سال 2021 میلادی برای بازار ارزهای دیجیتال سال مهم و بزرگی بود. در این سال بخش‌های مختلفی از دنیای کریپتوکارنسی از جمله میم‌کوین‌ها با رشد فوق العاده‌ای مواجه شدند. بسیاری از اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی و معامله‌گران خرده‌فروش با تبلیغات خود میم‌کوین‌های مختلف را حمایت کرده و با افزایش قیمت آنها شدند. با اینکه در حال حاضر و در زمان نگارش این گزارش قیمت بسیاری از رمز ارزها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. اما با وجود دستاوردهای بزرگ در سال قبل، این انتظار وجود دارد که سرمایه‌گذران در سال جدید باز هم به سراغ خرید میم کوین های محبوب بازار و با قابلیت رشد بروند.

 

بهترین میم کوین ها با پتانسیل بالا برای رشد

اکثر میم‌کوین‌ها زیرساخت مناسبی نداشته و یک پروژه آینده‌دار محسوب نمی‌شوند و ایده شکل‌گیری آنها الهام گرفته شده از میم‌های اینترنتی (meme) و شوخی‌های مجازی است. البته در نظر داشته باشید که بسیاری از سرمایه‌گذران با سابقه و حرفه‌ای بازار ارزهای دیجیتال از سرمایه گذاری و خرید میم‌کوین خودداری می‌کنند. اما این واقعیت وجود دارد که برخی از این کوین‌ها در بازه‌های زمانی کوتاه می‌توانند سودآور باشند و منجر به سود‌های کلان شوند.

به عنوان مثال؛ همه ما شاهد رشد بیش از 1500٪ برابری قیمت دوج کوین در سال 2021 بودیم. همچنین رمز ارز شیبا اینو نیز توانست در این سال به اوج قیمتی خود دست پیدا کند و افزایشی قیمتی با بیش از 500٪ را تجربه کند. بنابراین داشتن مقداری کمی از این میم‌کوین‌ها در سبر خرید شما می‌تواند شما را با سودهای غیرمنتظره‌ای رو به رو کند. در ادامه این گزارش چند میم کوین محبوب بازار را معرفی می‌کنیم:

  • سیف مون (SAFEMOON-USD)
  • مونا کوین (MONA-USD)
  • کیشو اینو (Kishu inu)
  • فلوکی اینو (floki inu)
  • دوج لون مارس (ELON-USD)
  • دوج کوین (DOGE-USD)
  • شیبا اینو (SHIB-USD)

سیف مون (Safemoon)

ارز دیجیتال سیف مون Safemoon در مارس سال گذشته راه اندازی شد و قیمت آن در چند هفته اول معاملات بیش از 2,000,000 درصد افزایش یافت. سیف مون برای خریداران و طرفداران خود شرایط ویژه‌ای را فراهم کرده و با ارائه 10 درصد کارمزد برای هر تراکنش، خریداران خود را به نگهداری طولانی مدت این ارز تشویق می‌کند.

علاوه بر این، وب سایت سیف مون میزبان پروژه‌های متنوعی است که شامل کیف پول Safemoon، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، ادغام ویدیو و موارد دیگر است. در این مرحله، سیف مون به خوبی توانسته خود را با تبلیغات معرفی کرده و زنده نگهدارد و در این بین طرفداران وفاداری هم پیدا کند. بنابراین میتوان این احتمال را در نظر گرفت که Safemoon در سال جاری در فواصل زمانی کوتاه رشد قابل توجهی داشته باشد.

مونا کوین (MonaCoin)

ارز دیجیتال MonaCoin یک ارز ژاپنی و میم کوین است که در سال 2014 تأسیس شد؛ این ارز الهام گرفته از یک شخصیت ژاپنی با نام ASCII است که شبیه یک گربه می‌باشد. درواقع مونا کوین با نماد اختصاری MCO یک هارد فورک لایت کوین بوده که از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کند. لازم است بدانید که مونا کوین با عرضه کل 105 میلیون کوین و ایجاد بلوک با سرعت 1.5 دقیقه کمتر از لایت کوین شکل گرفته است. توکن MCO برای اولین بار در ژوئن در سال 2017 آغاز به کار کرد و در همان سال برای موناکوین بیش از 26 میلیون دلار نقدینگی ایجاد کرد.  در اصل MCO، یک راه حل موثر در افزایش نقدینگی شبکه موناکوین ایجاد کند. علاوه بر این از موناکوین می توان به عنوان پاداش های برگشت پول استفاده کرد.

