شبکه‌های اجتماعی، یکی از مهم‌ترین اهداف استراتژیک تجارت آنلاین هستند. کسب درآمد از اینستاگرام ، امروزه به یک دغدغه مهم برای کسب‌وکارهای آنلاین تبدیل‌شده است. علاوه بر این، پدیده بلاگری نیز سبب شده است که بسیاری از افراد، اینستاگرام را به‌عنوان بستر کاری خود انتخاب کنند.

در این مقاله، ابتدا منافع اینستاگرام برای کسب‌وکارهای آنلاین را شرح داده و ضمن مرور راه‌های درآمدزایی از اینستاگرام، بر بلاگری در این فضا تمرکز می‌کنیم. در پایان نیز به سؤال چطور بلاگر شویم پاسخ خواهیم داد. درصورتی‌که کسب درآمد از اینستاگرام ، دغدغه شماست با ما همراه باشید.

با پولسازترین روش های کسب درآمد از اینستاگرام آشنا شوید

اینستاگرام و کسب وکارهای آنلاین

اینستاگرام از زمان آغاز به کار خود، ثابت کرده است که یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی آنلاین است. استفاده از عمده امکانات این پلتفرم، رایگان بوده و کسب‌وکارها می‌توانند بدون پرداخت کمترین هزینه، تعداد قابل‌توجهی از افراد را هدف محتواهای بازاریابی و تبلیغاتی خود قرار دهند. در اینجا، پنج دلیل اهمیت اینستاگرام برای کسب‌وکارهای آنلاین که درنهایت، منجر به کسب درآمد از اینستاگرام برای آن‌ها می­شود را شرح می‌دهیم.

  • تعداد بالای کاربران. اینستاگرام، در حال حاضر، بیش از یک میلیارد کاربر و بیش از 500 میلیون کاربر روزانه فعال دارد.
  • بهترین ابزار برای روایت داستان برند. کسب‌وکارها می‌توانند، داستان شکل‌گیری برند و محصولات خود را به شکلی صمیمانه با مخاطبانشان در اینستاگرام به اشتراک بگذارند. امری که در بازاریابی، یک مرحله اساسی محسوب می‌شود.
  • امکان ارتباط با بلاگرها. بلاگرها، چهره‌های شناخته‌شده شبکه‌های اجتماعی هستند که عمدتا سبک زندگی خودشان را در یک زمینه خاص به معرض نمایش می‌گذارند. این افراد، بهترین گزینه برای افزایش فالوور و دیده شدن یک برند هستند.
  • ارتباط مؤثرتر با مخاطبان. کسب‌وکارها می‌توانند به‌صورت شخصی‌تر با مخاطبان خود در اینستاگرام ارتباط برقرار کنند. پاسخ‌گویی به سؤالات، کامنت­ها، دعوت به شرکت در مسابقه و غیره نمونه‌هایی از این تعاملات هستند.
  • امکان ارزیابی تلاش‌های بازاریابی. اینستاگرام از طریق بخش insights آمار و ارقامی از نتایج تلاش‌هایتان در بازاریابی را به شما نشان می‌دهد. تعداد فالوورها و تعداد دفعات به اشتراک‌گذاری نمونه­هایی از این آمار هستند.

بهترین ایده های کسب درآمد از اینستاگرام

نه‌فقط کسب‌وکارهای آنلاین بلکه افراد عادی نیز می‌توانند بدون اینکه محصولی تولید کنند، از اینستاگرام درآمد داشته باشند. این امکان را درواقع ماهیت محتوا محور و چندرسانه‌ای این پلتفرم فراهم کرده است که می‌تواند بستری عالی برای تبلیغات و تأثیرگذاری باشد. در اینجا شش راه اصلی کسب درآمد از این پلتفرم را بررسی می‌کنیم.

