پرستار فردی است که برای مراقبت و نگهداری از عزیزان شما اعم از کودک و سالمند یا فرد بیمار خانواده، آموزش‌های لازم را فرا گرفته است و در این زمینه تخصص و تجربه کسب نموده است.

در حقیقت  پرستاران جزئی از خانواده بزرگ درمان در بیمارستانها و درمانگاه ها هستند که علاوه بر کار در این محیط می توانند خدماتی را به صورت پاره وقت و یا دائم به عزیزان شما در منزل ارائه دهند. این پرستاران یا مراقبین با استفاده از دانش خود و  مشورت با پزشکان مجرب می توانند بهترین خدمت را به عزیزان شما ارائه دهند .                         

  ویژگی‌های  یک پرستار خوب در خانه

یکی از ویژگی‌های اصلی که یک پرستار منزل باید داشته باشد تا بتواند به افراد تحت مراقبت خود خدمت کند، برخورداری از سلامت جسمی و روحی است. پرستار باید فرد صبوری  باشد تا با حوصله به سخنان افراد تحت مراقبت و اطرافیان آنها گوش دهد و  به آنها  کمک نماید.

این عزیزان باید عاشق شغل و حرفه پرستاری باشند و از سر عشق کار کنند. پرستار موظف است که کار خود را با دقت و نظم انجام دهد و به حالات روحی و روانی خود تسلط کامل داشته باشد تا بتواند در شرایط مختلف خودش را کنترل کند.                                        

   پرستاری و مراقبت از فرد سالمند در منزل

  دوران سالمندی به دلیل شرایط جسمی و روحی سالمندان عزیز و درگیر شدن با انواع بیماری های  مختص این سن،  وجود یک فرد برای مراقبت و پرستاری را می طلبد. استفاده از خدمات پرستاری در منزل برای مراقبت از سالمندان سبب می شود که ارزش و اعتبار سالمندان در سال‌های پایانی عمرشان حفظ شود و آنها نیز بتوانند این سال‌های پایانی عمر  را با آسایش و آرامش بیشتری طی کنند.

وقتی که این عزیزان بتوانند بهترین خدمت را از طرف پرستاران به کار گرفته شده برای آنها، بگیرند می توانند با لذت بیشتری زندگی کنند. ضمن اینکه در خانه خود هستند و مجبور نیستند  که سربار کسی باشند و یا  به مراکز نگهداری سپرده شوند.

سالمندانی که در منزل تحت مراقبت یک پرستار با تجربه، دوران سالمندی خود را می‌گذرانند معمولاً از نظر روحی و روانی شرایط بهتری نسبت به افرادی که به مراکز نگهداری سپرده می‌شوند، دارند. این در مورد سالمندانی که بیماری‌هایی از جمله آلزایمر نیز دارند اهمیت دوچندان دارد. زیرا افراد آلزایمری را نباید خیلی از محیط آشنای خودشان دور کرده و محیط را برایشان تغییر داد .          

 در چه مواردی سالمندان نیاز به پرستار در منزل دارند

 مرکز پرستاری آتیه پرستاران سلامت یک موسسه ارائه خدمات مراقبت و پرستاری در منزل از سالمندان ، کودکان و بیماران می باشد . طبق آماری که توسط کارشناسان این موسسه از مشتریان خود جمع آوری کرده اند نشان می دهد خانواده هایی که شرایط زندگی زیر را دارند بیشتر به دنبال استفاده از خدمات پرستاری در خانه هستند.

  •  زمانی که شما سالمند بیماری دارید و سالمندتان نیاز  به پرستاری تخصصی دارد.                                        
  •  زمانی که سالمند شما به خدماتی مانند فیزیوتراپی و یا پرستاری بعد از عمل جراحی نیاز دارد.                  
  •  گاهی نیز سالمندان تنها به علت تنها بودن نیاز به یک پرستار و همدم  در کنار خود دارند.                        
  • اگر سالمندان دچار بیماری‌های خاصی مانند آلزایمر و پارکینسون باشند.                                    
  • اگر سالمندان مشکلات جسمی و حرکتی داشته باشند و قادر به راه رفتن و غیره نباشند .                     
  • به علت دوری و فاصله زیاد سالمندان از فرزندان و نزدیکان ایشان.                                
  • به علت  به صرفه بودن هزینه پرستاری در منزل نسبت به آسایشگاه ها و مراکز درمانی.   