کیشو اینو (Kishu inu)

ارز دیجیتال کیشو اینو یا به اختصار کیشو (KISHU) یک میم‌ کوین دیگر است که نام خود را از نژاد سگ Kishu inu گرفته شده است. رمز ارز کیشو اینو (KISHU) توکن کاربردی و بومی پلتفرم خود است که از آن برای انجام اهداف مختلفی در داخل پلتفرم استفاده می‌شود. گفتنی است Kishu inu در‌ ماه آپریل سال ۲۰۲۱ با هدف تبدیل شدن به یک پروژه میم کوین غیرمتمرکز و واقعی راه‌اندازی شد. برخلاف بسیاری از پروژه‌های مشابه دیگر، هدف ارز دیجیتال کیشو این است که از سازوکار رایج ارز‌های دیجیتال استفاده کند.

کیشو اینو (Kishu inu)

فلوکی اینو (Floki Inu)

فلوکی اینو یکی دیگز ای میم کوین های بازار کریپتوکارنسی است که افزایش قیمت آن باز هم به ایلان ماسک مرتبط است. اولین جرقه ایجاد این میم کوین زمانی شکل گرفت که ایلان ماسک با انتشار توییتی اعلام کرد توله سگی به نام فلوکی را گرفته است. هیچ کس در آن زمان حدس نمی‌زد که آن توییت ایلان ماسک منجر به ایجاد یک pupcoin شود. تیم توسعه ناشناس فلوکی اینو به سرعت وارد عمل شدند تا از پتانسیل ایلان ماسک جهت رشد قیمتی این میم کوین استفاده کنند.

دوج لون مارس (Dogelon Mars)

دوج لون مارس (Dogelon Mars) یک توکن فعال در شبکه ERC-20 است که قصد دارد موفقیت میم کوین محبوب بازار یعنی دوج کوین را تکرار کند. مجموع عرضه دوج لون مارس (ELON) یک کوادریلیون بوده و ارزش بازار آن بیش از 400 میلیون دلار است. ایده شکل گیری این میم کوین از ایلان ماسک، کارآفرین سریالی، رویاپرداز و مدیرعامل تسلا الهام گرفته شده است. این شخص همچنین نقش پررنگی در رشد و محبوبیت دوج کوین داشته و از آنجایی که قصد دارد با سرمایه‌گذاری‌های خود در اسپیس ایکس به مارس سفر کند، سازندگان این کوین نام آن را دوج لون مارس قرار دادند که به سه عبارت: دوج کوین، ایلان ماسک و مارس (مریخ) اشاره دارد.

دوج کوین (DOGE-USD)

دوج کوین به عنوان محبوب ترین میم کوین بازار کریپتوکارنسی شناخته می‌شود که با رشد خوب خود توانسته در لیست 10 رمز ارز برتر بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیرد. این ارز دیجیتال بیشترین میزان جستجو را در مقایسه با سایر رمز ارز در ایالات متحده آمریکا و در سال 2021 داشته است. ارز DOGE سال گذشته را با بیش از 3000 درصد رشد از زمان پیدایش خود به پایان رساند.

شاید بزرگترین کاتالیزور برای پامپ ارز دیجیتال DOGE دوج کوین ایلان ماسک باشد که خود را "The Dogefather" می‌نامد. ماسک دارای سه دارایی دیجیتال است که Dogecoin یکی از آنهاست. توییت‌های او به عنوان نشانه‌های موقتی برای معامله‌گران ارزهای دیجیتال برای خرید توکن‌های DOGE عمل کرده است. با تمام این شرایط به نظر میرسد که این میم کوین رشد خود را کرده و توقع رشد انفجاری دیگری برای آن و در شرایط حال حاضر چندان معقول نیست.

شیبا اینو (SHIB)

شیبا یک ارز دیجیتال مبتنی بر شبکه اتریوم است که نماد آن از یک نژاد محبوب سگ ژاپنی به همین نام گرفته شده است. این رمز ارز دیجیتالی در اکتبر سال گذشته بسیار محبوب شد و ظرف چند ماه، قیمت آن 47 میلیون درصد افزایش پیدا کرد. این ارز دیجیتال به دلیل ضعف بنیادی خود با پذیرش مصرف کنندگان دست و پنجه نرم می‌کند.

شیبا اینو (SHIB)

با این حال، توسعه دهندگان آن قصد دارند ابزاری برای امکان رشد پایدارتر این میم کوین بسازند. در چند ماه گذشته، شرکت‌هایی مانند Ask The Doctor و AMC Entertainment ارز دیجیتال شیبا را به عنوان گزینه پرداخت‌های رمز ارزی خود اضافه کردند. علاوه بر این، شبکه معتبر Flexa Payment نیز شیبا را به عنوان روشی برای پرداخت های خود اضافه کرد. علاوه بر این، بنیانگذاران شیبا در حال توسعه زیرساخت ها برای ورود به دنیای متاورس هستند. بنابراین حال که متوجه شدیم ارز شیبا چیست؟ در صورت موفقیت این اهداف می‌توان انتظار افزایش قیمت قابل توجهی را برای شیبا اینو متصور شد.