جایگاه بالایی دارد. نمی‌خواهم عملکرد گذشتگان را زیر سوال ببرم، اما از زمان روی کار آمدن تیم جدید فدراسیون، استان اصفهان یکی از استان‌هایی بود که با فدراسیون همکاری نداشت، یعنی با وجود فعالیت‌های داخلی، اما در برنامه‌های کشوری فدراسیون مشارکت نداشت.

وی افزود: در دو ماهی که رضا صادقی، سرپرست هئیت ورزش‌های همگانی اصفهان شده است، رتبه استان اصفهان از ۲۹ به رتبه ۲۰ صعود کرده و این نشان دهنده توانمندی و ظرفیت بزرگی است که در استان وجود دارد و در این مدت از آن استفاده نشده است. در زمینه بودجه نیز، فدراسیون سال ۹۸ که دوره گذار و سرپرستی خود بود، ۱۲ میلیون تومان به استان اصفهان کمک کرد، این بودجه در سال ۹۹ با توجه به همکاری نکردن هیئت اصفهان با فدراسیون ۱۷ میلیون تومان بود و در سال جاری این بودجه 4 برابر شده است که البته بیشترین بخش این بودجه در طی همین دوماه اخیر به واسطه همکاری‌ها و پیگیری‌های سرسختانه سرپرست هیئت و همسویی با فدراسیون و تعامل با اداره کل بوده که به حساب هیئت واریز شده است.

فروحی با ابراز رضایت از وضع موجود همکاری و حضور افراد در کنار هیئت ورزش‌های همگانی اصفهان، گفت: امیدوارم همدلی و تعاملی که می‌بینم، همچنان ادامه پیدا کند، در انتخابات هیئت که در ماه‌های آینده برگزار می‌شود، فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان هرکدام یک رای دارند و شما باید با تعامل و هم‌افزایی به دنبال افرادی باشید که در کنارتان قرار بگیرند و در راستای کمک به سلامت جامعه فعالیت کنند، رای شما در انتخابات بسیار سرنوشت‌ساز خواهد بود و امیدوارم آگاهانه و بدون توجه به قول‌های واهی افراد، انتخاب درست خود را انجام دهید.

منشاء حوادث ورزشگاه یادگار تبریز شناسایی شدند!