         ثقشثلققثلثل

استفاده از پرستار در منزل برای سالمندان چه مزایایی دارد 

 

  • با استخدام پرستار در منزل سالمندان می توانند از تجربه و تخصص یک فرد با تجربه و ماهر بهره ببرند.                         
  • استفاده از کمک های پرستار منزل سبب می‌شود که سالمند بدون اینکه مجبور شود به  مراکز درمانی بروند تحت مراقبت و پرستاری قرار گیرند.                                        
  • سالمند مجبور نیست به مراکز درمانی و بیمارستان ها برای هر کاری مانند تزریقات و پانسمان و غیره مراجعه کند و همه اینها را می تواند توسط یک پرستار با تجربه در منزل دریافت کند .                       
  • با وجود امکانات امروزی مانند بهره بردن از خدمات یک پرستار متخصص در منزل افراد کمتر نگران دوران پیری و ناتوانی خود خواهند بود و این امر از استرس و اضطراب آنها کم خواهد کرد.                           
  • زمانی که سالمند در منزل خود و محیطی که در آن آرامش دارد تحت مراقبت قرار می‌گیرد زندگی برایش راحت تر و لذت بخش تر خواهد بود.                                 
  • سالمندی که در منزل خود مراقبت می شود می‌تواند به دیدار نزدیکان خود برود و یا اینکه فرزندان و دوستان آنها به دیدارش بیایند.                                          
  • داشتن یک هم صحبت و همراه  مانند پرستار سبب می‌شود که سالمند از اینکه یک نفر همیشه کنار او  هست  و مراقب او است  احساس تنهایی نداشته باشد.             
  • سالمند در صورتی که مشکلات حرکتی نداشته باشد می‌تواند با پرستار خود  ورزش کند ، پیاده‌روی برود یا همراه او به دیدار خانواده برود.                                          
  • پرستار منزل در انجام امور بهداشتی و شخصی به سالمند کمک می‌کند مانند استفاده از دستشویی یا حمام کردن و غیره.  

     استفاده از خدمات یک پرستاردرمنزل برای بیمار چه مزایایی دارد

 زمانی که یک پرستار از فرد بیماری در منزل نگهداری می کند سبب می شود که از بستری شدن در بیمارستان جلوگیری کند و جای اضافه‌ای در بیمارستان اشغال نشود و فرصت و جا برای درمان افرادی که مشکل ارژانسی تری دارند باز شود.

 پرستار بیمار در منزل قادر به انجام بسیاری از خدمات تخصصی مراقبتی اعم از پانسمان و تزریقات و غیره است. اگر بیمار در بیمارستان بستری شود ناگزیر یک فرد هم از اطرافیان باید به عنوان همراه بیمار نزد او  باشد ضمن اینکه  استرس محیط بیمارستان،  انواع عفونت ها و بیماری ها و ترس از سرایت آن ها وجود دارد.

 همچنین هزینه بیمارستان و درمان نیز خیلی بیشتر از  مراقبت یک پرستار در منزل خواهد بود .فضای خانه سرشار از حس نشاط و آرامش برای فرد بیمار است این در حالی است که محیط بیمارستان حس نگرانی را القا می‌کند.                                        

  شرایط استخدام یک پرستار در منزل چگونه باید باشد

 برای اینکه اقدام به استخدام یک پرستار در منزل نماییم ، به جای اینکه از اطرافیان و دوستان آشنا برای معرفی پرستار، کمک بگیریم بهتر است به مراکز خدماتی معتبر مراجعه کنیم. مراکز معتبری مانند مرکز پرستاری نیکداد ، مرکز  پرستاری آتیه پرستاران سلامت ، پرستاری سلامت اول ،  پرستاری آسانیسم که جزو برند های معتبر در حوضه پرستاری در منزل در استان تهران می باشند.

قبل از تصمیم نهایی بهتر است که با  پرستاران مجموعه آشنا شویم با آنها ساعاتی را هم صحبت شویم و در مورد کار و تجربه آنها تحقیق کنیم. مدتی پرستار را به صورت آزمایشی استخدام کنیم و در صورت  رضایت استخدام او را قطعی نمایم.

 به سراغ مراکز خدماتی برویم که خدمات شبانه روزی ارائه می‌دهند که درصورت نیاز بتوانیم به صورت شبانه‌روزی از خدمات آنها استفاده کنیم. پرستار مربوطه باید حتما تجربه و تحصیلات لازم را داشته باشد.

شما عزیزان برای استفاده از خدمات مراقبتی و پرستاری در منزل و همچنین دریافت مشاوره رایگان در زمینه پرستاری می توانید به وب سایت https://parastaremanzel.com/ مراجعه نمایید و با کارشناسان مربوطه ارتباط برقرار نمایید.