بلاگر شدن

اینفلوئنسر یا بلاگر کسی است که با به اشتراک‌گذاری منظم محتواهایی از سبک زندگی، افکار، سلایق و علاقه‌مندی‌هایش به شهرت رسیده و فالوورهای زیادی کسب می­کند. او، همچنین زمان زیادی را صرف ساختن رابطه‌ای صمیمانه با مخاطبین خود می‌کنند. یکی از راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام برای بلاگرها، تبلیغ کردن برای برندها و محصولات مختلف است.

فعالیت به عنوان فروشنده

یکی دیگر از راه‌های درآمدزایی از اینستاگرام، تبدیل‌شدن به یک شرکت یا شعبه فروش مجازی برای برندهای دیگر است. به چنین شرکت‌هایی، شرکت­های وابسته گفته می‌شود. آن‌ها از طریق لینک­های قابل‌پیگیری، کاربران را به صفحات فروش کسب‌وکارهای آنلاین، هدایت می‌کنند.

همکاری با بلاگرها

بلاگرها برای تولید محتوا نیاز به کمک افراد مختلفی دارند. عکاس، نویسنده، ادیتور عکس و فیلم، مدیر صفحه و غیره نمونه‌هایی از موقعیت‌های شغلی هستند که افراد، بسته به مهارتشان می‌توانند با بلاگرها همکاری کرده و از این طریق در اینستاگرام، کسب درآمد کنند. این همکاری می‌تواند، مجازی یا حضوری باشد.

همکاری با بلاگرها

همکاری با کسب وکارها

درست مانند همکاری با اینفلوئنسرها، کسب‌وکارهای آنلاین نیز به متخصصین تولید محتوا در اینستاگرام نیاز دارند. شناخته‌شده‌ترین موقعیت‌های شغلی در این زمینه، تولید محتوای متنی و تصویری به‌خصوص نویسندگی کپشن­های اثرگذار در رابطه با محصولات و خدمات مربوطه است.

فروش محصولات خودتان

اینستاگرام، در حال تبدیل‌شدن به یک بازار تجارت الکترونیک بزرگ است. این بازار، نه‌فقط کسب‌وکارهای بزرگ بلکه فروش محصولات خانگی و فردی را نیز شامل می‌شود. بسیاری از هنرمندان، مشاغل خانگی و واسطه‌های خرد فروش، از امکانات اینستاگرام به‌خوبی استفاده می‌کنند.

بلاگری یکی از پولسازترین ایده های کسب درآمد از اینستاگرام

از میان روش‌های درآمدزایی از ایسنتاگرام، بلاگر شدن یا اصطلاحا بلاگری، یکی از مرسوم‌ترین و پردرآمدترین راه‌هاست. همان‌طور که گفتیم، بلاگر کسی است که با به اشتراک‌گذاری محتوا سعی در تأثیرگذاری بر دیگران در فضای اینترنت دارد. در گذشته، تنها به افرادی که در وبلاگ‌های شخصی‌شان اقدام به تولید محتوا به‌خصوص به‌صورت متنی می‌کردند، بلاگر گفته می‌شد. اما این مفهوم، امروزه، بسیار گسترده‌تر شده و تولیدکنندگان محتواهای متنی، تصویری، صوتی و ویدئویی در فضای مجازی را نیز شامل می‌شود.

با توجه به گسترش این مفهوم، بلاگرهای امروزی معمولا بر یک یا دو موضوع خاص، تمرکز می‌کنند. معروف‌ترین این موضوعات، موارد زیر هستند:

  • سفر
  • غذا
  • لباس و لوازم‌آرایشی
  • مهاجرت
  • آموزش زبان‌های خارجی
  • سرگرمی

یک بلاگر، درواقع، تجربه و دانش خود را در موضوعی خاص، در اختیار مخاطبانش قرار داده و با بدست آوردن اعتماد آن‌ها، نظر و سلیقه‌شان را تحت­تأثیر قرار می‌دهد. آمارها در آمریکا نشان می‌دهند که بلاگرهای با فالوورهای بین چند هزار تا بالای یک میلیون در اینستاگرام، به ازای هر پست بین 88 تا 670 دلار، درآمد دارند. آماری که حکایت از درآمد بالای این شغل دارد به‌طوری‌که امروزه در میان میلیونرهای جهان، چهره‌های بلاگر اینستاگرام نیز دیده می‌شود.

