یکی از ویژگی های جالب توجه دوربین های مداربسته قابلیت دید در شب آنها است. این ویژگی کمک می کند تا تصاویر در شب نیز به خوبی ثبت شوند. بسیاری از وقایع ناگوار جنایت و دزدی در تاریکی اتفاق می افتد. نبود نور فرصتی برای مجرمین فراهم می کند تا به راحتی به مقاصد شوم خود برسند. با توجه به اینکه دوربین های مداربسته از تجهیزات نظارتی و امنیتی محسوب می شوند، راهکاری برای این شرایط نیز دارند. دید در شب دوربین مدار بسته به صورت های مختلف و با فناوری های گوناگون معرفی و در محصولات تعبیه شدند. در این مقاله به معرفی انواع دید در شب دوربین مداربسته می پردازیم.

دید در شب رنگی دوربین استارلایت

از جذاب ترین آنها شروع می کنیم یعنی دید در شب رنگی دوربین مداربسته. این فناوری برای اولین بار توسط تیم تحقیقاتی دوربین تیاندی معرفی شد. قابلیت دید در شب دوربین استارلایت در ابتدا در فضایی با نور کم قادر به ثبت تصاویر رنگی بود. به مرور این تکنولوژی توسعه یافت و توانست در محیط های تاریک و شب هنگام تصاویر را با جزئیات بیشتر ثبت کند. رنگ در تصویر برای تشخیص و شناسایی سوژه بسیار اهمیت دارد. تیاندی در اوایل معرفی این تکنولوژی، آن را در تعداد محدودی از مدل های دوربین مداربسته تعبیه کرد.

نمایندگی دوربین تیاندی

با توجه به استقبال مشتریان و پیشرفت تکنولوژی دوربین های تیاندی، در مدل های بیشتری به دید در شب رنگی مجهز شدند. برای خرید دوربین مداربسته با دید در شب رنگی Starlight به نمایندگی دوربین تیاندی مراجعه و یا با آنها تماس بگیرید. کمپانی تیاندی برای توسعه فعالیت خود و در دسترس قرار دادن محصولات Tiandy در بیش از 60 کشور در سراسر جهان دارای نمایندگی است. در ایران نیز شما برای خرید این محصول می توانید به نمایندگی تیاندی مراجعه نمایید.

قیمت دوربین تیاندی در بازار

بعد از دریافت مشاوره و راهنمایی به طور کامل از کارشناسان، می توانید دوربین مورد نظر خود را انتخاب نمائید. تنوع محصولات گاهی مشتریان را دچار سردرگمی می کند و انتخاب، کار دشواری می شود. پیشنهاد ما این است که از متخصصین این حوزه کمک بگیرید تا شما را در دسته بندی محصولات و انتخاب گزینه های بهتر راهنمایی کنند. همچنین بعد از مشاوره لیست قیمت دوربین تیاندی در اختیار شما قرار می گیرد. در غیر اینصورت شما از آنها درخواست کنید تا لیست قیمت تیاندی را در اختیارتان قرار دهند. به این ترتیب به راحتی می توانید با مقایسه مشخصات و رویت قیمت ها انتخاب بهتر و سریعتری را داشته باشید.

دید در شب رنگی کالرویو

نوع دیگری از دید در شب در دوربین های مداربسته وجود دارد که با فناوری ColorVu شناخته می شود. این فناوری توسط شرکت هایک ویژن معرفی شده است. دوربین های دید در شب رنگی هایک ویژن را می توانید با مراجعه به سایت این برند مشاهده کنید. این شرکت یکی از بزرگترین کمپانی های تولید دوربین مداربسته است. راهکارها و راه حل های زیادی توسط این شرکت برای انواع نیازهای کاربران و کاربری های مختلف ارائه شده است. این راهکارها غالباً موفق و مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است.

کالرویو نیز از آن دست راه حل هاییست که نیاز آن احساس می شد و بسیار نیز طرفدار دارد. تفاوت تصاویر ثبت شده در شب با دید در شب های معمولی و دید در شب رنگی تنها در رنگی بودن نیست. بلکه با مقایسه دقیق تری متوجه وضوح تصاویر ثبت شده با این دید در شب نیز خواهیم شد. لازم به ذکر است دوربین های مداربسته مجهز به دید در شب رنگی از قیمت بالاتری از سایر دوربین های مجهز به دید در شب برخوردارند. با مراجعه به نمایندگی دوربین هایک ویژن می توانید از مشاوره و لیست قیمت این برند اطلاع یابید.

 

دید در شب اکسیر

فناوری دیگر در صنعت دوربین مداربسته و چالش دید در شب و تصویربرداری در محیط تاریک. این فناوری نیز توسط کمپانی مطرح هایک ویژن معرفی شده است. در دوربین های مداربسته هایک ویژن این فناوری بسیار پرطرفدار بوده است. علت آن وضوح و کیفیت تصویری است که در شب هنگام ارائه می دهد. در تصاویر با وجود دید در شب EXIR با توزیع یکنواخت روشنی در کل تصویر مواجه هستیم. این امر موجب می شود حاشیه های تصویر دور از توجه نمانند.

دید در شب اکسیر

ویژگی دیگری که اکسیر دارد نوع LEDهاییست که در این فناوری به کار می رود. دیگر حشرات جذب گرمای تولید شده توسط LED ها نمی شوند. در نتیجه لنز دوربین از معضل حشرات چسبیده در امان می ماند. همچنین کیفیت سنسور دوربین در اثر گرمای LED های دوربین کاهش نمی یابد. این قابلیت منحصر به دوربین های مداربسته هایک ویژن نیست و در برندهای دیگر نیز این فناوری به کار رفته است.

دید در شب مادون قرمز

شاید اولین فناوری دید در شب که به طور موفق در دوربین های مداربسته به کار رفت همین باشد. استفاده از نور مادون قرمز که برای چشم انسان قابل رویت نیست. تصویر برای ایجاد شدن به نور نیاز دارد و در واقع بازتاب نور به اشیاء باعث دیده شدن آنها می شود. در هنگام شب و تاریکی نمی توان از نور مرئی برای تصویربرداری دوربین مداربسته استفاده کرد. بنابراین مادون قرمز این مشکل را برطرف می کند.

دوربین های مداربسته مجهز به دید در شب IR یا مادون قرمز تصاویری با کیفیت پایین تری از اکسیر ایجاد می کنند. با این حال ثبت تصاویر با این شرایط خیلی بهتر از صفحه سیاه است. اشکالی که در قابلیت دید در شب IR دیده می شود تمرکز نور در وسط تصویر است. حواشی تصویر به صورت تیره تر و گاهاً سیاه دیده می شود. بنابراین اتفاقاتی که در آن نواحی رخ می دهد با جزئیات کمتر در دوربین ثبت خواهد شد.