چگونه بلاگر شویم؟

با توجه به درآمد بالا و دیگر جذابیت‌هایی که شغل بلاگری دارد، سؤال بسیاری از افراد این است که چگونه بلاگر شویم؟ در اینجا، راهنمای هشت مرحله‌ای تبدیل‌شدن به بلاگر در اینستاگرام را می‌آوریم.

مشخص کردن زمینه تمرکزتان

پس از ساخت اکانت اینستاگرام، باید از میان علاقه‌مندی‌ها، تجارب و زمینه‌های تخصص خود، یکی را به‌عنوان موضوع اصلی محتواهای خود انتخاب کنید. موضوع انتخابی، محور اصلی محتواهای صفحه شما، تبلیغات و همچنین علاقه‌مندی مشترک شما با مخاطبانتان خواهد بود.

عکس پروفایل و بیوی تأثیرگذار

عکس و بیوی صفحه شما، اولین مطالبی است که قرار است به مخاطبین خود، ارائه دهید. آن‌ها را مرتبط با موضوع و نوع مخاطبین صفحه خود و با نهایت کیفیت، انتخاب کنید.

عکس پروفایل و بیوی تأثیرگذار

مشخص کردن منبع عکس ها

اگر خودتان عکاس می‌دانید، قطعا در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی خواهید کرد. در غیر این صورت یا باید عکاس استخدام کنید یا از تصاویر آماده استفاده کرده و آن‌ها را به‌صورت حرفه‌ای، ادیت نمایید. درهرصورت، تصاویر شما باید، درنهایت کیفیت باشند.

تقویت مهارت نویسندگی

اینستاگرام، دو راه تأثیرگذاری دارد؛ عکس و متن. در کنار عکس‌های زیبا و باکیفیت، باید در نوشتن متون جذاب نیز مهارت کسب کنید. مطالعه خود را در زمینه بلاگ خود، بالا ببرید. تسلطتان را به دستور زبان فارسی بالا ببرید و حتما از ویراستارهای آنلاین کمک بگیرید.

شناخت هشتگ های درست

با جستجو در اینترنت از هشتگ­های پرکاربرد و درست برای موضوعات خود استفاده کنید. هشتگ، یکی از مهم‌ترین ابزارهای موتور جستجوی اینستاگرام است.

نکات نهایی

درنهایت، باید گفت که حتما استوری­ها و پست‌های خود را کاتالوگ­بندی کرده و دسترسی به آن‌ها را برای مخاطبین، آسان کنید. همچنین، با دیگر بلاگرهای مرتبط با موضوع صفحه­تان در تماس بوده و در صورت امکان، همکاری‌های مجازی یا آفلاین با آن‌ها داشته باشید.

سخن آخر

کسب درآمد از اینستاگرام ، امروزه به دغدغه بسیاری از افراد و کسب­وکارها تبدیل‌شده است. این شبکه اجتماعی، یکی از پرمخاطب‌ترین پلتفرم‌های به اشتراک‌گذاری محتوا در دنیا محسوب می‌شود. علاوه بر این، هزینه پایین، سرعت بالا و تنوع در اشکال به اشتراک‌گذاری محتوا، آن را به یک گزینه بسیار جذاب برای بازاریابی و تبلیغات، تبدیل کرده است. در این مقاله، روش‌های درآمدزایی از این پلتفرم را معرفی کرده و سؤال چگونه بلاگر شویم را با ارائه مراحل هشت‌گانه برای این کار، پاسخ گفتیم.